Onze honden net een vrouw aangevallen op openbare weg...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:16

[quote="katiavl\
Corrigeer als ik fout ben maar de troepleider (de eigenaar dus of zou dat moeten zijn) bepaald uiteindelijk of er aangevallen word zo gebeurd dat in de echte troep ook en is het dus geen natuurlijk gedrag behalve als de baas dus onder de hond staat wat verkeerd is
Zo heb ik het altijd geleerd.[/quote]

nee sorry daar heb je gelijk in, daar heb ik even niet over nagedacht

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:17

bezelbub schreef:
Ik begrijp niet dat ts zo ontwetend overkomt, waar wacht je op tot ze een kind pakken????

UUH omdat ze pas 14 is en nog een kind?? Je kan de TS hier wel op aanspreken maar zij is hier niet verantwoordelijk voor hetgeen er gebeurd is! Ik word echt boos om de reacties naar de TS toe.

TS is 14 bedenk dat voordat je op haar aanvalt.

En ook zij heeft in haar beginpost gezegd dat ze die rothonden beu is en hoopt dat die vrouw aangifte gaat doen (ws omdat stiefvader zelf dus geen actie zal ondernemen en dat weet TS en hoop daarom door de aangifte van de vrouw er wel iets gaat gebeuren).

Aan de TS: ik vind het heel erg rot voor je dat dit gebeurd is, en dat je dit hebt meegemaakt. Ook om te zien hoe die vrouw gegrepen werd door jullie honden. Ik lees uit je posts dat je je heel erg schuldig en verantwoordelijk voelt, echter is jouw stiefvader hiervoor verantwoordelijk en niet jij.

En ik lees ook in je verhaal dat je je heel erg zorgen maakt om hoe het met de vrouw gaat. Het is je iig niet in de koude kleren gaan zitten :(:)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:19

powerzoe schreef:
OMG dat jullie mijn stiefvader zo afkraken!! Doe even normaal zeg!!!! En ja de honden vallen je aan als je zomaar op het erf komt. Daar hebben we zo voor gekocht.

Hoop dat deze mevrouw er een zaak van maakt. Aangezien stiefvader en zelfs TS geen idee hebben wat ze andere mensen aandoen. Als ik bij jullie aangekondigd of niet op het erf kom, zijn jullie ècht aansprakelijk als de honden bijten. En is het gewoon einde oefening.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:24

powerzoe schreef:
Ja dat snap ik ook wel. En nee ze gaan nooit meer van het terein af.

Één keertje nog... of je moet het zelf doen.

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:25

Ik snap dat de TS zich aangevallen voelt.
Maar meis, de reacties hierboven zijn niet richting jou bedoeld.

Het is meer de kwaadheid van de mensen, dat een volwassen mens dit meerdere keren toelaat.
De honden hebben al een keer eerder een man gebeten, met iets van 15 hechtingen, en al een geitje gebeten.

Dat had al genoeg moeten zijn voor je stiefvader!
Ik snap dat het moeilijk voor die man is want hij houd van die beesten op zijn manier.
Maar dit mag absoluut niet wat die honden doen!

Het is wel raar dat je zegt dat jullie ze zo hebben gekocht, ik snap dat als jullie op een erf wonen, dat jullie een WAAKhond willen.
Maar waakhonden, waken alleen of blaffen, zij vallen niet aan!

De mensen die hierboven gereageerd hebben, hebben wel gelijk, en die bedoelen het niet echt naar jou gericht.
Maar je geeft in je beginpost aan dat je hoopt dat die vrouw aangifte zult doen, want dan gebeurt er wel iets.
Je stiefvader is in dit geval fout.

En als het mij was overkomen, was die nog niet jarig! Daarom hoop ik ook dat jou stiefvader wel zo'n nette man is die even langs die vrouw gaat met een bos bloemen of een doos chocola, om zijn excuses aan te bieden dat die zijn honden los had lopen. En dat zijn fout is.

Nogmaals ik snap dat het voor jou ook allemaal heel moeilijk is!
Maar ik denk dat als je dit volgende week leest, snap je de meeste reactie's van de mensen wel.

Dit is allemaal pas net gebeurt, dus je bent zelf nog erg geschrokken, en erg emotioneel wat erg logisch is.
Dus laat het even tot rust komen allemaal, een lees dit van de week nog even.

Sterkte voor jou meis!
Laatst bijgewerkt door Fury08 op 07-03-09 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Re: Onze honden net een vrouw aangevallen op openbare weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:27

nou, ik steek ook niet mijn handen in het vuur voor mijn waakhond hoor........... hij neemt zijn taakje gruwelijk serieus......
het is een sociaal fijn dier, maar waaktijd is waaktijd....... en dan durf ik niet te beweren dat hij niet bijt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:28

En als ze aanvallen is dat op commando van de baas en zullen ze niet proberen te doden maar gewoon "in bedwang" houden tot de baas een nieuw commando geeft.

Moet zeggen, hebben hier ook een herder zitten, zolang wij er bij zijn is het de liefste hond die ik ken. Echt, kan je mee wandelen, die doet niets naar andere honden enz. Maar ik zeg niet dat hij niets doet als iemand op het terrein komt die daar niet hoort te zijn als wij er niet bij zijn.....

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:29

Nee okee, maar ik vind dat er bij een waakhond wel een aanleiding moet zijn voordat die bijt.
Of idd op commando van de baas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:32

SuzieQ schreef:
Heb niet alles gelezen, maar hier heb ik echt geen woorden voor :n
Mocht ik gebeten zijn door die beesten en mank lopen, dan had je stiefvader nu echt een schadeclaim van een paar ton aan zijn broek hangen.

Een paar ton.. neem aan dat je dit even overdrijft.

Ben benieuwd hoe dit af gaat

evanescence schreef:
Dat is wel erg overdreven hoor.. := het eeuwige verbod... :\ Hier was gistere in de straat een vrouw der hond kreeg een epeleptie aaval ofzo. toen die hond weer stond leek net of die hondsdolheid had... := Maar ook iedereen die voorbij kwam aanvallen enzo. na 2 min was het weer over maar goed. Zei krijgt daar ook geen verbod op.
:=

Evaescence niet om het een of ander maar ik mag toch hopen dat jij het verschil kan zien nav die opmerking bij een hond die epilespie heeft of het verhaal van TS waar de honden al meerdere malen een mens aan hebben gevallen? Ja toch?

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:35

ik vind dat sommige mensen wel heel erg hoog van de toren blazen met "als het mijn hond was dat had ik hem al de eerste keer af laten maken" of nog erger "ik had hem eigehandig afgeschoten".
je houd toch van zo'n hond en ik zou me echt geen raad weten.
wel was het handig geweest dat na de eerste keer de honden waren aangelijnd en evt gemuilkorfd.
ik heb zelf een herder die als hij niet aangelijnd zou zijn iedere voorbijganger waaks en vooral entausiast tegemoed zou rennen, hij heeft nog nooit iemand ook maar geprobeerd te bijten maar voorkomen is beter dan genesen en dus is hij met uitlaten aan gelijnd.
ik ben wel bang dat het beter is om deze honden af te laten maken of in iedergeval daar weg te laten halen, dan krijgen ze een test en als ze daar goed uit komen, komen ze ter adoptie en komen ze hopelijk bij mensen die wel met die honden om kan gaan, als ze voor die test niet slagen worden ze alsnog afgemaakt.
TS ik wens je heel veel sterkte want ik denk dat je je heel erg rot voeld, en ik hoop dat het goed gaat met die vrouw en haar hond.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:36

Juist omdat je ervan houdt doe je het zo snel mogelijk zodat ze niet eerst in beslag worden genomen

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:39

Even voor de duidelijk mensen : elke hond kan bijten... :+

Mijn nekharen gaan echt overeind staan als ik dit lees.
Ook sommige reacties van mensen hier vind ik een beetje te.

Teneerste heb ik een gruwelijke hekel aan pitbulls...
Als die beesten eenmaal vast hebben laten ze nooit meer los!!!!! :(
Daarentegen snap ik in GODSNAAM niet waarom die honden loslopen als ze ZO vals zijn..
Als eigenaar ben je verantwoordelijk voor je dier en als je weet dat ze niet te vertrouwen zijn moet je maatregelen nemen.
Hou ze dan wel aan de riem en desnoods een muilkorf!!!!

Ten tweede ben ik HELEMAAL geen voorstander van zoals mensen hier makelijk zeggen van Afmaken.
Wat ik me eigen wel afvraag is toen die herders die man aanvielen en die hond of toen die pitbull daar ook bij was.
Want als het echt aan die pitbull ligt zou ik tegen je stiefzus zeggen dat ze dat beest lekker bij zich mag houden!!!!!

Heel veel sterkte ermee hoor.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:42

@barbar: het mag duidelijk zijn dat zulke honden niet door de test komen.

Ook ik kan me voorstellen dat TS zich behoorlijk aangevallen voelt maar iedereen ziet het uit het oogpunt van: als het mij zou overkomen.....

Ook wij hebben ooit een hond heb gehad die vanuit het niets beet. Het dier was 7 jaar in ons bezit. Mijn vader en ik hebben hem dezelfde avond huilend naar de DA gebracht. Daar heb ik veel verdriet van gehad maar geen moment spijt. :n

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:43

Voor adoptie? Tuurlijk, jouw miserie op een ander afschuiven die ze alsnog zal moeten laten afmaken :=

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:45

Echwel schreef:
Juist omdat je ervan houdt doe je het zo snel mogelijk zodat ze niet eerst in beslag worden genomen

Mee eens :j.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:48

Tamara21 schreef:

Daarentegen snap ik in GODSNAAM niet waarom die honden loslopen als ze ZO vals zijn..
Als eigenaar ben je verantwoordelijk voor je dier en als je weet dat ze niet te vertrouwen zijn moet je maatregelen nemen.

Ten tweede ben ik HELEMAAL geen voorstander van zoals mensen hier makelijk zeggen van Afmaken.
Wat ik me eigen wel afvraag is toen die herders die man aanvielen en die hond of toen die pitbull daar ook bij was.
Want als het echt aan die pitbull ligt zou ik tegen je stiefzus zeggen dat ze dat beest lekker bij zich mag houden!!!!!

het is duidelijk dat je van honden, hun gedrag en hun opvoeding geen kaas hebt gegeten, jammer dat deze kortzichtigheid nooit eens onderbouwt kan worden

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:50

Chiqa schreef:
Een paar ton.. neem aan dat je dit even overdrijft.

In Nederland zal zo´n bedrag nooit toegewezen worden maar de gevolgen kunnen groot zijn.

Als mevrouw een eigen bedrijfje heeft en een paar maanden niet kan werken kan dat einde bedrijf betekenen. Of een flitsende carriere waarbij ze nu de kans van haar leven mis loopt omdat ze dan net een periode in de ziektewet zit hierdoor.

Of stel dat ze in meer of mindere mate voor de rest van haar leven een handicap houdt en bijvoorbeeld niet meer kan fietsen, wie betaalt de auto die dan nodig is? En denk je toch eens in dat mevrouw kinderen heeft of de zorg over een zieke ouder of man. Wie zorgt daarvoor als zij tijdelijk uitgeschakeld is? Wie betaalt de vervangende zorg? Dierenartskosten voor de retriever etc.

En dan de psychische schade nog!

Kost allemaal tijd, geld en een hoop moeite. Daar mag wel degelijk een fikse vergoeding tegenover staan.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:52

Ik neem aan dat de man die eerder gegrepen is en nu nog mank loopt hen ook aansprakelijk heeft gesteld. Zou zomaar kunnen betekenen dat verzekering nu niet uitkeert.

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:59

breezy302 schreef:
Tamara21 schreef:

het is duidelijk dat je van honden, hun gedrag en hun opvoeding geen kaas hebt gegeten, jammer dat deze kortzichtigheid nooit eens onderbouwt kan worden

Sorry als ik je op je tenen hebt getrapt hoor.
Kun je ook op een normale manier zeggen!!!!
En dat jij nou van die honden hebt is jou zaak en wil niet gelijk zeggen dat je er "verstand" van hebt.
Dit is mijn mening hoe ik over dit soort honden denk.
En denk nog wel meerdere met mij..

En als je goed verder leest zie je ook dat ik absoluut geen voorstander ben van Afmaken.

Ohja en ik heb er wel kaas van gegeten hoor.
Heb namelijk 6 honden en weet hoe ik ze moet opvoeden en hoe ik er mee om moet gaan!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 20:04

oh je hebt er dus wel verstand van? Hoe kom je er dan bij dat pitjes nooit meer loslaten? zou leuk zijn zeg, 1x een knauw van een pit en je hebt opeens 2 honden! En voor de duidelijkheid, ik heb geen pitbulls. En als je verstand hebt van honden dan weet je ook dat er geen totaal geen logica inzit dat als een pit een hond aanvalt dat de rest maar een vrouw moet aanvallen? beetje vreemd. En als antwoord op je vragen: dit is het enige bijtincident van de pit, de herders hebben vaker andere dieren en mensen aangevallen zonder dat de pit erbij is.

En verstand van honden krijg je niet door ze te hebben hoor, kijk maar naar deze man, die heeft ook honden en weet er blijkbaar helemaal niets van.

waar je wel gelijk in hebt is aanlijnen/korven maar denk je nu echt dat deze man dat zal doen? Hij heeft er de eerste keren ook niet van geleert dus deze keer ook niet. Honden zijn beter af met een spuitje of een andere eigenaar met flink veel verstand en die heel erg consequent is!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 20:04

Dat jij honden hebt hoeft dan toch evenmin te betekenen dat je er "verstand" van hebt? := Of bekijk ik het nu stom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 20:07

nee dat klopt maar verstands van honden krijg je niet door ze te hebben ik dus ook niet dat bedoel ik, wel door ervaring met dominantie, boeken, internet, cursussen en heel veel ervaring met probleemhonden. En dus niet van oh ik heb een hond en hij luisterd dus ik weet alles. Beetje moeilijk uit te leggen maar ik hoop dat je me nu snapt. Ik bedoel gewoon een hond hebben is geen garantie van er verstand van hebben...he laat maar lukt me niet om duidelijk uit te leggen

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 20:11

Uhmm ik denk, en eigenlijk weet ik dat wel helemaal zeker dat niemand een voorstander is van het afmaken van dieren.
Het is alleen puur de waarheid dat als een hond bijt en in dit geval een mens zo toetakelt er dan maar één juiste oplossing is.

Het houden van honden geeft geen garantie dat je op een correcte en consequente manier met ze omgaat. Zijn zat broodfokkers die meer honden in huis hebben zitten hebben maar het verstand bij deze mensen is vaak ver te zoeken.
Laatst bijgewerkt door Thats_Me op 07-03-09 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 20:12

Moderatoropmerking:
Deze discussie gaat er nogal pittig aan toe. Op zich begrijpelijk vanwege het onderwerp, maar bedenk alsjeblieft op welke manier je hier je mening weer geeft. Het gaat er nogal hard aan toe als je bedenkt dat TS 14 is en het niet eens haar eigen honden, maar die van haar stiefvader.
Hou het dus on-topic en op een manier die uit gaat van respect voor een ander.

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 20:12

breezy302 schreef:
oh je hebt er dus wel verstand van? Hoe kom je er dan bij dat pitjes nooit meer loslaten? zou leuk zijn zeg, 1x een knauw van een pit en je hebt opeens 2 honden! En voor de duidelijkheid, ik heb geen pitbulls. En als je verstand hebt van honden dan weet je ook dat er geen totaal geen logica inzit dat als een pit een hond aanvalt dat de rest maar een vrouw moet aanvallen? beetje vreemd. En als antwoord op je vragen: dit is het enige bijtincident van de pit, de herders hebben vaker andere dieren en mensen aangevallen zonder dat de pit erbij is.

En verstand van honden krijg je niet door ze te hebben hoor, kijk maar naar deze man, die heeft ook honden en weet er blijkbaar helemaal niets van.

waar je wel gelijk in hebt is aanlijnen/korven maar denk je nu echt dat deze man dat zal doen? Hij heeft er de eerste keren ook niet van geleert dus deze keer ook niet. Honden zijn beter af met een spuitje of een andere eigenaar met flink veel verstand en die heel erg consequent is!

Geloof mij ik ken mensen met pitbulls of zulk gelijke honden die het zelf zeggen dat ze haast nooit loslaten als ze eenmaal vast hebben.
En wou je mij nu gaan vertellen dat die mensen niet weten hoe hun hond is.....

Ik kan je vertellen als mijn hond iets of iemand zou bijten ik hem ECHT NIET gelijk laat inslapen.
Lekker makkelijk van geef maar een spuitje.
Iedereen weet het altijd beter in zulke situaties en zo het zus of zo doen.
Er zijn echt wel mensen die met zulke honden WEL om kunnen gaan!!!!

Ik kan je vertellen dat ik vorige week nog een hond heb moeten laten inslapen en das echt geen pretje!!!!!!!!!