Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
stef schreef:bak leeghalen, nieuw schuursponsje of afwasborstel pakken (wat nog nooit in aanraking met sop of andere chemicalien is geweest) en schrobben maar!
Slotty schreef:het filter zit neem ik aan vast met zuignappen? dan kan je hem naar boven schuiven (als hij hard zit aan gedrukt) tot hij de rand raakt, zodra er lucht onder komt laten ze los. Dan kan je het nog even losmaken en schoonmaken
maar je hebt nu dus een pomp met filter gekocht? en ook een thermostaat? Goedzo
dees_daan schreef:o ja, zo'n tetra bak met vast filter (zwarte houder) is dat of niet? zo'n bak heb ik hier ook nog staan, daar zaten mijn guppen in (zitten nu in het grote aquarium bij de andere vissen) vreselijke bakken vind ik dat, bijna niet schoon te krijgen, filter staat heel snel boven water, ze maken meer herrie.. verschrikkelijk als je die op je slaapkamer hebt staanik heb nog 2 andere bakken, en die kan je iig voor bijvoorbeeld muizen o.i.d gebruiken, deze bakken niet, omdat ze dan aan de houder gaan zitten knagen..
stef schreef:en als je heet water langs die kier laat lopen? Runn-love?
stef schreef:neem trouwens aan dat er geen vis in zit
dees_daan schreef:het kan ook zijn dat het zuurstofgebrek zijn tol begint te eisen.. goed in de gaten houden, bewegen ze nog wel?
dees_daan schreef:maar ook de gups hadden zuurstofgebrek vrees ik.. idd niet de hele tijd met je hand in het water, termometertje er in is het handigst, dan kan je zo zien of het goed is of niet.
de bak is open, dus geen licht denk ik? kan je er geen bereaulampje boven zetten?