zijn er dan helemaal geen dierenvrienden meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 15:09

Mijn Pippertje (Jip) is een kruising JR, een leuker hondje kan ik echt niet wensen! Iedereen die hem kent vindt hem leuk, hij mag altijd met iedereen mee en bij iedereen logeren, is leuk met honden, katten, kinderen, altijd vrolijk en gezellig.

Het zou mijn hart breken als meneer wordt dood gereden op de weg (ja op stal piept hij weleens stiekem de weg op), wétend dat mensen hem gezien hebben maar hem niet gepakt hebben vanwege hun vooroordelen over JR's.

Afbeelding

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 15:11

Wat een koppie zit er op Quellian! Blijheid ten top, zie je zo!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 15:34

Als er een hond losloopt op een rustige provinciale weg, zal ik hoogstwaarschijnlijk wèl stoppen. Niet op een drukke weg of autobaan. Zal er ook nooit voor afremmen of een bochtje voor maken. Ook als zo'n hond waar ik dus eventueel voor stop een agressieve indruk maakt dan laat ik hem/haar mooi waar ie is....

Kunnen hondeneigenaars van dergelijke honden boos worden..... het is toch ècht hun verantwoording en niet die van de automobilisten.. Mijn hond krijgt absoluut de kans niet om te ontsnappen. Als ik een hond had die wil ontsnappen krijgt hij daar hooguit maar één kans voor: alleen de allereerste keer. Daarna nooit meer. Er zijn mogelijkheden genoeg om het te voorkomen.

Het is toch ècht de verantwoording van de eigenaar en niet van de automobilisten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 17:37

slimmerik schreef:
Kunnen hondeneigenaars van dergelijke honden boos worden..... het is toch ècht hun verantwoording en niet die van de automobilisten.. Mijn hond krijgt absoluut de kans niet om te ontsnappen. Als ik een hond had die wil ontsnappen krijgt hij daar hooguit maar één kans voor: alleen de allereerste keer. Daarna nooit meer. Er zijn mogelijkheden genoeg om het te voorkomen.

Hier ben ik het volkomen mee eens, ik voel mij ook niet schuldig dat ik niet stop voor een JR omdat k er bang voor ben gebeten te worden....
Chiva schreef:
Chiqa - er is een naam voor mensen zoals jij: aansteller heet dat.

Ik zie rechts bovenin een mooi uitroeptekentje.

Nickeltje

Re: zijn er dan helemaal geen dierenvrienden meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 17:56

Moderatoropmerking:
Zo het gaat lekker hier op BB. In dit topic ook al... Ik denk dat dit een slotje wordt. In elk geval voor overleg vanwege persoonlijke aanvallen, maar hou er rekening mee dat dit topic niet meer open gaat.

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:32

Regelmatig al honden van de weg geplukt. Katten begeleidt en getroost bij het sterven terwijl diegene, die de kat aanreed, gewoon doorreed. En elke keer weer kwam de dierenambulance netjes de dieren ophalen. Of het nu een vogel, kat, hond of kattenlijk was.
Regelmatig daardoor te laat gekomen op mijn werk maar what the hell, ik ben nu eenmaal gek op dieren en zal ze helpen. Ik kan dit niet van iedereen verwachten, jammer genoeg, dus doe ik het maar.
Krijg ik er iets voor? Nee maar elke keer weer kan ik mezelf in de spiegel aankijken en zeggen dat ik er wel voor ze ben en hier in Helmond/Bakel kan ik van de dierenamulance op aan. Dus ja het kan ook goed gaan.
Ik ga er vanuit dat ze hun best doen dat doe ik namelijk ook. Zoniet dan doe ik nog iets meer mijn best. Ik kan niet de wereld verbeteren maar een goed begin begint wel degelijk bij mijzelf.