Spaanse honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:28

Yamcha schreef:
Ik kies dus wel bewust voor een herplaatser, maar niet voor een asielhond, ik heb met het asiel niets dan gezeik meegemaakt.

Maar zo zullen er vast meer mensen zijn die gezeik hebben meegemaakt met asiels. Ik zal bv nóóit meer naar het dierenasiel hier in de buurt gaan, werd de eerste (en tevens laatste) keer dat ik daar was zo schandalig behandeld. Ik heb een kat uit het asiel, super kat hoor, maar als ze eerlijk waren geweest over de reden waarom hij was afgestaan, dan had ik niet voor hem gekozen.

Dan nog... de meeste dieren die ik hier heb lopen zijn geen bewuste keuzes geweest, maar meer van 'laat maar lopen, die ene kan er ook nog wel bij', allen wél welkom :)

Snoevie

Re: Spaanse honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:30

ik moet wel zeggen dat ik ook absoluut niet te spreken ben over het asiel waar mijn hond vandaan komt.
maar dat zal me toch niet weerhouden om weer een hondje uit een asiel te kiezen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:33

Ik heb mijn kat niet uit het asiel waar ik zo belachelijk behandeld werd, maar een asiel verderop. Ze zeiden dat hij was afgestaan omdat hij mishandeld werd (hij was inderdaad erg angstig, heeft 3 maanden onder het bed gewoond), maar hij pist de hele boel onder (nog steeds), dus kan me ergens wel voorstellen dat er mensen zijn die een kat constant daarvoor op hun flikker geven (en dat de kat dus angstig wordt). Zit nu ook heel hard te denken over een kat die ik op de asielensite heb gezien, maar vriendlief weigert in alle talen ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:34

wij hadden ook een poes die vaak buiten de bak plaste.
we zijn er helaas nooit achtergekomen waarom ze het deed,we hebben vanalles geprobeerd.

moeilijk is dat idd

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:38

Het zijn gewoon rotzakken :P

Hij heeft in het verleden heel wat verzeken, heb heel wat matrassen, dekbedden, handdoeken en banken vervangen, maar goed... hij kan er niet tegen als hij zijn bak moet delen met andere katten, zolang hij alleen is dan gaat het prima. Helaas voor hem moet hij het huis delen. We hebben 3 bakken staan die we schoon houden en zolang we zorgen dat er geen kleding, handdoeken, etc. op de grond ligt, dan gaat het goed :j

Alleen blijft de hondenmand favoriet >;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:39

hmm vervelend inderdaad!de hondenmand was hier vaak ook de pineut

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 01:49

Snoevie schreef:
Chikiboy schreef:
Elke hond verdient een kans en zij die vinden dat Nederlanders maar eerst Nederlandse asielhonden moet adopteren zijn eigenlijk vrij racistisch aangelegd, niet ?

nou zeg!
waarom dat?

net zo racistisch andersom dan!
mag je dan geen nederlandse asielhond adopteren omdat ze het in spanje veel slechter hebben?

wat een aparte opmerking.
eerst zeg je iedere hond verdient een kans,maar daarna vind je iemand die voorkeur heeft voor een nederlandse asielhond racistisch?
waarom is het andersom dan niet racistisch......

ieder zn voorkeur toch?
ik geef wel toe dat als ik een hond zoek ik wel eerst in nederland ga zoeken.
maar wie weet wat op mijn pad komt!
je weet het nooit,wie weet komt er wel ooit een buitenlands hondje.

Mijn zin doelt op de opmerking die gesteld werd dat je als Nederlander beter enkel een Nederlandse hond uit een asiel haalt....hieruit leid ik dus af dat je als Nederlander dus enkel een Nederlandse hond wil en geen belgische , franse, spaanse of wat dan ook....dus dat valt toch onder de definitie van racisme dacht ik...
Ik vind dat eenieder een kans mag hebben , de nationaliteit maakt niet uit...We helpen wie we kunnen op het moment dat het zich aandient...En ik ga dan niet kijken van welk land de hond afkomstig is...Het komt er immers op aan dat de hond hulp nodig heeft en die geef ik dan ook, ongeacht t land van herkomst.
Mensen die een hond zien voorbijkomen die hulp nodig heeft maar die ze niet helpen omdat het een buitenlandse hond is...nou hoe zou jij dat gedrag dan noemen ?

prettig WE ! en knuffel jullie viervoeters maar eens lekker :D

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 02:11

Chikiboy schreef:
Mijn zin doelt op de opmerking die gesteld werd dat je als Nederlander beter enkel een Nederlandse hond uit een asiel haalt....hieruit leid ik dus af dat je als Nederlander dus enkel een Nederlandse hond wil en geen belgische , franse, spaanse of wat dan ook....dus dat valt toch onder de definitie van racisme dacht ik...
Ik vind dat eenieder een kans mag hebben , de nationaliteit maakt niet uit...We helpen wie we kunnen op het moment dat het zich aandient...En ik ga dan niet kijken van welk land de hond afkomstig is...Het komt er immers op aan dat de hond hulp nodig heeft en die geef ik dan ook, ongeacht t land van herkomst.
Mensen die een hond zien voorbijkomen die hulp nodig heeft maar die ze niet helpen omdat het een buitenlandse hond is...nou hoe zou jij dat gedrag dan noemen ?

prettig WE ! en knuffel jullie viervoeters maar eens lekker :D

:Y) +:)+ Inderdaad, achtergrond mag niet uitmaken of je een hond helpt of niet.
Zouden er echt mensen zijn die gewoon een hond niet helpen? Ik zou dat niet kunnen.

gizmo_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 02:32

Ik heb er 2 geadopteerd uit spanje( bij stichting paws), We hebben de oudste nu ondertussen alweer 7 jaar en geen moment spijt gehad! Het zijn zulke extreem liefe en dankbare honden.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 09:21

er zijn ook mensen die het liefst alleen hondjes uit spanje adopteren,noem je die ook racistisch dan?die niet uit een nederlands asiel adopteren omdat het in spanje zoveel slechter is?

ja ik geef ook wel toe dat ik in eerste instantie,als ik een hondje wil,in een asiel hier ga kijken.
ben ik dan een racist?

dat betekend misschien niet dat ik later wel voor een buitenlandse hond zou kijken.

en ik geloof echt niet dat er werkelijk mensen zijn die een hond laten staan alleen omdat het een buitenlandertje is.
ik denk niet dat de mensen die echt een nederlands hondje willen dat zo lelijk bedoelen.

maar sorry voor de discussie,daar was het topic niet voor bedoeld!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 12:31

Ik heb in Spanje gewerkt en heb veel leed gezien,een puppie bijvoorbeeld die in de goot zat en mij hulpeloos aan keek.Ik zei joh heel jammer dat je daar zit maar ik heb genoeg beesten,ik probeerde snel weg te lopen met tranen in mijn ogen.Ik probeerde me hard op te stellen maar dat viel niet mee,in Nederland zal dit niet snel gebeuren,dat je een puppie zo aan treft.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 13:03

Ik heb al mijn honden, mijn leven lang, uit asiels gehad (met name moeilijk te plaatsen honden) en een van straat.
De hond die ik nu heb was aan het hek gebonden van de plek waar ze honden afmaken. Hij was gezond en de dierenarts vroeg of ik hem niet wilde, dus ik heb hem meegenomen.

Ik vind het best als iemand een hond uit het buitenland meeneemt omdat die zielig gevonden wordt, maar ik vind het absurd dat er hele organisaties bestaan om hier honden te "redden".

Er zijn genoeg misstanden, met name in de renhonden wereld, maar afdanken is wereldwijd, inclusief Nederland.

Ik vind dat misstanden gewoon in eigen land opgelost door voorlichting en opvang.
(Overigens is de opvang in Portugal redelijk).

Straathonden/verwilderde honden hebben het eigenlijk helemaal niet zo slecht als soms gedacht wordt. Het is een heel natuurlijk leven. Dat is toch ook wat iedereen zo nodig van paarden wil, een natuurlijk leven? Maar als honden het hebben, is het zielig? Honden zijn prima in staat om voor zichzelf te zorgen.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 14:38

Lusitana schreef:
Ik heb al mijn honden, mijn leven lang, uit asiels gehad (met name moeilijk te plaatsen honden) en een van straat.
De hond die ik nu heb was aan het hek gebonden van de plek waar ze honden afmaken. Hij was gezond en de dierenarts vroeg of ik hem niet wilde, dus ik heb hem meegenomen.

Ik vind het best als iemand een hond uit het buitenland meeneemt omdat die zielig gevonden wordt, maar ik vind het absurd dat er hele organisaties bestaan om hier honden te "redden".

Er zijn genoeg misstanden, met name in de renhonden wereld, maar afdanken is wereldwijd, inclusief Nederland.

Ik vind dat misstanden gewoon in eigen land opgelost door voorlichting en opvang.
(Overigens is de opvang in Portugal redelijk).

Straathonden/verwilderde honden hebben het eigenlijk helemaal niet zo slecht als soms gedacht wordt. Het is een heel natuurlijk leven. Dat is toch ook wat iedereen zo nodig van paarden wil, een natuurlijk leven? Maar als honden het hebben, is het zielig? Honden zijn prima in staat om voor zichzelf te zorgen.

Daar ben ik het wel mee eens, maar de mentaliteit van de mensen in het buitenland is anders dan hier in NL. Daar worden honden vaker mishandeld, afgeschoten, vergast. Te erg voor woorden wat daar gebeurd. Niet dat ik NL schoonpraat, maar hier gebeurt het iets minder.
En tja, zwerfhonden die bijna dood gaan zou ik niet kunnen laten liggen.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 17:22

Ik zou morgen een podenco pup krijgen uit Gran Canaria alleen nu is hij van de week flink ziek geworden en ligt nu bij de dierenarts aan het infuus.

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 17:27

ik heb een yorkie uit spanje via ACE

ik ben nu zelf vrijwilliger voor ace

ik moet zeggen dan het enorm veel voldoening geeft..het is zon lief dankbaar hondje ...de fotos van haar op dag 1 weet ik nog goed..zielige oogjes dof haar...en nu een prachtig hondje lief voor mens en dier ..en zo ontzettend dankbaar en lief en prachtig in haar vacht.

er was laatst nog een stukje van ace bij editienl dat ging er ook over dat de dierenbescherming tegen het halen van buitelandse hondjes is ....vraag me dan ook af waarom...dieren zijn toch dieren ..als je ze kan helpen maakt het toch niet uit waar ze vandaan komen ?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 17:29

ik denk ook niet dat de dierenbescherming het echt zo bedoeld,maar meer omdat ze hun handen hier ook volhebben aan dierenleed(en tuurlijk is het daar wel erger)

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 17:32

t kwam meer over van hier zitten we ook overvol dus waarom een buitenlander vol met ziekte's etc..

terwijl bij onze stichting alle honden worden gecheckt door de dierenarts netjes een paspoort en chip krijgen getest worden op leishmana , hartworm etc. en zelfs gecastreerd worden

ze gaan er daar ook eigenlijk vanuit dat elke buitenlandse hond ziek is of wat dan ook

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 17:33

dat is natuurlijk niet zo,dat ze allemaal ziek zijn.

maar ik snap de dierenbescherming verder wel een beetje(don't shoot me....)

het is wel heel moeilijk hoor,je wil het liefst wel alle dieren redden

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 17:35

ik snap ze zelf ook wel hoor daar gaat het niet om ik begrijp ze zelfs heel goed...

het jammere ervan is dat ze erover praten alsof we alleen maar 'mormels 'en zieke honden importeren

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 17:35

ok nee tuurlijk is dat niet zo,ben ik helemaal met je eens hoor :)

ik moet ook niet teveel op die sites kijken,want dan wil ik alle hondjes wel hebben.........

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 17:37

hihi ja ik ook...het is dat ik het geld en de ruimte e rniet voor heb en al 2 hondjes een kat en 3 fretten heb...maar het liefst neem je ze allemaal mee he

ach later....als ik een mooi huisje aan de dijk heb met een mooie grote tuin ...heheheh :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 17:38

:D wie weet,ooit.......

wij hebben 1 hond,2 katten en vanavond ga ik 2 ratjes uit een opvang halen.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 17:48

Ik vergelijk het wel eens met Brookes hospital.
Als we het zieke zielige ezeltje/paard nu eens gewoon op 't vliegtuig zouden zetten naar nederland. Dan zijn er hier vast wel mensen die er een willen adopteren.....
Het probleem is alleen dat dat niets oplost, misschien wel voor dat ene individuele zieke en zielige dier, maar aan de omstandigeheden daar, en de mentaliteit die het probleem veroorzaakt wordt niets gedaan.
Honden uit Spanje vind ik dus een beetje water uit een bron van overvloed halen.
In plaats van er iets in te stoppen waardoor er iets verbeterd wordt er alleen maar uit gehaald en wordt het probleem op microniveau aangepakt.
Hoe nobel ook van iedereen die zich voor die honden inzet, het leid tot niets en in Nederland hebben ze ook zat honden die op een goed thuis wachten. Voor mij DE reden geen steun te betuigen aan organisaties die spaanse honden "redt" en wel aan Brooke.

Overigens, dat windhondje in mijn profiel heb ik op de renbaan in mijn handen gestopt gekregen, hij was niet meer gewenst omdat hij (jawel) één centimeter te hoog geworden is om te mogen starten. Ja ook in Nederland zijn er zat die afgedankt worden.

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:09

Er zijn ook genoeg organisaties die veel in het buitenland zelf proberen te regelen, door asiels te steunen met goederen en geld voor voer en dierenarts kosten. Ook worden alle honden meteen gecastreerd om meer honden te voorkomen. En er wordt mensen geinformeerd over hoe ze met honden om moeten gaan.
Deze organisaties proberen voor de honden die wegkwijnen in het asiel in het buitenland een opvanggezin te vinden in het buitenland of in Nederland.
Vaak worden deze honden toch sneller geadopteerd in Nederland dan in hun eigen land.

Ik vindt het dus onzin om te zeggen dat alle organisaties alleen maar honden naar Nederland halen en verder in het land zelf niks doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:22

sunny_l0ve schreef:
Daar ben ik het wel mee eens, maar de mentaliteit van de mensen in het buitenland is anders dan hier in NL. Daar worden honden vaker mishandeld, afgeschoten, vergast. Te erg voor woorden wat daar gebeurd. Niet dat ik NL schoonpraat, maar hier gebeurt het iets minder.
En tja, zwerfhonden die bijna dood gaan zou ik niet kunnen laten liggen.

Als je hoort hoe hier in NL met sommige honden om wordt gegaan, word je daar ook niet vrolijk van ;(

Trouwens dat getroetel hier en de honden moddervet voeren vind ik ook mishandeling, spijt me wel. Pas geleden bij de AH weer iemand met een gruwelijk vette Labrador, man bood die hond een puddingbroodje aan :wow: en de hond weigerde...... :wow:

Arme hond was gewoon ziek van al dat gevreet, daar kan ik zieker van worden als zwerfhonden in Spanje eigenlijk.
En dat vetmesten is volgens sommigen dierenliefde :(