jeetje die rothond zet me voor gek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: jeetje die rothond zet me voor gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:08

Billy schreef:
Tsja, dat is bokt, iedereen bemoeit zich ermee, dat weet je als je pos. Ik vind trouwens het stuk wat je van mij gequote hebt absoluut niet denigrerend maar de vaststelling van een feit.....

In die post die ik van jou gequote heb, gaat het me er met name om dat je aan de rest van het topic loopt te verkondigen dat ze het allemaal zo goed bedoelt ("Lonneke bedoelt het allemaal heel goed, maar ze kan het niet aan" oid). Zeg dan recht op de man af "Lonneke, ik weet dat je het allemaal heel goed bedoelt, maar misschien kun je het nog niet aan". Klink mijns inziens een stuk volwassener dan voor Lonneke gaan praten ("ze bedoelt het zo goed").

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:12

wat weer een topic om door te werken op de zondagmiddag.
tis mooi dat lonneke heeft geleerd van haar fout maar mijn vraag is hoelang het blijft hangen??

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:15

dees_daan schreef:
waarom een hond wel en een kat niet aangelijnd moet worden vind ik vrij simpel.. honden zijn vaak niet schuw naar andere mensen/honden, en gaan er dus op af, heb je een grote hond zijn mensen daar vaak bang voor en hebben dan last van jou hond, helemaal als je een enthousiaste hond hebt die begint te springen en te blaffen, of een hond die naar een andere hond vliegt.
katten zijn vaak schuw naar mensen en vliegen dus ook niet op mensen af, katten zijn jagers, die kunnen zich prima zelf redden buiten, honden niet.

Kùl, katten vreten mijn vogels op en honden scharrelen ècht wel hun kostje bij elkaar hoor... kijk maar naar de zwerfhonden in b.v. Amerika. Redden zich prima. Goh af en toe een platgereden hond maar dan hebben ze ook een kort maar prettig leven gehad toch?

Hebben we het ook maar niet over die huilende kinderen die een doodgereden hond of kat zien liggen Huilen

Ennuh waarom je druk maken over mensen die last hebben van jouw hond? Jij maakt je toch ook niet druk over mensen die last hebben van jouw kat?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:18

Nouks schreef:
Billy schreef:
Tsja, dat is bokt, iedereen bemoeit zich ermee, dat weet je als je pos. Ik vind trouwens het stuk wat je van mij gequote hebt absoluut niet denigrerend maar de vaststelling van een feit.....

In die post die ik van jou gequote heb, gaat het me er met name om dat je aan de rest van het topic loopt te verkondigen dat ze het allemaal zo goed bedoelt ("Lonneke bedoelt het allemaal heel goed, maar ze kan het niet aan" oid). Zeg dan recht op de man af "Lonneke, ik weet dat je het allemaal heel goed bedoelt, maar misschien kun je het nog niet aan". Klink mijns inziens een stuk volwassener dan voor Lonneke gaan praten ("ze bedoelt het zo goed").

kKlopt, en dat is precies wat ik elke keer lees. Weet je nog een paar weken geleden met de katten? Of met de ponies?
Het is precies zoals ik het zeg, Lonneke bedoelt het goed maar kan het niet aan...Ik snap niet wat er mis mee is om dat te zeggen....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:21

Billy schreef:
kKlopt, en dat is precies wat ik elke keer lees. Weet je nog een paar weken geleden met de katten? Of met de ponies?
Het is precies zoals ik het zeg, Lonneke bedoelt het goed maar kan het niet aan...Ik snap niet wat er mis mee is om dat te zeggen....

Gewèldig, zo'n oordeel achter de pc ROFL Lonneke wordt begeleid en zolang de psychiater (die haar beter kan beoordelen dan wij allemaal bij elkaar) haar dieren laat houden, zal het zeker niet zo'n vaart lopen en maak ik me meer zorgen om andere eigenwijze huisdieren bezitters Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:23

slimmerik schreef:
dees_daan schreef:
waarom een hond wel en een kat niet aangelijnd moet worden vind ik vrij simpel.. honden zijn vaak niet schuw naar andere mensen/honden, en gaan er dus op af, heb je een grote hond zijn mensen daar vaak bang voor en hebben dan last van jou hond, helemaal als je een enthousiaste hond hebt die begint te springen en te blaffen, of een hond die naar een andere hond vliegt.
katten zijn vaak schuw naar mensen en vliegen dus ook niet op mensen af, katten zijn jagers, die kunnen zich prima zelf redden buiten, honden niet.

Kùl, katten vreten mijn vogels op en honden scharrelen ècht wel hun kostje bij elkaar hoor... kijk maar naar de zwerfhonden in b.v. Amerika. Redden zich prima. Goh af en toe een platgereden hond maar dan hebben ze ook een kort maar prettig leven gehad toch?

Hebben we het ook maar niet over die huilende kinderen die een doodgereden hond of kat zien liggen Huilen

Ennuh waarom je druk maken over mensen die last hebben van jouw hond? Jij maakt je toch ook niet druk over mensen die last hebben van jouw kat?

iemand die buiten een voliere heeft is wel zo verstandig om er een stroomdraadje om heen te doen lijkt mij (wij hebben hier 2 volieres, een vijver, en zelf katten. om de volieres en vijver zit stroomdraad) om ze te beschermen tegen roofvogels, zwerfkatten, en eventuele huiskatten.
zwerfhonden redden zich prima wij hebben hier zelf een 'ex zwervertje' uit Cran Canaria, die kunnen zichzelf echt niet redden hoor, en ach dan vangen we ze toch? geven ze een spuitje, zijn we daar ook weer vanaf
als je mijn vorige posts had gelezen, had je kunnen lezen dat als er klachten over onze katten komen, we bereid zijn om daar wat aan te doen. het is hier een katten buurt, dus ook wij hebben vreemde katten in de tuin. een loslopende hond vind ik toch een stuk vervelender dan een kat Ja

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:24

Je meet met twee maten dees_daan maar die discussie hoort hier dus niet.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:26

Dees_Daan, toch vind ik het wel dubbel wat je zegt. Je zegt dat je bereid er wat aan te doen als mensen zeggen last te hebben van jouw kat. Waarom daarop wachten? Jij wil toch ook niet eerst aan een ander hoeven melden dat je er last van hebt dat hun hond in jouw tuin rondbanjert?

Kattenbezitters moeten de verantwoording over hun kat nemen, net zo goed als de hondenbezitters dat moeten doen. En dan wél voordat er klachten komen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:27

Hmmm.... Trouwens.

Iedereen lijkt hier als de dood te zijn voor wat er had KUNNEN gebeuren. STEL DAT de hond was aangereden, STEL DAT er een rotje naar de hond was gegooid, STEL DAT 'ie was weggelopen, STEL DAT 'ie bij die mensen uit huis was getrapt en STEL DAT 'ie was aangevlogen door een andere hond.

En niets van dat alles is gebeurd, dus waar hebben we het eigenlijk over...

Tuurlijk, er HAD van alles kunnen gebeuren, dat ben ik helemaal met jullie eens, maar er IS niks gebeurd.

Daarbij; ik heb jarenlang een dove zwerfhond gehad. Juist ja, van straat geplukt als zwerver, DOOF. Gezien de staat waarin ze werd aangetroffen waarschijnlijk weken zo niet maanden in staat geweest zichzelf te redden. Los lopend, doof. Extreem vermagerd, maar zonder lichamelijke kleerscheuren van straat geplukt.

Als zelfs een klein doof hondje het voor elkaar krijgt zichzelf weken tot maanden te redden zonder ruzie met andere honden of katten en zonder aangereden te worden, hoe groot is dan de kans dat de hond van Lonneke (horend en in principe betrouwbaar) niet heel thuis was gekomen?

IPV dat iedereen nu gewoon blij is dat er niks is gebeurd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:28

slimmerik schreef:

hoezo meet ik met 2 maten? katten kunnen zich buiten nou eenmaal beter redden dan honden, omdat ze in de meeste gevallen nog steeds zelfstandig buiten komen, en dus nog kunnen jagen, honden laat je niet naar buiten, en laat je een uur later weer binnen. maar die discussie hoort hier idd niet Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:29

ach alle dierenbezitters moeten ervoor zorgen dat hun dieren geen overlast geven..........

en of diegene die meent overlast te hebben nou een zeur is of niet.......... je hebt er gewoon voor te zorgen dat diegene (zeur of niet) geen last heeft van jouw dieren, en dan maakt het niet uit of het om een cavia of shirehengst gaat....... en alles wat ertussen in zit

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:29

Ik vergat ook een keer mijn riem, maakte ook niks uit dacht ik..........

Mijn hond luisterde wel prima............

Maar................IK werd aangereden en lag te wachten op de ambulance..................
Mijn hond wist niet waar ze het zoeken moest..............

HAD IK NU MIJN RIEM MAAR NIET VERGETEN HE????????????

Doe ik ook noooooooooit meer......... Bloos Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:30

dees_daan schreef:
een loslopende hond vind ik toch een stuk vervelender dan een kat Ja

Een loslopende hond schijt in ieder geval niet in je achtertuin als 'ie nog enigszins zindelijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:32

Nouks schreef:
dees_daan schreef:

Een loslopende hond schijt in ieder geval niet in je achtertuin als 'ie nog enigszins zindelijk is.

helaas wel.. daarom hebben wij een soort lage schutting om de voortuin.. omdat er 1 iemand te lui is om de weg over te steken naar de uitlaatplaats, en de hond dus in de tuinen van iemand anders laat schijten..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:32

Doortje58 schreef:
Ik vergat ook een keer mijn riem, maakte ook niks uit dacht ik..........

Mijn hond luisterde wel prima............

Maar................IK werd aangereden en lag te wachten op de ambulance..................
Mijn hond wist niet waar ze het zoeken moest..............

HAD IK NU MIJN RIEM MAAR NIET VERGETEN HE????????????

Doe ik ook noooooooooit meer......... Bloos Bloos

Dat je je riem vergeten was, is misschien de redding geweest van je hond. Je hond had misschien de aanrijding niet overleeft Haha!

Is je punten toets misschien kappot??

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:33

dees_daan schreef:
slimmerik schreef:

hoezo meet ik met 2 maten? katten kunnen zich buiten nou eenmaal beter redden dan honden, omdat ze in de meeste gevallen nog steeds zelfstandig buiten komen, en dus nog kunnen jagen, honden laat je niet naar buiten, en laat je een uur later weer binnen. maar die discussie hoort hier idd niet Lachen

Lees mijn vorige post eens, ik denk dat Slimmerik dát bedoelt met het meten met twee maten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:33

dees_daan schreef:
helaas wel.. daarom hebben wij een soort lage schutting om de voortuin.. omdat er 1 iemand te lui is om de weg over te steken naar de uitlaatplaats, en de hond dus in de tuinen van iemand anders laat schijten..

Hmmmmmm, de honden die ik van dichtbij heb meegemaakt wisten stuk voor stuk dat ze moesten schijten op hun rondje met de baas en niet in de tuin.... Rolleyes

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:34

Nouks schreef:
dees_daan schreef:

Echt waar? Mijn honden zien het verschil niet tussen een tuin of een grasveldje hoor....

slimmerik

Nouks schreef:
Hmmmmmm, de honden die ik van dichtbij heb meegemaakt wisten stuk voor stuk dat ze moesten schijten op hun rondje met de baas en niet in de tuin.... Rolleyes

Jep, en ik kan het nog sterker vertellen. Honden hebben vaak een vaste plaats waar ze de lading deponeren Haha!

Anoniem

Nouks schreef:

dit is op het rondje met de baas, de baas loopt er naast.. ik heb liever een kattendrolletje in de tuin, dan een drol van een schotse collie Lachen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:35

dees_daan schreef:
Nouks schreef:

dit is op het rondje met de baas, de baas loopt er naast.. ik heb liever een kattendrolletje in de tuin, dan een drol van een schotse collie Lachen

Nou, ik heb ze liever geen van beide hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:36

Diablo schreef:
Echt waar? Mijn honden zien het verschil niet tussen een tuin of een grasveldje hoor....

Om de zwerver die ik er eerder bij pakte maar weer eens aan te halen bijvoorbeeld... Die heeft welgeteld één keer in de tuin gescheten. Beest zat piepend te krabben aan de achterdeur, naar buiten gelaten, rende zo snel mogelijk de tuin in en ging daar zitten schijten. Behoorlijk aan de diarree. Nou, dat is d'r vergeven. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:36

dees_daan schreef:

Dat neem je terug als je de keutels ziet van mijn kater Bloos!

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:37

Ik wil graag even reageren op de reactie tov mij.
Ik heb in het begin zeker wat pogingen gedaan om te zorgen dat hij los liet. Helaas heeft mij dat die keren een hond met een neus 3 keer zo dik, een dik oog, en paar sneeen opgeleverd. Als in mijn hond zo moet toetakelen, en dat hij dan nog niet los wil laten, dan houd het bij mij toch echt op.
Ik kan alles met mijn hond, en verder laat hij ook alles los. Maar als hij iets grijpt kun je het vergeten. Hij blijft zo 5 minuten hangen.
Als ik hem in z'n nekvel pak, dan houd hij nog langer vast. (dat heb ik inmiddels wel geleerd) ook slaan en schoppen resulteerd in vechtlust om vast te houden. Wat is dat wijsheid? Gaan slaan en schoppen met het gevolgd dat hij die andere hond nog langer vast houd?

Ik weet voor 100% zeker dat hij mij nooit zal bijten. Hij is bij mij geboren en zoals ik eerder al aangaf. Altijd goed gesocialiceerd met van alles. Door loslopende honden die overal op af rennen, en door nog iets anders wat er in het verleden gebeurd is, beschermd mijn hond zich voor dat hij te laat is.

Ik vind dat ik verandwoordelijkheid genoeg neem, door hem op openbaar terrein nooit los te laten. Zou ik met hem de stad in moeten (wat ik eigenlijk al probeer te voorkomen) dan muilkorf ik hem vanzelf sprekend. Maar als ik overstraat loop met hem aan de lijn, dan vind ik het belachelijk dat ik mijn hond moet muilkorfen omdat andere hun hond zo nodig los moeten laten die niet luisteren!
Ik dacht dat het voor echte hondenmensen duidelijk mocht zijn dat je een loslopende hond nooit naar een aangelijnde hond toe moet laten lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:38

Diablo schreef:
dees_daan schreef:

Nou, ik heb ze liever geen van beide hoor.

nee ik ook niet, maar een kattendrol is wel wat makkelijker op te ruimen. dus als ik mag kiezen, doe me dan maar een kattendrol Clown