Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
viola schreef:Klijntjuh ik vind de jasjes die jij verkoopt nou ook niet de functioneelste. Ik kan bijna met zekerheid zeggen dat die voor mijn ras (een van de weinige die wél soms een jasje nodig hebben) maar tot halverwege de rug komt als de borst goed aansluit.
Nu het mode is geworden je hondje aan te kleden zijn er ontzettend veel kleertjes te koop, maar het is nog erg moeilijk iets functioneels te vinden. De meeste jasje komen niet verder dan halverwegen de rug en zitten vol met roze vleugeltjes of bontkraagjes.
Hier mijn hond in winter outfit.
Blondie_ schreef:Vind het fijn dat ze er zijn!
Wacht maar over een paar jaar dan vinden jullie het ook normaal. Zo is de maatschappij, hond met jas "hoort" niet dus is zielig. Paard daarintegen is normaal. Die zijn ook niet met deken geboren toch.
De weersomstandigheden in NL zijn gewoon niet voor alle rassen geschikt. Een kortharige Mexicaanse chihuahua heeft het hier echt wel koud hoor... tuurlijk dood gaat ie er niet van. Wij ook niet als we in een t-shirtje naar buiten gaan in de winter maar dat doen we toch ook niet, want kou is gewoon niet fijn.
Hij gaat ook in de tas. Zielig he...en wat een Paris Hilton ben ik nu he? haha echt waar, en je paard in roze bandages stoppen met bijpassend dekje en frutsels dat is niet Paris Hilton??
ThePast03 schreef:Blondie_ schreef:Vind het fijn dat ze er zijn!
Wacht maar over een paar jaar dan vinden jullie het ook normaal. Zo is de maatschappij, hond met jas "hoort" niet dus is zielig. Paard daarintegen is normaal. Die zijn ook niet met deken geboren toch.
De weersomstandigheden in NL zijn gewoon niet voor alle rassen geschikt. Een kortharige Mexicaanse chihuahua heeft het hier echt wel koud hoor... tuurlijk dood gaat ie er niet van. Wij ook niet als we in een t-shirtje naar buiten gaan in de winter maar dat doen we toch ook niet, want kou is gewoon niet fijn.
Hij gaat ook in de tas. Zielig he...en wat een Paris Hilton ben ik nu he? haha echt waar, en je paard in roze bandages stoppen met bijpassend dekje en frutsels dat is niet Paris Hilton??
Honden kun je wat dat betreft niet met paarden vergelijken. Paarden zweten via de huid en honden via hun voetzolen en tong, dan zou je die moeten bedekken.....
De kortharige Chihuahua leeft al jarenlang zonder kleertjes in veel koudere landen dan Nederland en kan daar bijzonder goed tegen.
Voordat de hype begon liep er geen Chihuahua met kleertjes aan. Bij hoge uitzondering zag je een hele oude of zieke Chihuahua met een eenvoudig dekje.
Prima dat jij het leuk vindt om je hond aan te kleden maar ga geen verkeerde informatie geven door te zeggen dat een korthaar Chihuahua niet tegen kou kan want dat kunnen ze juist erg goed.
Probeer alsjeblieft niet net te doen alsof het niets met de hype te maken heeft, want daar heeft het alleen maar mee te maken.
Je wil niet weten hoe vaak ik al meegemaakt heb dat mensen eerst de assecoires kochten en daarna op marktplaats de hond kochten die bij de assecoires paste.
Maar goed dat zijn ook niet echt Chihuahua's waarover we dan praten maar veel te dure kruisingen die mensen graag Chihuahua willen noemen. Misschien dat die niet tegen kou kunnen?
Er zit nogal een verschil tussen de look-a-likes die op marktplaats worden verkocht en veelal kruising dwergpinchers zijn en de korthaar Chihuahua
J0sef1entje schreef:Een kortharige Chihuahua heeft het hier niet koud als hij gewoon goed in beweging blijft! Ik loop met mijn kortharige Chi gewoon met een graadje of 6 vorst op het strand hoor! Zonder jas! (de Chihuahua dan hè, ik heb lekker mijn skijack aan) We moeten dan alleen niet stil gaan staan, dan krijgt hij het idd koud, maar zolang hij kan bewegen heeft hij geen jas nodig! Hoe koud denk je dat het 's nachts in de bergen van Mexico wordt?
Blondie_ schreef:Met wandelen krijgt die van mij ook nooit een jasje aan, ook niet bij -10 met sneeuw. Maar als ik hem meeneem bv in de tas dan wel omdat hij stilzit.
Blondie_ schreef:Denk je nou echt dat het alleen warmer voor ze is als je de tong en voetzolen zou bedekken?
Wie geeft hier nu verkeerde informatie?
Mijn hondje gaat niet voor niks altijd onder de dekens liggen.. en dan steken de pootjes soms uit.
Altijd zoekt hij de zon op, gaat vlak voor de kachel liggen op boven de verwarming. Nee mij maak je echt niet wijs dat hij de warmte niet prettig vind.
Dat ze vroeger geen kleertjes hadden betekend niet dat het onnodig is. Wij hadden vroeger ook geen kleren/schoenen, geen koffiezetapparaten, geen wasmachines, bankstellen, geen tv, geen auto's.... dus dit heb jij ook niet? want dat is ook niet "nodig" en we kunnen goed zonder.
Je paard staat ook vast niet in een stal met stro/vlas? want das toch ook niet nodig... ze konden vroeger ook goed zonder, dus waarom nu wel...
Blondie_ schreef:Mijn hondje gaat niet voor niks altijd onder de dekens liggen.. en dan steken de pootjes soms uit.
Altijd zoekt hij de zon op, gaat vlak voor de kachel liggen op boven de verwarming. Nee mij maak je echt niet wijs dat hij de warmte niet prettig vind.
Dat ze vroeger geen kleertjes hadden betekend niet dat het onnodig is. Wij hadden vroeger ook geen kleren/schoenen, geen koffiezetapparaten, geen wasmachines, bankstellen, geen tv, geen auto's.... dus dit heb jij ook niet? want dat is ook niet "nodig" en we kunnen goed zonder.
Je paard staat ook vast niet in een stal met stro/vlas? want das toch ook niet nodig... ze konden vroeger ook goed zonder, dus waarom nu wel...
_Undercover schreef:Het is hier een hele discussie geworden over chihauhau's en kleren
Toch vraag ik me af;
Zijn honden echt zo verschrikkelijk anders dan paarden?
(ze zweten door te hijgen, en door de voetzolen,
maar is het dan echt zo verkeerd om een dekentje op te doen?
Doen we bij paarden toch ook
Toch vind ik kleertjes niet echt kunnen, veelste eeh ja, truttig? = )
ikdoemaarwat schreef:Blondie_ schreef:Denk je nou echt dat het alleen warmer voor ze is als je de tong en voetzolen zou bedekken?
Wie geeft hier nu verkeerde informatie?
Mijn hondje gaat niet voor niks altijd onder de dekens liggen.. en dan steken de pootjes soms uit.
hoe kan je honden nou vergelijken met mensen en paarden
extra luxe (verwarming enz) is nog altijd wat anders als het echt nodig hebben
en de hond gaat in de zon liggen instinctief om vitamines op te doen...
maar als ik jouw stukje zo lees dan moet ik straks mijn honden ook maar een eigen bankstel geven (ojee hebben ze al) een eigen auto, een eigen tv met hondenprogramma's en een automatisch voer en waterbak met net waar de hond trek in heeft
![]()
t moet toch niet gekker worden....
t doet bijna de gebruikersnaam eer aan
Blondie_ schreef:Jaja,en in onder de dekens krijgt hij ook extra vitaminen, en voor de kachelgrappig dat juist vooral kortharige kleine honden dat doen en niet bv een golden retriever.
Blondie_ schreef:En voor iemand anders die typte dat ik mezelf tegen spreek, dat doe ik niet. Als je een beetje logisch kan nadenken dan weet je dat een dier het door beweging warm krijgt.
Blondie_ schreef:Ik stop mn hond lekker in mn tas, en doe hem kleertjes aan. Heb ook zo'n jasje met een bontkraag, geweldig!!.............. dus bel de dierenbescherming maar vast!!
J0sef1entje schreef:Blondie_ schreef:Met wandelen krijgt die van mij ook nooit een jasje aan, ook niet bij -10 met sneeuw. Maar als ik hem meeneem bv in de tas dan wel omdat hij stilzit.
Maar je plaatst wel daaronder een foto van jouw Chihuahua met een truitje aan, en nog binnen ook! En je geeft eerst aan dat je het fijn vindt dat die hondenkleding er is, omdat het klimaat hier niet geschikt is voor een kortharige Chi, om daarna te berweren dat je hem bij -10 geen jasje aandoet. Dan spreek je jezelf toch behoorlijk tegen.
In de tas krijgt mijn Chi ook geen jas aan, daar ligt een dekentje in, en hij hoeft alleen maar in de tas in het openbaar vervoer. (anders moet ik voor hem betalen)