Aanschaf konijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 18:25

C_arola schreef:
Ik heb deze hok besteld, die word deze week bezorgt; http://www.bunnybunch.nl/konijnenhok-kt6.html daar ga ik 2 binnenrennen aan vast maken zodat de konijnen daarin kunnen lopen als we thuis zijn en ik ben erg vaak thuis.
In de rennen ga ik dan ook speelgoed leggen als een kattentunnel en andere dingen die ik kan vinden.

Hier heb ik ook nog voor gestaan maar aangezien we het konijn graag veel laten lopen hebben we gekozen voor KT4 + hoes

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 18:27

Ik heb een nieuwe buitenkooi gekocht bij Bunnybunch en ga het zodra ik het heb meteen inrichten met 2 rennen eraan. Heb er nu al zin in :D
[/quote]
de inrichting hoe doe jij dat?
Ja ik bedoel welke inrichting enz.[/quote]
Dat houten ding.
Heb ik gewoon zelf een paar planken aan elkaar gespijkerd, pas wel op dat de spijkers niet uitsteken, en dan een plank naar beneden eraan en een paar latjes eroip gemaakt zodat ze daar op en af kunnen en een lekker zacht mandje, waar ze heel vaak samen in languit liggen voor zover het nog samen kan :+

Of bedoelde je dat niet?[/quote]
Jwel :p
Speelgoed wil ik alleen natuurlijke producten omdat andere slecht schijnen te izjn

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:29

Romyjuh_Xx schreef:
C_arola schreef:
Ik heb deze hok besteld, die word deze week bezorgt; http://www.bunnybunch.nl/konijnenhok-kt6.html daar ga ik 2 binnenrennen aan vast maken zodat de konijnen daarin kunnen lopen als we thuis zijn en ik ben erg vaak thuis.
In de rennen ga ik dan ook speelgoed leggen als een kattentunnel en andere dingen die ik kan vinden.

Hier heb ik ook nog voor gestaan maar aangezien we het konijn graag veel laten lopen hebben we gekozen voor KT4 + hoes

Dat had ik ook gewild maar ik heb geen ruimte voor zo'n grote hok, anders had ik dat ook wel gedaan ;)

hyawatta

Re: Aanschaf konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:30

Zal eens een foto maken van alles bij elkaar wat ik voor ze heb

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 18:33

hyawatta schreef:
Zal eens een foto maken van alles bij elkaar wat ik voor ze heb

tof

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:44

een hoes is niet nodig hoor, als hij het koud heeft kan hij in zijn nachthok gaan zitten.
wanneer je er een konijn bij hebt, kunnen ze ook elkaar warm houden.

dat je schik hebt om er 2 bij elkaar te zetten kan ik me goed voorstellen. als je met koppelen geen ervaringen hebt, kan je dat het beste doen bij een opvang. daar kunnen ze naar het karakter van je konijn kijken en daar een match bij vinden.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:47

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
2 balletjes

Boomstam op plateau om hooi in te doen en kunnen ze aan knagen.

Metalen balletjes voor hooi/sla in te doen en om op te hangen.
Daar kun je best veel hooi in doen en zijn ze ook ff bezig om het eruit te krijgen.

Hangbakje voor voer of water.

Klein boomstammetje ook om hooi in te doen en die hang ik dan op met een touwtje.
kun je er ook stevig in doen zodat ze ff bezig zijn.

Knaagstokje, kun je in verschillende smaken krijgen.

Hanging basket, om hooi in te doen en bij mij gaan ze er vaak ook in zitten en eten dan het hooi.

Er komt ook geregeld wat nieuws voor ze bij.

Ik ga zelf nog een huisje maken zoals deze alleen dan wat groter en met plat dak, zodat ze er ook op kunnen gaan zitten
Afbeelding

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:49

Wat je ook als voordeel hebt met dit hok, je kunt het nachthok afsluiten van de buitenren.
En dat kon bij die andere niet.

Ik zal hem niet snel afsluiten alleen in de winter misschien als het echt flink vriest, anders blijft ie lekker open.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:53

zelfs als het flink vriest hoeft er niets afgesloten te worden; lekker veel stro in het hok en er een maatje bij zetten zodat ze elkaar warm kunnen houden.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:54

@ Romy, je bent goed bezig voor je konijn! Mooi hok heb je uitgekozen en ik ben blij dat je de moeite neemt zoveel informatie te vragen en dat je open staat voor de informatie van andere!!

Jij bent een lief konijnenbaasje!! +:)+ Ik wens je heel veel plezier van je konijn en misschien dus ook zijn toekomstige vriendje of vriendinnetje.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:57

benangelique ik verwonder me nog steeds dat er geen jasjes zijn voor konijnen. Sjaaltje om en klaar voor de winter :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:09

precies! :d

ik heb wel sokken gebreid voor ze overigens...

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:14

wil ik ook wil ik ook :D :9

Heb net in de storm weer een paar konijnen gezien. Zaten heerlijk buiten als een bolletje. Gaan niet naar binnen lekker in weer en wind effe schudden en droog zijn ze weer.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:15

benangelique schreef:
zelfs als het flink vriest hoeft er niets afgesloten te worden; lekker veel stro in het hok en er een maatje bij zetten zodat ze elkaar warm kunnen houden.

De mijne komen met zijn 5en te zitten ;)
Maar dat is vaak je eigen gedachten he van ze zullen het maar koud krijgen :+

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:16

ik wil voor jou ook wel sokken breien hoor :+

hier zitten ook 4 bollen wol in de tuin. je ziet hun hoofd bijna niet omdat ze alle haren rechtop hebben staan. gekke dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:18

Mijn twee bollen wol zitten ook in een buitenren, maar die gaan lekker binnen zitten op het moment (op eigen initiatief hoor, ze kunnen ook buiten zitten als ze willen). Het stormt hier als een gek, ze waaien zo de ren uit :+

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:18

meen je dat? hier waait het ook keihard, maar ze blijven stug buiten zitten hoor. ook als het regent trouwens :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:19

Mijn konijnen zijn mietjes.

Heel af en toe blijven ze buiten zitten, met de oren plat en opgerold, maar vaak is het niet van lange duur, dan hoor ik het kattenluik en liggen ze languit in het hooi te pitten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-03-09 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:21

dat is het denk ik :D

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:23

benangelique wat doen wij verkeerd :(:) Ze hebben hier 2 garages vol met hooi, waarom zitten ze daar nu niet :D

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:26

haha, ik weet niet wat ze doen bij slecht weer, dat ga ik vanzelf wel zien, die 2 die ik nu heb zitten nog binnen.
Maar die gaan strax wel voorgoed naar buiten

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:27

wij zijn helemaal niet goed met konijnen dp... dat is nu wel duidelijk!

ikkebenmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:27

Hoi allemaal,

Ik heb afgelopen zomer 2 jonge konijntjes gekocht. Ik dacht 2 zusjes, maar dat blijken achteraf 2 mannetjes te zijn.
Nu heb ik ze apart zitten in 2 hokken tegen elkaar aan. Ook heb ik er 1 laten castreren. Deze wil ik houden en dan wil ik er een voedster bijzoeken en een goed adres voor mijn andere mannetje zoeken.

Wie heeft er ervaring mee om er een voedster zo bij te zetten. Hoe kan ik ze aan elkaar laten wennen, en wat voor leeftijd kan de voedster het beste hebben?

Ik heb mijn konijnen trouwens in een binnenhok van 100 bij 50 ofzo zitten. En als ik ze zo samen heb zitten wil ik de 2 hokken aan elkaar koppelen. En zomers lopen ze in een grote ren.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:29

is het een idee om het ene rammetje naar de opvang te brengen en daar ook een voedster vandaan te halen? dan kunnen ze je ook helpen met het koppelen namelijk.

ikkebenmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:30

heb alleen geen idee waar hier ergens een opvang zit, zal eens moeten googelen...