ginger18 schreef:Mijn konijn heeft 5 jaar terug 1 keer kleintjes gehad.
Ik had er al een baasje voor, want de eigenaar van het mannetje wou er zowiezo 1 hebben. De andere zou naar een vriendin van mij gaan, maar die mocht haar opeens niet meer hebben. Toen heeft de eigenaar van het mannetje haar ook in huis genomen. Maar opeens was ze daar weg. Na heel veel zeuren kwam hij haar naar me toe brengen en hoorde ik later waar ze was geweest. Ze had in een dierenpark gezeten bij ons in de buurt. Het was echt zo zielig, ze zat helemaal vol met vlooien. Het heeft weken geduurd voordat die helemaal weg waren. Ook zat ze vol met wonden die andere konijnen haar bezorgd hadden. En ze was doodsbang. Het heeft zeker 2 jaar geduurd voor ze wat vertrouwen had. En nu is ze bijna 5 en het is nog steeds een vrij bang konijn. Dit heeft me heel goed duidelijk gemaakt dat een konijn wat bij mensen geboren is niet kan overleven in het wild. Ik denk dat als ik dat konijn niet terug had gekregen dat ze dan een heel kort leventje had gehad.
Wat zielig voor jouw konijn. Ik denk dat meerdere mensen in dit topic nu wel meer nadenken voordat ze een konijn loslaten. Ik zou er een enorm schuldgevoel van krijgen. Gelukkig is het met jouw konijntje nog goed gekomen. Goed gedaan!