[HK] Cavia bezigheden..waar houdt jouw cavia zich mee bezig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Ananas_

Re: [HK] Cavia bezigheden..waar houdt jouw cavia zich mee bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:51

XoNo schreef:
Wil wel een beetje een licht hok en niet donker zoals die buitenkonijnenhokken. Maar ik moet nog ff precies uitdenken hoe ik dat ga doen Lachen Ga van de zomer aan de slag, kan ik mooi in de tuin klussen Ja

Raampjes met plexiglas maken! Je hebt verschillende soorten bij de bouwmarkt je moet wel een stevige nemen zodat je het goed kan bewerken *LOL* Wij hebben zelf kogelwerend (soort van) plexi glas Clown Gratis, toevallig Tong uitsteken

Yogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:03

Fairytail schreef:
Toch maar is doen dan. Heb in Leeuwarden soms ook geen kranten omdat ik daar geen krant krijg en mijn ouders wel Tong uitsteken

Overigens die dubbel dekker staat bij sommige winkels dat je er ook een losse kooi van kunt maken. Dan neem ik aan dat de bovenste los kan.
Ik twijfel aan zo'n dubbel dekker heb nu een 1 m kooi kan er eentje van 160 cm halen maar woon op 11,5 m2.. Dubbel is dan makkelijk.

Maar dan nog iets, kun je de tralies er van inklappen? Soms heb ik ze niet mee en dan wil ik de boel graag onder mijn bed schuiven (heb ik nu ook)

Hey ik heb deze kooi ook gehad.
Je kan de kooien los gebruiken, maar je kan ze ook als dubbele gebruiken. Op het trappetje zitten geen tredes dus die heb ik ook zelf gemaakt.
De bovenste kooi kan er vanaf en ook de losse delen kun je helemaal inklappen!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:51

Geen tredes? Is dat ding uberhaupt wel enigszins op de knaaf gemaakt? Verward Haha!

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:49

Dat vraag ik mij nu ook wel af, knappe caaf die omhoog kan op zo'n glad plankje..

of nog erger, naar beneden..

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:59

Ik zou zo'n kooi ook nooit aanschaffen...beetje gevaarlijk...Nagelbijten / Gniffelen

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:21

Je kunt er zelf tredes en leuningen bij maken en zoals sommige doen de lader vervangen voor fretten buizen. Ik heb net zitten meten maar een hok van 160 cm word wel erg knap op 11 m2. Maar wil wel gaan verhuizen, lastig..

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:24

Dan wacht je nog ff tot je verhuisd bent Knipoog Ik heb mijn 2 knaven nu ook in een hok van 100cmx50cm en ze komen er vrijwel nooit uit, omdat ze dat verschrikkelijk vinden. Ze komen bij een showfokker vandaan en die had ze nog in een hokje van nog geen 4e van wat ze nu hebben. Scheve mond Ik haal ze er weleens uit hoor Knipoog Maar nooit zo lang, ze vinden het niets en bewegen dan dus ook niet. In de zomer ga ik een nieuw hok voor ze bouwen en dan hoop ik ook een stuk gras in de tuin te hebben, dan kunnen ze hopelijk naar buiten toe af en toe Lachen

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:39

T probleem is dat je aan een hok van 1.60 nieuw bijna niet komt. Deze kan ik overnemen van iemand Knipoog