met een glas vangen, kaartje onder schuiven en buiten zetten, jep jep.
maar die aziatische monstertjes zou ik toch liever niet in huis zien hoor. Brrr
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lyonesse schreef:cp112 schreef:Lyonesse: bedoel jij niet gewone hoornaars, die zijn ook al huge
Eeehm, zijn er ook gewonen?
Deze was een cm of 5 lang en toch wel minsten 1 cm breed
Das een zwarte hoorenaar
Martina67 schreef:Lyonesse schreef:Volgens mij een meikever, die had ik hier ook. Die beesten zij beschermd en erg zeldzaam. Ze doen niets, dus vangen en er uit gooien. Je mag ze niet doodslaan.
Meikevers zijn ook eng! Maar niet zo eng als zo'n vliegendhert..... (er is geen smilie voor angst...)
Wildgirl schreef:Stybba schreef:Een paar jaar geleden tijdens de zomervakantie in frankrijk (juli) was het of paartijd of er waren er een heleboel uitgekomen. Echt een paar dagen lang enorme zwermen van die beesten. Vond het wel mooi, maar als je er te dicht bij in de buurt kwam zat je ónder de beestjes
Ik heb ze hier in Venlo (Limburg) overigens zelden gezien en dan ook niet in grote getallen.
prachtig ja![]()
cp112 schreef:IndianLady schreef:Die vrouwtjes van het vliegend hert daar word je hier mee doodgegooid op d ehei. je ziet ze om de 10 cm wel liggen, dood of niet.
dan maakt 1 meer of minder ook niet uit![]()
Kraaien zijn ook bedreigd maar als ze mijn beesten gaan terroriseren heb ik daar een hele mooie buks voor
__Nathalie__ schreef:Als ik zo'n killer bee tegen kom kun je me naar het gesticht brengen
FireScorpion schreef:zijn kraaien beschermd? Waarom datnouweer
Fiffill schreef:cp112 schreef:
dan maakt 1 meer of minder ook niet uit![]()
Kraaien zijn ook bedreigd maar als ze mijn beesten gaan terroriseren heb ik daar een hele mooie buks voor
Schiet jij echt kraaien?
IndianLady schreef:Lyonesse schreef:Ik ben eens wakker geworden met zo'n grote zwarte huisspin die zich stijf met zn poten om mijn vinger had geklemd![]()
![]()
En bedankt, nou voel ik meteen van alles aan mn vingers terwijl ze binnen oogbereik zijn.
Ben blij dat ik dit topic gisteravond niet gezien heb anders had ik een hele slechte nacht gehad
Fiffill schreef:Lyonesse schreef:Eeehm, zijn er ook gewonen?
Deze was een cm of 5 lang en toch wel minsten 1 cm breed
Das een zwarte hoorenaar
Die is mooi zeg!
Gewone had ik al een foto van geplaatst een paar posts boven je.
Fiffill schreef:Trouwens kraaien zijn helemaal niet beschermd, je mag ze juist doodschieten - althans, het minsterie heeft er vrijstelling voor gegeven.
"Ingaande 1 april 2004 zijn de kraai en kauw door de minister op de landelijke vrijstellingslijst gezet. Dit houdt in dat de grondgebruiker (of iemand met toestemming van de grondgebruiker) deze dieren mag doden, vangen, verstoren, hun nesten vernielen of eieren mag rapen."
FireScorpion schreef:Wie zijn die gekken die ze OP HUN HAND HOUDEN?! D: *Zit hier met kippenvel*
Fiffill schreef:Trouwens kraaien zijn helemaal niet beschermd, je mag ze juist doodschieten - althans, het minsterie heeft er vrijstelling voor gegeven.
"Ingaande 1 april 2004 zijn de kraai en kauw door de minister op de landelijke vrijstellingslijst gezet. Dit houdt in dat de grondgebruiker (of iemand met toestemming van de grondgebruiker) deze dieren mag doden, vangen, verstoren, hun nesten vernielen of eieren mag rapen."