Vjestagirl schreef:Ik zou opzich best een kat uit het asiel willen, maar het jammer eraan vind ik dat het best duur is (natuurlijk is dat maar een gedeelte van de kosten), terwijl als je een schattig jong kitten ophaalt bij mensen is het vaak gratis
Ik kan je wel vanuit mijn ervaring vertellen dat de 2 kittens die ik gratis kreeg, veruit meer aan dierenarts gekost hebben als de zgn. "dure" uit het asiel. De sterilisatie, entingen en het ziek zijn heeft veel geld gekost.
De kater die ik uit het asiel had was al geent, gechipt en gecastreerd, dan is dat bedrag toch niet zo veel meer...
Bovendien was het in dat asiel zo dat als je dier wat mankeerde je in de eerste weken gratis gebruik kon maken van de vaste dierenarts van het asiel...bij toeval was dat sinds jaren al mijn eigen veearts die ook altijd voor de paarden kwam.
Ja en zowel de asiel-kat alsook de kittens van prive zijn in de eerste tijd dat ze hier waren een keer goed ziek geweest.
Alleen bij de "gratis" kittens, hoe snoezig ook heeft me dat echt handenvol geld gekost......
Ik zou niet aarzelen er er zo weer eentje uit het asiel halen (mits we nog plaats hadden natuurlijk, bij 4 stuks zijn hier even alle mandjes vol voorlopig)