Prachtige Tibeau is 15 juli ingeslapen.......

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Moosje

Re: Prachtige Tibeau wordt woensdag ingeslapen.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:56

Ik zie je topic nu pas...
Mijn hond is de 16e ingeslapen...

En ook ik ben stiekem al een beetje op zoek (naar een 2e erbij).

Heel veel sterkte...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:45

Ik moet eerlijk zeggen dat het alweer een stuk beter gaat met me.......
Ik ben de Alpen ingeweest, en de bergen hebben me goed gedaan. Ik heb gezien waar Tibeau geboren is, en het is er mooi (Tibeau komt uit Bayern, uit de Alpen, vlakbij Oostenrijk) :+: en ook bij ons was hij gelukkig.

Tibeau heeft een heel goed leven gehad......

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:39

Ik zit hier gewoon te huilen van je verhaal! Het gevoel, die beleving.. bah. Ik heb in april mijn lieve schat in laten slapen. Ze was 16 en helemaal op gewoon! Wij hebben ook die beslissing moeten maken en ik had echt het gevoel toen ik erheen reed dat ik nu nog terug kon...

Pfffff de tranen biggele over mijn wangen! Pfff, ik weet hoe je je voelt en ik wil je heeel veel sterkte wensen. De komende tijd zal zwaar voor je zijn. het is toch een leeg plekje in huis..

Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:15

Oh mijn God, wat mis ik hem.........

Het is hier zo stil, zo stil, véééél te stil..................

En alles allesherinnert aan hem, alles wat ik doe, de hele dag.......
Ik liep vanmorgen naar beneden, en vroeg uit gewoonte: ga je mee......
Maar er was niemand om mee te gaan.........

Oh wat doet dit zeer wat doet dit zeer......... ;(

Ik wil wel schreeuwen, maar het helpt niks :(
Heb ik er wel goed aan gedaan..... ben ik niet te streng geweest?

Ik kan niet perfect zijn, maar nu opeens herinner ik me die keren dat ik te hard ben geweest, of niet helemaal redelijk...... Oh Tibeau toch..... ik mis je zo mijn lieverd, ik mis je...... kon ik je nog maar een keer aaien, vasthouden, knuffelen......
ik wil met je spelen, met je wandelen, met je sporten, maar je bent er niet meer, en wandelen en sporten ging niet zo meer...... oh ik mis je ik mis je.......
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-08-09 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:17

:(:) Jesus meis, echt heel erg veel sterkte! ;(

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:19

Niet te geloven hoe erg dat je een hond kan missen. Vaak wordt niet beseft dat een hond een heel groot deel van je leven uitmaakt. Meestal is de hele dag rondom de hond gepland, het uitlaten, voeren enz allemaal dingen op vaste tijden meestal.

Hopenlijk krijgt het snel een plek en doet het minder pijn. Vergeten zul je hem nooit, maar hopenlijk wordt het verdriet wel minder.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:21

Deze pijn blijft nog wel even... :(:)

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:21

Ach Yamcha, ik heb zo met je te doen. Probeer terug te denken aan de goede tijden met hem en misschien krijg je dan weer een wat warmer gevoel van binnen in plaats van het koude missen.

Ik hoop zo dat je snel een hond vind die een plaatsje krijgt in je leven. Dan kun je weer gaan genieten van een kameraadje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:23

Dankje.... hij was zo mooi, zo lief.......

Wat hou ik van hem....... en wat doet dit gruwelijk zeer zeg......

Hij ging ook overal mee naartoe, samen met mij, en nou opeens is hij weg..... ik stofzuig niet meer zo vaak, en dweilen hoeft haast nooit meer.......

En ik gaf hem op de kop toen hij over mijn natte vloer wou lopen, en zo erg was het helemaal niet.....
Ik voel me schuldig, waarom deed ik dat nou......... stomme ik.....

Ik kan alleen maar huilen........ ;(

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:28

Je verdriet is logisch en dat heeft tijd nodig, maar ga je nou niet schuldig voelen over dat soort dingen. Je hebt zo veel van dat dier gehouden, dat moet hij geweten hebben. Hij zal het echt niet erg gevonden hebben om af en toe op zijn kop te hebben gekregen. Een stoere hond zoals de jouwe zal dat waarschijnlijk zelfs wel gewaardeerd hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:29

Ik hoop het joh......

straks heb ik het helemaal fout gedaan.......

het was wel Beau he........

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:35

Ik ken jou en je hond niet in real life, maar als je terug denkt aan hoe Beau naar je keek dan kon je ongetwijfeld in zijn ogen zien hoe veel hij van je hield. Een hond die van je houdt vergeeft je alles en is je overal dankbaar voor. Zo zijn ze nou eenmaal...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:39

Beau hield heel veel van mij dat weet ik zeker......

En ik van Beau.......

Maar ik ben bang dat ik niet goed genoeg was, snap je..... en dat slaat ook niet echt ergens op, dat weet ik wel, maar toch....... pffff zo moeilijk......

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:48

Yamcha, dat slaat echt nergens op, een hond kan zich geen beter baasje wensen dan jij :(:)
tuurlijk ben je af en toe onredelijk geweest, je bent toch ook maar een mens?
tegen je man vlieg je vast ook wel eens uit terwijl hij dat niet verdient (ik weet iig dat ik dat af en toe doe :o ), maar houdt hij daarom minder van jou?
vraag het hem eens, en hou dan in gedachten dat een hond veel vergevingsgezinder is dan een mens ;)
meisje, ik snap je wel hoor, maar duw jezelf nu niet helemaal in de put met dit soort gedachten.
als ik ooit een nieuwe thuis zou zoeken voor mijn honden, zou ik ze nergens liever zien dan bij jou.

was Tibeau jouw eerste hond?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:53

MIjn eerste eigen ja :j

Ik het eerder wel honden voor anderen in het gareel gebracht, en geholpen met trainingen, maar dit was mijn eerste eigen :j

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:58

Niet jezelf een schuldgevoel aanpraten voor de keren dat je iets minder of meer tolerant was dan jouw gewone maatstaf. Zo zijn we allemaal, werkelijk waar. Net als dat Tibeau soms anders op een hond reageerde, zo reageerde jij soms anders op hem.
En dan, hoe 'verknipt' was Tibeau toen je hem net kreeg? NOU??
Als jij een slecht baasje was geweest, had je hem nooit in het gareel gekregen. Echt niet. Jij hebt heel erg van die hond gehouden en dat heeft ie gevoeld anders was jullie band nooit zo speciaal geweest.

Na een vermoeide dag op het werk, is mijn grens ook sneller bereikt. Het gebeurt nu eenmaal weleens dat we boos worden terwijl dat achteraf gezien niet hoefde. We zijn geen robotten, he?

Yamcha schreef:
straks heb ik het helemaal fout gedaan.......

het was wel Beau he........

Inderdaad, het was wel jouw hond, die jou kende tot en met. :) Je hebt het helemaal niet fout gedaan en ik denk dat hij met plezier terugkijkt naar zijn tijd bij jullie en het helemaal niet leuk vindt dat jij nu verdriet hebt om dingen die hij allang vergeten is.

Je had nooit zo'n dankbaar dier gehad als jij 'het allemaal fout had gedaan'.

Concentreer je nu op al je wandelingen die je met hem gemaakt hebt, door weer en wind, met -10 tot + 30 graden, al die keren dat je plezier met hem had en hij met jou.

Ik begrijp je emotie trouwens wel. Boos zijn is gemakkelijker dan verdrietig zijn. Je bent verdrietig om het verlies en je wilt je frustratie kwijt. Verdrietig zijn is machteloos, boos zijn veel minder. Laat het verdriet zijn vrije loop en huil maar flink.
Heel veel sterkte.. :(:)

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:10

Yamcha schreef:
MIjn eerste eigen ja :j

dat verklaart al het één en ander ;)
niet dat het verdriet bij een tweede of derde hond minder is, maar dan heb je het wel al eens meegemaakt.
dan weet je al dat je er wel overheen komt, dat het verdriet vervaagt en de mooie herinneringen de bovenhand krijgen.
misschien wordt het tijd om uit te kijken naar een nieuwe hond?
geen vervanging van Tibeau, dat kan nooit, maar een nieuw maatje, met zijn eigen karakter.
die een plaatsje kan krijgen in je hart, net naast waar Tibeau zit.
je hart is groot genoeg ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:57

Lieve schatten zijn jullie toch :+:

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 17:02

Ik begon hem al te missen bij het kanaal. Maar nu snap ik waarom :(:)

Jeetje meid! Onwijs veel sterkte.
Tibeau was een onwijs lieve mooie gave hond!! :j
Maar je hebt er goed aan gedaan door deze beslissing te nemen. Het is beter zo. En hij ging hard achteruit. Je hebt er echt goed aan gedaan.

En meid je was een super baasje voor hem! Echt waar :(:)
Sterkte!

Anoniem

Re: Prachtige Tibeau is 15 juli ingeslapen.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:02

Dankjewel, jullie zijn zo lief :+: