Irritante loslopende kat terroriseert mijn vogels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Irritante loslopende kat terroriseert mijn vogels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 23:49

@liedje89: mijn hond breekt de vensterbank en alles af als er wéér zo'n kat door de tuin gaat. Ja, en dan mag ie van mij naar buiten. Gewoon om verder huiselijk leed te voorkomen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 00:06

Mas schreef:
Tenshi schreef:
Daarom ben ik zéér voor een compromis als Kiwiko noemde, kat buiten? Prima. Melding van overlast? Doe er wat aan als eigenaar. Of dat nou binnen houden is of (mee)betalen aan een vorm van afrastering oid zodat de kat toch nog naar buiten kan maar niet meer in die tuin, maakt niet uit.

Op zich vind ik dat ook wel een oplossing hoor Tenshi, het jammere aan dit systeem is alleen dat er dus eerst overlast veroorzaakt moet worden voor de eigenaar in gaat grijpen. Dit terwijl het het mooiste zou zijn voor (denk ik) alle partijen als overlast voorkomen zou kunnen worden Lachen

je kan wel overal rekening mee gaan houden. Ik vind het juist wel gezellig als de kat van mijn buurman zo af en toe langs komt voor een kriebel onder zijn kin Haha! . Waarom moet er zo moeilijk gedaan worden. Een paar keer een katten drol is toch geen wereld ramp. overlast, overlast, het is toch geen overlast dat je 4 keer met je schepje de tuin in moet en een keer, twee keer als hij stom is de tuinslang uit moet rollen en als die echt heef stom iseen keer met de peper bus door de tuin. Waar hebben we het hier over. Waarom klagen we toch zoveel om zo'n klein drolletje. zo'n klein beestje. Je kan van een kat schijnbaar ook een olifant maken Clown (en ik maar denken dat dat trukje alleen met muggen werkte Koe ).
Kijk als hij je konijnen, vogels, cavia of wat voor dieren je dan ook in je tuin wil houden de dood in jaagd vind ik het nog wat anders. Dan zul je (zo mogelijk in samenwerking met de eigenaar van de kat) een oplossing moeten vinden. Maar kom op als de eigennaar niet kan of wil mee werken leg dan gewoon zelf een schokdraadje om je volaire, je laat je tuinbewoners (mogehet volgels,konijnen of cavia's zijn) toch niet dood gaan voor een suf principe Sigaar . Als je principe voor jou belangrijker is dan je huisdiertjes moet je geen huisdieren houden. En als je de eigennaar van de kat daarna als nog weet te achter halen vertel je hem dan toch gewoon dat je vawegen zijn kat een schokdraad hebt moeten aanleggen. een beetje redelijk mens wil je dan nog best compenseren voor de schade die zijn kat heeft aangericht Nerd .

@slimmerik: sorry hoor maar van dat soort uitspraken word ik kotsmisselijk Misselijk. Dus jij vind het geen probleem als je buurman zijn vensterbank boven jou lieve katje verkiest. als iemand zijn meubulair boven mijn huisdier verkiest dan verkies ik mijn sevies -waarmee ik eigenlijk wilde smijten om de boosheid dat iemand zijn hond niet kon opvoedenen mijn huisdier dood is- boven het gezicht van bovenmgenoemde asociale huisdier eigennaar en kom ik hem even tot moest slaan. En dan alsnog het meubuliar waar je mijn lieve huisdiertje voor op heb opgeofferd kort en klein slaan. Waarom is je hond niet gewoon zo opgevoed dat hij geen dieren afmaakt. (opnieuwe herplaatsing uitgesloten). Als je dieren wil laten leiden ga dan lekker in een farmaseutisch lab werken, leiden ze teminste nog voor een reden. getverdemme
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 11-11-08 00:48, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 00:11

Wat dan Liedje? Moet iedereen dan maar zijn eigen honden uit zijn eigen tuin houden of zorgen dat ze daar alleen zijn als ze toezicht kunnen houden.

Het is hier tot nu toe goed gegaan maar als er een kat zo dom is om in onze tuin te komen als de terrierkruising in de tuin is dan zal die dat niet overleven.
En zoiets kun je er niet uittrainen, onder mijn toezicht zal ze heus luisteren maar als ze alleen is neemt haar instinct de overhand.
En het spijt me echt verschrikkelijk maar ik ga mijn honden de toegang tot de tuin niet verbieden omdat iemand anders vindt dat zijn kat daar veilig doorheen moet kunnen lopen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 00:26

liedje89 schreef:
@KiWiKo: sorry hoor maar van dat soort uitspraken word ik kotsmisselijk Misselijk. Dus jij vind het geen probleem als je buurman zijn vensterbank boven jou lieve katje verkiest. als iemand zijn meubulair boven mijn huisdier verkiest dan verkies ik mijn sevies -waarmee ik eigenlijk wilde smijten om de boosheid dat iemand zijn hond niet kon opvoedenen mijn huisdier dood is- boven het gezicht van bovenmgenoemde asociale huisdier eigennaar en kom ik hem even tot moest slaan. En dan alsnog het meubuliar waar je mijn lieve huisdiertje voor op heb opgeofferd kort en klein slaan. Waarom is je hond niet gewoon zo opgevoed dat hij geen dieren afmaakt. (opnieuwe herplaatsing uitgesloten). Als je dieren wil laten leiden ga dan lekker in een farmaseutisch lab werken, leiden ze teminste nog voor een reden. getverdemme

Ik neem aan dat je niet KiWiKo maar mij bedoeld Knipoog. Mijn hond mag zijn territorium verdedigen. Als de kat zo dom is, om dat niet in te zien, heeft ie/ze dikke pech. Misschien is het er best uit te trainen. Maar van mij mag ie. Zo redeneren jullie toch ook richting kat versus volière? Jullie houden je kat niet thuis ondanks dat je weet dat er mensen in de buurt wonen die vogelliefhebber zijn.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 00:38

slimmerik schreef:
Ik neem aan dat je niet KiWiKo maar mij bedoeld Knipoog. Mijn hond mag zijn territorium verdedigen. Als de kat zo dom is, om dat niet in te zien, heeft ie/ze dikke pech. Misschien is het er best uit te trainen. Maar van mij mag ie. Zo redeneren jullie toch ook richting kat versus volière? Jullie houden je kat niet thuis ondanks dat je weet dat er mensen in de buurt wonen die vogelliefhebber zijn.

OK dan! Afgod

Betreden op eigen risico...! Haha!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 00:57

Achja maar natuurlijk, de dood is hetzelfde als schrikken van iets Nors opkijken?

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 00:59

Ik dacht ook direkt aan stroomdraad,
Katten horen niet in andermans tuin, sommige vinden het leuk andere niet en daar hoor je rekening mee te houden als eigenaar.

Zal never nooit mijn hond erop af sturen, dat vind ik ook asociaal,
Als de hond al in de tuin loopt en grijpt de kat dan tja dan vind ik het een andere zaak, niet leuk dat zeker niet, maar de hond verdedigt dan zijn plekkie.
Als je je hond erop af stuurt dan ben je zelf al geen dier waard, snap echt wel dat overlast niet leuk is, maar je hond erop af sturen om de kat weg te jagen/ vermoorden nee sorry daar kan ik niet tegen...

Katten horen niet buiten er kan genoeg gebeuren, niet alleen overlast maar elke dag worden er wel katten aangereden.

Mijn moeder had de katten altijd buiten, ze is er 2 kwijt geraakt ( overreden) mijn kat die daar nog zit is dit jaar weggelopen en na 2/3 weken terug gekomen, sindsdien zitten ze binnen, ze wil het gewoon niet meer,ze leefde in angst als een kat wat later aan kwam lopen.
De katten vonden het in het begin erg maar zijn het nu gewend.

Als ze de ruimte had zou ze een ren bouwen.

Ik zie het niet als een kat opsluiten maar een veilig onderkomen, katten vinden dat echt niet erg hoor, het zijn geen wilde dieren meer die dat allemaal nodig hebben.

Enne wat denk je trouwens van al die ziektes die sommige katten dragen, denk niet dat je als katteneigenaar blij bent als je kat thuis komt met kattenaids ofzo...

Succes met het zoeken naar de oplossing TS, dit is echt heel vervelend, je vogels moeten niet lijden door andermans dieren.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 01:07

marielleaartsen schreef:
maar je hond erop af sturen om de kat weg te jagen/ vermoorden nee sorry daar kan ik niet tegen...

Het wordt hier toch door verschillende kattenbezitters aangeraden als tip om de katten uit je tuin te houden.

De keer dat mijn Cattledog een van de katten te "pakken" had ben ik mezelf werkelijk rot geschrokken, maar gelukkig bleek hij er alleen maar bovenop te liggen en deed hij verder niets dan in bedwang houden.
Ben nog steeds blij dat hij het was en niet onze kruising terrier/mechelaar (ja een herplaatser), dan was het echt minder leuk afgelopen en daar zit ik echt niet op te wachten.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 01:18

Ja ik vind het vreemd, snap best waarom maar sommige honden vermoorden de kat echt en dat lijkt mij toch iets wat ik niet op me geweten wil hebben.

Onze oude hond jaagde ook achter andere katten aan, we hoefde maar poesje te roepen en ze stond al voor de deur, maar die deed ze niks alleen achteraan jagen, dus als je zelf 100% zeker weet dat je hond ze niet grijpt ja dan vind ik het ook niet erg.

Ken zelf iemand waarvan de hond de katten op die andere manier leuk vind..
Liep met onze hond buiten, kat liep toen die tijd nog mee, komt er een hond op mijn kat af en staat erboven, zegt die eigenaar leuk ja hij houd van katten maar dan op de verkeerde manier Stoom uit je oren was laaiend, hij zag ons aankomen dus had ook even kunnen roepen dat zijn hond katten het liefst opvreet, maar goed dit was niet in een tuin kat gaf ook geen overlast liep gewoon mee hond uitlaten.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 01:19

marielleaartsen schreef:
Ik zie het niet als een kat opsluiten maar een veilig onderkomen, katten vinden dat echt niet erg hoor, het zijn geen wilde dieren meer die dat allemaal nodig hebben.

Enne wat denk je trouwens van al die ziektes die sommige katten dragen, denk niet dat je als katteneigenaar blij bent als je kat thuis komt met kattenaids ofzo...

Ik zie het wel als opsluiten. Net zoals ik mijn paard dagelijks de gehele dag op het weiland wil hebben met soortgenoten, wil ik mijn kat ook buiten hebben. Sterker nog mijn kat wil zelf ook echt naar buiten. Als kitten hing hij al aan de voordeur omdat hij naar buiten wilde..en dat terwijl hij toen amper buiten was geweest..
Natuurlijk kan er buiten van alles met mijn kat gebeuren maar als ik kijk hoe blij hij naar buiten gaat is dat het waard.

Overigens heb ik nog nooit een klacht gehad over mijn kat. Kan ook bijna niet omdat bijna iedereen op de buurt een kat heeft die buiten losloopt Haha!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 01:20

ThePast03 schreef:
Wat dan Liedje? Moet iedereen dan maar zijn eigen honden uit zijn eigen tuin houden of zorgen dat ze daar alleen zijn als ze toezicht kunnen houden.

Het is hier tot nu toe goed gegaan maar als er een kat zo dom is om in onze tuin te komen als de terrierkruising in de tuin is dan zal die dat niet overleven.
En zoiets kun je er niet uittrainen, onder mijn toezicht zal ze heus luisteren maar als ze alleen is neemt haar instinct de overhand.
En het spijt me echt verschrikkelijk maar ik ga mijn honden de toegang tot de tuin niet verbieden omdat iemand anders vindt dat zijn kat daar veilig doorheen moet kunnen lopen.

Ik snap best dat je niet 24 uur per dag op je hond kan letten,dat je hem soms ook zonder toezicht in je tuin laat lopen. maar ik vind het een heel verschil of je hem niet zover onder controle hebt dat hij gewoon normaal kan doen als er een kat in de tuin loopt en hem dan expres loslaat op een kat die per ongeluk een tuin in loopt waar op dat moment niets is om hem af te schrikken. Wacht tot de kat uit de tuin is laat dan je hond uitrazen, katten ontsnappen ook wel eens per ongeluk. Als je hond in de tuin loopt en een suffe kat sukkeld binnen en je hond pakt hem is het jammer en dat is een risico dat je als katten eigennaar ook loopt als je je kat laat loslopen, maar als je het ziet gebeuren probeer je de hond toch nog tegen te houden.
waar ik misselijk van word is dat slimmerik zegt dat ze de hond waarvan ze weet dat hij de katten ook echt pakt expres de tuin in stuurt als er een kat loopt. en er niets aan doet als hij ze pakt. Dat is wel iemand huisdier En ja dat zijn die vogels ook maar dat is ook per ongeluk, en aan die volaire valt ook best iets te doen dat de TS dit uit principe niet zelf doet is niet de schuld van de kat in kwestie. En wat ik ook al eerder heb gezegd het is niet veilig voor de hond, als je geen respect hebt voor andermans huisdier heb dan teminste een beetje respect voor je eigen dier. De kat kan hem zijn oog of neus open krabben. En Er zij nheel veel katteneigenaren die hun katten nergens tegen inenten. Katten eten vaak ook wilde muizen, jonge ratten en konijnen. die beesten kunnen van alles bij zich dragen.
Ik vind het zo'n gezeik dat al die katten allemaal maar binnen moeten zitten en alle honden maar aan de lijn moeten overal. Gewoon omdat niemand rekening met elkaar wil houden. en maar zeuren over de hond van de buurman die zo blaft, na een week slaap je er toch doorheen. nee dat beest moet maar ophouden geeft hem maar een lekkere schok met de blafband, arm ding. Onze buurhond van 14 echt een oud mannetje schatje niet normaal, heeft zichzelf zijn hele leven uitgelaten. nooit iets mis gedaan. omdat hij een heel klein beetje op een rotweiler lijkt, niet eens erg. gaan mensen klagen dat er een gevaarlijke hond rond loopt. die hond loopt zo langzaam die haalt nog niet een iemand met een rolator in. nee hoor politie aan de deur:'we hebben gehoord dat u een gevaarlijke hond laat loslopen'. mijn buurvrouw natuurlijk wel uitgelegd schatje is 14 niet vooruit te branden, bijt alleen in zijn brokken natuurlijk nee hoor. arme hond zijn hele leven vrij rond gelopen zit nu zijn laatste half jaartje in de tuin uit te zitten. als ze twee keer naar die hond hadden gekeken en het een keer aan mijn buurvrouw hadden gevraagd was het nergens voor nodig geweest.
en ik weet trouwens ook niet perce of het wel veel beter is voor een kat om zijn hele leven binnen te zitten, hij vermijd wel risico's ja. maar wij gaan toch ook niet allemaal in een bubbel wonen. is ook veiliger maar je word zo gek als een deur.

Ik merk dat er de laaste jaren ook veel mensen terug komen van het paard kan wel 23 uur per dag met krachtvoer op stal dat past zich wel aan. Veel mensen denken dat hun paard toch gelukkiger op een wie met soortgenootjes. ik hoop eigenlijk dat de ontwikkeling de komende jaren weer wat terug draait. Dat mijn hond hier in de winter weer op het strand mag uitrazen das goed voor der, er dan toch verder niemand.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 01:30

Ik wil die stront niet in mijn tuin, dus stuur ik mijn hond erop af ja. En of die kat nou plat gereden wordt onder de auto waar een paar getraumatiseerde kinderen inzitten of mijn hond doet zich er tegoed aan. Dan vind ik dit altijd nog een betere oplossing.

De bèste oplossing heb ik al een paar keer genoemd.

En als je een kat "neemt" zorg dan dat je er de ruimte voor hebt. Dus een grote eigen tuin met een fatsoenlijke afrastering. En anders moet je niet zo egoïstisch zijn om een kat aan te schaffen.

Dat geldt imo ook voor een paard. Geen weidegang: geen paard.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 01:34

Als je dieren hebt moet je daar verantwoordelijk voor zijn.

Katten horen niet los te lopen en honden net zogoed niet, behalve op de plekken die gemaakt zijn.
Ik erger me wezeloos aan honden die loslopen, mijn hond flipt en grijpt als die de kans krijgt en wie krijgt de schuld IK terwijl ik hem netjes aan de riem heb.

Katten horen of binnen of in een afgezette tuin, zo hebben andere geen last van jou huisdier, en leeft die waarschijnlijk ook nog langer..
En vergelijken met een mens dat kan gewoon niet.
De eigenaar zelf laat de kat buiten, als jij zegt nee is het nee en de kat begrijpt het vanzelf wel.
Heb hier zelfs katten gehad die never nooit naar buiten wilde ze waren doodsbang.

Als je binnen genoeg speel/klimmogelijkheden maakt of zelf lekker speelt met de kat is die net zo gelukkig als een kat die buiten kan lopen, alleen door de kat binnen te houden overleven er ook wat meer vogeltjes, word die niet per ongeluk overreden, bezorgt geen overlast en zo kan ik nog even doorgaan.

Slimmerik, vind dat niet echt een oplossing, je wil niet weten hoeveel pijn die kat heeft, beest schiet misschien weg en heeft een pijnlijke dood, ja ok dit geldt ook voor de auto's, maar die doen het niet altijd express, jij op dat moment wel en dat vind ik dan echt schandalig, neemt natuurlijk niet weg dat de katteneigenaar ook zijn kat gewoon op eigen terrein had moeten houden maar nee zou woest worden als mensen dit met mijn kat zouden doen.
Sommige katten zijn meesters in ontsnappen.
Mijn kat sprong gewoon van de eerste verdieping af, snapte er nooit wat van tot ik het een keer zag.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 01:43

Tja, ik heb teveel in de kattenstront gegrepen waarschijnlijk. Bovendien heb ik een man die katten echt háát dus iedere hond wordt er bijna op getraind katten achterna te gaan.

Zover bekend heeft de hond die we momenteel hebben nog geen kat te pakken kunnen krijgen (is ze toch te sloom voor) maar de vorige (een rottweiler) heeft er echt verschillende verorberd. Die hond liep altijd op eigen terrein en kwam daar door de pet-save ook nooit af. Tja, en dan heb je als katteneigenaar pech.

Moet zeggen dat het in de meeste (waarschijnlijk alle) gevallen ging om wilde katten. Katten die weer eens op de boerderij bij ons werden/worden gedumpt. Omdat mensen het er ook nog eens niet voor over hebben om hun loslopende poes/kat te sterilliseren/castreren.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 01:52

Wat hebben katten je man aangedaan dat ie ze zo haat? Nagelbijten / Gniffelen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 01:55

x_Marr schreef:
Wat hebben katten je man aangedaan dat ie ze zo haat? Nagelbijten / Gniffelen

Wij hebben een boerderij en hebben dus een hooizolder. Iedere keer dat mijn man hooi of stro daarvan afpakt grijpt ie met zijn handen in de stront. Ook vinden we de nageboortes van onze koeien regelmatig over deel verspreidt. Niet lekker dus.Kortom hij moet ze niet en vindt het vieze beesten.
Maar hij vindt katten gewoon vies. Honden is ie gek mee en ook andere dieren maar katten vindt hij afschuwelijk.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 02:04

slimmerik schreef:
Tja, ik heb teveel in de kattenstront gegrepen waarschijnlijk. Bovendien heb ik een man die katten echt háát dus iedere hond wordt er bijna op getraind katten achterna te gaan.

Zover bekend heeft de hond die we momenteel hebben nog geen kat te pakken kunnen krijgen (is ze toch te sloom voor) maar de vorige (een rottweiler) heeft er echt verschillende verorberd. Die hond liep altijd op eigen terrein en kwam daar door de pet-save ook nooit af. Tja, en dan heb je als katteneigenaar pech.

Moet zeggen dat het in de meeste (waarschijnlijk alle) gevallen ging om wilde katten. Katten die weer eens op de boerderij bij ons werden/worden gedumpt. Omdat mensen het er ook nog eens niet voor over hebben om hun loslopende poes/kat te sterilliseren/castreren.

Als er een kat op je erf word gedumpt bel je toch de dieren ambulance, als ze heb dan echt niet kunnen plaatsen word hij teminste op een humane manier afgemaakt, niet kapot gescheurd door een hond. Ik hoop van harte dat jij nog eens verscheurd word door een hond als ik je zulke dingen hoor zeggen Misselijk . ga je man dan martelen ook een beest Hamer . Dat zou trouwens zielig zijn voor je hond, nu je hem hebt verkloot kan hij dan vast niet meer herplaast worden. Frusty .

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 02:08

suuzepuus schreef:
dit gaat echt nergens meer over. dat katten dood gereden worden is erg naar en ik hoop niet dat ik het ooit hoef te zien. maar dat is geen overlast. . . . het is gewoon triets als jij niet de moeite wil nemen om de eiegenaar te vinden. de eigenaar moet dus ook maar gokken of zijn kat overlast veroorzaakt?!?!?! hoe weet hij dat? als niemand het verteld? wat zwerte ook al zei , de meeste mensen willen samen tot een oplossing komen maar wat ik uit jouw reacties begrijp wil jij die moeite niet nemen en moet iedereen zn kat maar binnen houden....
en kat onder de arm hoef je niet zo letterlijk te nemen. je kunt ook een foto aken of een beschrijving van de kat en dan gaan vragen.

Nou, ik kan je vertellen dat katten op de weg toch echt levensgevaarlijk zijn, voor beide partijen. Hoeveel ongelukken gebeuren er wel niet door beesten die de weg oversteken?

Voor de TS: Wij strooiden hier en daar wat koffiedik, schijnen katten een hekel aan te hebben.
Mijn oom en tante hebben een karpervijver met onwijs dure vissen er in, die hebben dus overlast van reigers én katten. Zij hadden een apparaatje waar een sensor inzat, wanneer er iets voor die sensor langs ging spoot het water. Hoef je zelf niet constant op de loer te liggen Lachen Zijn volgens mij niet eens zo duur.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 02:16

liedje89 schreef:
Mas schreef:

je kan wel overal rekening mee gaan houden. Ik vind het juist wel gezellig als de kat van mijn buurman zo af en toe langs komt voor een kriebel onder zijn kin Haha! . Waarom moet er zo moeilijk gedaan worden. Een paar keer een katten drol is toch geen wereld ramp. overlast, overlast, het is toch geen overlast dat je 4 keer met je schepje de tuin in moet en een keer, twee keer als hij stom is de tuinslang uit moet rollen en als die echt heef stom iseen keer met de peper bus door de tuin. Waar hebben we het hier over. Waarom klagen we toch zoveel om zo'n klein drolletje. zo'n klein beestje. Je kan van een kat schijnbaar ook een olifant maken Clown (en ik maar denken dat dat trukje alleen met muggen werkte Koe ).
Kijk als hij je konijnen, vogels, cavia of wat voor dieren je dan ook in je tuin wil houden de dood in jaagd vind ik het nog wat anders. Dan zul je (zo mogelijk in samenwerking met de eigenaar van de kat) een oplossing moeten vinden. Maar kom op als de eigennaar niet kan of wil mee werken leg dan gewoon zelf een schokdraadje om je volaire, je laat je tuinbewoners (mogehet volgels,konijnen of cavia's zijn) toch niet dood gaan voor een suf principe Sigaar . Als je principe voor jou belangrijker is dan je huisdiertjes moet je geen huisdieren houden. En als je de eigennaar van de kat daarna als nog weet te achter halen vertel je hem dan toch gewoon dat je vawegen zijn kat een schokdraad hebt moeten aanleggen. een beetje redelijk mens wil je dan nog best compenseren voor de schade die zijn kat heeft aangericht Nerd .

@slimmerik: sorry hoor maar van dat soort uitspraken word ik kotsmisselijk Misselijk. Dus jij vind het geen probleem als je buurman zijn vensterbank boven jou lieve katje verkiest. als iemand zijn meubulair boven mijn huisdier verkiest dan verkies ik mijn sevies -waarmee ik eigenlijk wilde smijten om de boosheid dat iemand zijn hond niet kon opvoedenen mijn huisdier dood is- boven het gezicht van bovenmgenoemde asociale huisdier eigennaar en kom ik hem even tot moest slaan. En dan alsnog het meubuliar waar je mijn lieve huisdiertje voor op heb opgeofferd kort en klein slaan. Waarom is je hond niet gewoon zo opgevoed dat hij geen dieren afmaakt. (opnieuwe herplaatsing uitgesloten). Als je dieren wil laten leiden ga dan lekker in een farmaseutisch lab werken, leiden ze teminste nog voor een reden. getverdemme

Sorry maar dat vind ik domme uitspraken, als er bij mij een kat in de tuin loopt laat ik de hond ook los, het is tenslotte mijn tuin en als ik mijn hond daar wil laten lopen doe ik dat. Ik hoef toch verdorie mijn hond niet binnen te houden alleen omdat de buurman te lui is zijn kat bij hem in de tuin te houden??
Daarbij, ik wil echt geen bloed zien hoor, ik wil alleen dat die kat even flink schrikt en dus weg blijft daarna. Er zijn maar weinig honden die snel genoeg zijn om in zo'n situatie die kat ook echt te pakken te krijgen.

Plus, hoe zou jij het vinden als mijn hond losliep en bij jou in de tuin rondloopt??

Ik heb zelf 2 kippen die loslopen in de tuin en af en toe lopen hier ook katten, gelukkig doen ze de kippen niks maar dat is ook alleen omdat de kippen niet heel klein zijn.
Een tijdje terug sprak ik nog met een man hier uit de buurt die in zijn tuin een vijver heeft met daarin enkele prachtige koikarpers. Die man had steeds maar weer last van dezelfde kat, de kat vist de karpers uit de vijver omdat ie zo graag een visje moet vangen maar als de karper eenmaal op de kant ligt weet ie niet wat ie ermee aan moet en laat ie hem gewoon liggen.
Op die manier heeft de man al heel wat karpers dood gevonden en die vissen kosten zo'n 150-200,-, ik snap heel goed dat bij hem het stoom uit de oren komt. Die man heeft zijn eigen tuin ingericht zoals hij hem hebben wil en dan komt de kat van de buren een voor een alle vissen eruit halen. Ik zou er zelf ook wild van worden. Hij had overigens wel een goede methode om te zorgen dat de kat niet weer kwam

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 02:18

liedje89 schreef:
Als er een kat op je erf word gedumpt bel je toch de dieren ambulance, als ze heb dan echt niet kunnen plaatsen word hij teminste op een humane manier afgemaakt, niet kapot gescheurd door een hond. Ik hoop van harte dat jij nog eens verscheurd word door een hond als ik je zulke dingen hoor zeggen Misselijk . ga je man dan martelen ook een beest Hamer . Dat zou trouwens zielig zijn voor je hond, nu je hem hebt verkloot kan hij dan vast niet meer herplaast worden. Frusty .

Ze woont op een boerderij slimmerd, dan kun je niet bijhouden wat er wel en niet gedumpt wordt op je erf.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 07:20

@ Liedje............ ik heb goed grond om mijn huis liggen, en ik kan het dus niet altijd in de gaten houden......... en ik verrot het om mijn honden binnen te houden als ze buiten kunnen zijn echt Lachen

Ik ben inderdaad zo sociaal dat ik rekening houd met de woonwensen van mijn buren......... en als die geen katten in de tuin willen dan zorg ik ervoor dat dit niet meer kan..........

dat is namelijk je taakje als diereneigenaar ..... de verantwoording nemen over je dieren en zorgen dat ze niemand anders tot last zijn.

ik wil geen vreemden in mijn tuin, niet mensen, niet katten, niet honden....... Lachen

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 08:00

slimmerik schreef:
Ik wil die stront niet in mijn tuin, dus stuur ik mijn hond erop af ja. En of die kat nou plat gereden wordt onder de auto waar een paar getraumatiseerde kinderen inzitten of mijn hond doet zich er tegoed aan. Dan vind ik dit altijd nog een betere oplossing.

De bèste oplossing heb ik al een paar keer genoemd.

En als je een kat "neemt" zorg dan dat je er de ruimte voor hebt. Dus een grote eigen tuin met een fatsoenlijke afrastering. En anders moet je niet zo egoïstisch zijn om een kat aan te schaffen.

Dat geldt imo ook voor een paard. Geen weidegang: geen paard.

Nogmaals; onze kat heeft het goed hier. Gaat naar buiten. Geen klachten van buren. Al 25 jaar niet. Waarom in HEMELSnaam zouden we dat beest binnen gaan houden?

Ik vind het ronduit misselijk dat jij mij egoïstisch én een dierenmishandelaar noemt. Echt ik heb het idee dat je er gewoon plezier aan beleeft om een ander de kast op te jagen met je extreme meningen. Het lukt je in ieder geval prima. Grats.

Ook hier in het blok woont iemand met een voliere. Weet prima welke kat waar hoort, ook die van ons. Nooit klachten gehad. Weer geen reden om poeslief binnen te houden.
Kun je hoog of laag springen, ik vind mezelf sociaal genoeg. Mocht er ooit een klacht komen, ben ik bereid een oplossing te bedenken. En dat lijkt me goed zat.

Als je alle katten binnen wilt hebben ga je maar lekker in den haag staan met spandoeken ofzo.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 08:06

zozo u voelt zich aangesproken???? als er geen klachten zijn is er toch geen probleem Haha! dan hoef je je niet aangesproken te voelen toch?

maar als jij nieuwe buren krijgt die wel een probleem maken van jouw kat in hun tuin, dan moet JIJ er wat aan doen, niet de buren Lachen

dat is het enige wat gezegd word

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 08:08

Dat zeg jij, anderen zeggen dat alle katten zonder uitzondering naar binnen moeten, en dat je egoïstisch bent als je dat niet doet omdat het beestje dan aangereden kan worden of weet ik het. Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 08:10

en zo iemand kan ook zomaar jouw nieuwe buur worden Lachen

niet iedereen vind katten leuk Lachen sommige mensen zijn er zelfs bang van........... Onvoorstelbaar, ben ik helemaal met je eens........ maar echt ze zijn er Lachen