Ik heb ontzettend gelachen om jullie verhalen!
Grote delen zeeeeeer herkenbaar 
XoNo schreef:Als we met de benen op de salontafel onderuit gezakt op de bank hangen en mevrouw wil erlangs, dan beukt ze je benen net zo makkelijk van de tafel af

Met name deze doet het hem!
Écht niet dat ze omlopen, waarom, zo gaat het toch ook?!?!?! Die benen bewegen vanzelf omhoog hoor 
Yamcha schreef:Heb, net als XoNo nou niet het idee dat doggen zo slim zijn

Volgens mij zijn ze dat echt helemaal niet.
Deze vind ik wel heel opvallend.. Mijn dogo'tjes, en vooral het teefje, zijn namelijk enorm slim! Het teefje daarbij ook nog eens heel erg uitgekookt! Snappen dingen echt bij het eerste commando, zeer leergierig, leggen snel verbanden, denken zelf ipv alleen commando's op te volgen (daarbij trouwens ook eigengereid, bepalen ook zelf heel graag de route die we lopen e.d.). Toen we alleen het teefje hadden was dat soms best lastig want die kon zich ontzettend vervelen! Ondanks het vele lopen en vele spelen buiten lag ze dan binnen maar te zuchten en te steunen.. Nu is dat opgelost want nu springt ze gewoon bovenop Fiero
Iets wat minder bekend is; Dogo's zijn jachthonden he, voor puma's en wilde zwijnen, maar worden in Argentinië ook gebruikt als blindegeleide hond.. Hoezo contrast....

XoNo schreef:Yamcha, jouw beschrijving van het verschil met herders is inderdaad ook precies waarom ik doggen zo gaaf vind en minder met herders heb. Dat nerveuse, dat (in mijn ogen soms) overdreven fanatieke gedrag.
Helemaal mee eens..
XoNo schreef:(ze heeft sowieso niets met mannen, grappig, in een homo-huis

)
Dit vind ik nou humor! 
anneliesdj schreef:Qua beweging vind ik het erg meevallen, de mijne is wel gek op een potje flink ravotten maar na een kwartier de idioot uithangen is ie ook wel weer klaar voor de dag. Ik fiets zo 1a2 keer per week een blokje om met hem, dat is hooguit 20 minuten in rustig tempo en daarna hoor je hem 2 dagen niet

.
Zooo dat is een groot verschil met mijn dogo'tjes! Ik loop 2,5 uur per dag met ze en die beweging hebben ze ook wel nodig hoor! Maar binnen hoor of zie je ze niet, ze zijn heerlijk rustig! Maar ja dat komt doordat ze buiten hun ei kwijt kunnen.. Als ik een dag minder met ze loop is er niks aan de hand hoor, maar bij meerdere dagen worden ze gewoon drukker, bovendien als ik weg ben en ze zijn alleen thuis vind ik het prettig als ze voldaan zijn (beter voor mijn interieur denk ik zo..) Dogo's staan niet bekend als makkelijke honden maar als je er voldoende mee doet en consequent opvoed heb je er echt geen kind aan! Buiten zijn ze maf, heerlijk actief, rennen, gek doen, spelen, zwemmen van alles! Vooral het bos is machtig..
Dus ik ga nu met ze hardlopen in het bos! Lekker ravotten
Goed voor beide..