Oud & Nieuw en huisdieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anna85

Re: Oud & Nieuw en huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 23:58

XoNo schreef:
En met de hond? Ik heb de neiging om haar 3 dagen van te voren voor elk rondje in te laden en ermee op de hei te gaan wandelen...wat dat betreft is het leven in een woonwijk toch minder. En geven jullie je honden medicatie?

Ik kan me er nu al druk om maken. Nagelbijten / Gniffelen

doe ik ook hoor, rijd mooi met de hond naar een rustige plek om uit te laten.
Onze hond krijgt tabletten van sensipharm (feelings control voor honden)

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 01:33

Had een heel verhaal getypt, toch maar weggehaald.
Geen zin in om verantwoording hier af te leggen.. Alsof het de 1e en de beste oplossing is die ik verzin..

Succes met alle diertjes en alvast de beste wensen !

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 10:02

Frusty Ik geef je nog een aantal tips mee en die sla je volledig in de wind. Nou, ik ben blij dat mijn honden een baas hebben met verantwoordelijkheid!

Hier hoor je inmiddels af en toe een knal. Beiden spitsen ze de oren meteen en ik probeer dat zoveel mogelijk te negeren, alsof er niets aan de hand is. Dat lijkt goed te gaan. Met oud en nieuw zien we het wel Ja

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 13:04

Xono ; wie denk jij dat je bent dat je zulke dingen over mij kunt zeggen ? JIj weet helemaal niet wat ik allemaal al geprobeert heb en nog mee bezig ben dus hou alsjeblieft je mond.
ALs ik ergens mijn verantwoordelijkheid voor neem dan is dat wel voor mijn dieren. Die gaan voor alles.
Maar goed, als ik dus uitleg dat al jou oplossingen niet gaan lukken voor mij, wat doe je dan zo aanvallend ?

Maar zoals ik al eerder zei, IK weet het inderdaad beter, mijn hond, mijn verantwoordelijkheid die ik ten alle tijden neem.
Wat jij erover denkt, je doet maar een end weg, want zal jij het lastig hebben met jezelf dan.
Ik weet namelijk wat wel en niet kan met mijn hond.

Enne, 1 tip, reageer wat meer volwassen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 14:12

Jij moet volwassener reageren! In mijn eerste bericht gaf ik alleen aan dat ik het niet verstandig vond om je hond te drogeren en vervolgens weg te gaan, jij staat vervolgens meteen op je achterste poten. Excuse me als ik dan vervolgens niet al te vriendelijk reageer. Je krijgt alleen wat je toekomt.

En nee, mijns inziens neem jij geen verantwoordelijkheid voor je hond en als die hond voor alles zou gaan, dan had je met oud & nieuw thuis gezeten en niet aan het werk geweest. Bovendien heb je niet uitgelegd dat een pension niet tot de opties behoort, er zijn genoeg mensen die hun hond met oud & nieuw naar een pension brengen, zit er bij jou in de buurt niets?

Voor jou 1 tip, ontwikkel een wat langer lontje, de enige die het hier moeilijk heeft met zichzelf ben jij. Volgens mij voel je je aangevallen, omdat de waarheid enorm hard is en je weet dat wat jij voor 'oplossing' bedacht heb, geen verantwoordelijke optie is. Maargoed, zelf weten Lachen

Mocht je nog willen reageren, be my guest, misschien lees ik het, misschien niet, maar reageren zal ik zeker niet meer. Ik draag gewoon een aantal opties aan en ik weet inderdaad niet wat jij wel en niet geprobeerd hebt, maar als jij je alleen maar aangevallen voelt en niet eens de moeite neemt om het eea uit te leggen, dan valt er niet echt te discussieren. Ik hoop voor je hond dat hij oud & nieuw goed doorstaat.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 02:15

Jeetje, mijn hond was altijd doodsbang voor vuurwerk, knallen, onweer.

Ging ik dinsdag met en vriendin van me wandelen op de hei, toen zei ze dat haar hond ook bang was voor vuurwerk en of ze is mocht proberen of het werkte.
Ze pakte mijn hond kort aan de riem en strafte hem elke keer als hij bang werd om het maar zo te zeggen.
Aan het einde van de wandeling was hij veel minder bang. Net in de huiskamer hoorde we ook weer vuurwerk dichtbij. Mijn hond schrok ervan maar ik stuurde hem op zijn plek en hij reageerde nauwelijks meer!
Goede tip dus, afstraffen. Honden kennen niks als troosten en daarmee bevestig je het maar ik denk dat iedereen dit wel weet hier!

Anna85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 11:39

lieniminnie schreef:

Ging ik dinsdag met en vriendin van me wandelen op de hei, toen zei ze dat haar hond ook bang was voor vuurwerk en of ze is mocht proberen of het werkte.
Ze pakte mijn hond kort aan de riem en strafte hem elke keer als hij bang werd om het maar zo te zeggen.
Aan het einde van de wandeling was hij veel minder bang. Net in de huiskamer hoorde we ook weer vuurwerk dichtbij. Mijn hond schrok ervan maar ik stuurde hem op zijn plek en hij reageerde nauwelijks meer!
Goede tip dus, afstraffen. Honden kennen niks als troosten en daarmee bevestig je het maar ik denk dat iedereen dit wel weet hier!

Troosten is inderdaad niet goed, maar om ze nou te straffen als ze schrikken. Hoe strafte ze hem dan als ik vragen mag?
In mijn ogen is het voor de hond helemaal een nare ervaring, als ze ook nog eens gestraft worden.
Ik beloon mijn hond als hij rustig blijft en niet angstig in een hoekje kruipt. Dit heeft hij een paar keer gedaan, maar dan riep ik hem en kwam hij bij me en ging daarna ook in zijn mand liggen.
Maar iedereen heeft natuurlijk zijn eigen manier om een hond te trainen.

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 15:32

Onze honden zijn er totaal niet bang van, de oudste gaat op de bank zitten en kijkt naar buiten om het te zien. De jongste (is nog pup) vindt het wel interessant maar niet eng. De kat daarintegen kruipt gelijk in mijn kast. We hadden eerst nog een hond, die nu helaas overleden is, die was heel erg bang voor vuurwerk. Bij elke knal begon ze heviger te trillen en had dan vaak ook epileptische aanvallen terwijl ze daar ook pillen voor kreeg.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 15:39

Alles gaat naar binnen,

De katten gaan in een schuur en we zetten iets in een kattenluikje, de honden houden we ook binneN.
Ze vinden het allemaal niks.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 15:44

onze hond gaat naar boven met ze bench..muziekje aan meneer krijgt gewoon valeriaan tabletje..gordijnen dicht word zijn eerste oud en nieuw als 1 jarige..voor de rest negeren wij hem als meneer blaft en piept.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 15:48

Marijee schreef:
Alles gaat naar binnen,

De katten gaan in een schuur en we zetten iets in een kattenluikje, de honden houden we ook binneN.
Ze vinden het allemaal niks.

Ja precies, kattenluik gaat dicht...mijn ene kat gaat in het raam zitten kijken, of het interesseert hem niet de andere vindt het niet cool...dus de oplossing bij ons is nog altijd...katten vanaf 18 uur ofzo naar binnen, kattenluik barricaderen en tegen 12-en of als we weg gaan alle ramen en deuren helemaal dicht, gordijnen dicht en lichten en radio aan (radio niet te zacht)...zo krijgen ze er zo min mogelijk van mee...

De paarden weet ik dus gewoon niet, daar ben ik nooit bij. Op de vorige stal deden ze de lichten aan en de radio...op ons verzoek. Kennelijk keken ze daar niet op of om en aan de stalbodem te zien was dat ook echt zo. Ik vond het altijd erg lief dat de stalhouders dat extra stukje deden voor ons. Maargoed, daar gaat het hier niet over...

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 16:34

lieniminnie schreef:

ik vind dit dus echt een misselijk makende manier om je hond te leren dat iets niet eng is. Wat je hem nu hebt geleerd is dat als iets eng is, hij vooral niet bij jou moet gaan zoeken naar steun want dan krijgt ie klappen. Denk aan een kind dat een nachtmerrie heeft naar zijn ouders gaat omdat het bang is en vervolgens klappen kan vangen omdat het bang is want "troosten, daarmee bevestig je". Ik zit nu echt met de nekharen overeind dat mag je weten, ik zou het liefst jullie die lijn om de nek doen en eens flink trekken, wat is dat nou weer voor onzinnige.. ja.. dierenmishandeling!

Een Alpha, en dat ben jij hoort betrouwbaar te zijn. Betrouwbaar zodat de andere honden in de roedel weten dat ze op hun aankunnen, dat de beslissing die de alpha maakt de juiste is. Een Alpha hoort voor veiligheid te zorgen, veiligheid zodat de roedel niet in gevaar word gebracht. Een Alpha hoort steun te geven. Wat heb je hier nou niet van begrepen? een wolf zal een andere wolf niet een 'ruk aan de lijn' geven als hij wat eng vind, dat doen de teven ook niet bij hun pups. Ze laten de pup of hun groepsgenoot zien dat er geen rede is om bang te zijn, en dit niet door de hond te negeren maar door het te steunen.

Teveel mensen, waar jij absoluut tot behoort snapt niet dat een hond anders denkt. Een hond denkt niet dat als iets eng is, en jij hem troost dat hij vooral bang moet blijven want dan krijgt ie aandacht. Leuk voorbeeld uit het boel "black box methode" komt bij mij op. Jij bent in de dierentuin en in de leeuwenkuil staat de verzorger, de leeuwen zien er erg hongerig uit en kijken JOU aan als smakelijk hapje. De verzorger vraagt of jij die 100 euro wilt hebben die hij in zijn handen heeft, maar jij weet dat zodra jij een voet in die kuil zet die leeuwen jou met huid en haar verslinden... wil jij die 100 euro nog? van mij mag hij hem in zijn anus stoppen kan ik je vertellen. Een hond denkt echt niet "ah! ik vond het eng en krijg aandacht" die hond denk "klolere! ik ga mooi ergens anders heen".

Maar goed, sla je hond lekker tegen de muren omhoog met je vriendins weerzinwekkende methode om honden af te leren dat ze iets eng vinden door hem klappen te verkopen... of een ruk aan de riem (wat nooit en te nimmer mag, maar goden..tis maar een hond toch) Heb jij een hond die zijn steun nooit zal vinden in zijn baas. Ik vraag me af hoe je dat later met kinderen gaat doen, ook klappen verkopen?

Naja, het duurde bij ons niet een middagje op de hei, 2 weken duurde het voordat de hond door had dat vuurwerk niet eng was. Net als andere honden of vreemde voorwerpen. Ze doet 1 ding altijd als ze het eng vind wat dat is? MIJ opzoeken, want ik steun haar wel, ik ga niet de hond oppakken en troosten, weg bij het gevaar en lopen jammeren hoe erg het wel niet is. Ik neem haar mee, aai haar een keer over d'r bol, laat haar het gevaar zien en maak met haar lol om dat ding. Smijt het een keer weg en voor je het weet speelt ze met die weerzinwekkende gevaarlijke hongerige paraplu Lachen Ze rent nooit meer weg als iets eng is maar staat bij mij, kijkt dan of het echt wel zo eng is en gaat dan zelf op onderzoek uit of samen met haar alpha. Vuurwerk? dat is elk jaar weer de eerste paar dagen blaffen en verstoppen onder mijn stoel, maar nu ligt ze op de bank te maffen en kijkt ze een keer op en slaapt verder. Een heerlijk stress loze hond die nooit in haar leven klappen heeft gehad of een ruk aan de riem.

Dus tja, ik raad het af om te troosten en te negeren. Ik sla je vierkant in de hoek als je je hond straft maar hamer erop dat JIJ een betrouwbaar punt moet zijn, dat wat er ook gebeurd al vergaat de wereld de alpha het veilige punt is.

Mijn conclussie, schaam je de ogen uit je kop.. je bent die hond voor geen cent waard.
Laatst bijgewerkt door Benfan op 26-12-08 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

IkbenLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 16:36

Wij blijven thuis voor de honden.. ze zijn al 11 en 13, en worden met het jaar banger.
als het meeste geknal over is gaan we vaak wel even naar de buren

lieniminnie: wat een ontzettend domme manier om je hond van zijn angst af te helpen! echt walgelijk gewoon.
Als jij bang bent gaan ze je daar toch ook niet voor straffen?
denk je nou echt dat daardoor de angst van het hondje weg gaat.. belachelijk.
Je kan hem beter gerust stellen en belonen als hij er braaf langs afloopt..
sommige mensen hebben het echt niet begrepen

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 16:41

Anna85 schreef:
lieniminnie schreef:

Troosten is inderdaad niet goed, maar om ze nou te straffen als ze schrikken. Hoe strafte ze hem dan als ik vragen mag?
In mijn ogen is het voor de hond helemaal een nare ervaring, als ze ook nog eens gestraft worden.
Ik beloon mijn hond als hij rustig blijft en niet angstig in een hoekje kruipt. Dit heeft hij een paar keer gedaan, maar dan riep ik hem en kwam hij bij me en ging daarna ook in zijn mand liggen.

Dat werkt inderdaad veel beter, negeer je hem dan als hij bang is? of zeg je hem dan ook dat het niet eng is? in ieder geval al een heel stuk beter Lachen doet me altijd goed te lezen als mensen snappen dat het ook anders kan.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 16:44

Poes is niet bang voor vuurwerk, nooit geweest ook. Wij negeren de knallen ook altijd Knipoog
Dit jaar woont ook poes bij mijn vriend, in een veel drukkere buurt waar ook veel meer geknald wordt.
Wij gaan weg met oud en nieuw en poes gaat nog een avondje/nachtje naar mijn ouders, omdat daar nauwelijks vuurwerk afgestoken wordt.
Ik wil het niet dat hij heel bang wordt en wij zijn er niet. Ach gut
Met een hond lijkt het me wel lastiger. Misschien een kalmeringstabletje als ze echt heel bang zijn? Wij zetten altijd de tv wat harder en houden licht aan in huis (dan valt het buiten wat minder op Knipoog )

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 16:48

Wij doen de muziek lekker hard, en krijgt ze iets voor twaalven wat te eten.. idee heb ik gepikt van de vorige manege-eigenaar die dat deed (*11 uur hooi en daarna brok om 11.50 geven) dan horen ze grotendeels het brok...

Verder blijft er altijd wel iemand bij de hond..

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 16:50

Iessie, supermanier! Ja Ook heel goed dat je je kat bij je ouders brengt!

Hier lijken de knallen af en toe wel mee te vallen, honden horen het duidelijk, maar raken er niet van in paniek en dus negeer ik het ook, ik doe net of ik niets hoor Lachen

Als mijn honden het met oud & nieuw eng vinden, dan bied ik ze zeker steun. Ik ga ze niet bevestigen dat het eng is, maar ook zeker niet negeren of zelfs straffen (hoe kun je dát nou doen?!). Ach, anders als ik op de bank zit, zit er ook altijd 1 of 2 honden bij me, dus waarom met oud & nieuw niet? Gezellig hoor Ja

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 16:53

Lisa91 schreef:
Onze hond wordt helemaal gek. Nu is het al als ze buiten een knalletje hoort, dat ze keihard gaat trillen.
We hebben alles geprobeerd; negeren etc. werkt niet. Ook plast ze met oud&nieuw zeker 24 uur niet. Vorig jaar hadden we pilletjes van de dierenarts en een speciale spray die je op haar tong moest spuiten, maar het werkte niet. Ze bleef heel hard trillen, rende de hele kamer door, we dachten echt dat ze een hartaanval zou krijgen...
Voor dit jaar hebben we andere pilletjes, als het goed is moet ze hiervan heel suf worden, ben benieuwd!

De mijne kan ook niet plassen en doet het al helemaal niet meer buiten. Ze is nu 14 en het word ieder jaar erger. Ik kijk er nu al tegenop. Pilletjes helpt bij haar ook niet, we hebben het al een keer geprobeerd en toen was ze 4 dagen van slag af. Overigens valt het nu wel mee met de knallen.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 23:27

Citaat:
Lisa 91 schreef: Onze hond wordt helemaal gek. Nu is het al als ze buiten een knalletje hoort, dat ze keihard gaat trillen.
We hebben alles geprobeerd; negeren etc. werkt niet. Ook plast ze met oud&nieuw zeker 24 uur niet. Vorig jaar hadden we pilletjes van de dierenarts en een speciale spray die je op haar tong moest spuiten, maar het werkte niet. Ze bleef heel hard trillen, rende de hele kamer door, we dachten echt dat ze een hartaanval zou krijgen...
Voor dit jaar hebben we andere pilletjes, als het goed is moet ze hiervan heel suf worden, ben benieuwd!

Tis nu te laat, maar probeer volgend jaar via een kinologe vereniging een vuurwerk cursus te doen. Wat ze hier doen is jou en je hond leren dat vuurwerk niet eng is en jou hoe je daarmee moet omgaan. Sufmakende medicatie heeft maar 1 werking en dat is dat de hond niks kan, ze zal er net zo bang van zijn maar zal dit niet kunnen laten blijken. Je maakt de hond dus eigelijk banger voor vuurwerk dan dat ze al is. Het is wat laat, maar kalmeer de hond (niet troosten) en laat haar zien dat het niet eng is. Verstopt ze zich graag? heb je een bench? hierover een grote kleed en maak een lekkere hol voor de hond. Radio hard en lekker veel lampen aan in huis met een baas waar ze tegenaan kan kruipen als ze dat wil zou haar best de jaar wisseling door kunnen helpen. Ik weet niet waar je woont maar ga op zoek naar zo'n training! alvast voor volgend jaar, dan ben je die "troep" niet meer nodig en is je hond een stuk zelf verzekerder.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 04:04

Mijn dieren reageren er niet op.

Toen ik ze net had reageerden ze wel, ik negeerde het of trok de deur achter me dicht. Gordijnen dicht, lamp aan, radio aan en toedels Doei, doei

Als je ze gaat proberen te kalmeren oid, dan bevestig je ze dat het 'eng' is, ik schenk er dus geen aandacht aan.

Anna85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 10:47

Benfan schreef:
Anna85 schreef:

Dat werkt inderdaad veel beter, negeer je hem dan als hij bang is? of zeg je hem dan ook dat het niet eng is? in ieder geval al een heel stuk beter Lachen doet me altijd goed te lezen als mensen snappen dat het ook anders kan.

Ik negeer hem idd als hij bang is, nu gaat hij wel in de keuken liggen. Maar dan ligt hij ook rustig, en gaat daar liggen slapen.
Dus denk dat ik het zo maar laat, hij voelt zich daar schijnbaar veiliger. En wij zitten ook vaak in de keuken, dus ligt hij er normaal ook al vaak.

Straffen heeft ook geen zin, pff kan er ook zo boos om worden als mensen denken dat hun het snapt als ze hem een klap geven...
Het enige wat de hond dan ervaart is angst en wordt er heel onzeker van.
Wij hebben hond die door zijn vorige eigenaar is mishandeld, hij zal nooit een vreemde vertrouwen. Het heeft ons al heel wat tijd gekost om hem te laten merken dat wij hem niet pijn willen doen.. Hij vertrouwd mij nu, en kan hem overal aanraken zonder dat hij trilt of wil vluchten..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 11:24

Inmiddels durft mijun hond niet meer naar buiten om uitgelaten te worden, zo bang is hij voor de knallen die nu al buiten te horen zijn. Ik vind het naar voor hem, als ik vraag of hij mee gaat kruipt ie weg. Toch maar aanlijnen en meeneen, want hij moet toch naar buiten om te plassen.

Verder negeer ik het gewoon als hij schrikt en maak ik gewoon ons rondje af als er knallen zijn als we buiten lopen, veel meer is er niet aan te doen vrees ik.
Met oud&nieuw blijven we maar thuis, kennissen hadden ons gevraagd te komen, maar we vinden het naar om hem helemaal alleen te laten als hij zo bang is.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 12:13

Je kan wel meer voor de hond doen, dat jij hem negeerd begrijpt die hond niet. Stel hem gerust, een aai over de bol en laten zien dat het niet erg is maakt de hond alleen maar zekerder van de zaak. Negeren gaat nooit werken, dan moet de hond het zelf maar oplossen en dat is voor een bange hond gewoon geen optie. Acteurs zoals onze hond dirkje die kun je wel negeren als er wat aan de hand is, toen onze hond Anna geprikt was door meerdere wespen was onze hond dirkje spontaan op sterven na dood (luid hijgend achter me aan lopen, slepen met haar poten...) dat soort practijken moet je negeren. Niet een hond die echt bang is, leer hem maar dat hij bij jou veilig is, zeggen dat het goed zorgt ervoor dat hij het gevoel heeft er niet alleen voor te staan en dat hij steun en veiligheid kan vinden bij zijn Alpha (jij).

Dit heeft bij ons ontzettend goed gewerkt, daarom blijf ik er zo op doorgaan. Negeren helpt niet, zal nooit helpen en zorgt voor een onzekere hond die in zichzelf keert omdat hij niet gehoord word in zijn angst. Troosten is heel wat anders dan een hond steunen en kan ze inderdaad banger maken omdat je bevestigd dat het eng is. Steunen daarin tegen kun je vergelijken met een kind uitleggen dat zijn nachtmerrie's niet echt zijn zodat het vanzelf leerd dat het inderdaad allemaal wel meevalt. Een bang kind negeer je toch ook niet?? zo negeer je ook niet een bange hond.

Anna85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 12:28

Benfan schreef:
Je kan wel meer voor de hond doen, dat jij hem negeerd begrijpt die hond niet. Stel hem gerust, een aai over de bol en laten zien dat het niet erg is maakt de hond alleen maar zekerder van de zaak. Negeren gaat nooit werken, dan moet de hond het zelf maar oplossen en dat is voor een bange hond gewoon geen optie. Acteurs zoals onze hond dirkje die kun je wel negeren als er wat aan de hand is, toen onze hond Anna geprikt was door meerdere wespen was onze hond dirkje spontaan op sterven na dood (luid hijgend achter me aan lopen, slepen met haar poten...) dat soort practijken moet je negeren. Niet een hond die echt bang is, leer hem maar dat hij bij jou veilig is, zeggen dat het goed zorgt ervoor dat hij het gevoel heeft er niet alleen voor te staan en dat hij steun en veiligheid kan vinden bij zijn Alpha (jij).

Dit heeft bij ons ontzettend goed gewerkt, daarom blijf ik er zo op doorgaan. Negeren helpt niet, zal nooit helpen en zorgt voor een onzekere hond die in zichzelf keert omdat hij niet gehoord word in zijn angst. Troosten is heel wat anders dan een hond steunen en kan ze inderdaad banger maken omdat je bevestigd dat het eng is. Steunen daarin tegen kun je vergelijken met een kind uitleggen dat zijn nachtmerrie's niet echt zijn zodat het vanzelf leerd dat het inderdaad allemaal wel meevalt. Een bang kind negeer je toch ook niet?? zo negeer je ook niet een bange hond.

We zijn op deze manier al heel erg ver met hem gekomen (onder begeleiding van een hondentrainer), elke hond is anders dus denk dat ze ook anders reageren. Wel praat ik tijdens de training en dergelijke tegen hem, ook als hij angstig is. Waarom ik dit met vuurwerk niet doe? Weet het zelf eigenlijk niet. Zal het proberen en kijken of hij rustiger wordt als ik wel tegen hem praat.
Wel ben ik het met je eens dat hij steun/een leider nodig heeft, dit bieden we hem ook. In het begin was hij bijvoorbeeld tijdens het wandelen erg bang voor mensen, het liefst wou hij vluchten, wij laten hem dan zitten en hij mag dan gerust tegen mijn benen aan zitten. Je merkt dan echt aan hem dat hij rustiger wordt. En steun bij mij zoekt, als hij nu ergens van schrikt buiten komt hij naar me toe. Dat is mijn ogen een teken dat hij steun bij mij zoekt..
Wat betreft het vuurwerk, vind het moeilijk om de juiste manier van hoe ermee omgaan te vinden. Wel vind ik zowiezo dat er niet gestraft moet worden.

noellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:28

Mijn hond is ook echt als de doods voor vuurwerk.
(ze staat nu trillend tegen mijn bureaustoel aan) Ooh wat is negeren toch moeilijk!
Wil haar vanaf morgen Bach rescue gaan geven, ze is zo verschrikkelijk bang.
Soms is het zelfs zo erg dat ze gewoon helemaal verstijfd van angst. Heb haar zelfs een keer moeten dragen toen we buiten liepen, omdat ze helemaal verstijfd was.. Ach gut

Vooral de gedachte dat ze vroeger mishandelt is, en daarom wat sneller bang is, maakt het nog moeilijker om haar te negeren.