hoe konijn ombrengen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:53

Citaat:
Dat heeft niks te maken met hoe je om gaat als je konijn ze rug heeft gebroken ,en je zoekt een oplossing voor een snelle dood!
als je der niet meteen bij nadenk om meteen naar een dierenarts te gaan! ben je geen dier waard in mijn ogen!

Citaat:
dank u. Ik was eerst van plan hem op te eten als we hem hadden doodgemaakt... Oh jee, heb ik je nu nog bozer gemaakt?

Door dit zinnetje denk ik aan flappie? :+
Laatst bijgewerkt door Donkim op 22-02-09 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:53

MarcoBorsato schreef:
Nou ik hoef je ook niet te kennen als je daar op doelt :=

En ik zou mezelf niet een meeloper noemen... Ik vind paarden leuk, net zoals iedereen hier, ben ik dan ook een meeloper?

nee daar doel ik absoluut niet op ;)

haha nee hoor ieder zijn eigen he, maar zo kwam het wel op me over in het andere topic je viel me wel degelijk persoonlijk aan

Maar goed vind de discussie wel interessant zelf doden of niet

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 23:54

Indianlady; het was geen huisdier. Bovendien vind ik dat je vleesdieeren en huisdieren prima kunt vergelijken. Het zijn namelijk beide dieren en horen zo min mogelijk pijn te hebben. Zeker als het door mensen opzettelijk is aangericht.
Chiqa: ik dacht dat als ze haar rug gebroken zou hebben ze er pijn aan zou hebben. Maar dit bleek absoluut niet het geval. Ze gaf geen krimp toen de da in haar kneep. Bovendien heb ik haar denk ik 3 kwartier hier gehouden voordat ik naar de da ben gegaan. Valt allemaal reuze mee dus

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:55

ahhh mijn paard is net aangereden hoe maak ik zo gauw mogelijk een einde aan zijn leven? een veearts laten komen wil ik niet want kost me teveel geld en bezorgt hem stress pffffffff
[/quote]
Ik heb wel eens gedacht hoe ik het beste in zo'n situatie zou kunnen reageren.. Als mijn paard dood ligt te gaan zou ik het liefst ook meteen haar uit d'r lijden willen verlossen. Als je de precieze plek kent, (bijv de slaap?) en er ligt een grote steen.. Dan zou ik vurig hopen dat ik de moed kon opbrengen om d'r zo snel uit haar lijden te verlossen, dan wil ik wel zeker zijn van m'n zaak en zeker weten dat ik het in één keer goed doe. Dus op dit moment zou ik het nooit doen. Elke seconde dat zo'n paard lijdt is er een teveel. Je weet hoe langzaam d etijd gaat als je erge pijn hebt. Maarja bij een paard is het vaak toch wel anders. De DA kan over het algemeen vrij snel ter plekke zijn, dus voor een paard gaat dit niet echt op.

Ik weet wel dat ik mijn konijn meer leed aan zou doen door hem naar de DA te vervoeren. Eén efficiënte klap en hij is in een keer weg. Je moet er dan uiteraard wel vanuit gaan dat je weet wat je doet, en het dus in 1 keer goed gaat.

Zou er een curcus 'Mep-je-dier-snel-en-pijnloos-dood' ergens te volgen zijn? :D :D[/quote]

De meeste boeren kunnen je wel van dienst zijn denk ik...[/quote]

Kennis van me heeft een slagerij die kan je wel helpen ;)

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:56

Wat een focking onzin.. een prik kost echt geen 140 euro.
Ik heb een konijn en een kip in laten slapen en daar was ik 4 euro per dier voor kwijt.. En ik vind het ziek als je het daarvoor nog zelf zou gaan doen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:56

SecretLIN schreef:
MarcoBorsato schreef:
Nou ik hoef je ook niet te kennen als je daar op doelt :=

En ik zou mezelf niet een meeloper noemen... Ik vind paarden leuk, net zoals iedereen hier, ben ik dan ook een meeloper?

nee daar doel ik absoluut niet op ;)

haha nee hoor ieder zijn eigen he, maar zo kwam het wel op me over in het andere topic je viel me wel degelijk persoonlijk aan

Maar goed vind de discussie wel interessant zelf doden of niet

Ik vind de discussie ook absoluut interessant.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:57

cile205 schreef:
Wat een focking onzin.. een prik kost echt geen 140 euro.
Ik heb een konijn en een kip in laten slapen en daar was ik 4 euro per dier voor kwijt.. En ik vind het ziek als je het daarvoor nog zelf zou gaan doen.

Ik voor een kitten met een open verhemelte 30 euro. Valt ook mee toch?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:57

Na advies te vragen hier op Bokt, heeft TS haar konijn uiteindelijk in laten slapen bij een dierenarts.
Hierna is deze discussie totaal off-topic en niet opbouwend door gegaan.
Daarom hier een definitief slotje.
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 24-02-09 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Slotpost gewijzigd.