Mijn chihuahua gaat bijna bevallen!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

suuske

Re: Mijn chihuahua gaat bijna bevallen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 19:27

Gefeliciteerd met je puppies wat zijn ze lief

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 19:37

Gefeliciteerd :D Wat zijn ze lief.
Heel erg veel plezier met ze.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 19:40

Leuk rijtje pups! :D
wie is wie?

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 19:49

Wat een koekies!!!
Ook ik ben een enorme fan van chihuahua's.. Vind het alleen erg jammer dat ze zo in zijn dat er onwijs hoge bedragen gevraagd worden

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 20:06

De bedragen zijn wat ik begreep van mensen die al heeel lang chihuahua's hebben niet per see gestegen door de hype (uiteraard wel de bedragen van de stamboomloze hondjes)

Waar ze vroeger 1200,- gulden voor neerlegde leggen ze nu €1200,- euro voor neer. Meer door de hoge kosten dan per see om de hype ;) rashonden zijn nou eenmaal niet goedkoop, en aangezien chihuahua's relatief kleine nestjes krijgen, blijft er een schaarste ;)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 20:17

Wat zien ze er mooi uit!
Succes met het bemoederen van je hondjes !

Overigens heb ik nogmaals getemd voor de onnodige reacties

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 20:36

Klijntjuh schreef:
Waar ze vroeger 1200,- gulden voor neerlegde leggen ze nu €1200,- euro voor neer. Meer door de hoge kosten dan per see om de hype ;) rashonden zijn nou eenmaal niet goedkoop, en aangezien chihuahua's relatief kleine nestjes krijgen, blijft er een schaarste ;)

Ik heb nooit 1200 gulden voor een pup betaald hoor? Weet niet waar je dat vandaan haalt.
En ook nu betaal ik geen 1200 euro voor hond met stamboom die ook nog Utjes haalt op shows. :)

Een nestje Chihuahua's fokken kost een fokker echt geen 1200 euro per pup en de prijs is bij veel fokkers echt wel enorm gestegen vanwege de hype en het feit dat mensen het dankzij de hype willen betalen nu.

Neem niet weg dat de stamboomloze (kruisings)pups vaak nog duurder zijn.

Oh ja: ik heb ook al behoorlijk lang Chihuahua's :D

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 20:39

Hoe duur is nu ongeveer een Chihuahua.

Dure prijs voor zo'n klein hondje.
heb ik liever een grote :) I Love Flatcoated Retrievers!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 20:40

Super gefeliciteerd. Mijn nena word bij de volgende loopsheid gedekt.

Zeker is het een hype, maar veel mensen vinden het ook weer erg gemakkelijk een klein hondje, zelf ben ik opgegroeid tussen bkbeesten maar mn eigen keus gaat echt naar de kleintjes

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 20:43

Thomas. schreef:

Waarom wil je dan weten hoeveel een Chihuahuapup kost als je er toch geen een wil?
Als je gelijk met zo'n vraag bij een fokker komt krijg je alvast zeker geen pup.

Het verschilt enorm, er zijn hele goede fokkers die lage pupprijzen hanteren maar daar krijgt niet iedereen zomaar een pup.
Er zijn ook fokkers die een slaatje slaan uit de hype en enorme bedragen vragen.
De hoogste prijzen vind je nog altijd op marktplaats voor pups die niet eens Chihuahua genoemd mogen worden omdat ze en geen stamboom hebben en vaak kruisingen zijn.

Alles wat maar een beetje klein is en in de verte op een Chihuahua lijkt wordt momenteel gedekt omdat de hype er is. Dat zou echt wel anders zijn als dit soort liefhebbersnestje aan de straatstenen niet kwijt te raken was zoals bijvoorbeeld 5 jaar geleden.

Als je jezelf echt goed verdiept in een ras voordat je een pup aanschaft kom je ook vanzelf wel achter de verschillen in pupprijzen en leer je ook wel welke fokkers nog altijd bezig zijn uit liefde voor het ras en welke het geld wel heel fijn vinden.

bezelbub

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 20:49

O wat leuk zeg!!!!!!!
Kun je ze straks nog wel weg doen?
Zijn echt om op te vreten.
OOOOh ik wil er ook eentje (als ik op mezelf ga wonen)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:00

@ThePast03, ze mag t toch ook gewoon uit interesse vragen!?

Leuke hondjes hoor! Zou er zelf ook nooit een willen hebben, maar ze zien er wel schattig uit :) Ga je er ook nog 1 zelf houden?

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:02

ThePast03 schreef:
Thomas. schreef:

Waarom wil je dan weten hoeveel een Chihuahuapup kost als je er toch geen een wil?
Als je gelijk met zo'n vraag bij een fokker komt krijg je alvast zeker geen pup.

Het verschilt enorm, er zijn hele goede fokkers die lage pupprijzen hanteren maar daar krijgt niet iedereen zomaar een pup.
Er zijn ook fokkers die een slaatje slaan uit de hype en enorme bedragen vragen.
De hoogste prijzen vind je nog altijd op marktplaats voor pups die niet eens Chihuahua genoemd mogen worden omdat ze en geen stamboom hebben en vaak kruisingen zijn.

Alles wat maar een beetje klein is en in de verte op een Chihuahua lijkt wordt momenteel gedekt omdat de hype er is. Dat zou echt wel anders zijn als dit soort liefhebbersnestje aan de straatstenen niet kwijt te raken was zoals bijvoorbeeld 5 jaar geleden.

Als je jezelf echt goed verdiept in een ras voordat je een pup aanschaft kom je ook vanzelf wel achter de verschillen in pupprijzen en leer je ook wel welke fokkers nog altijd bezig zijn uit liefde voor het ras en welke het geld wel heel fijn vinden.

Nieuwsgierig, Nieuwsgierig
(btw. Misschien kan je de volgende keer niet zo aanvallen, Danke Jeune)

bezelbub

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:05

Ligt het aan mij of is er bij ieder leuk hondje topic de zelfde discussie (gaap)

Ts, ik kan me er niet zo goed voorstelling van maken maar hoe groot zijn de pups, oftewel hoe klein?
Lijkt me zo leuk en zo eng tegelijkerteid van die kleine buikschuivertjes, leuk hoor.
Ga je er zelf nog eentje houden?
Bofkont :D :D

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:13

Ik ben ook benieuwt wat je voor een chi met stamboom betaalt, je vind het nergens en zodra ik uit huis ben ik wil een chi..

Dus ThePast03 en anderren wat betaal je er ongeveer voor?

bezelbub

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:17

x_Sannee schreef:
Ik ben ook benieuwt wat je voor een chi met stamboom betaalt, je vind het nergens en zodra ik uit huis ben ik wil een chi..

Dus ThePast03 en anderren wat betaal je er ongeveer voor?

Op marktplaats staan er heel veel en echt in veel verschillende prijzen, van 300,- tot 1200,- en 1300,- en soms nog duurder.
Waarom weet ik niet!!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:20

x_Sannee heeft haar huidige 'chihuahua' ook niet bij een fokker, dus dan is het handiger voor haar om niet op marktplaats te kijken ;)

bezelbub

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:23

Klijntjuh schreef:
x_Sannee heeft haar huidige 'chihuahua' ook niet bij een fokker, dus dan is het handiger voor haar om niet op marktplaats te kijken ;)

eeeh snap ik niet helemaal, op marktplaats zitten ook fokkers hoor.
Maar het ging over de prijs van die kleine hondjes en dat het zo verschillend is allemaal.

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:27

Wat een lieve pups! *D

Ik zou voor een chi niet op markplaats kijken!
Gewoon naar een erkende fokker gaan, dan is het zeker goed ookal betaal je dan miss iets meer! :D

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:31

Chiqa schreef:
GJ9 schreef:
En mensen die het beste willen voor hun dier kunnen heus wel fokken hoor.

O dat is toch wel een pak van mn hart zeg!! En wat versta jij onder de kreet 'broodfok' naast je opmerking dat ze 2 keer per jaar worden gedekt?

Ik bedoel hier dat mensen met liefde voor het ras heus wel weten hoe ze moeten fokken. Wij zitten nu zo'n 5 jaar in de Chi's, best kort dus. Daarom gaan we met onze Chi terug naar de fokker waar we haar gehaald hebben. Hij heeft de hele lijn zelf gefokt, dus weet precies wat er in die lijn zit en wat voor partner onze Chi nodig heeft. Ik bedoel dus niet dat we zelf goed kunnen fokken, maar dat we wel weten wat we moeten doen als we puppies willen fokken. Die man zelf heeft een wereldkampioen gefokt. De mooiste Chi die ik ken.

Broodfokkers, daar heeft iedereen toch weleens van gehoord. Hondjes in kleine hokjes, uitgelubberde moeder, veel afwijkingen bij de puppies zoals patella luxatie. Mensen die voor het geld fokken, en niet uit liefde voor het ras. En die puppies raken ze toch wel kwijt, Chihuahua's zijn helemaal 'in' tegenwoordig. Wij waren op zoek naar een nieuwe Chi. Heb alle fokkers van de NCC zitten bellen. Kreeg bij iedereen te horen: zoek je ook al een Chi? dan ben je niet de enige!

Hierboven wordt er over prijzen gepraat. Ik denk als je een Chi met stamboom hebt, dan kom je toch gauw over de 1000 euro heen. Er zijn fokkers die het lager proberen te houden, maar ze zijn het nou eenmaal waard, en fokken kost relatief veel met die kleine nestjes.

Edit: bij een Chi van 300 euro zou ik toch mijn ernstige twijfels hebben. Dat kan nooit goed en gezond zijn.
Laatst bijgewerkt door GJ9 op 29-01-09 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:35

bezelbub schreef:
Op marktplaats staan er heel veel en echt in veel verschillende prijzen, van 300,- tot 1200,- en 1300,- en soms nog duurder.
Waarom weet ik niet!!

En weet je?
Voor de hondjes die het minst volgens de rasstandaard zijn betaal je het meest. ;)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:36

teacups :P

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:37

Iris82 schreef:
bezelbub schreef:
Waarom weet ik niet!!

En weet je?
Voor de hondjes die het minst volgens de rasstandaard zijn betaal je het meest. ;)

Waarom? Hoe kom je daarbij? Wat is niet volgens de rasstandaard volgens jou? Ben wel benieuwd!

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:55

wat een ontzetend mooie pupies!!!!

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:01

Aah wat super schattig.. Erg mooie pups!!!