Een kat/poes uit het asiel, wat zou jij doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zap

Re: Een kat/poes uit het asiel, wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 00:27

Wat leuk! Gefeliciteerd met Beertje! Klinkt als een leuk karaktertje!

Ik zou ook wel een kat uit het asiel willen hebben (hebben er nu ook 2, van jongsafaan van een boerderij...ook niks mis mee Haha!) maar ik zou denk ik echt niet kunnen kiezen. Ben bang dat ik met meer katten thuis kom dan de bedoeling is Tong uitsteken.

Zowiezo hebben wij weleens wat extra dieren rondhuppelen die er eigenlijk niet horen Tong uitsteken (katten, egels, vogels, konijnen Tong uitsteken)

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:13

Ik heb 2 maanden terug 2 kittens uit het asiel gehaald.
Je betaald er dan wel aardig wat voor. Maar dan zijn ze ook geent, gechipt, en als de leeftijd het toelaat ook "geholpen"
Die van mij waren nog te jong, dus kreeg ik een kortingsbon mee.

Er zitten zoveel katten in het asiel, maar ik wilde wel graag 2 jonge. Maar daar was ook keus genoeg in.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 13:22

Voordeel is wel dat je in een asiel garantie hebt, wat je particulier niet hebt.
Onze hond is gister bij de dierenarts geweest omdat ze zoveel hijgt, veel drinkt en vaak kleine beetjes plast er is nu bloedonderzoek gedaan, ze heeft een antibiotica kuur voor 2 weken en over 1 maand doen ze nog een echo. Deze kosten zijn allemaal voor het asiel. Dit had ik allemaal niet graag zelf willen betalen Nagelbijten / Gniffelen

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 13:49

Dat is inderdaad goed geregeld. Ik heb ook een maand DA garantie. Ik kan dan die maand nog bij hun DA op consult.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:44

Mijn poezebeest komt ook uit het asiel. Asiels zitten vol met dieren die wachten op een leuk, nieuw baasje. Daarom ga ik eerst daar kijken en dan pas particulier. Kittens krijgen toch sneller een kans dan oudere katten heb ik het idee.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:48

Wij hebben een kat uit een asiel en een kat uit een nestje.

En beiden zijn ze geweldig lief en sociaal. Maar als ik op mezelf ga dan komen er 2 uit het asiel. Ik vind het een mooi idee dat je zo'n beestje een tweede kans geeft Lachen en de keuze is er vaak enorm gezien het overschot aan katten. In het voorjaar zitten er vaak ook kittens, dus als je graag een kitten wil dan kan dat ook... wat ik al zei, keuze genoeg

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:52

wij hebben een kat van mensen die gingen verhuizen en kwam steets trug naar oude huis (naast ons) en een grait kitten zeg maar maja wel met stamboek papier, overbouwd, hartruis, en keer in elkaar getrapt door liefde van kippen van de buren aan vallen maar wilt niet zeggen dat ze dat altijd hebben hahahaha

edit: Ook alle entingen gehad voor we hem namen Knipoog

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:04

Wij hebben ooit een asielkat gehad thuis, mijn moeder vond het de allerliefste poes die we ooit gehad hebben. Helaas is ze doodgereden, de arme schat... ze was ongelooflijk speels en nog slim ook; ze apporteerde haar speelgoed!

Op dit moment hebben we geen asielkatten... We hebben nu één reddingsgevalletje (''gevaarlijke kat'' die ingeslapen zou worden... schatje van een beest) en twee aanloopdames. De eigenaren van de laatste twee wisten we te achterhalen, ze zouden ze ophalen... nou, mooi niet dus. Ze wonen alweer jaren hier. En ze mogen nu blijven. Lachen

Op één of andere manier vinden katten ons wel, kennelijk... Haha!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:48

Vjestagirl schreef:
Ik zou opzich best een kat uit het asiel willen, maar het jammer eraan vind ik dat het best duur is (natuurlijk is dat maar een gedeelte van de kosten), terwijl als je een schattig jong kitten ophaalt bij mensen is het vaak gratis

Ik kan je wel vanuit mijn ervaring vertellen dat de 2 kittens die ik gratis kreeg, veruit meer aan dierenarts gekost hebben als de zgn. "dure" uit het asiel. De sterilisatie, entingen en het ziek zijn heeft veel geld gekost.

De kater die ik uit het asiel had was al geent, gechipt en gecastreerd, dan is dat bedrag toch niet zo veel meer...
Bovendien was het in dat asiel zo dat als je dier wat mankeerde je in de eerste weken gratis gebruik kon maken van de vaste dierenarts van het asiel...bij toeval was dat sinds jaren al mijn eigen veearts die ook altijd voor de paarden kwam.

Ja en zowel de asiel-kat alsook de kittens van prive zijn in de eerste tijd dat ze hier waren een keer goed ziek geweest.
Alleen bij de "gratis" kittens, hoe snoezig ook heeft me dat echt handenvol geld gekost......

Ik zou niet aarzelen er er zo weer eentje uit het asiel halen (mits we nog plaats hadden natuurlijk, bij 4 stuks zijn hier even alle mandjes vol voorlopig)

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:56

Morgen middag ga ik naar het asiel om een kat een warm huisje te bieden Lachen

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:03

Al super dat j het overweegt, doen meis, als je bij de info balie opgeeft wat jij kunt beteken voor een dier houdt het asiel er altijd rekenig mee.
Kleine kittens zijn geweldig maar worden ook groot, geef een dier een kans, je zult zien hoeveel voldoening je r uit krijgt.

Kijk eens naar mijn topic hondje blijft zo mager, dit zijn allemaal hondjes met een verleden en alsopvang hier gekomen, er is niet veel gepost maar kijk de fotoos, zijn ze niet om op te vreten, ik heb er inmiddels 13, de opvang is stopgezet omdat ik besloten heb de laatste 3 pups te houden en anders word het echt te druk maar ik heb er zoveel plezier van dat wil je niet wetn.
Succes meis en voel je ook niet schuldig als je voor iets anders kiest doe gewoon wat jij denkt dat bij je past

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 23:48

Ondertussen heb ik al sinds maandagmiddag een leuke kat in huis Lachen Uit het asiel inderdaad. Dierenopvang/asiel Rotterdam Rijnmond. Erg aardige mensen en beantwoorden al je vragen.
Ook vertellen zij wat er aan de hand is. Zo had ik eerst contact met een ander katje, de verzorgster vertelde me dattie al eens was geplaatst maar onzindelijk was, dus weer terug was gekomen.

We hebben dus gekozen voor de kat die mijn vriend uitgezocht had. Twee weken proeftijd (te verlengen tot 4) en een maand DA garantie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 00:06

Het is altijd zo jammer dat mensen denken dat je met een asiel kat duur uit bent, terwijl je met een gratis kitten juist VÉÉL duurder uit bent!

Lees dit maar eens:

www.gratiskitten.nl

En ja ik ben bevooroordeeld, ik werk zelf in een asiel, en we hebben altijd ontzettend veel honden en katten die een baasje zoeken...

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 00:08

LovingTweety schreef:
Wij hebben er 2 die uit het asiel komen.

http://www.dierenasielleiden.com

En het zijn ontzettend lieve beestjes. We hebben ze met 10 of 12 weken gehaald. Ik zie geen reden om ze niet uit het asiel te halen Zelfs een gedeelte van de kosten worden door de dierenbescherming betaald => castratie e.d. Al hebben wij daar geen gebruik van gemaakt.

wat een toeval, daar heb ik laatst ook een poes vandaan gehaald, een dame van 8 inmiddels.
totaal geen spijt, heerlijk een kat met 'ervaring'
Super lief voor de kinderen, doet ze geen vlieg kwaad, en een echt knuffelaar, totaal geen spijt van gehad

Daarnaast zijn er zo veel lieve beesten in het asiel die een nieuw huisje zoeken!
TS, ik zou zeker eerst daar een kijkje nemen en mocht dat niets zijn, kun je altijd nog voor een kitten gaan.

Daarnaast krijg je een kat uit het asiel volledig mee, lees, inenting, chip, castratie of sterilisatie e.d.

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 00:14

Wij hebben sinds 4 Oktober 2 kitten uit het asiel.
Schat van een beesten! Lovers Ze hadden al een chip en een paar inentingen gehad toen wij ze daar kochten.
Mooi toch? Volgens mij waren ze 35,- per kitten, daar zit dus die chip en paar inentingen bij in.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 01:38

DebGizmo schreef:
LovingTweety schreef:

En het zijn ontzettend lieve beestjes. We hebben ze met 10 of 12 weken gehaald. Ik zie geen reden om ze niet uit het asiel te halen Zelfs een gedeelte van de kosten worden door de dierenbescherming betaald => castratie e.d. Al hebben wij daar geen gebruik van gemaakt.

wat een toeval, daar heb ik laatst ook een poes vandaan gehaald, een dame van 8 inmiddels.
Super lief voor de kinderen, doet ze geen vlieg kwaad, en een echt knuffelaar, totaal geen spijt van gehad

Leuk hè Haha! Die van ons zijn inmiddels anderhalf. Heerlijke knuffelbeesten! Kan geen lievere katten bedenken.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 11:06

Ik heb gister een ex kater uit het asiel gehaald van 2 jaar. Hij is zo lief,maar nog wel wat bang, maar hij verkend soms al even het huis. Vanmorgen waren we hem al kwijt Bloos! Hij zat in de tv meubel achter de videorecorder Haha!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 11:10

Wij hebben altijd onze katten uit het asiel (http://www.dierenasieldeark.nl) gehaald, en zijn tevreden. Lachen Ze doen nooit wat, zijn heel lief en zien er mooi uit. Het asiel is ook heel schoon, en de dieren worden goed verzorgd. Wij geven ook vaak spullen aan het asiel, handdoeken enzo.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 11:18

Myra87 schreef:
Ik heb gister een ex kater uit het asiel gehaald van 2 jaar. Hij is zo lief,maar nog wel wat bang, maar hij verkend soms al even het huis. Vanmorgen waren we hem al kwijt Bloos! Hij zat in de tv meubel achter de videorecorder Haha!

Haha rare poezels... Nagelbijten / Gniffelen

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 13:07

Myra87 schreef:

Ohh leuk zeg! Ik was de mijne ook dezelfde dag nog kwijt. Ergens verstopt onder/achter het bureau achter een doos Tong uitsteken Nu ligt hij vaak op zn krabpaal, in de mand of op de bank Tong uitsteken

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:11

LovingTweety schreef:

[/quote]
Leuk hè Haha! Die van ons zijn inmiddels anderhalf. Heerlijke knuffelbeesten! Kan geen lievere katten bedenken.[/quote]

Ja heel leuk Haha!
Het asiel zelf is ook heel schoon en de dieren worden heel goed verzorgd.
Breng ook regelmatig oude knuffels e.d. ernaartoe

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:14

Na de dood van onze eerste kat (hadden we van een boer gekregen) besloten we dat de volgende kat toch maar uit het asiel moest komen. Summer was een cyperse kat, dus dat nooit meer (we waren echt kapot ervan). Ok, dus wij naar het asiel, alles behalve een cyperse en 1tje. Waar kwamen we mee terug? Een cyperse kat en haar kitten Huilen van het lachen We liepen langs de kooi, mijn moeder viel voor de moederkat en ik natuurlijk voor het vier weken oude springding.

We hebben ze in januari 1992 gekregen. Moederkat Lotje is in oktober 2003 overleden en zoon Gijs hebben we nog steeds (is nu 17). Hij heeft best een aantal kwalen en moet superveel medicijnen krijgen en dieetvoer, maar hij is het meer dan waard. Echt mijn grootste vriend Lachen
Hier een topic met zomerse fotoshoot van hem [BB-ITP] Mijn kleine dude Gijs

Het loopt nu wel een beetje op z'n einde, maar hij heeft Kerst gehaald Haha! En zolang hij nog speelt, eet (als een bootwerker!!) en gelukkig lijkt blijft hij Lachen Vandaag nog heeft ie een andere poes uit de tuin verjaagd en kwam terug met een kop van: zo, ik kan het nog Haha!

Ik zou zó weer eentje uit het asiel halen!!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 16:40

Wij hebben 1 kat uit het asiel. Waarom? Omdat we vinden dat die dieren ook een kans verdienen! Meestal hebben die dieren een verleden. We kwamen eigelijk voor een oudere kat, maar zijn toch voor de kitten gegaan Haha!. Helemaal ondervoed, maar ze is er weer lekker bovenop gekomen Lachen.
2 weken terug hebben we een kitten opgehaalt bij een meisje uit mijn klas, omdat we gewoon helemaal verlieft op haar waren Lovers

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 00:03

wij hebben vorige week uit het asiel in tilburg een poes gehaald 4 jaar oud en ze heet tess!
super lieverd is het en houd ontzettend van aandacht!

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:28

Jaaa, ik heb ook een poezebeest uit het asiel. Inmiddels alweer 2,5 jaar bij ons. Is nu 12,5, zwart, groot en dik en ontzettend lief en zijn naam is Henk Vork

Ik wil nu graag weer een poezebeest uit het asiel of eentje die wordt afgestaan, maar dan een vrouwelijke. Zijn al wezen kijken in het asiel in vlaardingen. In eerste instantie voor mannelijke versies, maar het asiel gaf aan dat het voor Henk verstandiger is om een poes erbij te nemen. Momenteel daar niks passends voor Henk, dus we wachten rustig af en houden alles in de gaten Knipoog