nieuwe aanwinst; boxer puber ;) tips, ideeen welkom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 15:46

ikdoemaarwat schreef:
ja ik twijfelde er dus ook over omdat ik wel degelijk overeenkomsten zag ook kwa lichaam (kan in een pb wel foto's naast elksar leggen van mijn bull als je wilt

daarom had ik zoiets,wacht maar tot hij 3 is en volledig uitgegroeid en uitgezwaard
ik kan een foto van dammon laten zien van 10 maanden en daar heeft ie net als jouw hond nog een echte puppenkop :D

edit: en mijn hond werd ook altijd " uitgescholden" voor boxer door de niet-kenners ;)

ik ben benieuwd
laat me de fotos maar eens zien dat ik de overeenkomsten ook kan zien ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:21

oke ik zal proberen wat vergelijkingen voor jullie duidelijk te zetten,ik zie het namelijk zelf veel sneller

jouw hond:
http://i352.photobucket.com/albums/r347 ... -09037.jpg

mijn hond
http://i154.photobucket.com/albums/s249 ... and056.jpg

ik kijk hierbij naar de buik,het kruis, vorming van billen en staart, kleuroverloop van bruin naar zwart op de staart (niet volledig zwart maar wel wat haren)

nogmaals,jouw hond
http://i352.photobucket.com/albums/r347 ... -09041.jpg

mijn hond
http://i154.photobucket.com/albums/s249 ... nzit-1.jpg

hierbij let ik op schouders,vorm rug,aanzet oren en vorm achterhoofd

tevens nog even een jonge kop foto van [***]
Afbeelding

ik zou er niet raar van staan te kijken als jouw hond voor 25% BM bevat,misschien wel iets meer
als ik m zo zie zitten naast je misschien wel een BM gekruist met een veel kleiner ras......maar dat vind ik zelf weer wat onwaarschijnlijker
ik denk een kruisng BM als moeder of vader .....

Anoniem

Re: nieuwe aanwinst; boxer puber ;) tips, ideeen welkom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 17:36

Fijn dat de cursus zo goed ging! Onze hond plast niet in huis, maar heel soms een onderdanigheidsplasje en altijd bij dezelfde persoon, mijn zwager. We negeren het en ruimen het op. Mijn zwager negeert de hond bij binnenkomst en dan doet ie het ook niet. Ook bij vreemden kan hij zo doen.
Hij is er nog maar net, dat komt vast allemaal wel goed!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 19:03

rocky begon vanmiddag binnen te plassen dus NEE gezegd ; bij zijn nekvel gepakt en naar buiten gedaan
toen vlug riem gepakt en ben ik naar beneden gelopen (we wonen in appartement) en naar de bosjes gestuurd en toen ging hij meteen plassen
;) ;) ;) ;)
dus overmatig beloond natuurlijk en toen weer terug naar binnen
we gaan wat dat betreft zeker dus wel vooruit ;)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 19:11

Nikki__ schreef:
Ts moet niks he ;)
En laagste in rang castreren? Waarom zou dit moeten?
Ken genoeg mensen die meerdere volle reuen bij elkaar houden, waar niks wordt gecastreerd hoor!

Fijn dat je ze snel kan beginnen met de cursus! En ook dat het zo goed gaat!
Er zijn volgens mij weinig honden volledig zindelijk als ze even in het asiel gezeten hebben. Vergeet niet dat ze daar leren om alles in hun 'huis' te doen.

Ik had er bij moeten zetten als ze er een castreert. :D Nu staat er constant dat ze de boxer gaat castreren. Als de honden volwassen zijn en al richting rangorde bepaling gaat moet je in ieder geval de lagere in rang castreren. Dat ongecastreerde honden bij elkaar kunnen weet ik zelf ook wel, heb hier 2 gecastreerd en 2 ongecastreerde reuen rondlopen. Overigens zie je wel vaker problemen met de continentie na het castreren. Dit is met name bij teven, maar kan ook bij reuen voorkomen.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 19:24

de boxer is ook de laagste in rang en dat hoop ik ook dat dat blijft
immers heb ik mijn andere hond al 12,5 jaar enhij is dus de baas en is het zijn territorium
als rocky(boxer) dominant gaat worden dan wordt hij gecastreerd
ook omdat milo al 13 jaar is en dus te oud voor een castratie

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 19:26

tamaramt schreef:
rocky begon vanmiddag binnen te plassen dus NEE gezegd ; bij zijn nekvel gepakt en naar buiten gedaan
toen vlug riem gepakt en ben ik naar beneden gelopen (we wonen in appartement) en naar de bosjes gestuurd en toen ging hij meteen plassen
;) ;) ;) ;)

Laat je de hond traplopen?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 22:05

Nikki__ schreef:
tamaramt schreef:
;) ;) ;) ;)

Laat je de hond traplopen?

nee, hoor, natuurlijk niet
traplopen is zeer slecht voor de heupen e.d.
we gaan altijd met de lift ;)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 10:05

gisteravond om 23.30 teruggekomen van een wandeling en vanochtend om 08.00 weer gaan wandelen en hij had niks binnen gedaan ;)
toen we naar buiten liepen deed hij wel een plasje op de gallerij maar dit is prima aangezien we hem leren dat hij naar buiten moet als hij plasje moet doen en aangezien we dan op de gallerij uitkomen is dat de eerste plek waar hij plasje kan doen

maar we gaan zeker wel vooruit mbt zindelijkheidstraining ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 11:47

ik zou het plasje op de gallerij toch ook gelijk vanaf het begin niet toestaan :n
mijn buurvrouw heeft ook een 1 jarige hond,waarmee ze dit als pup ook had en nu nog plast en schijt hij heel vaak op de galerij en vaak ook voor mijn deur!!
heel irritant!

had je trouwens nog gekeken naar de vergelijkingen en de dingen die ik opnoemde?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:00

Op een gegeven moment krijg je dat de jongere hond de taak van de oudere over gaat nemen, juist omdat het oudje bepaalde dingen niet meer zo goed kan als de jonge.
Mijn zus had twee herders, met 2 jr verschil in leeftijd. Joey was altijd de baas, maar toen hij ouder werd, nam Jesse het heel geleidelijk over. Vroeger nam Joey het initiatief fysiek en later blafte Joey en nam Jesse het fysiek over. Nog weer later nam Jesse de beslissingen en Joey vond het goed.
Zolang er geen agressie tussen de twee voorkomt, zou ik hem niet om die reden castreren.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 14:04

ikdoemaarwat schreef:
ik zou het plasje op de gallerij toch ook gelijk vanaf het begin niet toestaan :n
mijn buurvrouw heeft ook een 1 jarige hond,waarmee ze dit als pup ook had en nu nog plast en schijt hij heel vaak op de galerij en vaak ook voor mijn deur!!
heel irritant!

ja, maar weet je wat het is; als hij binnen plast zeg ik NEE en trek hem naar buiten op de gallerij zodat hij weet dat hij het binnen niet moet doen en dan pak ik vlug de riem en ga naar beneden met hem om hem in de bosjes te laten plassen
indien hij dit doet beloon ik hem uitbundig
maar vanochtend was de druk zo groot dat hij het op de galerij deed onderweg naar (plasje)
bij ons is de gallerij gewoon een buitengang dus regen e.d. komt er ook op dus hoef er alleen maar wat water over heen te gieten
dat is het nadeel bij het zindelijk maken van een hond als je op een appartement woont zonder tuin

had je trouwens nog gekeken naar de vergelijkingen en de dingen die ik opnoemde?

ja , daar had ik idd naar gekeken en hij lijkt er idd wel wat op ;)
we zullen wel zien als hij een jaar of 3 is en helemaal uitgegroeid; dan kunnen we het beste vergelijken
je hebt trouwens wel echt prachtige honden (heb ff in je profiel gespiekt ;))

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:45

dank je wel ;)

ik snap nu ook wat je bedoeld, alleen was het bij het andere bericht alsof het plasje niet uitmaakte
nu zeg je duidelijk dat het een ongelukje is ;)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 09:40

pfff ; rocky laat echt wel overal een spoor van zijn drinken na; hahaha :+
hij drinkt water en loopt dan weg en ondertussen valt er nog overal water uit zijn mond
gevolg; de hele vloer nat
we hebben nu onder beide waterbakken grote handdoeken neergelegd(waar hij gelukkig niet aan gaat bijten of iets dergelijks) omdat onze houten vloer er niet zo goed tegenkon
onze woning staat te koop dus we proberen de vloer wel zo netjes mogelijk te houden
maar we hebben wel al besloten dat in ons nieuwe huis geen houten vloer komt ; waarschijnlijk een tegelvloer ; die kan wel een stootje/waterongelukjes hebben

rockys beide ogen tranen maar ik meen dat dat meer voorkomt bij deze honden; echter komt er de laatste paar dagen ook veel witte siep uit; voornamelijk bij het oog waar hij aan geopereerd is.
dus ik heb voor de zekerheid een mail gestuurd naar het asiel en de dierenkliniek

gisteren zijn we met mijn vriendin, haar vriend, hun rottweiler en 2 kinderen gaan wandelen en dat ging harstikke goed
smiddags heb ik hem ff meegenomen naar mijn paard en ook dat ging harstikke goed; hij was wel wat bang toen mijn paard met zijn hoofd over hem heen boog en toen gromde hij wat
maar zo n paard is natuurlijk voor hem ook best imponerend
heb wel NEE gezegd zodat hij er geen gewoonte van maakt maar daarna gewoon gedaan
toen samen met mijn paard in de ene hand en de honden in de andere hand naar stal gelopen en dat ging goed
hij kwam er wel niet te dicht in de buurt maar voor de eerste keer mag ik niet klagen

hij heeft trouwens net wel iets stouts gedaan }>
hij heeft achter mij(ik zit op de bureaustoel achter de computer op de logeerkamer) een grote werkschoen gepakt van mijn vriend en ermee naar de woonkamer gelopen
ik had het niet gezien maar vond het raar dat hij ineens uit de computerkamer wegliep en milo stond heel raar te kijken vanuit de woongang naar de woonkamer
en toen lag rocky daar; midden op de deken met de schoen in zijn bek
en hij keek heel knullig maar heb natuurlijk snel de schoen afgepakt en weer gecorrigeerd met paar keer NEE
vervolgens heb ik zijn flostouw gepakt en hem dat gegeven zodat hij daar op ging kauwen
zucht... vermoeiend hoor; een jonge hond op ontdekkingstocht :+ ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:51

Hier ligt ook een handdoek onder de waterbak hoor en er liggen ook met regelmaat druppen op de grond.

De ogen kunnen een traanspoor achterlaten. Ik maak het traanspoor dagelijks schoon met een vochtig watje, het wordt namelijk hard en gaat stinken. Waar je ook op moet letten is zijn tandvlees. Bij boxers willen botwoekeringen aan het tandvlees voorkomen. Die van ons is daar al twee maal aan geopereerd, de een was bijna een walnoot, iets kleiner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:49

Gewoon tandjes poetsen, drie keer per week, werkt prima.
Wbt die oogjes, even een vitamine A druppelzalf halen bij de DA werkt heel goed tegen geirriteerde oogjes.

EN dat water, zet een mop in de kamer, zodra hij gedronken heeft snel de mop dr overhalen, heb je meteen een schone vloer!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 19:53

zo en rocky is flink aan het uitproberen en jonge hondengedrag aan het vertonen }>
vanochtend al een schoen gepikt en op aan het kauwen
toen ineens binnen een plasje(kan natuurlijk; hij is immers nog niet zindelijk) toen ff lekker een uur gewandeld vanochtend voordat ik moest gaan werken en toen is hij tijdens het spelen met de bal iets te hard op milo geklapt waardoor milo piepte want dat deed pijn en achter kreupel liep
tijdens de wandeling had hij 3 x keer geplast en 1 x ontlasting :D
en toen we thuis kwamen en hij ging liggen en milo er langs ging zitten (wat hij altijd doet)gromde hij beetje
dus direct gecorrigeerd
toen ben ik om 11 uur naar mijn werk gegaan en om 12 uur kwam mijn schoonmoeder binnen had hij weer 2 plasjes binnengedaan }> en stonden alle stoelen overhoop en de bank(ze hadden waarschijnlijk flink gespeels en geravot)
en smiddags kwam mijn vriend thuis; ziet hij haren op de bank en wat krasjes op de bank dus hij baalde als een stekker maar ja dan kun je dus niet meer corrigeren; hij gaat de honden ophalen bij mijn schoonouders(die gaan er elke middag mee lopen en nemen ze daarna mee naar hun huis met grote tuin) en komt thuis met de honden en rocky springt bij thuiskomst op de bank :( :(
dus mijn vriend meteen gecorrigeerd; nee en nekvel gepakt
dus nu hebben we van die opklapbare stoeltjes op de bank gelegd om dit te voorkomen als we niet thuis zijn
onze vorige hond taz ging namelijk ook altijd op de bank als we niet thuiswaren en als we er klapstoeltjes op de bank legden dan ging hij er niet op

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:26

Volgens mij doen jullie echt al veel goed. Jullie zijn in ieder geval consequent, je bent op cursus, echt top!
Er zijn een paar dingen die ik anders zou doen. Hoe meer jullie je bemoeien met de rangorde tussen Milo en Rocky, hoe langer het gesodemieter gaat duren. Er komt een punt, zeker met twee reuen dat er gedonderd gaat worden om wie de baas is, dat kan erg subtiel gaan of met wat meer gegrom en gesnauw, maar dat het gaat gebeuren is een feit.
Het grappige is dat wij mensen vaak een bepaalde rangorde beslissen, maar dat dat tussen honden onderling heel anders kan zijn. Zo willen wij graag dat onze oudste, langst in het bezit zijnde hond de baas is. Maar dat is menselijk. Voor een hond is het helemaal niet erg om de ranglaagste te zijn, het is voor een hond erg als de rangorde niet duidelijk is. Laat ze het dus lekker zelf uitzoeken.

Wat ik met meerdere honden in een huis niet handig vind is het spelen in huis, en dus beschikbaar zijn van speelgoed (= reden om te knokken straks als Rocky zich wat meer thuis gaat voelen). Ook het aanwezig zijn van kluiven zonder toezicht is in mijn ogen echt link.
Hier in huis krijgen ze uitsluitend kluiven afzonderlijk van elkaar. Ook het eten gebeurd hier gescheiden. Tenzij je er altijd bij blijft staan is het niet echt handig en kun je er nooit zeker van zijn dat ieder zijn eigen eten opeet. Bovendien is het weer een reden om te gaan knokken.

Mijn honden zijn superlief, kunnen geweldig met elkaar opschieten maar hond 1 vreet onder de neus van hond 2 de bak leeg (die dat laat gebeuren) en hond 3 gaat met iedereen die ook maar aan haar eten ruikt aan de knok ;). Overigens kan ik gerust bij ieder van deze honden het eten brok voor brok uit de bak halen (voor er daar weer opmerkingen over komen ;)).

Ik ben ook eigenlijk wel benieuwd waar je traint?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 21:03

bedankt dat je vind dat we het goed doen
dat is fijn om te horen
en ze moeten idd de rangorde nog gaan bepalen tussen hen onderling en gegrom en gesnauw kan dan voorkomen maar ik maak me dan gewoon wat zorgen om milo
die is nog heel actief en energierijk maar toch 13 jaar en dat is echt mijn zorgenkindje ;)
ik heb vanmiddag mijn da gebeld waar ik al meer dan 20 jaar klant ben en de situatie voorgelegd en of ik anders vast rocky moest castreren
ook hij zei dat ik me niet druk moest maken en het even aan moest kijken en dat het idd beter is om eenhond te castreren als hij uitgegroeid is dus bij 2 a 2,5 jaar
ik maak me gewoon te veel zorgen :o
en kluiven geven heb ik alleen de 1e dag gedaan zonder mijn toezicht en dat is wel gewoon goed gegaan(milo geeft niet zoveel om zijn kluif; rocky had deze meerdere keren gepakt maar daar gaf hij niks om) maar dat heb ik sindsdien niet meer gedaan
speelgoed durf ik gerust te laten liggen want dat is absoluut geen reden tot knokken aangezien milo helemaal niks om speelgoed geeft en nooit gedaan ook
het enigste wat hij wel eens leuk vind om mee te spelen is een tennisbal maar daar speelt hij meestal alleen mee als wij thuis zijn
er liggen voor de zekerheid wel meerdere tennisballen in huis ;)
ik had zowel rocky als milo straks een denta stick gegeven en dat ging super keid goed
ze gingen langs elkaar op een deken liggen en de stick opeten
bij de denta sticks eten daarbij ging het afgelopen zaterdag dus fout
milo had de zijne al op en kwam eens ff bij rocky kijken en deze stelde dat absoluut niet op prijs
maar ik heb hem dus toen gecorrigeerd en toen ging het straks dus wel goed
maar idd ; ik geef geen kluiven meer of iets dergelijks zonder toezicht
en de voerbak van milo staat in de woonkamer en die van rocky in de gang
ik geef ze sochtends en savonds brok en dan hebben ze 10 min de tijd om het op te eten en daarna neem ik de bak weg
dat gaat ook goed; ze eten beide bijna iedere keer hun eigen bak helemaal leeg
verder heeft milo een drinkbak en rocky ook maar ze drinken uit beide bakken en dat is geen probleem

en ik train; oftwel ga de cursus dus volgen bij de kempen
a.s. donderdagavond 1e officiele les en dan 3 weken niet want dan heeft de club vakantie
eigenlijk konden wij pas na de vakantie terecht maar heb specifiek gevraagd voor alvast 1 les zodat we daarmee vooruit kunnen

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:45

Ik vraag me af of het castreren zou helpen bij een rangordebepaling. Mijn gecastreerde reu was jarenlang de baas over mijn ongecastreerde reu. Die oudste was trouwens een echt watje tot dat hij er een maatje bij kreeg . Onze verwachting was dat hij binnen een half jaar het onderspit zou delven en zie ... 5 jaar later is hij nog steeds the big chief :D. Ook nu we sinds 2 1/2 jaar er een teefje bij hebben. Middelste reu is trouwens sinds 1 1/2 jaar wel gecastreerd, maar de verhoudingen zijn nog steeds hetzelfde.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 21:51

het was meer een overdenking uit voorzorg
ook omdat wel eens zijn hele geslachtsdeel eruitkomt; hij regelmatig likt aan het geslacht van milo(wat hij van ons niet mag en dus een NEE krijgt) en hij van de week met spelen bovenop milo sprong om te spelen maar dat ging langzaam om in rijden dus direct de hond eraf gehaald en gecorrigeerd

maar we zullen het eerst idd maar eens even afkijken hoe of wat maar mochten er in de toekomst problemen komen met dominantie of iets dergelijks van rocky dan wordt hij direct gecastreerd ongeacht of hij al uitgegroeid is
maar volgens de da moesten we ons niet zo n zorgen maken en het gewoon even afwachten
ik ben gewoon te ongerust denk ik maar milo is gewoon mijn maatje en wil dus niet dat hem iets overkomt maar volgens de da kunnen 2 ongecastreerde reuen goed samen en is er geen reden tot onrust

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:29

Ik denk dat je je een beetje te druk maakt. Hier likken ze mekaars 'gevalletjes' regelmatig af, ook mekaars wangen trouwens, tja het zijn honden he, dat is gewoon des honds. Ik maak me d'r niet zo druk om. Dat dat hele ding eruit komt, dat is de leeftijd hoor, gaat vanzelf wel over.
Dat rijden zou ik idd ook niet accepteren, maar dat hebben jullie toch super opgelost dan?
2 reuen kunnen prima samen idd dus ook daar geen zorgen om maken, gewoon genieten!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 19:35

bedankt eva1969 voor je leuke reactie ; ik probeer me idd niet meer zo n zorgen te maken ; alles komt goed ;)
morgen om 11 uur met rocky naar de da voor de vervolginenting en dan gaan ze meteen de ogen nakijken op mijn aandringen omdat ik vind dat ze wat rood zijn en dat de ogen teveel tranen en siep uitkomt

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:41

Ik niet het hele topic gelezen hoor. Dus sorry als je alles al 3 dubbel gehoord hebt. Of dat ik er naast zit.

Als je stamboom bij de hond hebt mag je zeggen dat dit een rasechte boxer is. Heb je deze niet heb je officieel een kruising. Is met elk ras zo.
Zelf twijfel ik ook. Zo aan de kop te zien, zie ik er iets in van een Stafford kop. De breedte bij de ogen, stand van de oren mss en de langere iets smal toelopende neus. Maarja opzich maakt het niks uit, hij wordt er vast niet minder lief van.

Molossers (behoord de boxer onder) gaan vaak kwijlen van zouten en suikers. Gewoon lekker droge brok voeren en verder zo min mogelijk daarnaast. Natuurlijk wel de trainers voorop de training.
Super om te lezen (dat heb ik wel gelezen) dat jullie aan het trainen zijn met de hond. Ook lekker blijven doen.

Nu spreek ik even in het algemeen, maar boxers zijn nogal vaak dominante honden.
Hierom lijkt het mij totaal niet verkeerd om de hond te castreren. Ik neem aan dat je er toch niet mee wilt fokken. Ook veel beter voor evt. prostaatproblemen later, aangezien tumoren nogal eens voorkomen bij de boxers (prostaatkanker).
Honden die gecastreerd zijn hebben aanleg om wat dikker te worden. Vaak melden we van 1/3 tot 1/2 minder te gaan voeren, mocht de hond aanzetten tot dikker worden.

De boxer kent nogal wat erfelijke afwijkingen.
Hier even een lijstje met veel voorkomende afwijkingen bij de boxer.
- Hartproblemen
- Scheuren van de kruisbanden
- Ectropion, het naar buiten krullen van de oogleden
- Epuliden, Goedaardige woekeringen aan het mondslijmvlies
- Tumoren
- HD
- Spondylose, het aan elkaar groeien van wervels

Heb ook niet alles gelezen met het rangorde verhaal met je andere hond.
Er komt eens een tijd dat er gevochten gaat worden bij jou in huis denk ik. Je kan er volop bovenop zitten, maar er komt een keer een tijd dat ze dit samen uit gaan zoeken. Mocht er ooit eens spanningen ontstaan laat de honden niet gescheiden leven van elkaar. Vertrouw je ze niet als jullie er niet zijn, sluit ze dan beiden op in bijv. een bench. Laat niet eentje los lopen en de ander niet. Gewoon gelijk behandelen. Je oudere hond eerst voeren en verder geen onderscheidt gaan maken tussen beide honden.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 20:26

jammer dat je niet mijn topic hebt gelezen want bijna alles wat je zegt klopt niet volgens de da en de hondentrainer(tevens al tientallen jaren boxerfokker)
en ik ga dan toch meer uit van hun expertise als je dat begrijpt ;)
het is wel een boxer ; alleen voldoet niet helemaal aan de rasstandaard; neus moest 1/3 zijn en is 2/3 en onderbeet moet potloodbreedte tussen bij de bovenkaak dat heeft hij net te weinig
verders staan boxers bekend om hun liefdevolle karakter en druk en enthousiasme en zijn ze alles behalve dominant(standaard gezien)
heb gister nog mijn da gesproken en die vond het onzin om de hond te castreren
zolang dat het niet nodig is moest ik het niet doen en sowieso niet voordat hij uitgegroeid is en dat is hij pas met 2,5 jaar
tenzij er vantevoren ernstige dominantieproblemen komen dan wordt hij wel gecastreerd en desnoods voor de 2,5 jaar
de rangorde bepaling gaat idd komen maar daar hoefde ik me volgens de da en de hondentrainer niet druk over te maken ; vaak regelen ze dit met een kleine snauw of grom en dan geeft een van de honden het wel op(dat zal dan waarschijnlijk milo zijn want dat had hij bij mijn vorige hond ook gedaan) en zal het niet veel erger worden
(zo is het trouwens destijds ook met mijn vorige hond en milo gegaan)
op dit moment is de boxer nog onderdaning aan milo
volgens de da hoefde ik me totaal geen zorgen te maken en kunnen 2 ongecasstreerde reuen prima met elkaar

verder zit er abslouut geen stafford in volgens de kenners en dit is ook bevestigd door iemand van de hondenclub die bekend is met staffords

maar nogmaals; lees svp het hele topic voordat je reageerd ; dat scheelt me een hoop tijd en tikwerk :D