Dan is het toch ook logisch dat een hond die gefokt isom te vechten dat instinct ook nog heeft

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zoolgangster schreef:Ja Menino, dat is het ook, alleen mogen we dat niet zeggen van de vechthondenfans.
Ik ken mensen die vechthondenfora volzetten met foto's van hun lieve kleine kindjes samen met hun lieve grote vechthond, om maar te bewijzen dat hun vechthond zo lief is.
Maar waarom nemen ze in de eerste plaats een hond die afstamt van vechthonden, en eruit ziet als een vechthond als ze geen agressieve hond willen?
Inderdaad is bij veel vechthondenrassen de agressie er redelijk uitgefokt. Maar in de erfelijkheidsleer zie je dat er soms plotseling eigenschappen van voorouders weer op kunnen duiken bij latere generaties.
Bij vechthonden kan dat dus idd vechtlust zijn. En ik heb eigenaren waarbij het fout ging meerdere malen dat zinnetje horen zeggen/zien typen: "járenlang ging het goed, maar ineens van de éne dag op de andere herkende ik mijn eigen hond niet meer..." en vond er een vreselijke bijtpartij plaats...
Maar dat mogen we niet zeggen want volgens de fans zijn alle vechthonden eigenlijk lieve watjes, die hooguit verkeerd terechtgekomen zijn bij een foute eigenaar.
Terwijl jij en ik weten dat allerlei kenmerkende gedragingen van bepaalde rassen er erfelijk inzitten, mogen we dat van vechthonden en hun afstammelingen niet zeggen.
LimaMambo schreef:Zoolgangster schreef:Ja Menino, dat is het ook, alleen mogen we dat niet zeggen van de vechthondenfans.
Ik ken mensen die vechthondenfora volzetten met foto's van hun lieve kleine kindjes samen met hun lieve grote vechthond, om maar te bewijzen dat hun vechthond zo lief is.
Maar waarom nemen ze in de eerste plaats een hond die afstamt van vechthonden, en eruit ziet als een vechthond als ze geen agressieve hond willen?
Inderdaad is bij veel vechthondenrassen de agressie er redelijk uitgefokt. Maar in de erfelijkheidsleer zie je dat er soms plotseling eigenschappen van voorouders weer op kunnen duiken bij latere generaties.
Bij vechthonden kan dat dus idd vechtlust zijn. En ik heb eigenaren waarbij het fout ging meerdere malen dat zinnetje horen zeggen/zien typen: "járenlang ging het goed, maar ineens van de éne dag op de andere herkende ik mijn eigen hond niet meer..." en vond er een vreselijke bijtpartij plaats...
Maar dat mogen we niet zeggen want volgens de fans zijn alle vechthonden eigenlijk lieve watjes, die hooguit verkeerd terechtgekomen zijn bij een foute eigenaar.
Terwijl jij en ik weten dat allerlei kenmerkende gedragingen van bepaalde rassen er erfelijk inzitten, mogen we dat van vechthonden en hun afstammelingen niet zeggen.
daar heb ik 1 heel simpel antwoord op..
een vechthond is vroeger gefokt op hondagressie en NIET op mensagressie
mensagressie was/is totaal uit den boze en daarom zijn dit ook hele goede gezinshonden.. ze zijn alleen een beetje lomp af en toe
kimmie261 schreef:ik heb jaren met zogenaamde "vechthonden" op straat rondgelopen,en de enigste vechtwaardige hondjes/rassen die ik ben tegen gekomen zijn kleine terriers....
mén die knokken pas,die van mij hebben nog nooit 1 vreemde hond een haar gekrenkt,ze zijn zelf wel meerdere malen aangevallen door jack russels /maltheserleeuwtjes en meer van dat kleine grut (en geloof me,de eigenaren krijgen haast een stijve piem,want owww kijk hun hondjes eens stoer zijn,big smile stonden ze ernaar te kijken,maar owee als mijn honden wel hadden ingegrepen,dan had ik natuurlijk wederom die levensgevaarlijke rothonden gehad)
Menino schreef:Ik weet nog niet of een hond zo goed dat onderscheid kan maken. Het gaat om de handeling; bijten,
Mijn corgi is ook egfokt om VEE te omcirkelen, maar laatst waren het toch echt een stelletje fietsersOmcirkelen is omcirkelen, en bijten is bijten.
LimaMambo schreef:Menino schreef:Ik weet nog niet of een hond zo goed dat onderscheid kan maken. Het gaat om de handeling; bijten,
Mijn corgi is ook egfokt om VEE te omcirkelen, maar laatst waren het toch echt een stelletje fietsersOmcirkelen is omcirkelen, en bijten is bijten.
ja hoor, dat weten ze dondersgoed
want de eigenaren van de vechthonden in de ring, moesten hun honden gewoon normaal vast kunnen pakken
die honden zijn ook echt getraind op het vechten met andere honden
Menino schreef:maar agressie is agressie. En daar werden ze op gefokt (lijkt me). Dat mensen bijten is ze mss wel afgeleerd, zoals nu agressie helemaal wordt afgeleerd. Maar het kan ook zomaar weer de kop opsteken. Ik geloof echt niet dat er in de tijd van hondengevechten nog nooit iemand door een hond gebeten isOf zeg ik nu iets heel doms?
LimaMambo schreef:Menino schreef:maar agressie is agressie. En daar werden ze op gefokt (lijkt me). Dat mensen bijten is ze mss wel afgeleerd, zoals nu agressie helemaal wordt afgeleerd. Maar het kan ook zomaar weer de kop opsteken. Ik geloof echt niet dat er in de tijd van hondengevechten nog nooit iemand door een hond gebeten isOf zeg ik nu iets heel doms?
eerlijk?ja je zegt iets heel doms haha
er zal vast wel eens een hond een mens gebeten hebben toendertijd.. maar dat werd ongetwijfeld ook goed duidelijk gemaakt dat dat niet werd getollereerd
en agressie is niet agressie
je hebt echt hondagressie.. en je hebt ook echt mensagressie
Menino schreef:Het was ook meer een theorieKennelijk niet zo'n goede.
Maar is het onderscheid tussen mens en hond agressie vooral bij 'aangeleerde' agressie? Wegens negatieve ervaringen met mensen of honden bv.?
Ik bedoel een hond die gefokt wordt op agressie zal altijd hoger in drift staan en dus ook eerder agressie uiten op mensen lijkt mij?
Mss zeg ik weer iets heel doms![]()
Dat je geweldig lieve pitbulls hebt, en verschrikkelijk valse Stabijen lijkt me logisch. Kleine hondjes krijgen idd vaak een gebrekkige opvoeding ' omdat ze zo schattig zijn en ' aaaaaaaahg ze kunnen ook grommen!'' Maar dat is aangeleerde agressie. Ik weet niet of je erfelijke agressie(en ja, ik geloof dat dat bestaat!) kunt afleren met opvoeding en ik geloof ook dat er bepaalde rassen zijn met meer aanleg daartoe.
jecco_ellen schreef:Tja het is maar net hoe je de hond ook optilt, ik zou mijn hondje ook optillen als ik een grote hond zou zien komen aanstormen, maar als hondjes op schoot zitten bij mensen en ze trillen en blaffen, dan zie ik mensen vaak ze sussen door ze te aaien en te zeggen ' stil maar' maar dat soort dingen moedig je het geblaf en het bang zijn toch alleen maar aan?