Heel eng beest....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:54

wat een prachtige foto's allemaal zeg. :j

met een glas vangen, kaartje onder schuiven en buiten zetten, jep jep.

maar die aziatische monstertjes zou ik toch liever niet in huis zien hoor. Brrr

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:56

Lyonesse schreef:
cp112 schreef:
Lyonesse: bedoel jij niet gewone hoornaars, die zijn ook al huge

Eeehm, zijn er ook gewonen? :+
Deze was een cm of 5 lang en toch wel minsten 1 cm breed :j

Afbeelding
Das een zwarte hoorenaar :D

Die is mooi zeg!

Gewone had ik al een foto van geplaatst een paar posts boven je. ;)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 12:56

Ja weet zeker dat het meikevers zijn, helemaal nadat een aantal aardige bokkers *kuch* hier levensgrote foto's hebben neer gezet

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:56

Die vrouwtjes van het vliegend hert daar word je hier mee doodgegooid op d ehei. je ziet ze om de 10 cm wel liggen, dood of niet.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:57

Lyonesse schreef:
cp112 schreef:
Lyonesse: bedoel jij niet gewone hoornaars, die zijn ook al huge

Ja gewone (europese) hoornaars zijn er ook, en die komen inderdaad in NL voor, haden wij een nest van, zijn zo'n 4-4.5 cm groot. Maar zijn eigenlijk zelden aggressief en inderdaad wat loom bij 'bedreiging'.
Aziaten zijn hier nog niet, zijn pas sinds vorig jaar in Frankrijk en dit komt door het broeikaseffect, het is daar nu warm genoeg, hier regent het nog te veel :+

Sterre

Martina67 schreef:
Lyonesse schreef:
Volgens mij een meikever, die had ik hier ook. Die beesten zij beschermd en erg zeldzaam. Ze doen niets, dus vangen en er uit gooien. Je mag ze niet doodslaan.

Meikevers zijn ook eng! Maar niet zo eng als zo'n vliegendhert..... (er is geen smilie voor angst...)

Deze misschien : %) ?!!

:P

In het huis waar we voorheen gewoont hebben, stikt het ook binnen mum van de tijd van de hoornaren (hier heten ze hornissen) := .
Mijn man heeft echt heel wat nesten van de zolder weggehaald, maar na een paar weken begonnen ze alweer met nesten bouwen %) .

1 Voordeel hebben die hoornaren: als die rondvliegen is er nauwelijks een wesp te bekennen *\o/* !! Wespen vind ik echt de akeligste beesten die er zijn := ; ik word echt helemaal hysterisch als er zo´n kreng in m´n buurt komt, hoe zeer ik ook mijn best doe om "rustig" te blijven :o .
Bijen vind ik ook niet leuk, maar die hebben het in de regel niet echt voorzien op mensen.
Laatst bijgewerkt door Sterre op 18-05-09 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Martina67

Wildgirl schreef:
Stybba schreef:
Een paar jaar geleden tijdens de zomervakantie in frankrijk (juli) was het of paartijd of er waren er een heleboel uitgekomen. Echt een paar dagen lang enorme zwermen van die beesten. Vond het wel mooi, maar als je er te dicht bij in de buurt kwam zat je ónder de beestjes :P

Ik heb ze hier in Venlo (Limburg) overigens zelden gezien en dan ook niet in grote getallen.

prachtig ja >;) :roll:

Haha Wildgirl, "vond het wel mooi" past bij stybba hoor.
Ik moet er niks van hebben.......

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:58

IndianLady schreef:
Die vrouwtjes van het vliegend hert daar word je hier mee doodgegooid op d ehei. je ziet ze om de 10 cm wel liggen, dood of niet.

dan maakt 1 meer of minder ook niet uit :+
Kraaien zijn ook bedreigd maar als ze mijn beesten gaan terroriseren heb ik daar een hele mooie buks voor :+

Rhendera

Re: Heel eng beest....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:59

zijn kraaien beschermd? Waarom datnouweer >;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:00

cp112 schreef:
IndianLady schreef:

Kraaien zijn ook bedreigd maar als ze mijn beesten gaan terroriseren heb ik daar een hele mooie buks voor :+

Schiet jij echt kraaien? :\

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:00

__Nathalie__ schreef:
Als ik zo'n killer bee tegen kom kun je me naar het gesticht brengen :o

Mn moeder was een keer in de tuin bezig geweest toen ze halfnaakt ineens binnen kwam stuiven. Er was een wesp of ander vliegend stekend geval rond haar komen vliegen en dat kon ze niet apriciëren :') terwijl ze een springt trok richting huiskamer had ze haar t-shirt al uit. Ik heb nog nooit zo hard gelachen, was echt fantastisch om te zien. De wesp of bij was allang weer verdwenen door haar gegil :')

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:02

FireScorpion schreef:
zijn kraaien beschermd? Waarom datnouweer >;)

Ja dat vroeg ik mij dus ook af...

Fiffill schreef:
cp112 schreef:

Schiet jij echt kraaien? :\

Jazeker, al is het alleen maar om ze weg te jagen, als k ze per ongeluk raak nouja, dan zijn we daar ook af. Vind dat zulke k*tbeesten.
Maar wij wonen dan ook op't platteland, iedere boer heeft op zijn minst een buks in huis, vaak nog gewoon een jachtgeweer. Als er gezaaid is en die klote kraaien komen weer zie je al die ouwe boertjes met een geweer in de hand het land oplopen :P
Laatst bijgewerkt door cp112 op 18-05-09 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:02

IndianLady schreef:
Lyonesse schreef:
Ik ben eens wakker geworden met zo'n grote zwarte huisspin die zich stijf met zn poten om mijn vinger had geklemd :D :D :D

En bedankt, nou voel ik meteen van alles aan mn vingers terwijl ze binnen oogbereik zijn.

Ben blij dat ik dit topic gisteravond niet gezien heb anders had ik een hele slechte nacht gehad :')

Ja!!! Dat gaat mij ook zo!!!! Alhoewel ik erg moet lachen om de commentaren van Lyonesse.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:03

Ik had trouwens laatst een bij in mijn bed, ik ging liggen en leg een arm neer, voel ik een klein prikje dus trek 'm meteen weer weg, dacht dat het gewoon iets scherps was.. leg ik m'n arm weer terug, weer een prikje maar nu op mijn onderarm. Ik kijken, zit er daar een bij helemaal suf onder de lakens. :+ Hij had me niet echt "door" geprikt, anders was hij natuurlijk wel dood geweest (angel eruit) maar kreeg toch best jeuk en twee flinke bulten. :P

Overigens had ik een tijdje terug ook een spin in mijn oor, ik werd wakker en ik voelde iets kriebelen in mijn oor.. dus ik steek m'n vinger erin, zat niks, maar het kriebelde door, dus ik mep tegen m'n oor aan valt er zo een klein spinnetje uit. :')

Wat een onzin zeg cp112.. kraaien schieten.. :n Prachtige beesten zijn het, dat ga je toch niet schieten (net als nutteloos kevers doodslaan).

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:03

Fiffill schreef:
Lyonesse schreef:

Afbeelding

Die is mooi zeg!

Gewone had ik al een foto van geplaatst een paar posts boven je. ;)

Heb ik gezien :j Zie zo niet veel verschil, behalve dat die andere geler was?
Nou ja, wat het ook was dat aan mij hing, het was een hornet en het was niet grappig :')

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:05

BENTE houd op!!!!

bah ben ik blij dat ik nu toevallig mn koptelefoon opheb.

Schijnt trouwens ook zo te zijn dat je aardig veel spinnen 'opeet' als je slaapt
Laatst bijgewerkt door Onali op 18-05-09 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:05

Trouwens kraaien zijn helemaal niet beschermd, je mag ze juist doodschieten - althans, het minsterie heeft er vrijstelling voor gegeven. :=
"Ingaande 1 april 2004 zijn de kraai en kauw door de minister op de landelijke vrijstellingslijst gezet. Dit houdt in dat de grondgebruiker (of iemand met toestemming van de grondgebruiker) deze dieren mag doden, vangen, verstoren, hun nesten vernielen of eieren mag rapen."

Rhendera

Re: Heel eng beest....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:06

Dat vind ik dan weer zo cru klinken :+

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:07

Lekkere enge beesten hier :D
Hier verdwijnt alle ongedierte in de stofzuiger.
Dood trappen klinkt zo smerig :r
Kan me ook echt niet boeien of ze beschermd zijn of niet, ze horen gewoon niet in mijn huis.

Lyonesse

Kraaien zijn die huge beesten, wat we meestal zien is een Kauw, das wat anders ;) Kraaien zijn idd beschermd :j

Lyonesse

Fiffill schreef:
Trouwens kraaien zijn helemaal niet beschermd, je mag ze juist doodschieten - althans, het minsterie heeft er vrijstelling voor gegeven. :=
"Ingaande 1 april 2004 zijn de kraai en kauw door de minister op de landelijke vrijstellingslijst gezet. Dit houdt in dat de grondgebruiker (of iemand met toestemming van de grondgebruiker) deze dieren mag doden, vangen, verstoren, hun nesten vernielen of eieren mag rapen."

:\ Maar kraaien zijn er haast niet :\

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:08

FireScorpion schreef:
Wie zijn die gekken die ze OP HUN HAND HOUDEN?! D: *Zit hier met kippenvel*

******** oei! Zo'n dikke wesp op je hand......******
Heb bij m'n zus wel eens horenaars gezien. Creeps, we zullen nog wel meer problemen gaan
krijgen met die exoten. Geweldig topic voor mijn zus ook. (die komt hier niet, vind paarden/pony's
al niks)

__Nathalie__

gadver ik krijg ook overal kriebel van dit topic.
Nutteloos of niet. Ik schijt bagger voor al die krengen. Dus bij mij in huis zijn ze niet aan het goede adres!

Ik heb ook eens een dode wesp in bed gehad.
Ik haalde de deken er af smorgens lag die aan mijn vriend zn kant. Gelukkig :D

Fenrir

Nee, en kraaien zijn zulke mooie beesten.. net als kauwtjes, geweldig die koppies. :+:

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:09

Fiffill schreef:

O kijk aan, het is dus allang veranderd,
Als ze rustig in de boom zitten vind ik ze niet erg hoor, maar als ze de kuikens gaan lopen opvreten dan wordt er inderdaad op geschoten, het zijn gewoon rotbeesten.
Een beetje vogel vind ik pachtig, wij hebben laatst een oranje vlaamse gaai gevonden, wat een prachtig dier, maar hij was gewond dus hebben wij de vogelbescherming (of hoe dat mag heten) gebeld en die hebben hem opgehaald. Er zitten hier heel veel mooie en zeldzame vogels maar Kraaien zijn er zat en als ze lastig worden hebben ze pech.