Vis nog niet dood?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Angie_ke

Re: Vis nog niet dood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:09

Thats_Me schreef:
Maar wat is nou jou manier? Stel goudvisje ligt al een paar daagjes niet lekker in het aquarium. Nu wordt hij s'avonds wel heel erg ziek. Het is jou wel duidelijk dat hij de nacht zeer waarschijnlijk niet gaat overleven. Wat doe jij dan?

Als ik die producten niet in huis heb? De kop eraf, op 1 seconde gedaan. Ik ga 'm heus geen uur op het droge laten liggen om 'm na een uur nog in een doodstrijd terug te vinden...
Een mens gun je ook een korte pijnloze dood, een dier dus ook. Het is helaas niet in alle gevallen zo, maar als het in mijn handen ligt zou het wel zo zijn.
Daarbij heb ik een DA die 24/7 bereikbaar is voor dringende gevallen, voor een ziek visje is dat mssn niet zo evident, maar ik heb er geen probleem mee hem uit bed te bellen hoor.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:16

Ankyge
Hoe weet jij dan zo zeker dat het pijncentrum van de vis in zijn kop zit? Dat was dus namelijk mijn enige twijfel.

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:27

Bron: www.aquariaan.nl

Citaat:
Dodingsmethoden

1. De nek doorsnijden of een harde slag op de kop geven zijn snelle en effectieve dodingsmethoden.

Dat weet ik inderdaad niet nee, maar van wat ik zoal lees op het internet is komt dit meermaals terug.
Het lijkt mij dus inderdaad snel en effectief, ik denk niet dat een vis nog kan functioneren als hoofd en lichaam gescheiden zijn?
Of dan hoogstens enkele seconden, maar geen uur.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:30

Sizzle schreef:
Ankyge
Hoe weet jij dan zo zeker dat het pijncentrum van de vis in zijn kop zit? Dat was dus namelijk mijn enige twijfel.

Dat weet niemand. Wetenschappers zijn het er niet overeens of vissen nu wel of geen pijn kunnen voelen en zo ja hoe ze pijn voelen. De een zegt zeker te weten van wel terwijl andere onderzoeken het weer tegenspreken.

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:33

Ik las net nog even dit op een vissenforum:

Citaat:
Om een vis uit z'n lijden te verlossen is de snelste manier het ruggenmerg achter de kop met een scherp mes door te snijden (je moet het wel kunnen). Recente studies tonen echter aan dat de hersenen van de vis nog geruime tijd actief blijven.

Maar goed, er zijn dus genoeg manieren, maar een uur op het droge liggen afzien... De TS weet het nu en hopelijk gebeurt het geen tweede keer.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:42

Angie_ke schreef:
Thats_Me schreef:
Maar wat is nou jou manier? Stel goudvisje ligt al een paar daagjes niet lekker in het aquarium. Nu wordt hij s'avonds wel heel erg ziek. Het is jou wel duidelijk dat hij de nacht zeer waarschijnlijk niet gaat overleven. Wat doe jij dan?

Als ik die producten niet in huis heb? De kop eraf, op 1 seconde gedaan. Ik ga 'm heus geen uur op het droge laten liggen om 'm na een uur nog in een doodstrijd terug te vinden...
Een mens gun je ook een korte pijnloze dood, een dier dus ook. Het is helaas niet in alle gevallen zo, maar als het in mijn handen ligt zou het wel zo zijn.
Daarbij heb ik een DA die 24/7 bereikbaar is voor dringende gevallen, voor een ziek visje is dat mssn niet zo evident, maar ik heb er geen probleem mee hem uit bed te bellen hoor.

Even voor de duidelijkheid TS dacht er goed aan te doen, maar achteraf bleek van niet, toen heeft ze hem/haar in een handdoek gewikkeld en met 1 tik doodgeslagen.
En wat ik in jouw quote dikgedrukt heb, daar draait het nou precies om. Als je nou die 7 pagina's had gelezen dan was je duidelijk geworden dat we naar een viswaardige manier van sterven op zoek zijn gegaan en sommige Bokkers lieten even weten hoe zij het in het verleden gedaan hebben. Oke sommige dingen klinken best gruwelijk, maar dat wil niet zeggen dat de Bokers in kwestie het de volgende keer weer zo zouden doen. We zijn hier om van elkaar te kunnen leren.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:45

Angie_ke schreef:
Ik las net nog even dit op een vissenforum:

Citaat:
Om een vis uit z'n lijden te verlossen is de snelste manier het ruggenmerg achter de kop met een scherp mes door te snijden (je moet het wel kunnen). Recente studies tonen echter aan dat de hersenen van de vis nog geruime tijd actief blijven.

Maar goed, er zijn dus genoeg manieren, maar een uur op het droge liggen afzien... De TS weet het nu en hopelijk gebeurt het geen tweede keer.

Verdikt, onderstreept en scheefgezet.
Oh en die van die sponsering, tja je moet wel tegen een geintje kunnen dacht ik zo?

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:49

Wat een gekibbel over hoe je een vis moet doden. Clown
De TS maakte een fout,die ze niet weer zal maken (weet ik wel zeker)
Wat gebeurd is,is gebeurd.Je kan haar er nu niet meer op aan spreken,Angie_ke,want wat is er nog aan te doen?Fouten maken is menselijk.Ik denk trouwens wel dat jouw methode(Angie_ke) het beste is,al zou ik het zelf niet durven.