Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 18:37

griebels schreef:
Ik heb een 2 maanden geleden al een pb via fokt naar Desiree gestuurd maar ze heeft hem nog niet gelezen. Ik denk dat ze afgekickt is Haha!

Slimmerik, ook deze is niet tegen de eigenaren. Lees de laatste zin nog maar eens. Desondanks heb ik wel getekend Ja

Idd griebels...ik had het niet goed gelezen.

Voor mij dus een reden om hem absoluut niet te tekenen. Dus niet fokken door fokkers maar wel in eigendom hebben. De regeling in 1993 heeft de eigenaren alle kans gegeven hun honden tot het eind toe te houden. Moet dat nu weer dan?? Kom toch...krijgen we over 14 jaar weer dezelfde discussie.

edit: moet helaas weg nu. Ik lees later wel weer bij.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 17:26

Weet je wat ongelovelijk is, is dat mensen die in de 1e plaats de fout maken door zon hond te nemen ook nog eens zielig gevonden worden dat ze daarvoor gestraft worden. Gestoord Das pas niet te geloven.

Ik moet zeker medelijden hebben voor mensen die de wet overtreden? Nou nee hoor. Ze hebben het zelf gedaan en ik heb voor niemand medelijden die bewust de wet overtreedt.

Ik zal dus ook geen enkel petitie tekenen waarbij de eigenaren afgeschilerd worden als onschuldig. Terwijl ze alles behalve dat zijn.

Tis werkelijk een discussie waar geen einde aan zit. Ik begijp 100% wat jullie bedoelen wat betreft het afmaken van de honden maar als deze honden er niet waren en niet steeds desondanks aangekocht werden was dit probleem er helemaal niet.

'Collaterial damage' , dat is wat die honden zijn. Ze hebben niets gedaan maar zijn de dupe inderdaad. Maar goed soms moeten er dus doden vallen (om het even zote zeggen) om bij de echte misdadigers te komen, namelijk de fokkers en pupkopers.

Het IS en BLIJFT hun eigen f*cking schuld dat er zoveel honden zinloos worden afgemaakt, zij zijn de moordenaars, niet de wet. Hoe kan dat NOG niet doorgedrongen zijn? Dus nee, ik kan er helaas niet naar kijken zoals veel van jullie.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 17:41

Skitter schreef:
'Collaterial damage' , dat is wat die honden zijn. Ze hebben niets gedaan maar zijn de dupe inderdaad. Maar goed soms moeten er dus doden vallen (om het even zote zeggen) om bij de echte misdadigers te komen, namelijk de fokkers en pupkopers.
.

dus omdat de kopers zo dom zijn moeten de honden volgens jou maar lijden?
sorry,ik vind ook dat de kopers de schuldigen zijn,maar we mogen niet vergeten dat het hier wel om levende dieren met gevoel gaat

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 18:43

Dat is nu eenmaal het consequentie als je een verboden hond koopt. Weet je hoe je dat dan tegen gaat, door de honden toch maar niet aan te schaffen. Pling

En om eerlijk te zijn is er volgens mij geen andere manier van 'straf' wat die pupkopers ook daadwerkelijk raakt. Je ZOU denken dat ze het die honden niet gunnen om zinloos dood te gaan, maar dit helpt niet eens! En door die belachelijk petities gaan mensen de pupkopers als ook nog eens als onschuldig zien, wat ze dus absoluut niet zijn. Je kan mij dus nooit wijs maken dat iemand het 'niet wist'.

Je kunt vanalles zeggen maar het begint gewoon bij de eigenaren, de pupkopers, dat er zoveel honden zinloos worden afgemaakt. Wat moeten ze dan doen? Straks heb je tig van die honden die hier maar door gefokt wordt wat Nederland weer ergens heen moet deporten. Sorry maar het is de probleem van de staat niet, de wet is er, klaar. Geen pup kopen, wordt ie ook niet afgepakt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:09

ik zeg toch ook niet dat ik het zielig voor de eigenaren vind?

maar besef je wel dat het hier om gedupeerde dieren mét gevoel gaat?

ik vind het ook heel erg dat er mensen blijven kopen,maar bij mij gaat het welzijn van het dier voor!

en ja ik kan inderdaad vanalles zeggen,bijvoorbeeld dat je eens wat beter zou kunnen lezen.
want ik teken ook de petities niet om jouw redenen.

maar ik vind het onacceptabel dat dieren het slachtoffer moeten zijn van menselijk gedrag

edit; vat dit alsjeblieft niet persoonlijk op(voor ik een OW te pakken heb)

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:57

de honden moeten niet de dupe worden van deze wet
de fokkers en kopers die moeten aangepakt worden

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:33

meissielief schreef:

Dit klopt maar als ze nu dan toch maar elke hond door de vingers zien, omdat ze het zielig vinden, hoe worden ze dan in Gods naam aangepakt? Als mensen er dan van uit mogen gaan dat de honden niet afgemaakt worden dan houden ze al helemaal niet op met illegaal fokken en verkopen.

Het is inderdaad zielig voor de honden dat mensen hier zo simpel naar kijken maar ik zie zelf dus echt geen andere oplossing als het risico dat je hond ingenomen en afgemaakt wordt, al niet eens helpt!

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 22:31

Skitter schreef:
meissielief schreef:

Dit klopt maar als ze nu dan toch maar elke hond door de vingers zien, omdat ze het zielig vinden, hoe worden ze dan in Gods naam aangepakt? Als mensen er dan van uit mogen gaan dat de honden niet afgemaakt worden dan houden ze al helemaal niet op met illegaal fokken en verkopen.

Het is inderdaad zielig voor de honden dat mensen hier zo simpel naar kijken maar ik zie zelf dus echt geen andere oplossing als het risico dat je hond ingenomen en afgemaakt wordt, al niet eens helpt!

Er zijn vele honderassen die ingeval van kruising een pitbulltype kunnen produceren.Ook die geen druppel Pitbullbloed voeren.
Dit is als pup vaak niet of nauwelijks te zien.
De wet (ver)oordeeld niet op gedrag maar op uiterlijk.
Waar is onschuldig tot het tegendeel bewezen is gebleven?

Je ziet imo het probleem te eenvoudig, en te zwart wit.
Er zijn vele grijstinten in dit probleem dat is ontstaan door incapabele
politici die een overbodige wet hebben bedacht(makkelijk scoren) maar niet over de uitvoering hiervan hebben nagedacht,en de conseqenties hiervan.
Er zijn vele maatregelen te bedenken die wel werken.
Zoals het registreren van alle honden,als zodanig is iemand die foute honden produceerd,zonder afstammingsbewijs,uit niet karaktergeteste ouderdieren te traceren en aan te pakken.
Is nog goed voor de schatkist ook,hondebelasting,inkomstenbelasting,omzet
etc. Kan je ook nog wat mensen mee aan het werk helpen,ivm handhaving.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 22:37

Skitter schreef:

als het toch niet helpt,waarom onschuldige dieren kwellen?
en al zou het wel helpen,zou ik het nog nooit doen,walgelijk!

niks persoonlijks,maar jij kijkt er ook vrij simpel naar.
maar het is,hoe erg ook,een heel ingewikkeld probleem

maar hoe erg of ingewikkeld ook,dieren mogen hier gewoon niet de dupe van zijn

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 12:58

Misschien kijk ik erook te simpel naar, maar eigenlijk zou dit niet eens een probleem moeten zijn. Zo'n hond moet je gewoon niet aanschaffen.

Ja oke, dat honden die totaal geen pitt of staff zijn ook nog eens in twijfel worden gebracht, vind ik dus inderdaad fout. Daar zouden ze van mij inderdaad een karakter/agressie test mee moeten doen.
Dat is inderdaad alleen op het uiterlijk beoordelen en slaat nergens op. Er werd ook getwijfelt of mijn hondgeen RAD hond was (Dobermann x boxer) maar goed wij wonen in Amerika nu dus probleem
opgelost.

Maar goed een Pitbull is gewoon VERBODEN dus niks geen gedrag test! Hoe meer honden ze door de vingers zien hoe meer mensen hiervan gebruik gaat nemen en ik dacht dat de honden nog steeds illegaal waren........... Als ze nu toegeven dan wordt het probleem alleen maar groter imo.

Tja en verder vind ik dat als de honden gewoon mogen blijven leven er geen reden is voor de fokkers te stoppen. Pups worden heus wel verkocht. En daar gaat het de fokkers om natuurlijk.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:34

CherokeeChum schreef:
[quote="Skitter

Er zijn vele honderassen die ingeval van kruising een pitbulltype kunnen produceren.Ook die geen druppel Pitbullbloed voeren.
Dit is als pup vaak niet of nauwelijks te zien.
De wet (ver)oordeeld niet op gedrag maar op uiterlijk.
Waar is onschuldig tot het tegendeel bewezen is gebleven?

Je ziet imo het probleem te eenvoudig, en te zwart wit.
Er zijn vele grijstinten in dit probleem dat is ontstaan door incapabele
politici die een overbodige wet hebben bedacht(makkelijk scoren) maar niet over de uitvoering hiervan hebben nagedacht,en de conseqenties hiervan.
Er zijn vele maatregelen te bedenken die wel werken.
Zoals het registreren van alle honden,als zodanig is iemand die foute honden produceerd,zonder afstammingsbewijs,uit niet karaktergeteste ouderdieren te traceren en aan te pakken.
Is nog goed voor de schatkist ook,hondebelasting,inkomstenbelasting,omzet
etc. Kan je ook nog wat mensen mee aan het werk helpen,ivm handhaving.

Je moet alle honden registreren.
Elke hond die niet geregisteerd is, is dan sowiso illegaal.
Dit is de enigste manier om vermeerderaars aan te pakken,ze hebben er nl schijt aan dat door hen verkochte honden gedood worden.
Je kunt ze alleen treffen door ze keihard in de portomonnee te pakken.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 17:56

idd,gevoel hebben dat soort mensen niet.
of in hun portemonnee misschien wel

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:21

tja wat dacht je van boetes en bij herhaling celstraf
(niet dat dat zou werken aangezien je hier maar een paar jaar krijgt als je een moord pleegt)
en de honden die in hun ogen "fout" zijn registreren en castreren en steriliseren. en misschien dan ook maar een gedragstest (al blijf ik dat dan nog steeds discriminatie vinden want test dan meteen ook andere grote rassen zoals een rotweiler. en niet geheel onbelangrijk misschien zou een eigenaar ook een soort test moeten hebben)
de enige die je met deze wet pakt zijn de honden die worden afgemaakt op uiterlijk dat noem je discriminatie ,
de eigenaar huilt even en het jaar erop hebben ze weer een andere hond

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:06

meissielief schreef:
tja wat dacht je van boetes en bij herhaling celstraf
(niet dat dat zou werken aangezien je hier maar een paar jaar krijgt als je een moord pleegt)
en de honden die in hun ogen "fout" zijn registreren en castreren en steriliseren. en misschien dan ook maar een gedragstest (al blijf ik dat dan nog steeds discriminatie vinden want test dan meteen ook andere grote rassen zoals een rotweiler. en niet geheel onbelangrijk misschien zou een eigenaar ook een soort test moeten hebben)
de enige die je met deze wet pakt zijn de honden die worden afgemaakt op uiterlijk dat noem je discriminatie ,
de eigenaar huilt even en het jaar erop hebben ze weer een andere hond

En dat zijn dus vaak het soort mensen die een Pitt hebben Ja Het gaat niet om het hond, maar om het status.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 09:26

dat geld in jouw ogen zeker voor iedereen?

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 15:56

ik heb niet ales gelezen. maar warom zijn ze verboden? ze zijn toch gewoon een hond als een ander? hier in belgie lopen er zoveel, ik vind dat hier in belgie de rotwailer (of hoe je het speld) verboden moet worden 9/10 keer zijn het rotwailers die bijten en doorbijten.

het filmpje kan ik niet meer zien. pagina niet gevonden. hoe komt dat?

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:14

Snoevie schreef:
dat geld in jouw ogen zeker voor iedereen?

Als je reactie naar mij, nee zeker niet voor iedereen. Maar het komt helaas veel meer voor met de Pitts dat het dus wel om status gaat. Dan is het dus 99% zeker dat deze mensen niets van deze honden afweten en daarom gaat het dan vaak verkeerd.

lana_te schreef:
ik heb niet ales gelezen. maar warom zijn ze verboden? ze zijn toch gewoon een hond als een ander? hier in belgie lopen er zoveel, ik vind dat hier in belgie de rotwailer (of hoe je het speld) verboden moet worden 9/10 keer zijn het rotwailers die bijten en doorbijten.

het filmpje kan ik niet meer zien. pagina niet gevonden. hoe komt dat?

De precieze reden is mij ook niet echt duidelijk maar het is niet recent ofzo hoor. Ze zijn al zo'n 14 jaar verboden als ik me goed herhinner Ja

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 19:23

Geen enkele hondenras moet verboden worden.
Mensen moeten gewoon geen papierloze honden kopen, simple as that.
Of het nu rotweilers zijn of pit bulls of een chihuahua.

Het enige spijtige is dat (vele) onschuldige honden uitgemoord worden omdat bazen en broodfokkers zo dwaas zijn om papierloze pitbull-achtigen te blijven kopen en fokken.
Moesten er boetes uitgedeeld worden zou het al veel schelen, de enige reden waarom ze een papierloze nemen is voor hun portemonnee...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 19:26

Skitter: waar baseer jij je cijfers op?
99% vind ik erg ver gaan persoonlijk,er zijn ook zat mensen die gewoon van die honden houden en niet om de status.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 19:29

Zoals ik en Snoevie, in vele asielen in België moet je zelfs al een attest van goed gedrag en zeden hebben voor je een pitbull-achtige meekrijgt, er wordt dus goed gescreend

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 19:30

is dat zo whisperramse?
dat is wel een goede stap in de richting zegmaar.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 19:35

ja hoor! Bij ons moest mijn vriend ook zo'n attest hebben voor we achter onze staff gingen, daarnaast hadden we ookal onze twee van de drie honden mee dus dat zegt ookal veel over de persoon.

Het is idd een goede stap! Denk wel niet dat elk asiel dit al doet.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 19:49

whisperramse schreef:
Geen enkele hondenras moet verboden worden
Afgod

whisperramse schreef:
Mensen moeten gewoon geen papierloze honden kopen, simple as that.
Of het nu rotweilers zijn of pit bulls of een chihuahua.

zo ken ik er nog wel een paar , dan moeten we ook maar geen papierloze paarden kopen Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 19:51

en de bastaardjes in het asiel dan?
nee om nou alle papierloze honden uit te bannen.......

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 19:54

Inslapen. Ik heb net gelezen dat ze daar niets van voelen.
(alsof iemand ooit daar achter kan komen. Clown )