Overlast van hond van buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

djinnie

Re: Overlast van hond van buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:32

Mensen, kom op... is het woordje "schuldige" nu zo van belang? Nee toch? Rebecca geeft net zo goed aan dat de buurvrouw wel de probleem oplosser zou moeten zijn. Ik denk dat ze daarmee het zelfde bedoelt als schuldige. Het is tenslotte geen criminele zaak die bij het gerechtshof dient... Dus laten we met zijn allen nu niet te zwaar vallen over het woordje schuldige of probleemoplosser.

Uiteraard ziet TS het probleem zo snel mogelijk opgelost. Ik zou dat evenzo hebben. Echter, wat Rebecca aan probeert te geven is dat niet ieder probleem in een korte periode op te lossen is. En dat is natuurlijk ook zo. Met een blafband haal je, in ieder geval voor de hond, het probleem helaas niet weg.

Maar, tegelijkertijd "proef" ik bij TS de irritatie omdat de buurvrouw niet erg ter wille lijkt te zijn. En dat vind ik ook niet oke. Tenslotte is zij verantwoordelijk voor haar hond, die overlast veroorzaakt, wat al meerdere malen duidelijk is aangegeven. Zij hoort daar in ieder geval iets mee te doen, en fatoenshalve zou ze dat ook kunnen/moeten communiceren naar haar buren. Dan komt er namelijk vanzelf begrip.
Bij Rebecca lijk ik meer iets te lezen dat zij vind dat de buurvrouw er ook niets aan kan doen. En daar ben ik het niet mee eens. Nu is dit maar "geschreven" tekst en kun je iets makkelijk verkeerd begrijpen, maar zo komt het over. De buuf is dan misschien niet schuldig (onschuldig tot het tegendeel is bewezen, zo luidt toch de zin) en uiteraard telt het verleden wel mee, maar niet voor de buren die overlast hebben. Als ik in de schoenen stond van TS had ik precies zo gereageerd (misschien nog wel minder vriendelijk). Het is namelijk niet haar (TS) probleem dat de hond blaf en dat hij mogelijkerwijs een vervelend verleden achter de rug heeft. Die heeft tenslotte niet gekozen voor die hond met die problemen... dat heeft de buuf gedaan en daardoor is die hond (en zijn problemen) haar verantwoordelijkheid.

Zo, lekker lang verhaal. Ik ben het overduidelijk eens met de meerderheid in dit topic, waaronder TS. Wilde echter toch even reageren omdat ik het gevoel had dat Rebecca, die nu een beetje buitenbeen leek, niet eens zulke heel andere ideeën had als iedereen, alleen er een mindere zwaarte aan vast hing (voornamelijk met het woord "schuldig"). Dus in plaats van door te gaan op de persoonlijke toer, kunnen we misschien terug naar het probleem van TS en (toekomstige) oplossingen. Ik ben namelijk best benieuwd hoe dit uiteindelijk af gaat lopen. (Valt dat onder ramptoerisme???)

Sjonge, lees nu even de laatst getypte berichten, maar heb nu toch een vraagje aan Rebecca: ik mag toch aannemen dat jij het niet per definitie normaal vind om headphones op te moeten doen om het geluid van de hond niet te horen? Of vind jij serieuze geluidsoverlast niet erg?

edit: sjonge, jullie gaan te hard. Ik moest behoorlijk vaak op plaatsen drukken voor ik erdoor kwam. Kletskousen...

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:34

Mogelijke oplossing:

Harderwijk en Dronten liggen niet zover van elkaar toch. Woningruil met buuf + jankhond tegen één van de buren van Rebecca. Zij heeft er geen last van, headfone op!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:35

Zoals ik een paar pagina's geleden dus ook aangaf; niemand gaat niemand hier overtuigen.

We hebben allemaal een andere mening en daarom is dit een nutteloze 'discussie of whatever'

En daarbij voel ik me echt niet aangevallen door dit topic.. jullie snappen alleen mijn standpunt niet Knipoog

Maargoed het is dus verder nutteloos hier nog te reageren Knipoog
Fijne avond nog, en succes met de hond en de buuf..

En nee Djinni, maar ik leef voor mijn muziek Knipoog daarom dat ik er altijd mee oploop..

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 22:36

Haha ja dat zou ook een oplossing zijn Pri_lady.

Nee alle gekheid op een stokje, het mogelijk duidelijk zijn dat ik echt met de hond te doen heb en echt geen wereld wonderen verwacht.

Het is al een jaar aan de gang hoeveel meer geduld moet een mens hebben?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:37

x_Rebecca schreef:
Zoals ik een paar pagina's geleden dus ook aangaf; niemand gaat niemand hier overtuigen.

We hebben allemaal een andere mening en daarom is dit een nutteloze 'discussie of whatever'

En daarbij voel ik me echt niet aangevallen door dit topic.. jullie snappen alleen mijn standpunt niet Knipoog

En nee Djinni, maar ik leef voor mijn muziek Knipoog daarom dat ik er altijd mee oploop..

mu weet ik nog niet wie ik volgens jou als verantwoordelijke c/q schuldige moet zien..............

zou je daar misschien nog antwoord op willen geven?

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:38

Ja heb je die "rebecca jij je zin" weer Lachen
Dan is het nog zieliger voor die hond, mag ie eerst altijd mee naar het werk en nu zit ie hele dagen alleen.
Situaties kunnen inderdaad veranderen, maar daar hoeft je hond niet onder te lijden. Er zijn genoeg oplossingen te bedenken, alleen willen sommige mensen dat niet inzien omdat ze zoveel om van het dier houden.
Ik hou ook onwijs veel van mijn beesten maar ik wil wel het beste voor ze. En als dat bij mij niet zou kunnen geef ik ze liever een 2e kans bij iemand die dat wel kan.
Jammer dat de buurvrouw er zo niet over denkt.

En wat ik van de ts begrijp, het is voor haar en haar familie uitermate vervelend maar ze denkt ook aan die hond. Die lijdt nog het meeste..

Er wordt echt veel gepraat hier haha Lachen

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:39

KiWiKo schreef:
x_Rebecca schreef:

mu weet ik nog niet wie ik volgens jou als verantwoordelijke c/q schuldige moet zien..............

zou je daar misschien nog antwoord op willen geven?

Kiwiko, heb jij die studie Pittbull gedaan.................... Haha!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:39

x_Rebecca schreef:

Oke. Geen probleem natuurlijk dat je met headphones loopt, alleen was ik 'bang' dat je bedoelde dat je de overlast maar voor lief zou moeten nemen... Niet dus... Haha! Overigens heb ik die krengen ook veel in mijn oren (ben vast doof voor mijn 80e) aangezien ik geen radio op de scooter heb... Haha!

@LADPR: een jaar lang is al een lange tijd... pffff. Ik ben absoluut gevoelig voor geluidsoverlast èn heb een redelijk kort lontje. Zou dus niet durven zeggen of ik het zo lang had volgehouden. Tijd voor verandering dus.

@Kiwiko: eigenwijsje... Haha! Vandaar dat je het zo goed kon vinden met Moonlight... Clown (en ikzelf ook)

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:40

LADPR schreef:
Haha ja dat zou ook een oplossing zijn Pri_lady.

Nee alle gekheid op een stokje, het mogelijk duidelijk zijn dat ik echt met de hond te doen heb en echt geen wereld wonderen verwacht.

Het is al een jaar aan de gang hoeveel meer geduld moet een mens hebben?

Ik vind dat je het netjes aanpakt, mijn geduld zou allang op zijn geweest!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:42

Ik heb alijd wat moeite met stellingen rondgestrooid die niet gestaafd worden met een antwoord.......

zij vind dat er geen schuldige is......... ik vind van wel, en ik vind buuf schuldig......... buuf is volgens haar niet schuldig.......

wijs me dan iemand aan die wel schuldig is Lachen Lachen mag zelfs mij zij Lachen

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:44

*Echt het laatste bericht.

Voor de laatste keer; ik vind dat niemand schuldig is.
Niet altijd hoeft overal iemand schuldig te zijn.
Zolang je niet alles weet van die hond weet je niet wie hem 'verpest' heeft en weet je dus ook niet wie de échte schuldige is.

Je kunt hoog en laag en op zn kop gaan staan; maar er is gewoon geen schuldige aan te wijzen.

Verantwoordelijke/oplossingzoeker wel; dat is inderdaad de buurvrouw.
Maar zij is niet de schuldige omdat haar hond blaft.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:46

x_Rebecca schreef:
*Echt het laatste bericht.

Voor de laatste keer; ik vind dat niemand schuldig is.
Niet altijd hoeft overal iemand schuldig te zijn.
Zolang je niet alles weet van die hond weet je niet wie hem 'verpest' heeft en weet je dus ook niet wie de échte schuldige is.

Je kunt hoog en laag en op zn kop gaan staan; maar er is gewoon geen schuldige aan te wijzen.

Verantwoordelijke/oplossingzoeker wel; dat is inderdaad de buurvrouw.
Maar zij is niet de schuldige omdat haar hond blaft.

dus.......... buuf moet toch haar verantwoordlijkheden nemen met betrekking tot deze overlast?

verantwoordelijk is schuldig Haha! Haha!

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:47

Als ze thuis is, is hondje stil. Buuf weg= hond blaft. De hond heeft inderdaad een reden dat ie blaft, en het is de taak van de buurvrouw om hier een oplossing voor te vinden. Zo simpel..

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:36

TS: ik vind echt dat je heel erg geduldig bent en zelfs ook nog heel erg tolerant!

Een jaar lang al veroorzaakt de hond van jouw buuf OVERLAST. En een jaar lang al geef je dit aan bij de buuf.

Ze heeft dus al een JAAR LANG tijd gehad om:

1) onderzoek te doen naar het probleem van de hond met behulp van een gedragstherapeute.
2) op zoek te gaan naar een oplossing (naar dagpension, uitlaatdienst, hondje erbij)
3) haar goede intenties aan haar medebuurtbewoners kenbaar te maken door ze op de hoogte te stellen dat ze bezig is om een oplossing te vinden voor de overlast die ZIJ veroorzaakt (ja met de nadruk op ZIJ, zij kan namelijk nadenken over het gedrag van haar hond en handelen. De hond heeft geen weet wat zijn gedrag/geblaf teweeg brengt. Het is nl. een hond en geen mens) .

En dat zij niet heeft gereageerd op jouw brief vind ik niet erg vriendelijk. Ze laat het hiermee dus JOUW probleem en niet HAAR probleem.

Wij hadden ook een hond thuis, en toen zij ouder werd kon zij ook niet meer goed alleen zijn.
Oplossing: elke dag naar een goed dierenpension waar ze minstens 3 uur per dag door het bos en over de hei mocht rennen!

Dat heb je toch voor je hond over als je lieveling niet meer alleen wilt zijn? Zich verlaten voelt?

Mijn nekharen gaan echt overeind staan bij de posts van Rebecca. Echt de omgekeerde wereld.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:41

laetitia schreef:
TS: ik vind echt dat je heel erg geduldig bent en zelfs ook nog heel erg tolerant!

Een jaar lang al veroorzaakt de hond van jouw buuf OVERLAST. En een jaar lang al geef je dit aan bij de buuf.

Ze heeft dus al een JAAR LANG tijd gehad om:

1) onderzoek te doen naar het probleem van de hond met behulp van een gedragstherapeute.
2) op zoek te gaan naar een oplossing (naar dagpension, uitlaatdienst, hondje erbij)
3) haar goede intenties aan haar medebuurtbewoners kenbaar te maken door ze op de hoogte te stellen dat ze bezig is om een oplossing te vinden voor de overlast die ZIJ veroorzaakt (ja met de nadruk op ZIJ, zij kan namelijk nadenken over het gedrag van haar hond en handelen. De hond heeft geen weet wat zijn gedrag/geblaf teweeg brengt. Het is nl. een hond en geen mens) .

En dat zij niet heeft gereageerd op jouw brief vind ik niet erg vriendelijk. Ze laat het hiermee dus JOUW probleem en niet HAAR probleem.

Wij hadden ook een hond thuis, en toen zij ouder werd kon zij ook niet meer goed alleen zijn.
Oplossing: elke dag naar een goed dierenpension waar ze minstens 3 uur per dag door het bos en over de hei mocht rennen!

Dat heb je toch voor je hond over als je lieveling niet meer alleen wilt zijn? Zich verlaten voelt?

Mijn nekharen gaan echt overeind staan bij de posts van Rebecca. Echt de omgekeerde wereld.

Heel duidelijk gezegd! En vooral het stukje waarin je zegt dat de buuf haar pogingen/oplossingen/intenties kenbaar had moeten maken naar de buren... 't is zo'n simpel klein gebaar, maar het kweekt zoveel begrip.... *schudt hoofd* Het was zowel vriendelijk als slim van de buurvrouw geweest. Daarnaast is een jaar absoluut te lang.

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:26

x_Rebecca schreef:
x_Rebecca schreef:
Jeetje, ik vind wel dat de meeste hier érg negatief denken over die mevrouw

Jullie weten niet eens waarom die hond blaft, misschien weet zij de reden wel en is er weinig aan te doen..
En daarbij weten jullie ook háár kant van het verhaal niet..

Nee.. laten we lekker met zn allen de buuf afzeiken..

Je bent 16 jaar en heb een eigenhond met de zelfde problemen? je woont toch niet op je zelf

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:29

Wij hadden het zelfde probleem met onze buren alleen dan met onze honden.
Wij wisten dit niet maar zodra wij de deur uit stapte, begon 1 van onze honden verschrikkelijk te blaffen.

We hebben nu voor 2 van onze honden een blafband.. en sinds ze een aantal keer een schok hebben gehad, weten ze dat ze stil moeten zijn zodra de band om gaat... het gaat nu dus super en de buren klagen niet meer Cool

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:34

Chiqa schreef:
Ik heb toen ook bemiddeling ingeschakeld omdat ik slaap tekort kwam en zelfs medicijnen moest slikken anders kon ik niet mn baan volhouden.
Bemiddeling heeft helaas niets uitgehaald, wel al mn ruiten dr uit de volgende dag.

Bloos! Dat meen je niet.
Is het uiteindelijk wel opgelost dan? Of heb je nog steeds last van die buren

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 21:23

Nou de buurtbemiddeling is geweest.

Ze gaan nu naar de buurvrouw om te kijken of ze thuis is en of ze bereid is om te praten.

We weten ook zeker dat ze onze brief heeft gehad want mijn man kwam haar tegen met de hond uitlaten en ze liep straal langs hem heen en zei niks.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:25

ik ben benieuwd joh!!!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 21:26

Ik ook ik word einde van de week gebeld of ze de buurvrouw thuis getroffen hebben van de week en of ze bereid is te praten.

Zo ja dan word er een afspraak gemaakt op neutraal terein, hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:56

Spannend zal duimen voor je!!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 22:17

Nou alle goede hoop weer weg. Met dat mens valt dus echt niet te praten.

De buurbemiddeling stond hier al net weer op de stoep, ze zijn bij de buurvoruw geweest.

Ze wil verder niks met de buurtbemiddeling ondernemen. Want ja nou komt het weer, lekker de rollen omgedraaid.

Wij hadden geen brief moeten schrijven want dat was nergens voor nodig. We hadden maar gewoon even aan de deur moeten komen. De buurtbemideling was dus zwaar overdreven want ze was al met een oplossing bezig, ze had een antiblafband gekocht.

Ze wil best praten al valt er weinig mer te bespreken volgens haar maar dan meoten wij maar langs komen.

De reden waaorm ze niet op onze brief gereageerd had was omdat ze in al dei tijd geen tijd had gehad om even een briefje terug te schrijven of om langs te komen.

Nou mn mond viel toch open. Wij zijn al zo vaak aan de deur geweest, briefjes geschreven, enz.

Ze is nog nooit bij ons langs geweest of een briefje naar ons geschreven.

Nu word het dus weer ons probleem gemaakt, kan daar zo boos om worden.

De buurtbemiddeling raadde aan om dan een briefje bij haar in de bus te doen met daarin dat we graag willen praten met ons tel zodat zei de volgende stap moet zetten. Maar denk dat we dan kunnen wachten tot we een ons wegen.

Misschien dan maar gewoon afwachten of de hond inderdaad stil blijft?

Iemand nog ideeen

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 22:47

Antiblafband.. symptoombestrijding.
Ik zou geen briefje meer schrijven, maar zoals ze zelf aanbiedt, langsgaan. De bemiddelaar weet dat zij dit heeft gezegd, als ze hier geen gehoor aan geeft kun je daar weer aankloppen lijkt me? Lachen

Balen dat zelfs de bemiddeling op deze manier niets uithaalt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 22:50

Dat is mooi balen, ik denk dat je het bij haar toch nooit goed zou hebben gedaan hoor...
Wel fijn dat ze een antiblafband heeft gekocht, ik hoop dan maar dat zie dan ook gaat gebruiken wil jij een beetej tot rust komen want volgens mij kan je dat nu wel gebruiken.