Kittens op bokt te koop

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:02

ris schreef:
Ja om de overige kosten te dekken die ze aan andere katten maken.
En daarnaast hebben ze dan alsnog de kosten van de controlle want dat doen ze altijd.
En natuurlijk ook om de kosten van de overige verzorging te dekken.
Asiels en opvangs lopen op elke kat verlies!
En blijfen bestaan door donaties.

Dan haal ik toch echt liever een kitten of oudere kat uit het asiel dan bij een opvang. Die kunnen het wel goedkoper en zijn niet particulier zoals de meeste opvang.

De dierenartskosten die jij hier in je overzicht neerzet zijn belachelijk hoog. Een dierenasiel kan dat bijvoorbeeld al een stuk goedkoper.
En ik ben zelfs als particulier een stuk goedkoper uit als ik een gratis kitten neem en die zelf laat enten, ontwormen en chippen....

Maar goed als mensen denken dat ze op jouw manier goedkoper uit zijn. Blijkbaar is het dan wel een geldkwestie.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:05

Wat kost het in een "echt" asiel:

hond 110 €
kat (geneutraliseerd) 70 €
kitten (niet geneutraliseerd) 55 €

Zo'n kitten kun je dan met grote korting of zelfs gratis laten castreren als ze er oud genoeg voor zijn.

Waarom zou ik 85 euro betalen???

Edit: Vergeet ook nog te vermelden dat als je een dier uit het asiel bij ons in de buurt haalt je een behoorlijke korting krijgt op de pensionkosten. Niet dat wij op vakantie gaan en dat nodig hebben, maar dat is ook weer extra service. Net zoals de korting die je krijgt als je met je asieldier naar de dierenarts van het asiel gaat.
Dat krijg ik er allemaal niet bij bij een opvang, dus ik wil en kan die prijzen echt niet vergelijken en vind de opvang in verhouding verschrikkelijk duur.

ris

Re: Kittens op bokt te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:20

85 euro was een voorbeeld tarief.
Natuurlijk vraagt elk asiel een ander bedrag ik ken ook asiels die inderdaad maar 60 euro vragen maar ook asiels die 120 euro vragen.
En overgens ging het er om dat je bij een asiel of opvang goedkoper uit bent dan dat je een "gratis" kitten bij de melkboer haalt.

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:22

Nessah schreef:
Want als je 80 euro kan besparen,waarom niet?

Dat kan je zoiezo nooit besparen want een kitten zal toch ingeeint moeten worden, ontwormd en ontvlooit ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:22

ris schreef:
85 euro was een voorbeeld tarief.
Natuurlijk vraagt elk asiel een ander bedrag ik ken ook asiels die inderdaad maar 60 euro vragen maar ook asiels die 120 euro vragen.
En overgens ging het er om dat je bij een asiel of opvang goedkoper uit bent dan dat je een "gratis" kitten bij de melkboer haalt.

En dat klopt niet altijd dus. Als ik 85 euro moet betalen voor een kitten ben ik duurder uit dan dat ik een gratis kitten ophaal.

Die 85 euro komt geloof ik uit het topic op EA?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:24

simone_1986 schreef:
Dat kan je zoiezo nooit besparen want een kitten zal toch ingeeint moeten worden, ontwormd en ontvlooit ;)

Nou....
Als ik het goed begrijp vragen sommige opvangs (hoe schrijf je dat eigenlijk in meervoud :D) 120 euro voor een kittingen, dan kan ik wel 80 euro besparen en het kitten netjes laten inenten en ontwormen. ;)

Voor de prijs die het asiel vraagt waarvan ik hierboven de tarievenlijst heb neergezet is het een stuk goedkoper, zeker gezien de vele extra's.

Het ligt er dus maar aan.

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:26

Met 85 euro begon gewoon iemand in dit topic.
als je een gratis kitten neemt moet je deze nog laten controlen, laaten chippen en laten enten en dat kost gemidels 117,65 dus dan ben je duurder uit dan met een kitten uit een asiel.
En daarnaast gaat het mij vooral om het principe en niet om de kosten dat het goedkoper is is gewoon mooi meegenomen.

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:27

Ik heb het nu over die 85 euro, dus kan je nooit 80 euro besparen op een kitten.
Tenzij je hem dan niet inent, chipt enz. ;)

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:31

En als je het te duur vindt om te enten enz dan moet je gewoon geen kat nemen.
Overgens zijn kittens uit een opvang die met de hand zijn groot gebracht vaak het leifst en aanhankelijkst.
Ik heb hier ook zo`n klein monster zitten ik merk wel dat ze veel drukker is dan mijn andere kat toen ze nog een kitten was maar ook veel aanhankelijker enz.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:45

ris schreef:
En als je het te duur vindt om te enten enz dan moet je gewoon geen kat nemen.
Overgens zijn kittens uit een opvang die met de hand zijn groot gebracht vaak het leifst en aanhankelijkst.
Ik heb hier ook zo`n klein monster zitten ik merk wel dat ze veel drukker is dan mijn andere kat toen ze nog een kitten was maar ook veel aanhankelijker enz.

Persoonlijk heb ik liever een kitten wat 12 weken bij de moeder heeft gezeten en normaal kattengedrag heeft geleerd. Heb er hier zo een zitten (imiddels wel 6 jaar) en die is ook super aanhankelijk en luistert soms beter dan de honden.
Maar zo heeft dus ieder zijn voorkeur en ben ik echt goedkoper uit dan jouw gemiddelden.

Inmiddels is het topic wel enorm off topic gegaan want TS heeft het over oepsnestjes en pretnestjes, daar wordt ook gerust 85 euro voor gevraagd. Deze off topic discussie heeft in ieder geval nog een stuk duidelijker gemaakt hoe belachelijk dat soort bedragen zijn voor oepsnestjes en pretnestjes.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:52

TS, nee hoor, ik vind dat mensen gewoon hun oepsnestjes aan mogen bieden op Bokt of ergens anders.
Zou niet inzien waarom niet...

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:53

MamboBeach schreef:
TS, nee hoor, ik vind dat mensen gewoon hun oepsnestjes aan mogen bieden op Bokt of ergens anders.
Zou niet inzien waarom niet...

Het ging erom dat mensen de oepsnestjes moet voorkomen en niet aan pretnestjes moeten beginnen

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:59

In haar beginpost staat toch hetgene waar ik op heb gereageerd!
En dan nog, oepsnestjes hoeven van mij niet te worden afgeschaft.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 00:00

Mensen moeten hun katten gewoon steriliseren.
Wanneer iemand raskatten heeft en er mee wil fokken.... so be it. Maar het oeverloos blijven doorfokken van katten is toch schandalig..
Mensen denken helemaal niet na over de consequenties van hun daden, helaas zijn dieren dan de klos.
Al die mensen die hier zgn uitstekende baasjes vinden voor hun kittens weten niet wat een eigenaar er over pak em beet 1,2,5, of 10 jaar mee doet.... daar heb je geen invloed en geen zicht op.
Neem gewoon een kat, steriliseer het dier en doe al die zwerfdieren een lol.
Schattige kittens kun je bekijken op foto's op het web! Zorg eerst maar eens dat de asiels minder vol zitten.

'aldus sprak iemand die altijd alleen maar asieldieren heeft en heeft gehad'

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 00:00

oepsnestjes bestaan niet..... oeps betekent gewoon dat iemand te lui of zuinig is om voorzorgsmaatregelen te nemen.
Dat is geen oepsnestje, maar een dom-nestje...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 00:04

Ninx schreef:
oepsnestjes bestaan niet..... oeps betekent gewoon dat iemand te lui of zuinig is om voorzorgsmaatregelen te nemen.
Dat is geen oepsnestje, maar een dom-nestje...

Het is mij nog nooit gelukt, maar dat het heel soms gebeurd dat een kat wegglipt voordat ze gecastreerd is durf ik nog te geloven.

Maar dat zijn uitzonderingen en sommige katten krijgen meerdere zogenaamde oepsnestjes. Tja, dan weet je ook genoeg natuurlijk.
En dan het liefst in het voorjaar, dan is het aanbod nog niet zo groot en kunnen ze lekker veel geld vragen voor de kittens.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 00:08

Ninx, we moeten helemaal niets, opgewonden standje!
Ik beslis zelf wel hoe of wat daar heb ik jou niet voor nodig.
Heb ook een nestje met kittens hier, hartstikke schattig en die moe(s)t geholpen worden maargoed is mij voorgeweest. Dit omdat ik zelf geen nestje meer wil. Maar kan toch moeilijk verwachten van andere mensen dat ze geen kittens meer mogen krijgen...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 00:12

MamboBeach schreef:
Heb ook een nestje met kittens hier, hartstikke schattig en die moe(s)t geholpen worden maargoed is mij voorgeweest. Dit omdat ik zelf geen nestje meer wil. Maar kan toch moeilijk verwachten van andere mensen dat ze geen kittens meer mogen krijgen...

Dan mag ik toch op zijn minst hopen dat ze hele goede tehuizen zoeken en geen achterlijke bedragen vragen of gewoon gratis weggeven aan hele goede bazen.

Toch zou ik mensen die het zo leuk vinden om zo'n pretnestje te fokken graag eens een keer meenemen naar die handelaar en ze de hokken vol kitten willen laten zien. Volgepropt, de meeste krijgen geen baasje maar gaan gebruikt worden voor kattenbont.
Allemaal gefokt omdat mensen het zo leuk vinden om een keer een nestje te krijgen of omdat ze het teveel moeite vinden om hun dieren te castreren.

Zomers is het bijna niet te doen om goede bazen te vinden. Zoals gezegd: Iedere zomer weer staan er meer dan 6000 advertenties met gratis aangeboden nesten (gemiddeld 4 per nest, reken maar uit) en puilen de asiels uit met nestjes.
Probeer dan maar eens een goede baas te vinden voor je kittens, jij liever dan ik.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 00:13

MamboBeach schreef:

Het is ook niet gezond wanneer mensen kittens krijgen lijkt me..... ;) :D

Maar je hebt gelijk, opgewonden standje... ik wordt erg boos op mensen die zomaar fokken met paarden, honden, katten en nergens over nadenken. Jij kunt wellicht mensen niet weerhouden van domme acties, maar mensen bewust laten worden van de impact die ze hebben met al die onbezonnen acties lijkt me een goede zaak. Vind je het dan geen nachtmerrie dat duizenden katten weg zitten te kwijnen in veel te kleine hokjes terwijl mensen maar een beetje raak fokken thuis omdat 'het zo schattig is"?
Dat is toch niet verantwoord...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 00:22

ThePast03 schreef:
MamboBeach schreef:

Dan mag ik toch op zijn minst hopen dat ze hele goede tehuizen zoeken en geen achterlijke bedragen vragen of gewoon gratis weggeven aan hele goede bazen.

Toch zou ik mensen die het zo leuk vinden om zo'n pretnestje te fokken graag eens een keer meenemen naar die handelaar en ze de hokken vol kitten willen laten zien. Volgepropt, de meeste krijgen geen baasje maar gaan gebruikt worden voor kattenbont.
Allemaal gefokt omdat mensen het zo leuk vinden om een keer een nestje te krijgen of omdat ze het teveel moeite vinden om hun dieren te castreren.

Zomers is het bijna niet te doen om goede bazen te vinden. Zoals gezegd: Iedere zomer weer staan er meer dan 6000 advertenties met gratis aangeboden nesten (gemiddeld 4 per nest, reken maar uit) en puilen de asiels uit met nestjes.
Probeer dan maar eens een goede baas te vinden voor je kittens, jij liever dan ik.

Ja, er zullen altijd dingen met dieren gebeuren die niet goed te praten zijn maar toch vind ik niet dat je dit kan en mag verbieden.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 00:27

Ninx schreef:
MamboBeach schreef:

Het is ook niet gezond wanneer mensen kittens krijgen lijkt me..... ;) :D

Maar je hebt gelijk, opgewonden standje... ik wordt erg boos op mensen die zomaar fokken met paarden, honden, katten en nergens over nadenken. Jij kunt wellicht mensen niet weerhouden van domme acties, maar mensen bewust laten worden van de impact die ze hebben met al die onbezonnen acties lijkt me een goede zaak. Vind je het dan geen nachtmerrie dat duizenden katten weg zitten te kwijnen in veel te kleine hokjes terwijl mensen maar een beetje raak fokken thuis omdat 'het zo schattig is"?
Dat is toch niet verantwoord...

Ik ben het dus niet met je eens dat het onverantwoord is, nogmaals, als een (toekomstig) baasje zich het diertje de deur uitgooit vind ik dit niet de schuld van de fokker.

Ik ben al helemaal geen mens van de "fokken met papier" want dat is beter anders wordt het "vermeerderen"! Ga dat hier niet uitleggen, heb ik geen zin in maar dat vind ik de reinste kolder.
Kan me jou best voorstellen dat jij het anders ziet als jij andere dingen hebt meegemaakt of gezien!

En nee, ik heb ook nog niet meegemaakt dat mensen kittens krijgen maar ik denk wel dat je begrijpt wat ik bedoel! :D

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 00:28

Verbieden zal helaas niet gaan, maar je kan mensen wel stimuleren hun verstand te gebruiken...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 00:30

Ja, maar er zijn ook mensen die allemaal een eigen en verschillende mening hebben.
En kijk, mensen houd je toch die impulsief een dier nemen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 00:30

MamboBeach schreef:
Ja, er zullen altijd dingen met dieren gebeuren die niet goed te praten zijn maar toch vind ik niet dat je dit kan en mag verbieden.

Niemand kan en zal het verbieden. Maar daarom mag je mensen er wel op wijzen hoeveel kittens er 's zomers een baasje zoeken en hoeveel kitten er zitten op plaatsen zoals bij de handelaar. En waar die kittens eindigen.

Ook mag je mensen erop wijzen dat geld vragen voor een oepskitten of pretnestkitten gewoon broodfok is.

Ja en je houdt altijd mensen die dingen toch doen. Natuurlijk kunnen we ook gewoon nergens meer over discusseren, dan wordt het lekker rustig op bokt :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 00:37

We kunnen rustig blijven discuzeuren maar je moet ook leren dat mensen een eigen mening en standpunt hebben.
Leven en laten leven...

Dat een oepskitten, als je er geld voor vraagt, gelijk broodfok is vind ik erg zwaar op de hand...