Engste stuk ongedierte dat jullie ooit gevonden hebben?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SpikkelFire

Re: Engste stuk ongedierte dat jullie ooit gevonden hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 19:51

Ooh.. moet gelijk denken aan het moment dat ik tijdens het eten gewoon thuis in Nederland, opeens een schepje stampot nam en dacht; wat is dat grote zwarte ding in mn eten..?
Ik kijk nog even goed, is het gewoon een tor! Had ik die bijna opgegeten! *krijgt nog kotsneigingen*

Verder ben ik niet bang voor spinnen of rupsen, werk in de kas en daar vind ik ze dagelijks :') Lopen ook vaak genoeg opeens over mn hoofd ofzo. :')

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 19:52

Ik heb dus echt al een fobie voor spinnen.... := en dan komen die leuke foto's voor bij. Nou daar lag ik dus bijna naast mijn stoel... En nog alleen thuis. Ik zit nu namelijk ook heerlijk veilig boven.. en ga niet meer naar benene Ja straks maar dan snel de voordeur uit.. xD Want ik zat op de bank.. tv tekijken. Hoor ik naast me *plok* iets op de grond vallen. Naja kijk naast me. Zit me daar toch een meneer.... van een spin :\ Nou de tv blijft ook lekker aan staan voor mijn ouders, voor als ze nog thuis komen. En dit gaat dan om z'n grote dikke zwarte spin die vaak voor komen en de schuur en andere warme vochtige plekjes.

:= En nu kan ik niet meer naar beneden.... want dan lig ik geheid gestrekt...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 20:28

SpikkelFire schreef:
Ooh.. moet gelijk denken aan het moment dat ik tijdens het eten gewoon thuis in Nederland, opeens een schepje stampot nam en dacht; wat is dat grote zwarte ding in mn eten..?
Ik kijk nog even goed, is het gewoon een tor! Had ik die bijna opgegeten! *krijgt nog kotsneigingen*

Onlangs in Frankrijk zaten we met een gezelschap gegrillde forel te eten in een restaurant, toen ineens iemand zich afvroeg wat er voor zwarte bolletjes in de buik zaten.
Zeker 5 mensen, waaronder ikzelf, hadden meegebakken vliegen gevonden, en ik heb geen idee hoeveel meer mensen het niet eens opgemerkt hadden.
SpikkelFire schreef:
Verder ben ik niet bang voor spinnen of rupsen, werk in de kas en daar vind ik ze dagelijks :') Lopen ook vaak genoeg opeens over mn hoofd ofzo. :')

Ik werk bij een bloemenkweker, en daar kwamen we vorig jaar deze lievelingen tegen:
Wespspinnen, prachtig, groot (lichaam ongeveer formaat eikel) en met een apart web
Afbeelding(foto niet van mij, maar zo eentje was het dus).

@evanescence: Waarom kijk je hier dan? Je kunt in een topic met zo'n naam verwachten dat er ook foto's van spinnen langskomen.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 20:31

Ja daar had ik ook al op gerekend.. ;) Maar je verwacht meer bij ongedierte, kever soorten. ;) teminste dat had ik.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 02:07

Pluizebolpum schreef:
Francis schreef:
Dan moet je maar een keer met me mee naar Apenheul, dan help ik je van die angst af. Die sissende kakkerlakken (die overigens alleen sissen als je ze héél erg pest, maken ze een sis geluid door lucht door hun rugschild te persen, om af te schrikken) zijn écht mooi en écht níet eng.

Ongetwijfeld, maar heb toch maar net Apenheul ook van mijn lijst geschrapt...

AAh, da's flauw. We houden ze in een glazen terrarium hoor! O:) (nou ja... op de momenten dat we ze niet aan't publiek laten zien terwijl ze over onze hand lopen ;) )

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 02:30

Francis schreef:
nou ja... op de momenten dat we ze niet aan't publiek laten zien terwijl ze over onze hand lopen ;)

Slik.... %)
Nee, echt, ik kan heel veel hebben, maar die kakkerlakken willen er maar niet in. Ik ben nu zo ver dat ik ze in een boek kan bekijken, en op tv als ik geen bril op heb, maar verder wil 't nog niet...

Die rups van hafjegek hadden we hier ook in de buurt. Ik nog helemaal lyrisch foto's maken want dat móést haast wel een heul bijzonder geval zijn, was het idd een doodordinaire mot...Wat een afknapper...

En ratten, tja, ook al niet eng. Kwam de kat eens mee thuis, echt een joekel, en versleepte het beest naar waar hij zijn andere speeltjes altijd verstopte, achter de toiletpot, ware het niet dat ik daar even een stokje voor stak. Rat was overigens al dood... ;)

Die wespspin is idd erg gaaf om te zien!

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 05:34

Nou ik ben dus echt als de dood voor spinnen..ik krijg er gewoon jeuk van als ik ze zie..maar van kakkerlakken en torren enzo moet ik ook niks hebben..gatverrrr

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 15:48

ik krijg nog steeds de kriebels als ik hier alleen maar zit te lezen op deze topic.

die camelspider en haarskeerder, bah dat is erg goor en enggggggggggggggg.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 16:33

Bah ik heb helemaal kippenvel van dit topic!!
Ik was een keer op kamp met groep 8, is inmiddels alweer 5 jaar geleden maar weet het nog precies! Ik kom uit bed gestapt en mijn vriendin naast mij wordt lijkwit! En wijst naar mijn arm, kijk naar mijn arm, zit daar zo'n dikke vette grote behaarde spin op!!! Weet nog steeds niet wat voor spin het was, heb hem snel weggeslagen! En daarna was ie ineens weg, totdat ik mijn broek aan wilde doen, zat ie daarop!
Gadver een vriendin heeft hem gelukkig doodgeslagen met een schoen! Maar toen lag ie daar dood in de slaapzaal, bah!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 16:52

He jasses...
Waarom lees ik dit nou weer? Ik moet de tuin nog in! :D
We waren vanmorgen bij mijn schoonouders in de tuin bezig en na het weghalen van een zwervende tuintegel, zag ik een joekel van een slak. Ik dacht met een prachtig gekleurd huisje, dus ik wilde dat ding oppakken. Fout! 8)7
Ik heb dus niets meer opgepakt met blote handen... :D

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 16:59

Brrrrr wat een topic! :oo

Ik weet trouwens niet of het ongedierte is, maar ik word helemaal apatisch van padden :o

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 23:49

Grappig, zit ik net al zappend te kijken Reportage, stukje over een vent die door een bruine kluizenaarspin gebeten is en bijna z'n been verliest... De foto die al googelend bij die kamelenspin naar boven komt, blijkt dus deze man z'n wond te zijn, zoals het er na de operatie uit zag, waarbij bij die operatie dus afgestorven weefsel als gevolg van het gif van deze spin verwijderd is.
Ging dus om deze foto's: http://www.zaanlan.nl/forum/viewtopic.php?id=302 Dit zijn foto's uit die reportage.
Die bruine kluizenaarspin zal officieel wel anders heten want ik vind geen plaatje. 't Was wel een héél klein spinnetje, eentje die je normaal zo van tafel veegt. Gekke is dat als je op kluizenaarspin googelt wel twee medicijnen met tegengif vind... eng beessie dus.

Wel in't engels gevonden: Brown Recluse Spider: http://www.brownreclusespider.org/brown ... spider.htm

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 00:14

Wat ik zo snel zag op die site is dat die spin niet in NL voorkomt. Scheelt alweer..Spinnen zijn best grappig maar ik heb liever niet dat happerig worden. ;)
Al kunnen die kleine zwartwitte spinnetjes, weet effe niet hoe ze heten, van die loopspinnetjes, ook wel aanvallen als je ze te lang plaagt. Ze springen zo leuk weg als je in hun buurt op de grond klopt, totdat ze er genoeg van hebben, dan bespringen ze je vinger...lefgozertjes :D
Snoezige spinnetjes om mee te spelen voor de liefhebbers :P :
http://www.onemotion.com/flash/spider/

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 00:23

Een dikke wolfsspin die was geplet tussen de staldeur, kwam er met mijn hand op :=

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 00:27

Brrrrrrrr die foto's!!! krijg helemaal de rillingen!!!

Heb een keer verbaasd naar de gootsteen staan kijken. Kropen maden uit....mijn huisgenoot had er héél fijn etensresten in laten zitten en ik was een weekje vrij van school en bij een vriend. Had dus niks gemerkt. Gatsie ik ging echt bijna over mijn nek :=

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 00:36

Brrr krijg de rillingen in dit topic!

Normaal heb ik een hekel aan motten, gisteren vloog er nog eentje in het donker tegen me hoofd aan bah!

Ik was vorig jaar op vakantie in Frankrijk wel een hele mooie mot tegengekomen, vond hem zo mooi dat ik hem maar eventjes meenam voor de foto! (Heb hem daarna weer netjes vrijgelaten op een donker koel plekje).

Afbeelding
Een tijgerprint motje ! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 00:43

Iemand die zich uitgaf voor proffesioneel paardentrainer maar alleen proffesioneel met een zweep kon slaan. :(
Maar dat is vast niet wat hier bedoeld wordt ;)

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 00:54

Tijdens mijn Aruba periode; een tussenvloer met wel 30 ratten. Snapte maar niet waar snachts gestommel vandaan kwam: totdat met zaklamp door Luik heen keken. gadverdamme!!!!!!! Daar ook nog een Schorpioen uit broekspijp gehaald van vriendlief en het allergrootste mormel was een duizendpoot van 15 cm groot..... Het meest smerige vond ik de honderden teken die ik van de asielhonden daar heb zitten plukken(plastic bekertje's met laagje water erin en dan gevuld krijgen met teken tot aan het randje...droomde ervan). In twee jaar tijd, zoveel smerigs gezien voormijn leven lang hoop ik.. Hihi

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 01:06

mn kat kwam een keertje aansjouwen met een verzopen rat.... :') katje was al een jaar of 18 en wat trots op de vangst jugh

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 07:48

@ Francis: Baaaaaaaaaaaaaaah! Die foto's van die reportage!!!!!
Bah bah bah! Maar goed dat je ze als link hebt gezet!!!!!
Van de week vloog steeds een grote dikke mot tegen de lamp aan hier. Gauw het raam open gezet, gelukkig is hij weer weg. Ik mot geen mot! :D

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:43

MLEENESS schreef:

Die is schitterend!! echt mooi :D

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:46

renate85 schreef:
Vlinders :o
Prachtig die vleugels.. maar denk die eens weg, en je hebt een heeeeeeel vies dier met veel sprieten en pootjes :\

http://kishelma.punt.nl/upload/Vlinder7_filtered.jpg brrrrrrrrrrrrr

Ik was vroeger echt super bang voor vlinders. Nou niet meer zo, maar ik hoef ze niet op me te hebben.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:43

MLEENESS schreef:
Afbeelding

Wow! Die is gaaf zeg! Daar zou ik dus ook een heel zooi foto's (macro's) van schieten! Da's een designmotje! :P *ziet nu een vossenkopje in't patroon* (in de punt waar de vleugels elkaar raken, wit vossenkopje dus)

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:32

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 09:45

Leedebee schreef:
Ik heb trouwens ook wel eens een veenmol in mn tuin gevonden! Ik wist toen nog niet wat het was en dacht echt aan iets buitenaards! :+

http://www.digitalnature.org/insecten/veenmol.jpg

Ieeuwww.... die kan zo een rolletje krijgen in Men in Black! :D