aggressie in bloed bij honden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: aggressie in bloed bij honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 16:02

heel toevallig zag ik gisteren dat mijn corgi rondjes begon te cirkelen om een stelletje fietsers. Da's puur instinct, want corgi's zijn gefokt om vee te drijven en te hoeden.

Dan is het toch ook logisch dat een hond die gefokt isom te vechten dat instinct ook nog heeft :j ....

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 01:24

Ja Menino, dat is het ook, alleen mogen we dat niet zeggen van de vechthondenfans. :x
Ik ken mensen die vechthondenfora volzetten met foto's van hun lieve kleine kindjes samen met hun lieve grote vechthond, om maar te bewijzen dat hun vechthond zo lief is.
Maar waarom nemen ze in de eerste plaats een hond die afstamt van vechthonden, en eruit ziet als een vechthond als ze geen agressieve hond willen?
Inderdaad is bij veel vechthondenrassen de agressie er redelijk uitgefokt. Maar in de erfelijkheidsleer zie je dat er soms plotseling eigenschappen van voorouders weer op kunnen duiken bij latere generaties.
Bij vechthonden kan dat dus idd vechtlust zijn. En ik heb eigenaren waarbij het fout ging meerdere malen dat zinnetje horen zeggen/zien typen: "járenlang ging het goed, maar ineens van de éne dag op de andere herkende ik mijn eigen hond niet meer..." en vond er een vreselijke bijtpartij plaats...
Maar dat mogen we niet zeggen want volgens de fans zijn alle vechthonden eigenlijk lieve watjes, die hooguit verkeerd terechtgekomen zijn bij een foute eigenaar.

Terwijl jij en ik weten dat allerlei kenmerkende gedragingen van bepaalde rassen er erfelijk inzitten, mogen we dat van vechthonden en hun afstammelingen niet zeggen.
;)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 01:44

Zoolgangster schreef:
Ja Menino, dat is het ook, alleen mogen we dat niet zeggen van de vechthondenfans. :x
Ik ken mensen die vechthondenfora volzetten met foto's van hun lieve kleine kindjes samen met hun lieve grote vechthond, om maar te bewijzen dat hun vechthond zo lief is.
Maar waarom nemen ze in de eerste plaats een hond die afstamt van vechthonden, en eruit ziet als een vechthond als ze geen agressieve hond willen?
Inderdaad is bij veel vechthondenrassen de agressie er redelijk uitgefokt. Maar in de erfelijkheidsleer zie je dat er soms plotseling eigenschappen van voorouders weer op kunnen duiken bij latere generaties.
Bij vechthonden kan dat dus idd vechtlust zijn. En ik heb eigenaren waarbij het fout ging meerdere malen dat zinnetje horen zeggen/zien typen: "járenlang ging het goed, maar ineens van de éne dag op de andere herkende ik mijn eigen hond niet meer..." en vond er een vreselijke bijtpartij plaats...
Maar dat mogen we niet zeggen want volgens de fans zijn alle vechthonden eigenlijk lieve watjes, die hooguit verkeerd terechtgekomen zijn bij een foute eigenaar.

Terwijl jij en ik weten dat allerlei kenmerkende gedragingen van bepaalde rassen er erfelijk inzitten, mogen we dat van vechthonden en hun afstammelingen niet zeggen.
;)

daar heb ik 1 heel simpel antwoord op..
een vechthond is vroeger gefokt op hondagressie en NIET op mensagressie

mensagressie was/is totaal uit den boze en daarom zijn dit ook hele goede gezinshonden.. ze zijn alleen een beetje lomp af en toe :+

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 07:08

Wij hebben een kruising akita inu . hollandse herder.
Schat van een beest.
Maar dat wij gingen kijken bij hem (hij was toen 6 weken oud) dat wij hem mee mochten nemen.
Waren zijn ouders en broer uit vorige nest opgesloten in een paardenstal.
Ze hebben daar die 3 honden lopen als waakhonden.
Zelfs hun zoon kon niet in de buurt komen van die stal (alleen die vader)
Toen dachten we echt : zullen wij dit wel doen? Want we hebben ook nog een dochtertje van 1 jaar oud.
Maar 95 % ligt echt aan de opvoeding.
Ik ben er mee naar cursus geweest en het is een hele lieve hond. Tuurlijk staat hij nog boven ons dochtertje in rangorde, dus merk wel dat hij met rust gelaten moet worden door haar.
Hij is nu 3,5 jaar, en ons dochtertje 4,5 jaar. En ze hebben respect voor elkaar.
Dit zijn zijn ouders:
Afbeelding
en dit is onze hond:
Afbeelding

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 09:24

ik heb jaren met zogenaamde "vechthonden" op straat rondgelopen,en de enigste vechtwaardige hondjes/rassen die ik ben tegen gekomen zijn kleine terriers....

mén die knokken pas,die van mij hebben nog nooit 1 vreemde hond een haar gekrenkt,ze zijn zelf wel meerdere malen aangevallen door jack russels /maltheserleeuwtjes en meer van dat kleine grut (en geloof me,de eigenaren krijgen haast een stijve piem,want owww kijk hun hondjes eens stoer zijn,big smile stonden ze ernaar te kijken,maar owee als mijn honden wel hadden ingegrepen,dan had ik natuurlijk wederom die levensgevaarlijke rothonden gehad)en 1x een herder die zo door de huisdeur/tuin 1 van mijn honden volledig aanviel,en ja daar stond ik met 2 rottweilers,2 argentijnen waarvan 1 te grazen werd genomen,en 2 bandogs...

en dan moet ik nog steeds van die onzin verhaaltjes aanhoren dat mijn zogenaamde vechthonden zo gevaarlijk zijn :n zum kotzen...

jecco_ellen prachtige hond zeg!!je zou er zo een ras van kunnen maken :D

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 09:42

kimmie261 Dank je, ik vind hem zelf ook heel erg mooi, maar zou toch volgende keer gaan voor een wat kindvriendelijker hondje (hij was eigenlijk ook een beetje bedoelt om af te schrikken, want wij wonen vrij afgelegen). Dat is niet aan te leren denk ik om kinderen alles toe te laten en aaien wanneer de kinderen dat willen, het is echt een hond die in zijn waarde gelaten wil worden, en denk dat hij dat heeft geerft van de akita.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:22

LimaMambo schreef:
Zoolgangster schreef:

;)

daar heb ik 1 heel simpel antwoord op..
een vechthond is vroeger gefokt op hondagressie en NIET op mensagressie

mensagressie was/is totaal uit den boze en daarom zijn dit ook hele goede gezinshonden.. ze zijn alleen een beetje lomp af en toe :+

Ik weet nog niet of een hond zo goed dat onderscheid kan maken. Het gaat om de handeling; bijten,

Mijn corgi is ook egfokt om VEE te omcirkelen, maar laatst waren het toch echt een stelletje fietsers :+ Omcirkelen is omcirkelen, en bijten is bijten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:28

kimmie261 schreef:
ik heb jaren met zogenaamde "vechthonden" op straat rondgelopen,en de enigste vechtwaardige hondjes/rassen die ik ben tegen gekomen zijn kleine terriers....

mén die knokken pas,die van mij hebben nog nooit 1 vreemde hond een haar gekrenkt,ze zijn zelf wel meerdere malen aangevallen door jack russels /maltheserleeuwtjes en meer van dat kleine grut (en geloof me,de eigenaren krijgen haast een stijve piem,want owww kijk hun hondjes eens stoer zijn,big smile stonden ze ernaar te kijken,maar owee als mijn honden wel hadden ingegrepen,dan had ik natuurlijk wederom die levensgevaarlijke rothonden gehad)

Dat is dan ook het grote probleem met die hondjes. Ze zijn klein en fuzzy en als ze hun tanden laten zien dan staat iedereen maar omheen van ' aaaah, ooooeh, Goshie toch hij kan ook grommen' ... Ook veel gezien probleem bij chihuahua's . Maar dat is vaak wel een kwestie van opvoeding :j

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:17

Menino schreef:
Ik weet nog niet of een hond zo goed dat onderscheid kan maken. Het gaat om de handeling; bijten,

Mijn corgi is ook egfokt om VEE te omcirkelen, maar laatst waren het toch echt een stelletje fietsers :+ Omcirkelen is omcirkelen, en bijten is bijten.

ja hoor, dat weten ze dondersgoed ;)
want de eigenaren van de vechthonden in de ring, moesten hun honden gewoon normaal vast kunnen pakken
die honden zijn ook echt getraind op het vechten met andere honden

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:29

Hmm ergens he je wel een punt. Nu is het wel zo dat er veel "vechthonden" op een lijstje staan die van oorsprong gene vechthond zijn.

Dogo Argentino = Jachthond maar dan van oudsher op poema's

Bullmastiff = Gamekeepers nightdog, ging mee met de jachtopziener om deze te beschermen tegen stropers, zonder te bijten. Dat mocht de hond beslist niet.

Van andere dogachtigen weet ik wel het een en het ander maar durf ik niet op de oorsprong in te gaan.

De enige honden waarvan ik weet dat ze van oudsher gefokt zijn om te vechten zijn de Mastino (in de arena bij de romeinen tegen beren en leeuwen) en de Pitbull.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:38

der is een hele lijst met honden die oorspronkelijk vechthond zijn geweest.. maar dat weet bijna niemand :P

deze bijvoorbeeld
Afbeelding
de bedlington terrier is ook van oorsprong een vechthond
maar mensen lopen hier weer niet met een grote boog omheen.. maar om een stafford weer wel

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:49

bullmastif heeft in nederland nooit op de lijst gestaan...hier in dld verschilt de lijst per deelstaat :)

de lijst in nederland was :

pittbul

-am Staff
-dogo argentino
-mastino napoletano
-fila brasilerio

later is de rottweiler ook aan toegevoegd,maar er ook weer afgehaald.

de dogo wordt gebruikt in de jacht op wilde zwijnen,en zijn wit zodat de jagers dan de honden niet doodschieten,ze vallen zo goed op bij hun prooi.de oren worden/werden gecoupeerd,omdat de zwijnen deze eraf scheurden met hun slachttanden.

dus niet voor vechtkoppen te creeren,en ze zijn ook nooit gebruikt in vechtringen,daar is een dogo (= een dog ) gewoon te traag en te lomp voor,en hebben te weinig vechtlust.

(ironische aan de 5 verboden rassen was dat er van 3 rassen geen enkel bijtincident bekend was/is )
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 18-08-09 17:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:51

LimaMambo schreef:
Menino schreef:

ja hoor, dat weten ze dondersgoed ;)
want de eigenaren van de vechthonden in de ring, moesten hun honden gewoon normaal vast kunnen pakken
die honden zijn ook echt getraind op het vechten met andere honden

maar agressie is agressie. En daar werden ze op gefokt (lijkt me). Dat mensen bijten is ze mss wel afgeleerd, zoals nu agressie helemaal wordt afgeleerd. Maar het kan ook zomaar weer de kop opsteken. Ik geloof echt niet dat er in de tijd van hondengevechten nog nooit iemand door een hond gebeten is :o Of zeg ik nu iets heel doms?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:55

Menino schreef:
maar agressie is agressie. En daar werden ze op gefokt (lijkt me). Dat mensen bijten is ze mss wel afgeleerd, zoals nu agressie helemaal wordt afgeleerd. Maar het kan ook zomaar weer de kop opsteken. Ik geloof echt niet dat er in de tijd van hondengevechten nog nooit iemand door een hond gebeten is :o Of zeg ik nu iets heel doms?

eerlijk? :P ja je zegt iets heel doms haha
er zal vast wel eens een hond een mens gebeten hebben toendertijd.. maar dat werd ongetwijfeld ook goed duidelijk gemaakt dat dat niet werd getollereerd
en agressie is niet agressie
je hebt echt hondagressie.. en je hebt ook echt mensagressie

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:55

De friese stabij staat niet bekend als een valse hond, integendeel. Toch ken ik er eentje die je nauwelijks aan kan kijken of hij hangt al in je broek.
Daarnaast ken ik ook genoeg 'agressieve' honden die echt ontzettend lief zijn.

Werk momenteel in een dieren praktijk en dan zie je ook nog wel eens wat. De grotere 'gevaarlijkere' honden zijn over het algemeen makkelijker dan de kleine schoothondjes. Waarom?
Omdat de mensen van een grote hond de opvoeding vaak serieuzer nemen omdat een grote hond die trekt oid wat lastiger is dan een kleine.

Natuurlijk zullen er honden(rassen) zijn met meer aanleg voor agressie, maar het ligt ook gedeeltelijk aan de opvoeding. Nu zijn er ook uitzonderingen. Honden met 'gewoon een kronkel in de kop', maar zo zijn er ook zat mensen natuurlijk...

Wel vind ik het ergens onverantwoord dat iedereen zomaar zo'n hond kan kopen, omdat het risico dat het mis gaat toch wat groter is. Maar ja, hoe controleer je dat soort dingen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:08

LimaMambo schreef:
Menino schreef:

eerlijk? :P ja je zegt iets heel doms haha
er zal vast wel eens een hond een mens gebeten hebben toendertijd.. maar dat werd ongetwijfeld ook goed duidelijk gemaakt dat dat niet werd getollereerd
en agressie is niet agressie
je hebt echt hondagressie.. en je hebt ook echt mensagressie

Het was ook meer een theorie :)) Kennelijk niet zo'n goede.
Maar is het onderscheid tussen mens en hond agressie vooral bij 'aangeleerde' agressie? Wegens negatieve ervaringen met mensen of honden bv.?
Ik bedoel een hond die gefokt wordt op agressie zal altijd hoger in drift staan en dus ook eerder agressie uiten op mensen lijkt mij?
Mss zeg ik weer iets heel doms :')

Dat je geweldig lieve pitbulls hebt, en verschrikkelijk valse Stabijen lijkt me logisch. Kleine hondjes krijgen idd vaak een gebrekkige opvoeding ' omdat ze zo schattig zijn en ' aaaaaaaahg ze kunnen ook grommen!'' Maar dat is aangeleerde agressie. Ik weet niet of je erfelijke agressie(en ja, ik geloof dat dat bestaat!) kunt afleren met opvoeding en ik geloof ook dat er bepaalde rassen zijn met meer aanleg daartoe.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:23

Menino schreef:
Het was ook meer een theorie :)) Kennelijk niet zo'n goede.
Maar is het onderscheid tussen mens en hond agressie vooral bij 'aangeleerde' agressie? Wegens negatieve ervaringen met mensen of honden bv.?
Ik bedoel een hond die gefokt wordt op agressie zal altijd hoger in drift staan en dus ook eerder agressie uiten op mensen lijkt mij?
Mss zeg ik weer iets heel doms :')

Dat je geweldig lieve pitbulls hebt, en verschrikkelijk valse Stabijen lijkt me logisch. Kleine hondjes krijgen idd vaak een gebrekkige opvoeding ' omdat ze zo schattig zijn en ' aaaaaaaahg ze kunnen ook grommen!'' Maar dat is aangeleerde agressie. Ik weet niet of je erfelijke agressie(en ja, ik geloof dat dat bestaat!) kunt afleren met opvoeding en ik geloof ook dat er bepaalde rassen zijn met meer aanleg daartoe.

een vechthond eigenaar moest vroeger te alle tijden de honden zonder beten uit elkaar kunnen halen
je kan het zien als een training van een speurhond.. die word getraind op het speuren
zo werd een vechthond ook getraind op agressie tegenover andere honden
net zoals een waakhond word getraind op waken en een politie hond getraind op politiehondenwerk ;)

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:27

Ik denk ook dat je moed niet moet verwarren met agressie.
Een dogachtige zal zelden iets uit de weg gaan maar hij zal ook zelden zomaar ergens op duiken. Een dogachtige is over het algemeen gene hond met veel temperament.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:40

Dat is zonder meer waar.

Verder weet ik uit ervaring dat hondagressie idd iets heel anders is als mensagressie.
Een hond die een mens aanvalt, gaat over een bepaalde grens heen..... de meeste bijtincidenten gaan ook niet om aanvallen, maar zijn meer snauwende correcties, of een schampschot.
Een echte aanval is echt heel heftig.

De hond die ik heb gehad, Heero had geen bijtrem, op het moment dat ze opgewonden was. Dát maakte haar gevaarlijk, er was bij haan rem, en dus was het eender of ze een hond of een kat of een kind aanviel. Maar ik wil er wel heel duidelijk bij zeggen dat deze hond écht gestoord was. En niet in de zin dat ze vals was, dat was ze namelijk niet.
Ze vertoonde wel heel afwijkend gedrag, dat bij opwinding door teveel prikkels gevaarlijk werd. Maar dit is absoluut niet normaal en komt maar bij 0,01% van de honden voor, met name bij Golden Retrievers (de agressie van de doorgefokte Goldens) en ook daar is het heel zeldzaam.

De meeste honden kunnen wel afstandelijk zijn naar andere honden en soms agressief, maar hun gedrag naar de mens is totaal anders.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 07:26

Ja bij Golden Retrievers komt het vaker voor omdat er idd misschien mee is doorgefokt en foute opvoeding (leuke page reclame's he?) denken mensen allemaal : ik wil ook zo'n schattig golden retriever puppie.
Of de 101 dalmatiers, dat kunnen ook best lastige honden worden. Verwarmd worden door de film en dan zo'n puppie in huis nemen, en kinderen alles met ze gaan doen zonder dat er door de ouders wordt opgelet..
En die lieve kleine chihuahua's dan, aldoor maar worden opgetild, zodat ze boven iedereen uitsteken en zich machtiger voelen dan grote honden. Als dan de grote honden hun op hun plaats willen zetten is het misschien vaak fataal, Wie zijn schuld is het dan? En dan worden de grote honden als vals gezien..

Degene waarvan ik les kreeg die vertelde eens een verhaal over een duitse herder die naar de dierenarts werd gebracht om afgemaakt te worden. Waarom? Omdat hij de kinderen had gebeten!! De dierenarts vond het een super lieve hond en bekeek hem eens goed. Bleken er allemaal nietjes in zijn huid te zitten (vind je het gek dat hij heeft gebeten) Dierenarts heeft hem niet laten afmaken, en werd herplaatst.

Als alle mensen verplicht een cursus zouden moeten doen over hoe en wat met een hond, dan zou het voor de honden een stuk prettiger zijn denk ik. (of in het geval van de herder een cursus kinderen opvoeden)

Zo ook een verhaal GEEN SLAPENDE HONDEN WAKKER MAKEN en zeker niet door kinderen.
Was een keer een vrouwtje die had een klein schoothondje, en had de oppas over haar kleinkind.
Hondje lag te slapen op een stoel (en had waarschijnlijk een droom over iets) oma zei: geef het hondje nog maar een kusje voor het slapen gaan. Dus kindje doet dat en hondje bijt uit schrikreactie het oortje eraf van het kindje. Met gevolg hondje moet worden afgemaakt..
Maar wie zijn schuld is dat nou eigenlijk?!!!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 08:33

Wil me verder niet met de discussie bemoeien maar de pups van de Page reclame zijn geen Golden Retrievers maar Labrador Retrievers....

Over het verhaal van de nietjes is nu hier op bokt al wel 50x uitgelegd dat dat een hoax is en elke keer is het een ander ras:
http://www.broodjeaap.nl/hondje.html

Honden die goed gesocialiseerd zijn worden niet agressief of gaan zich niet machtiger voelen als ze worden opgetild, iedere normale en verstandige eigenaar van een hond die niet meer dan 2 kilo weegt zal dat doen als er een vreemde grote hond op zo'n hond komt afstormen. Een rug van zo'n hond is snel gebroken ook al is het maar van een speelse poot. Laat staan dat de hond die komt aanstormen angstagressief is, dan ben je gewoon je hond kwijt en niemand die dat zomaar snel kan inschatten bij een snel aanstormende vreemde hond.
Grote honden die zich bedreigd voelen door zo'n klein formaat hond zijn wel enorm onzeker. Een zelfverzekerde hond tilt bij wijze van spreke zijn neus op voor zo'n klein keffend ding.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 08:45

labrador retrievers dan! maar in ieder geval willen mensen door dat soort reclames/ films en lief klein puppy en denken niet goed na over wat de hond nodig heeft.

Dat broodje aap verhaal wist ik niet, ik vertel alleen wat mijn mentor zei.

Tja het is maar net hoe je de hond ook optilt, ik zou mijn hondje ook optillen als ik een grote hond zou zien komen aanstormen, maar als hondjes op schoot zitten bij mensen en ze trillen en blaffen, dan zie ik mensen vaak ze sussen door ze te aaien en te zeggen ' stil maar' maar dat soort dingen moedig je het geblaf en het bang zijn toch alleen maar aan?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:11

jecco_ellen schreef:
Tja het is maar net hoe je de hond ook optilt, ik zou mijn hondje ook optillen als ik een grote hond zou zien komen aanstormen, maar als hondjes op schoot zitten bij mensen en ze trillen en blaffen, dan zie ik mensen vaak ze sussen door ze te aaien en te zeggen ' stil maar' maar dat soort dingen moedig je het geblaf en het bang zijn toch alleen maar aan?

Dat is een ander verhaal en daar had je het ook niet over. Er zijn inderdaad veel te veel mensen die hun hypehondje niet opvoeden en dat worden verschrikkelijk verwende honden.

Wat betreft de Labradors en Goldens is het grootste probleem dat mensen die zo'n hond willen vanwege een reclame (en vaak niet eens weten om wat voor ras het gaat) dat soort honden bij de broodfok kopen of bij de zogenaamde particulieren die dat soort honden zonder stamboom fokken.
Die honden geven de rassen een slechte naam. Zijn nergens op getest en ook op karakters wordt niet geselecteerd.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:36

Wat hond/mens agressie betreft: ja, vaak weten honden redelijk het verschil tussen hond en mens. En toch ook weer niet helemaal: de mens wordt door honden als onderdeel van hun roedel gezien, en als zodanig behandelt door honden. Met alle mogelijke gevolgen van dien, als er een leiderschapsconflict is tussen de baas, of tussen de kinderen en de hond bijvoorbeeld.

En ja, ook de Bedlingtonterrier was een vechtertje. Maar dat is er zo langzamerhand aardig uitgefokt. En als het eens misgaat, is het geen rond varken waar je geen houvast aan hebt.

Wat de vechthond die geen mensen bijt verhalen betreft: Ooit over nagedacht hoe ze die pittbulls uit elkaar halen, dat gaat met de nodige hulpmiddelen, stokken en zo... En soms hoeft het niet, dan is de tegenstander al dood. Of je tilt de hond aan de achterpoten op, of je wurmt er een breakingstick in. Bovendien zijn de honden al aardig moe van de vechtpartij, want die gevechten duren langer dan wat je op de hondenuitlaatplaats tussen huis-tuin en keukenhonden ziet.
Mogelijk heeft de hond geleerd zijn eigen trainer/eigenaar niet te bijten, maar dat garandeert niets voor lager in rang staande familieleden en nee, het is niet waar dat pittbulls/staffordshires vroeger bij de kleine kinderen in huis leefden:

mensen die tegenwoordig vechthonden houden voor hondengevechten, houden die dieren buitenshuis in hokken, kelders, garages of aan de ketting, en niet in het woonhuis tussen de kinderen. Ik kan me niet voorstellen dat mensen vroeger wèl vechthonden in huis hielden, toen ze nog veel meer kinderen in kleine arbeidershuisjes hadden.

Nog even over de hond/hond-agressie
Hoe zou je het vinden als je hond wordt aangevallen door een beest dat de bouw heeft van een varken, zwaar, dik en rond, geen nek, krijg je geen houvast op dus, en dat moet je maar van je hond af zien te krijgen, bijna niet te doen.
Vind je het dan nog niet erg (als het waar zou zijn) dat er "alleen maar hond/hond-agressie speelt" bij vechthonden?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:14

"beest dat de bouw heeft van een varken, zwaar, dik en rond, geen nek,"

wat voor hond moet ik me daarbij bedenken dan???

echt heb jaren vrienden gehad met pittjes en staffords,maar nee,kan niet anders zeggen,dat het prachtig gebouwde honden zijn,geen varkens in ieder geval,die lopen hier in de achtertuin en neehh niet vergelijkbaar met een stafford oid...

en of mijn honden aangevallen worden door een herder,boerboel,mastino of een pittje van 35 kilo..

umm doe dan die maar :j :D