Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Ik denk niet dat het asiel van het padje af is, maar dat we hier maar één kant van het verhaal te horen krijgen en dat er nog veel meer factoren mee spelen.
Winged schreef:Anoniem schreef:Eerlijk gezegd begin ik het idee te krijgen dat dit een reltopic is of dat de waarheid niet verteld wordt.
Ik Tem hier even op
meggiemeg schreef:Dorine92 schreef:En omdat er blijkbaar wat is misgegaan bij het overzetten van de chipgegevens bij het wisselen van eigenaar. De vorige eigenaresse heeft nu pas te horen gekregen dat dat ineens niet goed gegaan zou zijn??
Dit vind ik heel vreemd, hoe hebben ze je dan kunnen traceren als de gegevens niet juist vermeld stonden?
Daantjee12 schreef:Cayenne schreef:Ik denk niet dat het asiel van het padje af is, maar dat we hier maar één kant van het verhaal te horen krijgen en dat er nog veel meer factoren mee spelen.
Dat idee krijg ik inderdaad ook. Snap sowieso niet waarom er maar continue gewacht moet worden ipv actie te ondernemen. Het gaat tenslotte om een levend wezen en niet om een gevonden speelgoedauto.
Daarnaast vind ik het heeeel logisch dat ze de kat medische zorg gaan geven, is toch niet zo gek als het beestje mank loopt?
meggiemeg schreef:Dorine92 schreef:En omdat er blijkbaar wat is misgegaan bij het overzetten van de chipgegevens bij het wisselen van eigenaar. De vorige eigenaresse heeft nu pas te horen gekregen dat dat ineens niet goed gegaan zou zijn??
Dit vind ik heel vreemd, hoe hebben ze je dan kunnen traceren als de gegevens niet juist vermeld stonden?
Cayenne schreef:Ik denk niet dat het asiel van het padje af is, maar dat we hier maar één kant van het verhaal te horen krijgen en dat er nog veel meer factoren mee spelen.
Marjoow schreef:Ik vind dit verhaal steeds vreemder worden![]()
Als de gegevens niet goed overgezet zouden zijn, had het asiel je niet kunnen bereiken..
Ik ben van mening dat het terecht is van het asiel om een vergoeding te vragen hoor, daar blijf ik bij. Maar dit antwoord had ik niet verwacht.
Misschien kun je er toch beter even heen gaan en in overleg gaan. E-mail en ook bellen is eigenlijk erg onpersoonlijk. Wellicht dat het asiel ook wel het idee heeft gekregen dat je niet om de kat geeft en het je niet interesseert of de kat wel of niet bij jou terug op het erf komt, en handelen ze (naar hun idee) in het belang van de kat nu.
Maar ik heb ook wel het idee dat we een deel van het verhaal missen ja
paardje87 schreef:Cayenne schreef:Ik denk niet dat het asiel van het padje af is, maar dat we hier maar één kant van het verhaal te horen krijgen en dat er nog veel meer factoren mee spelen.
Oke daar heb je zeker gelijk in, maar wanneer je het verhaal zo van een kant hoort krijg ik die indruk wel. Dat is natuurlijk een persoonlijke mening. Ik ben overigens wel heel benieuwd, zonder een kant te kiezen naar de exacte verhalen zonder poespas van beide kanten. Gewoon alles zwart op wit hoe nu exact alles in elkaar steekt. Dan zouden we pas eigenlijk echt mogen oordelen. Maar dat is waarschijnlijk niet haalbaar.
Dorine92 schreef:Marjoow schreef:Ik vind dit verhaal steeds vreemder worden![]()
Als de gegevens niet goed overgezet zouden zijn, had het asiel je niet kunnen bereiken..
Ik ben van mening dat het terecht is van het asiel om een vergoeding te vragen hoor, daar blijf ik bij. Maar dit antwoord had ik niet verwacht.
Misschien kun je er toch beter even heen gaan en in overleg gaan. E-mail en ook bellen is eigenlijk erg onpersoonlijk. Wellicht dat het asiel ook wel het idee heeft gekregen dat je niet om de kat geeft en het je niet interesseert of de kat wel of niet bij jou terug op het erf komt, en handelen ze (naar hun idee) in het belang van de kat nu.
Maar ik heb ook wel het idee dat we een deel van het verhaal missen ja
Ze hebben mijn nummer van de vorige eigenaresse gekregen. Die heeft bij wisseling van eigenaar alles doorgegeven. Wat dus niet goed gegaan blijkt te zijn?
Overigens zegt de vorige eigenaresse net dat zij de kat toendertijd van dit asiel heeft geadopteerd! Dus ze hebben alle gegevens sowieso gewoon. En ze heeft dus blijkbaar toendertijd voor de kat betaald en nu willen ze nog een keer geld??
Sweetgirl1 schreef:Nou het blijft vreemd want als ik had betaald was er niks aan de hand.
En nu ze geen geld krijgen heeft de kat ineens medische zorg nodig en ben ik niet het baasje???
IMJ schreef:Je hoort natuurlijk zelf je veranderde chipgegevens te checken...
Je krijgt daar bericht over..
Cer schreef:Nou ik zat zo eens globaal te lezen en volgens mij is er nu:
- ongeveer een gelijke verdeling tussen de twee "kampen" en een stukje derde kamp (de 'neutralen' ?)
Volgens mij is de samenvatting:
Kat liep als boerderijkat in een 'boerderijwijk', was verwilderd, zag er stoffig uit en liep mank.
De buren (van enige meters/kilometers) verderop hebben melding gemaakt van een zwerver en iemand (DA / DB / Dierenambulance / Asiel / een combinatie van voorgaande) hebben het dier eerst weken gevoerd en toen gevangen.
- er is herhaaldelijk gevraagd of de kat gechipt was.
- er is al herhaaldelijk gezegd dat dat zo wasDe eigenaar is naar aanleiding van de gegevens op de chip gebeld
De vorige eigenaar is naar aanleiding van de gegevens op de chip gebeld, en daarna heeft TS als eigenaar zijnde het asiel gebeld, maar staat daar niet als eigenaar geregistreerd dus krijgt de kat niet mee.
- er is een discussie gaande over een chip uitlezen door een metalen/plastic vangkooi heen, vanaf afstand met een lezer op een stokje of van dichtbij met ovenhandschoenen aan.
Er is uiteengezet waarom de organisatie die de kat heeft, wel of niet recht heeft op een vergoeding.
Er is ondertussen waarschijnlijk sprake van twee soorten vergoedingen die wel of niet betaald moeten worden:
1 - de vangkosten
2 - de verzorgkosten
De eigenaar van de kat heeft tot nu toe
- 1x gebeld
hierin werd gemeld dat er kosten betaald moeten worden, hierover is discussie ontstaan
- 2x gemaild
en nog geen reactie gehad van het asiel op de emails
Er is ondertussen ook besproken hoe je dieren moet beoordelen op gezondheid, of dierenbeschermende organisaties stichtingen of commerciele bedrijven zijn, hoe die aan hun geld komen, wat voor mensen er werken en hoe goed/slecht die in hun werk zijn.
Verder zijn ook de paarden, ponies en honden besproken.
Oh ja, de vraag is ook of het dier, als deze te lang zit:
- teruggeplaatst wordt
- herplaatst wordt (maar dat kan alleen weer op een boerderij want een wilde kat krijg je wel/niet weer tam)
- geëuthanaseerd wordt
- doodgeschoten wordt (want jagers mogen wel/niet katten afschieten)
Nogal wat mensen vinden er wat van, maar niemand weet precies hoe het zit eigenlijk.
Mis ik dan nog wat?