Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
slimmerik schreef:Een hond op de bank kàn misschien ( in gezinnen zonder kleine kinderen). Daar worden de honden ook vaak als een soort "vervanging" voor kinderen gezien/aangeschaft. Alhoewel ik het nog steeds géén gezicht vindWat ik tot nu toe gezien heb van dergelijke honden is dat ze vooral naar kleine kinderen te dominant gedrag vertonen. Mèt alle gevolgen van dien.
![]()
Op asiel waar ik gewerkt heb kwamen we ze regelmatig tegen: hond bijt de kinderen, baasje, visite etc.
Ligt hij weleens op de bank?? 90 % bevestigend antwoord.
Maar we dwalen af van het probleem van TS
slimmerik schreef:Het is niet op de sodemieter geven maar corrigeren: het in het nekvel pakken bedoel ik daarmee. Je wilt overigens dan ook zeker niet weten hoe vaak een moederhond de pup in het nekvel grijpt...
slimmerik schreef:HBVisser schreef:Edit: Dus jou observaties en ervaringen zijn anders dan de uitslag van een onderzoek waar jaren over gedaan is? Ja dat kan ik me voorstellen
Dat is geen onderzoek maar observaties die enkel en alleen betrekking hebben op de denkwijze van dit echtpaar. Een volkomen eigen intrepetatie. Honderden anderen deskundigen denken daar volkomen anders over en hebben andere ervaringen.
Wat dat piepen betreft. Mijn pups altijd 's nachts in een bench en vroeger in een hok gedaan 's nachts ..... nooit op de bank gehad. Alleen maar prima honden gehad waar ik helemaal gek mee ben. Heb ook zo'n 20 honden her-opgevoed. Geen enkel probleem mee gehad zonder dat ze op de bank lagen
slimmerik schreef:Het is niet op de sodemieter geven maar corrigeren: het in het nekvel pakken bedoel ik daarmee. Je wilt overigens dan ook zeker niet weten hoe vaak een moederhond de pup in het nekvel grijpt...
Barvrouwke schreef:Okeey, jongens... wederom heeft terror zo goed als de hele nacht doorgeslapen. Hij heeft heel even gejankt vanacht (10 min max), maar is daarna weer gaan slapen.
De hond heeft geen medische reden om te janken. Hij ligt nu ook alleen in de kamer, zonder te janken heerlijk te slapen. Hij eet alleen moeilijk. Hij is wel 3x ondersteboven & binnestebuiten gekeerd door de kliniek.
Daarnaast heb ik de pup nooit in zijn nekvel gegrepen! Ik weet niet wie dat suggereerde?? De laatste pup die is weggegaan zal waarschijnlijk bij die mensen op het hoofdkussen slapen. (daar leken het mij typjes voor) Sommige hebben ze alleen gelaten, anderen hebben erbij geslapen en derden hebben hem op de slaapkamer.
rockwitch schreef:Maar een hond in zijn nekvel pakken, ook al loop je niet te schudden of wat dan ook, is en blijft een dominante straf, en ook echt een behoorlijk heftige straf.
rockwitch schreef:Ik ben het wel eens met dat je iets wat je hond niet mag hebben, ruilt voor iets wat hij wel mag.
rockwitch schreef:Maar de nee wordt niet gebruikt tegen het trekken of zoiets. Daar hebben we weer andere dingen voor.