'jammer dat er weer nieuwe dieren op de wereld zijn gezet'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 21:19

Citaat:
Wie heeft er tegenwoordig nu nog 4 kinderen? En ben no gsteeds geen kinder asielen tegen gekomen

Helaas bestaan er erg veel 'kinderasielen' overal in de wereld ;(

Anoniem

Re: 'jammer dat er weer nieuwe dieren op de wereld zijn gezet'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 21:38

Ik had het er bij moeten zeggen, waar in Nederland staan die asielen dan Jodi? Want ik heb dr nog nooit van gehoort :)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 21:46

weeshuizen genoeg....

em mja euh ik ben voor steriliseren/catreren van dieren maaarrrrrr over 3 weken krijgt mijn papierloze hond als het goed is pups. we hebben al 4 mensen die er zeker weten 1 willen. we hebben er bewust voor gekozen. mijn poezen zijn netjes gesteriliseerd en dat gaat met de hond ook gebeuren maar eerst een nestje.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 21:57

Het weeshuis,daar hebben ze vast wel een mooiere naam voor bedacht inmiddels,maar het is uiteindelijk niets anders dan een 'asiel'.
En het is jammer dat het zo moeilijk is kinderen daaruit te krijgen.Dan wordt er ineens wel veeleisend gedaan tov adoptie-ouders.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:00

Chiqa schreef:
Ik had het er bij moeten zeggen, waar in Nederland staan die asielen dan Jodi? Want ik heb dr nog nooit van gehoort :)

Er zijn genoeg kinderen in Nederland die ongewenst worden geboren en worden vermoord of afgestaan. Kindertehuizen zoals ze vroeger bestonden bestaan niet meer.Deze kinderen worden via de kinderbescherming tijdelijk geplaatst bij iemand die zulke kinderen opvangt om daarna definitief geadopteerd te worden. Ook zijn er kinderen die een deel van hun leven van pleeggezin naar pleegezin gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:07

Lous schreef:
Er zijn genoeg kinderen in Nederland die ongewenst worden geboren en worden vermoord of afgestaan.

Kan ze op mijn hand tellen, mss welgeteld één die uit huis geplaatst is vanuit mijn omgeving? Weegt niet
op tegen al die katten en honden die elk jaar weer massal geboren zien worden hier in de buurt,
gewoon omdat ze te belazerd zijn om ze te laten helpen, ja want dat kost géheld......
en jonge katjes en hondjes brengt ook nog eens een hoop geld op, hebben we weer een BBQ in de straat omdat er weer dik verdient is...
Maar kinderen die massaal in hokken worden gestopt of in bossen worden gedumpt?
Wat een zeldzaamheid gelukkig anders zou ik mij toch echt zorgen maken. (Dan zou ik nog een extra rondje dr aan wagen door het park nu)

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:14

(Sorry, maar heb niet echt zin om nu ineens 8 pgs door te spitten)

Ik zal hier maar reageren, want ben 1 van degenen die erover klaagt.
Enja, over mensen, daar heb je gelijk in, maarja wij kunnen niet voor die mensen beslissen he.
(even on/off-topic: Ben wel een voorstander van het Chinese 1-kindbeleid..., maar langs de andere kant vind ik 1 kind altijd zo zielig..)

Nu, on-topic, de laatste tijd hebben zelfs vele 'fokkers' (aangesloten bij rasvereniging, met stambomen ed) meer moeite om voor alle pups een huis te vinden (toch degene waar ik mee bekend ben :) ), dus waarom zomaar fokken?
Zomaar fokken heeft trouwens veel meer nadelen dan voordelen!
*Niet geteste ouderdieren -> jouw pup kan al op jonge leeftijd ziek worden/sterven/ .... (en dit is niet enkel zo bij de broodfokkers hoor! denk maar aan Berner Sennen ofzo, 2 ouders met lichte HD kunnen wel pups krijgen met zware HD)
*meestal geen begeleiding meer achteraf -> als je vragen hebt, pech gehad!
*......
De meeste mensen willen echter geen rashond omdat ze denken dat die altijd veel duurder zijn, nou sorry hoor, maar soms zie je op marktplaats (geen plaats om pups te kopen!) duidelijke kruisingen als echte aangeboden voor een prijs waarvan de haren op je rug (niet dat ik die heb, maar bon :+) recht overeind komen te staan!

+

De asielen zitten al zo stampvol! Als zelfs fokkers met overschotten zitten, waar denk je dan dat htk fokkers hun grut laten? ze dumpen die in het asiel..alsof er nog niet genoeg zitten...

Sorry, ieder zijn eigen mening en ik zou ook dolgraag een pup van mijn ventje hebben (kruising), maar mensen moeten stoppen met zo egoïstisch te zijn en ook is aan de dieren denken! Want wat gebeurt er met al die dieren?
ZE komen in het asiel terecht (ook "rashonden", maar ik heb nog nooit een rashond van een gerenomeerde fokker in het asiel gezien, gewoon omdat ze meestal duurder zijn (vroeger toch), maar vooral omdat goede fokkers de eigenaren screenen en als er problemen zijn, zij actief gaan meezoeken naar een oplossing of desnoods zelf het dier terugnemen!) en als ze niet snel een baasje vinden, krijgen ze een spuitje........dus dan hebben ze de laatste maanden/jaren van hun leven in een kotje gezeten, omringd door blaffende honden, wachtend op het einde..........leuk levensverhaal he?!

Dus, nogmaals sorry, ieder zijn mening, maar ik ben en zal er altijd tegen zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:17

Chiqa; ik ken meer dan 10 gezinnen in mijn omgeving die 3 kinderen of meer hebben..
Over dat je geen kinderasiels hebt: Genoeg!!! Kijk maar naar de kinderen die uit huis geplaatst zijn via de kinderbescherming, die zijn onder toezicht gesteld en wonen in een soort woonvorm. Vriendin van mij loopt daar stage en die heeft 20 jongeren van 12 tot en met 18 jaar die onder ots gesteld staan daar wonen. Gewoon normale kinderen, alleen met ouders die niet voor ze konden en kunnen zorgen. Dat is maar één van de weinige instellingen.. Alleen het adopteren van kinderen gaat niet zo gemakkelijk als het adopteren van dieren, maar dat betekent niet gelijk dat er dan geen kinderen zijn om te adopteren.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:20

Citaat:
Kan ze op mijn hand tellen, mss welgeteld één die uit huis geplaatst is vanuit mijn omgeving? Weegt niet
op tegen al die katten en honden die elk jaar weer massal geboren zien worden hier in de buurt

Vind ik toch een beetje schokkend als opmerking.... ;(

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:21

Mindfields schreef:
De vergelijking met de mens ontgaat mij volledig, inderdaad omdat mensen meestal zelf voor hun kinderen zorgen en kinderen niet in asiels gestopt worden.

Wel eens bij jeugdzorg, crisisopvang, pleegzorg geïnformeerd? Helaas valt dat vies tegen, iedereen kan een kind of meerdere op de wereld zetten en daar zitten toch heel veel exemplaren bij die beter niet aan kinderen zouden zijn begonnen!

Mensen zoals ik die één keer een nestje van hun hond hebben gehad, zoeken in de regel zelf een goed adres voor deze dieren en die komen dus helemaal niet in het asiel terecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:58

daffodil schreef:
Mensen zoals ik die één keer een nestje van hun hond hebben gehad, zoeken in de regel zelf een goed adres voor deze dieren en die komen dus helemaal niet in het asiel terecht.

Bijzonder, waarom zitten de asiels dan overvol en hebben ze van de zomer weer een stop met het aannemen van dieren?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 00:01

Chiqa schreef:
daffodil schreef:

Bijzonder, waarom zitten de asiels dan overvol en hebben ze van de zomer weer een stop met het aannemen van dieren?

Omdat steeds meer mensen een dier nemen zonder er eerst goed over na te denken en zomers veel mensen niet weten waar ze hun dier moeten laten als ze op vakantie gaan en ze ze daarom maar dumpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 00:03

Dus hiermee probeer jij te suggereren dat de mensen met eenmalig een pretnestje beter kunnen inschatten waar hun dieren terecht komen, dus niet in een asiel?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 00:05

Ik weet niet uit welke woorden je dit haalt. Maarre mij valt het altijd op dat 90% van de dieren die ik een asiel zie, volwassen dieren zijn. En nee dat zijn geen dieren die daar al zitten sinds het babies waren.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 00:10

@ Caesar; mijn Pumbaa (kat) en Mum (hond) heb ik geadopteerd, dus ze zullen nooit van mij zijn. Een dier dat je uit het asiel of van een stichting haalt, wordt nooit je eigendom. Mag je ook nooit verhandelen of mee fokken (wat niet zegt dat het niet gebeurt hoor).

Ik heb toevallig vandaag het dierenasiel gebeld om me op te geven als kittenopvang tijdens de baby-boom, omdat zoveel mensen zo goed nadenken ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 00:10

Petite schreef:
Mindfields schreef:
De vergelijking met de mens ontgaat mij volledig, inderdaad omdat mensen meestal zelf voor hun kinderen zorgen en kinderen niet in asiels gestopt worden.

Eén mens is veel vervuilender voor het milieu en de natuur dan 8 hondjes..
En Moonchloe een mens krijgt er niet 8 tegelijk nee, daar heb je een punt ;) Maar je zou eens tegen iemand op Bokt moeten zeggen die zijn derde kind heeft gekregen: Jeetje is dat nou nodig er zijn al zoveel mensen, je kunt jezelf beter sterilliseren..

En je eerste zin gaat werkelijk waar weer nergens over, zegt ze dat in de qoute?
Waarom reageer je niet op wat ze zegt?

Ach, en volgens mij zijn er weinig mensen die hun kind maar aan een boom vastmaken wanneer ze gaan puberen of wanneer de ouders zonder kinderen op vakantie willen......
Oja en een moederhond blijft voor altijd voor dr pups zorgen, dus die gaat naar de supermarkt en koopt daar hondenvoer etc.? :+
En als het goed is overleeft de moeder de pups echt niet :+

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 00:27

Heb niet het hele topic doorgelezen hoor maar even mijn mening:

Heeft er al iemand nagedacht over dat mensen het misschien gevaarlijk vinden om een volwassen hond (rottweiler, dobermann, stafford, bulls, de kleine bijtgrage jacks en noem maar op) bij hun kinderen neer te zetten. En daarom liever een pup kopen die nog opgevoed moet worden en dus met kinderen, katten en andere dieren om kan gaan...

Ik wil liever ook geen stafford om maar even iets te noemen die een heel verleden heeft.. je weet niet wat het beestje heeft meegemaakt. Voor je het weet haal je iets in huis wat gevaarlijk is. De testen in de assiels worden vaak niet goed of slordig uitgevoerd. Of er worden dingen verzwegen.

Nu ben ik wel iemand die wel altijd asiel dieren heeft. 1 vogel, 2 konijnen, 3 katten allemaal uit een assiel. Maar over een volwassen hond zal ik toch even 2x moeten nadenken hoor... Kan hij wel met de kinderen katten en ga zo maar weer door!

Ik vind persoonlijk dat het niet uitmaakt of je nou met rashonden of kruisingen fokt..
Als ik naar een mopshondje kijk dan denk ik wie heeft het zover laten komen. De bolle ontstekings aantrekkende ogen. De veeeel te platte neus. Dat beest heeft toch geen leven. Geld ook voor bulldogs.
De niet HD vrije herders waar veel mee gefokt word. Te kleine chihuahua's. En andere rassen die maar kleiner en kleiner moeten.

ik vind dat er over het algemeen naar het fokproces gekeken moet worden. Dat scheelt een hoop honden op Marktplaats, in de assielen en overal wel denk ik...

Rashonden zijn er ook meer dan genoeg. Je komt ze vaak alleen eerder kwijt. (vorige week zaterdag int asiel geweest. zaten zeker meer dan de helft rashonden. zie rottweilers en herders)

Ik denk niet dat je het kan laten stoppen.. boerderijhonden fokken vaak veel, omdat ze niet gecastreerd of gesteriliseert worden. En terwijl marktplaats meer dan vol met rashonden staat. worden die ook gewoon flink doorgefokt.. dit heeft dus niet zomaar met wat nestjes te maken.. Ook kennels zouden dit moeten inzien..

maar wat doe je eraan?? kinderen in de 1e voorlichting geven over hoe dieren te houden? Dat ze dat weten voor later. en wat je moet je hebben om een beest te onderhouden? Het is net als met sexuele voorlichting.. Je hebt altijd een kwart die het niet snapt of doorheeft of oplet..

Helaas...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 00:28

Marr zij zegt dat haar de vergelijking ontgaat met de mens. Dus leg ik uit dat ik de dieren met de mens vergelijk omdat de mensen meer bevuilend voor het milieu zijn dan de dieren. Terwijl die mensen roepen dat dieren gesterriliseerd moeten worden en zelf zich ook fokken. Maar het dan wel slecht voor het milieu vinden dat er teveel dieren zijn. Dat is waar ik me aan stoor, misschien is het zo duidelijk. Als Mindfields mijn antwoord niet begreep had ze dat vast zelf wel gevraagd. Wat minder aanvallend had ook wel gekund :)

Dat je zelf ineens begint over het vergelijken van het dumpen van een mens of een dier gaat in dit topic niet over. Het gaat over het sterilliseren en het fokken. Een moederhond zorgt voor haar pups tot zij voor zichzelf kunnen zorgen over het algemeen. In het wild in ieder geval.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 00:34

Uhm slecht voor het milieu teveel dieren? >;)
Het is slecht voor de dieren als er teveel dieren zijn, omdat mensen te egoistisch zijn om goed voor hun dieren te zorgen en ze maar ala minuut dumpen ;)

En daar gaat het dus wel over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 00:41

Marr ik heb het vooral over de mensen die zeggen dat de dieren gesterriliseerd moeten worden omdat het slecht is voor de natuur/ het milieu en zelf een paar kinderen hebben. Daarom zeg ik; die mensen moeten naar zichzelf kijken en anders zichzelf maar gaan sterriliseren.

Teveel dieren zijn ook slecht voor de dieren ja, maar teveel mensen zijn slecht voor de mensen en voor de dieren. Dus om terug te komen waar ik mijn topic over heb gestart: Vind jij het wel kunnen dat iemand loopt te schreeuwen dat er teveel dieren zijn en ze gecastreerd moeten worden, terwijl ze zichzelf ook fokken en daar niet naar willen kijken?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 00:52

Waar maak jij uit op dat er op dit moment teveel mensen zijn?
Door de vergrijzing? :+
Ieder mens hier in nederland krijgt te eten, en het nodige wat hij of zij nodig heeft als eerste levensbehoeften.

Dieren krijgen dit NIET!
Ze worden gewoonweg gedumpt als afval als mensen op vakantie gaan, of als ze beginnen te puberen, of als de mensen er gewoon zat van zijn. Asiels zitten stampvol, die VRIJWILLIGERS die de dieren daar verzorgen en helpen krijgen er geen geld voor.

Word er een keer een kind gedumpt: wordt ie opgevangen en krijgen de verzorgenden er ook nog geld voor.

En ja het voortplanten van mensen is dus heel wat anders dan van dieren, want dieren zijn er al wel te veel, en niet een klein beetje ook. Dus waarom zouden ouders die goed voor hun kinderen zorgen eerst moeten kijken naar hun eigen nageslacht als ze het over de dieren hebben?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 00:59

Petite schreef:
Dus om terug te komen waar ik mijn topic over heb gestart: Vind jij het wel kunnen dat iemand loopt te schreeuwen dat er teveel dieren zijn en ze gecastreerd moeten worden, terwijl ze zichzelf ook fokken en daar niet naar willen kijken?

Ik heb hier net voor de vliegles van mijn lieftallige pony ( :( #$%^%&%^*& :( ) nog even over gedacht en mijn antwoord is 'ja'.

Ik denk dat het meer uitzondering dan regel is dat mensen vandaag de dag nog véél kinderen krijgen (oke oke, ik ken ook iemand van 38 met 9 kids), maar in mijn hele directe omgeving houdt het toch wel op bij 1 of 2 kinderen.

De discussie van wie wel of geen kinderen mag krijgen en opvoeden is een heel andere discussie dan het wel of niet fokken met (papierloze) dieren. Absoluut zijn er veel mensen waarvan ik denk 'die had niet aan kinderen moeten beginnen' of 'wat moet er van die kinderen terecht komen', maar gelukkig gaat het dan niet om 3 x 8 koters per jaar, die ze ook nog eens elders moeten zien onder te brengen of uiteindelijk in het asiel eindigen.

Ik kan heel veel voorbeelden noemen waarvan ik denk 'hoeft van mij niet zo'. Net als een topic wat onlangs werd geopend over iemand die een dekkater zocht voor haar kruising poes. Hartstikke leuk hoor om een nestje te krijgen (denk ik dan, geen persoonlijke ervaring), maar over een aantal maanden staan de dozen met kittens weer langs de weg. En wees heel eerlijk; een kitten uit het asiel is net zo aandoenlijk als een kitten van de kat van de buren van je schele achterneef, toevallig omdat je de moeder daarvan kent. Dus ik vraag me dan wel af wat de meerwaarde is om juist van DIE poes een nestje te krijgen, dan puur met mijn oog gericht op de kittens die straks gedumpt worden.

Met honden weet ik het niet zo, ben niet zo van de honden :P
Maar veel rassen worden doorgefokt, wat dacht je van de tea-cup Chi's, de HD Herders en de bulldogs met TE platte snuit (zie je overigens ook bij de Pers). Dan ga je toch compleet je doel voorbij als zijnde fokker? Dus qua dat denk ik weer dat rasloze dieren gezonder zijn, maar daar wordt weer niet getest. Moeilijk hoor... zoals ik al eerder zei; ik vind een rasloos dier absoluut geen probleem om aan te schaffen, maar ik persoonlijk fok er niet mee (heb ook heel sterk in mijn opvoeding meegekregen dat dit niet gebeurt in huis, alles werd geholpen zodra het mogelijk was).

Las trouwens afgelopen week een topic op BB dat iemand zich zorgen maakte over de vogeltjes, dat die massaal worden opgegeten door katten, wat het instinct zou zijn van katten. Tuurlijk, maar TEveel katten verstoren het evenwicht weer. Net zoals de konijnen die worden afgeschoten omdat ze het evenwicht verstoren. Ik denk dat mensen hersenen genoeg hebben om dit binnen bepaalde perken te houden, zonder de 'afschiet-consequentie', er moet veel eerder worden ingegrepen.

En nu ga ik maffen :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 01:02

Waar ik uit opmaak dat er teveel mensen zijn, in ieder geval niet door de vergrijzing. Wat denk je in China mag iedereen maximaal 1 kind, dit komt niet doordat er te weinig mensen zijn hoor. Daarbij zijn er door teveel mensen teveel co2 uitstoot waardoor het broeikaseffect ontstaat. Wanneer er minder mensen zouden zijn zou dit niet het geval zijn geweest.

Beetje kortzichtig als je zegt dat wanneer een kind gedumpt wordt die wordt opgevangen en de verzorgenden er ook nog geld voor krijgen. Er zijn gigantisch veel instellingen in NL die kinderen hebben in een soort woonvorm aangezien die kinderen door de kinderbescherming onder toezicht staan. Ook dit soort woningen zitten vol!! Er zijn niet voor niets over het algemeen gigantisch lange wachtlijsten voordat een kind in zo'n woning terecht kan. Ze worden eerst in de jeugdgevangenis gestopt omdat er nergens plek is.

Over dat in asiels vrijwilligers werken, wat denk je dan in dat soort woonvormen. Ook gigantisch veel vrijwilligers, bij mij op de woonvorm waar ik werk kunnen we niet zonder vrijwilligers.

Ja dan kan ik uit zulk soort situaties opmaken dat er al veel mensen op de wereld zijn ja, net als veel dieren. Vandaar dat je naar beide moet kijken en niet alleen naar de dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 01:06

Oei Quellian, ik hoop dat je er niks aan over hebt gehouden?

Ik ben het met je eens dat mensen echt wel 2 kinderen mogen nemen. Staat iedereen vrij in, van mijn part nemen ze er 6 ;) Maar dan houdt hun recht van spreken bij sterrilisatie van dieren op wanneer ze 3 kinderen of meer hebben. Omdat ze zichzelf ook doorfokken. Ik ken heel veel gezinnen die 3 kinderen of meer hebben, bij 2 van zulk soort gezinnen pas ik op de kinderen. Maar natuurlijk is het tegenwoordig helemaal niet meer zoveel als vroeger.

Edit: Nu komt het over alsof ik vind dat ze dan hun dieren niet meer mogen sterriliseren, dat mag natuurlijk wel. Ben het er ook mee eens dat dieren gecastreerd en dergelijke 'moeten' worden. Maar ga dan niet mauwen bij anderen dat ze hun dieren moeten sterriliseren terwijl je zelf één groot fokprogramma bent. :D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 01:11

Maar excuse me, als je dat al veel vind, hoeveel dierenasiels zijn er in nederland en tel daar nog even de overige dierenopvangen bij op, en de onbekende mensen die dieren opvangen?

Het komt allemaal op hetzelfde neer: het probleem ligt aan de mens en kan echt niet opgelossen worden door de mens.

Overigens zijn het slechte ouders van die kinderen die in dat soort situatie's terechtkomen, dat kun je niet zegen van de dieren want die weten niet beter: daar ligt het dus ook weer aan de mens.

En als jij je zo kwaad maakt om het feit dat die kinderen daar zitten, gaat er dan niet een belletje rinkelen dat het bij dieren ook zo is, of zelfs nog erger?
Want tamme dieren kunnen zichzelf niet laten overleven in deze bewoonde wereld, alleen met hulp van mensen.

En ja wat maakt het uit als iemand 15 kinderen wil en krijgt? Maakt toch niks uit als diegene maar zelf voor die kinderen zorgt en dat die kinderen goed opgroeien en later op eigen benen kunnen staan.