Onze jonge kater Bliss is gister niet thuis gekomen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 23:45

@Ffortuna, we hebben toch besloten om naar DA dichter in de buurt te gaan, ivm dat de DA die jij had aanbevolen ruim 20 min. rijden is. Vonden we voor de kat toch een beetje teveel van het goede, hij stresst nogal in de auto, haha.

Ik hou hem zowieso nog een week binnen, hij zit nu ook al ruim een week binnen en hij doet het goed. Had verwacht dat hij uit nijd de hele boel onder zou sproeien, maar gelukkig is dit niet het geval! Dus die extra week red hij ook nog wel ;)
Ook houden we dan even in de gaten of hij niet teveel aan het wondje gaat likken, doet hij het wel, dan kan ik idd nog even achter zo'n kapje aan! Hopelijk is het een verstandige vent en blijft hij er lekker vanaf ;)

edit: typefoutje

meeikk

Re: Onze jonge kater Bliss is gister niet thuis gekomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 00:04

erg dat hij nog niet terug is joh :(:) toen onze kater werd gecastereerd kregen we een pijnstiller mee van de da, wel zo prettig voor de kat misschien kun jij hier ook naar vragen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:24

Onze kat kreeg na de operatie helaas wildvlees en moest binnen een week weer :\ De 2e keer is hij wel 2 dagen suf geweest van de narcose, gelukkig heeft hij nooit aan het wondje gezeten! Na die 2 dagen was hij volledig zichzelf en na de 2e operatie was alles ook hartstikke goed :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 21:51

Hier gaat het met meneer aardig goed! Hij was wel even zielig, maar hij is nu weer helemaal bijgekomen! Hij mocht ook gewoon aan de wond likken, zolang het maar niet overmatig gebeurde en zolang hij er maar niet aan zou gaan krabben. Voor zover ik kan zien heeft hij er eigenlijk geen last meer van en hij is ook wat minder onrustig geworden.

Maarja, nu nog steeds onze bliss terug zien te vinden, ik vraag me echt af waar hij nou uithangt...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 11:32

Mooi dat het goed is gegaan joyce! :j Weer een zorg minder :)

Hij is al wel lang weg hè?...Balen zeg!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 18:47

Ja... Het word steeds langer en ik begin steeds meer het idee te krijgen dat we hem niet meer terug zien... Maarja, we willen de hoop hier ook niet opgeven! Het is alleen zo naadje dat als iemand anders onze Bliss in huis heeft genomen en hem mee neemt naar de DA, dat ze de chip dan niet checken. En als ze de chip wel checken, dat ze dan niet bellen naar het telefoonnummer wat bij die gegevens hoort. Je kunt zo zeggen dat je de kat hebt gekregen of gekocht en dat je bent vergeten de gegevens te veranderen, geen haan die daar naar kraait!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 10:58

Heb je bij de instantie waar de chip is aangemeld nog gecontroleerd of jouw gegevens goed genoteerd staan? Ik heb mijn kat ook eens een paar dagen gemist en toen bleek dat zijn gegevens (of wijzigingen daarin) niet doorgebeld waren waardoor niet onze gegevens in het systeem stonden maar die van vorige eigenaar oid. Lang niet altijd worden de gegevens goed doorgegeven of uberhaupt aangemeld. Dat heb ik toen vervolgens voor al onze 6 katten nagebeld en verbeterd. Dan weet je in ieder geval dat ze als ze gevonden worden dat er dan de goede gegevens bekend zijn!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 11:18

Ja, de goede gegevens zijn bekend. Ik heb zelf alle gegevens opgeschreven en er is verder nooit wat aan gewijzigd. Bij het 2e bezoek bij de dierenarts hebben ze gelijk nog een keer gekeken of de chip er nog zat en of alles naar behoren werkte, dus dat moet goed zijn. Het enige wat ik nog kan doen is bellen om te kijken of de chip uberhaupt wel aangemeld is, dat zou het enige kunnen zijn wat niet klopt.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:33

Precies dat doorbellen of aanmelden gebeurt niet altijd :(

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:35

Jeetje, hij is nu wel erg lang weg zeg :\
Misschien kun je wat DA's in de buurt bellen en vragen of ze iig bij alle katten, die op hem lijken, de chip willen controleren.
En idd even controleren of het aanmelden goed is gegaan.

Ik ben er ook wel eens 1 kwijt geweest, maar nooit langer dan 4 dagen.

Sterkte :(:)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 11:59

We hebben de da's in de buurt inderdaad al gevraagd of ze hun oren en ogen goed open willen houden, maarja, we zijn natuurlijk niet de enige die hun kat kwijt is ;)
En idd gevraagd of ze de katten op chip willen controleren!

Ik kwam net achter het bestaan van Petlook, daar kun je zelf je dier aanmelden met zijn chipnummer en de gegevens die daar bij horen. Deze database is ook weer gelinkt aan van die zoek dingen, dat als de chip idd niet goed is aangemeld, kunnen da's en dierenasiels de gegevens via petlook kunnen vinden.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 13:34

Ik heb via NDG.nl gekeken of hij geregistreerd staat en of alle gegevens kloppen en alles klopt. Via die site zag ik ook de optie staan dat je kan aangeven dat je kat vermist is, dus dat heb ik ook gelijk gedaan! Ik wist helemaal niet dat dat kon, de DA had tegen mn vriend gezegd dat het niet kon en dan blijkt het toch anders te zijn!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:50

Klopt, toen ik dat dus wilde laten registreren, dat mijn kat weg was, kwamen we er achter dat hij niet goed geregistreerd was. Daarna dus alsnog als vermist opgegeven. Fijn dat je dat nu in ieder geval hebt kunnen doen ook.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 21:02

Ik heb vandaag zowaar een hele vriendelijke mail gehad van het NDG. Dat ze ons veel sterkte wensen met de zoektocht naar onze kat en dat hij nu definitief als vermist aangemeld staat in het systeem en dat ze hopen dat ze de melding er snel weer uit mogen halen. Ik was er echt verbaasd over dat ze een persoonlijke mail sturen ipv een automatisch antwoord!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:18

Dat is altijd leuk idd.

Enneh, hoe is het met je in aanmaak zijnde nieuwe gezinslid?

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:33

Hey Joyce,

Weet je inmiddels al iets meer?
Hoop dat je te blij was om te schrijven hier dat Bliss weer terug is.... (hoop,hoop,hoop)

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:35

Toen ik gisteren in de winkel was bij Joyce was ie nog niet terecht :( Misschien in de tussentijd? *blijft hopen *

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:36

Grote kans dat je kat gewoon bij iemand in huis wordt binnegehouden. of er is iets gebeurt.
Een kat die altijd in het bejaardentehuis waar mijn moeder werkt woonde is 2 jaar lang weggeweest. Sinds kort is de kat weer terug. Dus als jouw kat bij iemand binnen zit en hij krijgt de kans om terug te gaan dan zal hij dat vast en zeker doen!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 23:00

Het is ondertussen ook echt guur geweest buiten, vrieskou, sneeuw, regen, wind. Ik hoop dat hij dus ergens binnen zit.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 23:49

Nog steeds niets van Bliss gehoord... Ik hoop echt dat hij bij iemand binnen zit en dat ze snel met hem naar de DA gaan en dat ze daar de chip checken en dan zien dat hij vermist is... Maar dat zal wel ijdele hoop zijn. We missen hem echt heel erg, maar weten niet wat we verder nog kunnen doen om hem terug te vinden.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:01

Nog steeds geen nieuws?

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:04

Daar ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad.
Hebben jullie al iets van hem vernomen Joyce? :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 23:20

Nee... Nog steeds helemaal niets...

Zodra hij gevonden is, zou ik jullie hier echt gelijk spammen met foto's enzo, haha.

Maarja, ik moet eerlijk zeggen dat ik de hoop inmiddels wel een beetje heb opgegeven... Hoe groot is de kans dat ik mn boefje ooit nog terug zie? Ik denk heel erg klein...

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 10:28

Heb je Marialva al eens gePB't? Zij waren Bobby ook reuzelang kwijt. :j

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:02

Jee, wat balen! Zie het topic net pas en het heeft zoveel pagina's al dat ik er eigenlijk wel vanuit ging dat Bliss inmiddels wel gevonden zou zijn. Ik leef met je mee meis, ik weet hoe het is om je zorgen te maken om de kat die niet thuiskomt 's nachts. Sterkte en ik hoop met je mee dat hij terugkomt!