Wordt jullie hond wel eens verward met een ander ras?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 21:41

Mijn hond is een husky kruising.
In duitsland hoorde we telkens: eine wolf. En op terschelling vorig jaar kwamen een paar jochies van 8/9 jaar naar mij toe. En vroegen: Is dat een echte wolf?
Ook wel eens word ze voor een jonge herder aan gezien.
Ook als ik met der loop zeggen veel mensen, die is nog jong hé? Ze is al bijna 6 :P .

Foto:
Afbeelding

Afbeelding

Daiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 22:04

Wij hadden vroeger een (kruizing) duitse staander:
http://i105.photobucket.com/albums/m209 ... g/Tika.jpg
En die werd heel vaak voor een Dalmatier aangezien.

Ook hadden we een engelse buldog en we hebben zelfs een paar keer kleine kindjes horen zeggen 'mama dat is toch een varken? of kijk die mevrouw loopt met een varken!!'

Nu hebben we een old engilsche buldog X amirikaanse buldog die word vaak voor een pitbul of boxer aangezien.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 22:05

_AAASCHAAA_ schreef:
Mijn Border collie reu is al voor verschillende andere rassen aangezien. Toen hij net de groeispurt had gehad dachten de een langharige boerenfox en voor een poosje terug vroeg iemand of hij een herder was :S hij zo een spitse neus...

En mijn jack russel puppie wordt vaak aangezien voor een chihauhau en al eens voor een bordercollie puppie... maar tis toch echt een broken coat jack russel :P

http://94.100.113.36/443700001-44375000 ... _Tb6D.jpeg
Dit kleine Bolletje is mijn jack russel

Ach.. dat van je Jack russel kan ik begrijpen :P Door die hype weten ze nieteens meer hoe chihuahua's eruit zien ;P en denken ze bij elk klein grut (van dwergpincher tot jack russel pup) dat het chihuahua's zijn! vandaar dat de kruisingen zo goed verkopen op marktplaats! zomaar €750,- voor een kruising jackxchihuahua als ze klein zijn zien ze toch het verschil niet :P |(
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 18-02-09 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Graag geen foto quoten. Foto in link geplaatst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 15:56

Daiz schreef:
Wij hadden vroeger een (kruizing) duitse staander:
http://i105.photobucket.com/albums/m209 ... g/Tika.jpg
En die werd heel vaak voor een Dalmatier aangezien.

Ook hadden we een engelse buldog en we hebben zelfs een paar keer kleine kindjes horen zeggen 'mama dat is toch een varken? of kijk die mevrouw loopt met een varken!!'

Nu hebben we een old engilsche buldog X amirikaanse buldog die word vaak voor een pitbul of boxer aangezien.

Dat lijkt toch helemaal niet op een Dalmatier?
Waar het wel op lijkt weet ik ook niet, maar zeker geen Dalmatiër :n

Judith_ schreef:
http://i67.photobucket.com/albums/h281/ ... G_0816.jpg
Over het algemeen wordt mijn eigen hond ook wel voor het juiste ras gezien. :+
Helaas wordt ze door de gemiddelde hondenhouder als lief aangezien, ze is immers een dalmaat die zijn altijd vriendelijk. 'niet aanstellen gewoon los laten spelen met mijn hond' wordt dan ook aardig vaak gezegd. Jammer dan dat ze niet zo'n schatje is. :=

Onze boxer heeft een niet heel erg dagelijkse kleur, wit met zwarte vlekken. Daar komt bij dat ze minder groot is dan ze zou moeten worden, maar wel zo stevig is geworden. Die word dan ook wel voor buldog of zelfs voor pitbul ( :? ) aan gezien.

De andere hond is een kruising rotweiler x duitse herder. Die is toch wel het moeilijkste, die wordt niet voor een ander ras aangezien maar vaak komt niemand er uit over wat er in zou kunnen zitten.

Neh, die zijn imo helemaal niet zo lief.....
Luistert die van jou wel? De meeste Dalmatiërs die ik ken, luisteren voor geen meter :=

Zou niks voor mij zijn, ik hou het bij mijn Duitse Herder :j
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 18-02-09 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Graag geen foto quoten. Foto in link geplaatst.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:38

ik herken het ook! ik he een behoorlijke groezige malthezer, maar word ok wel eens aan mij gevraagt of hij een bichon frise, of een witte poedel is. :+

Afbeelding

Afbeelding

anneliesdj

Re: Wordt jullie hond wel eens verward met een ander ras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:44

Op de eerste foto lijkt ie wel op een bichon frise vind ik.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:43

ja lijkt er idd veel op. Logisch misverstand van die mensen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:58

Yamcha, ze luister perfect heeft verschillende examens gedaan ect. Ze luisterd wanneer ze tijd heeft.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:59

Ze luisterd perfekt en ze luisterd wanneer ze tijd heeft spreekt elkaar tegen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:45

Okee daar zit wat in... :+

Ze weet dondersgoed wat er wordt bedoelt bij een bepaald commando. Een keer is genoeg en over het algemeen reageert ze daar ook gelijk op (vooral omdat ze weet dat er een beloning aan hangt) Ze wil alleen nog wel eens de neiging hebben om de opdracht uit te voeren als op een tijd stip dat het haar uit komt. Dus eerst nog eventjes daar en daar ruiken voordat ze voor en aan de voet komt.

Ze is eigenwijs wat dat betreft, maar luister wel. ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 00:02

Ja ik ken het, hond is eigenwijs maar meestal is de baas ook niet consequent genoeg dan.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 00:06

mijn duitsche pinscher wordt vaak aangezien voor een rhodesian ridgeback
Afbeelding

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 00:09

Heeft ie een rits dan :=

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 00:12

:)) grappig hoe mensen honden ook verwarren :P oke ik heb dan alle rassen uit mijn hoofd moeten leren dus weet ik nu wel wat wat is maar toch :P

hihi annelies inderdaad, de ridge moet er toch zijn!

mijn friese stabijhound werd een keer verward voor een border collie kruising dalmatier :Y)

Dit is onze friese stabij; http://www.mijnalbum.nl/Foto-Z4BL6HNP.jpg

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 00:13

neu alleen als hij iets spannend vind.
toch hoor iki het best vaak.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 00:18

Alleen als ie iets spannend vind? Groeien dan de haren ineens in de andere richting? :=
Niet alle ridgebacks hebben een rits maar de overgrote meerderheid toch wel, het is tenslotte het uithangbord van het ras.
Wbt jouw hond; hij heeft de kleur en de oren, verder lijkt ie totaal niet :n

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 00:31

Judith_ schreef:
Over het algemeen wordt mijn eigen hond ook wel voor het juiste ras gezien. :+
Helaas wordt ze door de gemiddelde hondenhouder als lief aangezien, ze is immers een dalmaat die zijn altijd vriendelijk. 'niet aanstellen gewoon los laten spelen met mijn hond' wordt dan ook aardig vaak gezegd. Jammer dan dat ze niet zo'n schatje is. :=

Hahaha. Ik heb een Duitse Herder, dus die wordt ook doorgaans wel voor het juiste ras aangezien. Wel kwam een klein jongetje in het bos vandaag aan me vragen of dit nu de wolf van roodkapje was :D Ik heb precies het omgekeerde. Mijn hond is ontzettend zachtaardig, doet geen vlieg kwaad en is keurig opgevoed. Maar er zijn nog altijd genoeg mensen die hun kleine hondje oppakken als ik aankom. Toppunt was wel een paar weken geleden. Hangt er ineens een heel klein terrier achtig geval in haar staart. En ja, dan begint zelfs zij een beetje te grommen. Krijg ik nog een opmerking van die baas dat IK mijn hond moet opvoeden omdat ZIJ lelijk doet. Grrrr. Toen heb ik hem maar even uitgelegd dat het raadzaam is om dat kleine ding zo op te voeden dat hij niet zonder reden in de staart van andere honden gaat hangen. Niet iedere hond is zo vriendelijk als die van mij, en als een Duitse Herder een mormel van 20cm hoog corrigeert kan dat wel eens einde verhaal zijn :+

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 00:55

inderdaad omhoog staande haren lijken niet echt op een ridge, maar misschien als je er geen verstand van hebt en als je ooit eens een ridgback hebt gezien..?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 01:17

Als je ooit eens een ridgeback hebt gezien onthoud je toch dat het haar de andere kant op groeide? Das nou niet echt iets wat veel honden hebben.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 01:20

Wij hebben hier thuis een ruwharige teckel die met lang haar wel eens voor wat verwarring heeft gezorgd. Kreeg ik de vraag wat voor kruising het was. Jacob is toch echt 100% Teckel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 08:49

pairadice schreef:
Hahaha. Ik heb een Duitse Herder, dus die wordt ook doorgaans wel voor het juiste ras aangezien. Wel kwam een klein jongetje in het bos vandaag aan me vragen of dit nu de wolf van roodkapje was :D Ik heb precies het omgekeerde. Mijn hond is ontzettend zachtaardig, doet geen vlieg kwaad en is keurig opgevoed. Maar er zijn nog altijd genoeg mensen die hun kleine hondje oppakken als ik aankom. Toppunt was wel een paar weken geleden. Hangt er ineens een heel klein terrier achtig geval in haar staart. En ja, dan begint zelfs zij een beetje te grommen. Krijg ik nog een opmerking van die baas dat IK mijn hond moet opvoeden omdat ZIJ lelijk doet. Grrrr. Toen heb ik hem maar even uitgelegd dat het raadzaam is om dat kleine ding zo op te voeden dat hij niet zonder reden in de staart van andere honden gaat hangen. Niet iedere hond is zo vriendelijk als die van mij, en als een Duitse Herder een mormel van 20cm hoog corrigeert kan dat wel eens einde verhaal zijn :+

Ken het probleem.
Of dat je 100 keer moet horen dat een hond als pup is aangevallen door een Duitse Herder :=
Dat "aangevallen" zal wss wel "gecorrigeerd" moeten zijn, denk ik dan...... en meestal heeft de hond het er dan ook wel naar gemaakt......

Judith_ schreef:
Okee daar zit wat in... :+

Ze weet dondersgoed wat er wordt bedoelt bij een bepaald commando. Een keer is genoeg en over het algemeen reageert ze daar ook gelijk op (vooral omdat ze weet dat er een beloning aan hangt) Ze wil alleen nog wel eens de neiging hebben om de opdracht uit te voeren als op een tijd stip dat het haar uit komt. Dus eerst nog eventjes daar en daar ruiken voordat ze voor en aan de voet komt.

Ze is eigenwijs wat dat betreft, maar luister wel. ;)
Da's bij mij hetzelfde als niet luisteren...... de hond moet luisteren wanneer IK dat wil, niet wanneer het hem/haar uitkomt..... overigens zie ik dat wel vaker bij die honden, wel komen als je roept (nadat ik hem duidelijk had gemaakt, dat dat toch écht wel de bedoeling was) maar dan eerst nog even......
Ik neem de Dalmatiër van onze buren soms mee, leuke hond wel hoor, maar die komt nu echt wél als hij geroepen wordt. Wij hebben hier een losloopgebied, en ik vind het prachtig als de honden los mogen, voorwaarde is dan wel dat ze onmiddellijk komen als ik ze roep, en ik daarop ook kan vertrouwen. Als ik dat niet kan, is loslopen geen optie, ik weet dan immers niet of de hond op het moment dat het écht nodig is zal luisteren.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 09:45

Fijn, zal nog eens eerlijk antwoord geven op een vraag. Wordt gelijk door meerdere gereageert als of mijn hond nooit op gevoed is. :=

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 09:48

suuszoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 09:56

Wat hebben jullie een mooie husky !!!

Sorry ; het is een raszuivere Alaskan Malamute....... Veel groter, sterker en altijd bruine ogen.....

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 09:59

ik heb een boerenfox x iets onbekends en mensen denken steeds dat het een jack russel is
Afbeelding