Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mas schreef:Tenshi schreef:Daarom ben ik zéér voor een compromis als Kiwiko noemde, kat buiten? Prima. Melding van overlast? Doe er wat aan als eigenaar. Of dat nou binnen houden is of (mee)betalen aan een vorm van afrastering oid zodat de kat toch nog naar buiten kan maar niet meer in die tuin, maakt niet uit.
Op zich vind ik dat ook wel een oplossing hoor Tenshi, het jammere aan dit systeem is alleen dat er dus eerst overlast veroorzaakt moet worden voor de eigenaar in gaat grijpen. Dit terwijl het het mooiste zou zijn voor (denk ik) alle partijen als overlast voorkomen zou kunnen worden
liedje89 schreef:@KiWiKo: sorry hoor maar van dat soort uitspraken word ik kotsmisselijk. Dus jij vind het geen probleem als je buurman zijn vensterbank boven jou lieve katje verkiest. als iemand zijn meubulair boven mijn huisdier verkiest dan verkies ik mijn sevies -waarmee ik eigenlijk wilde smijten om de boosheid dat iemand zijn hond niet kon opvoedenen mijn huisdier dood is- boven het gezicht van bovenmgenoemde asociale huisdier eigennaar en kom ik hem even tot moest slaan. En dan alsnog het meubuliar waar je mijn lieve huisdiertje voor op heb opgeofferd kort en klein slaan. Waarom is je hond niet gewoon zo opgevoed dat hij geen dieren afmaakt. (opnieuwe herplaatsing uitgesloten). Als je dieren wil laten leiden ga dan lekker in een farmaseutisch lab werken, leiden ze teminste nog voor een reden. getverdemme
slimmerik schreef:Ik neem aan dat je niet KiWiKo maar mij bedoeld. Mijn hond mag zijn territorium verdedigen. Als de kat zo dom is, om dat niet in te zien, heeft ie/ze dikke pech. Misschien is het er best uit te trainen. Maar van mij mag ie. Zo redeneren jullie toch ook richting kat versus volière? Jullie houden je kat niet thuis ondanks dat je weet dat er mensen in de buurt wonen die vogelliefhebber zijn.
marielleaartsen schreef:maar je hond erop af sturen om de kat weg te jagen/ vermoorden nee sorry daar kan ik niet tegen...
marielleaartsen schreef:Ik zie het niet als een kat opsluiten maar een veilig onderkomen, katten vinden dat echt niet erg hoor, het zijn geen wilde dieren meer die dat allemaal nodig hebben.
Enne wat denk je trouwens van al die ziektes die sommige katten dragen, denk niet dat je als katteneigenaar blij bent als je kat thuis komt met kattenaids ofzo...
ThePast03 schreef:Wat dan Liedje? Moet iedereen dan maar zijn eigen honden uit zijn eigen tuin houden of zorgen dat ze daar alleen zijn als ze toezicht kunnen houden.
Het is hier tot nu toe goed gegaan maar als er een kat zo dom is om in onze tuin te komen als de terrierkruising in de tuin is dan zal die dat niet overleven.
En zoiets kun je er niet uittrainen, onder mijn toezicht zal ze heus luisteren maar als ze alleen is neemt haar instinct de overhand.
En het spijt me echt verschrikkelijk maar ik ga mijn honden de toegang tot de tuin niet verbieden omdat iemand anders vindt dat zijn kat daar veilig doorheen moet kunnen lopen.
x_Marr schreef:Wat hebben katten je man aangedaan dat ie ze zo haat?
slimmerik schreef:Tja, ik heb teveel in de kattenstront gegrepen waarschijnlijk. Bovendien heb ik een man die katten echt háát dus iedere hond wordt er bijna op getraind katten achterna te gaan.
Zover bekend heeft de hond die we momenteel hebben nog geen kat te pakken kunnen krijgen (is ze toch te sloom voor) maar de vorige (een rottweiler) heeft er echt verschillende verorberd. Die hond liep altijd op eigen terrein en kwam daar door de pet-save ook nooit af. Tja, en dan heb je als katteneigenaar pech.
Moet zeggen dat het in de meeste (waarschijnlijk alle) gevallen ging om wilde katten. Katten die weer eens op de boerderij bij ons werden/worden gedumpt. Omdat mensen het er ook nog eens niet voor over hebben om hun loslopende poes/kat te sterilliseren/castreren.
suuzepuus schreef:dit gaat echt nergens meer over. dat katten dood gereden worden is erg naar en ik hoop niet dat ik het ooit hoef te zien. maar dat is geen overlast. . . . het is gewoon triets als jij niet de moeite wil nemen om de eiegenaar te vinden. de eigenaar moet dus ook maar gokken of zijn kat overlast veroorzaakt?!?!?! hoe weet hij dat? als niemand het verteld? wat zwerte ook al zei , de meeste mensen willen samen tot een oplossing komen maar wat ik uit jouw reacties begrijp wil jij die moeite niet nemen en moet iedereen zn kat maar binnen houden....
en kat onder de arm hoef je niet zo letterlijk te nemen. je kunt ook een foto aken of een beschrijving van de kat en dan gaan vragen.
liedje89 schreef:Mas schreef:
je kan wel overal rekening mee gaan houden. Ik vind het juist wel gezellig als de kat van mijn buurman zo af en toe langs komt voor een kriebel onder zijn kin. Waarom moet er zo moeilijk gedaan worden. Een paar keer een katten drol is toch geen wereld ramp. overlast, overlast, het is toch geen overlast dat je 4 keer met je schepje de tuin in moet en een keer, twee keer als hij stom is de tuinslang uit moet rollen en als die echt heef stom iseen keer met de peper bus door de tuin. Waar hebben we het hier over. Waarom klagen we toch zoveel om zo'n klein drolletje. zo'n klein beestje. Je kan van een kat schijnbaar ook een olifant maken
(en ik maar denken dat dat trukje alleen met muggen werkte
).
Kijk als hij je konijnen, vogels, cavia of wat voor dieren je dan ook in je tuin wil houden de dood in jaagd vind ik het nog wat anders. Dan zul je (zo mogelijk in samenwerking met de eigenaar van de kat) een oplossing moeten vinden. Maar kom op als de eigennaar niet kan of wil mee werken leg dan gewoon zelf een schokdraadje om je volaire, je laat je tuinbewoners (mogehet volgels,konijnen of cavia's zijn) toch niet dood gaan voor een suf principe. Als je principe voor jou belangrijker is dan je huisdiertjes moet je geen huisdieren houden. En als je de eigennaar van de kat daarna als nog weet te achter halen vertel je hem dan toch gewoon dat je vawegen zijn kat een schokdraad hebt moeten aanleggen. een beetje redelijk mens wil je dan nog best compenseren voor de schade die zijn kat heeft aangericht
.
@slimmerik: sorry hoor maar van dat soort uitspraken word ik kotsmisselijk. Dus jij vind het geen probleem als je buurman zijn vensterbank boven jou lieve katje verkiest. als iemand zijn meubulair boven mijn huisdier verkiest dan verkies ik mijn sevies -waarmee ik eigenlijk wilde smijten om de boosheid dat iemand zijn hond niet kon opvoedenen mijn huisdier dood is- boven het gezicht van bovenmgenoemde asociale huisdier eigennaar en kom ik hem even tot moest slaan. En dan alsnog het meubuliar waar je mijn lieve huisdiertje voor op heb opgeofferd kort en klein slaan. Waarom is je hond niet gewoon zo opgevoed dat hij geen dieren afmaakt. (opnieuwe herplaatsing uitgesloten). Als je dieren wil laten leiden ga dan lekker in een farmaseutisch lab werken, leiden ze teminste nog voor een reden. getverdemme
liedje89 schreef:Als er een kat op je erf word gedumpt bel je toch de dieren ambulance, als ze heb dan echt niet kunnen plaatsen word hij teminste op een humane manier afgemaakt, niet kapot gescheurd door een hond. Ik hoop van harte dat jij nog eens verscheurd word door een hond als ik je zulke dingen hoor zeggen. ga je man dan martelen ook een beest
. Dat zou trouwens zielig zijn voor je hond, nu je hem hebt verkloot kan hij dan vast niet meer herplaast worden.
.
slimmerik schreef:Ik wil die stront niet in mijn tuin, dus stuur ik mijn hond erop af ja. En of die kat nou plat gereden wordt onder de auto waar een paar getraumatiseerde kinderen inzitten of mijn hond doet zich er tegoed aan. Dan vind ik dit altijd nog een betere oplossing.
De bèste oplossing heb ik al een paar keer genoemd.
En als je een kat "neemt" zorg dan dat je er de ruimte voor hebt. Dus een grote eigen tuin met een fatsoenlijke afrastering. En anders moet je niet zo egoïstisch zijn om een kat aan te schaffen.
Dat geldt imo ook voor een paard. Geen weidegang: geen paard.