Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:41

Ik zou toch eens belletje politie doen de kat was niet vermist.
En ze hebben jou kunnen contacteren door chip.

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:42

Cayenne schreef:
Ik denk niet dat het asiel van het padje af is, maar dat we hier maar één kant van het verhaal te horen krijgen en dat er nog veel meer factoren mee spelen.

Dat idee krijg ik inderdaad ook. Snap sowieso niet waarom er maar continue gewacht moet worden ipv actie te ondernemen. Het gaat tenslotte om een levend wezen en niet om een gevonden speelgoedauto.

Daarnaast vind ik het heeeel logisch dat ze de kat medische zorg gaan geven, is toch niet zo gek als het beestje mank loopt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:42

Winged schreef:
Anoniem schreef:
Eerlijk gezegd begin ik het idee te krijgen dat dit een reltopic is of dat de waarheid niet verteld wordt.

Ik Tem hier even op

Waarom ik zie het probleem hier niet. TS wordt gebeld dat haar kat gevonden is. Daarna zou het niet goed geregistreerd staan. Als dat zo was zouden ze vorige eigenaar gebeld hebben.
Er klopt gewoon iets niet, dat is wat ik me afvraag.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 12:42

meggiemeg schreef:
Dorine92 schreef:
En omdat er blijkbaar wat is misgegaan bij het overzetten van de chipgegevens bij het wisselen van eigenaar. De vorige eigenaresse heeft nu pas te horen gekregen dat dat ineens niet goed gegaan zou zijn??

Dit vind ik heel vreemd, hoe hebben ze je dan kunnen traceren als de gegevens niet juist vermeld stonden?

Via het nummer van de vorige eigenaresse, die nu ineens de rechtmatige eigenaar is volgens hen. Terwijl als ik had betaald was daar geen sprake van. Meten met 2 maten heet dat

Xanthippe

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:43

Wat ga je nu doen TS?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:43

Ik vind dit verhaal steeds vreemder worden :=
Als de gegevens niet goed overgezet zouden zijn, had het asiel je niet kunnen bereiken..

Ik ben van mening dat het terecht is van het asiel om een vergoeding te vragen hoor, daar blijf ik bij. Maar dit antwoord had ik niet verwacht.

Misschien kun je er toch beter even heen gaan en in overleg gaan. E-mail en ook bellen is eigenlijk erg onpersoonlijk. Wellicht dat het asiel ook wel het idee heeft gekregen dat je niet om de kat geeft en het je niet interesseert of de kat wel of niet bij jou terug op het erf komt, en handelen ze (naar hun idee) in het belang van de kat nu.

Maar ik heb ook wel het idee dat we een deel van het verhaal missen ja :)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 12:44

Daantjee12 schreef:
Cayenne schreef:
Ik denk niet dat het asiel van het padje af is, maar dat we hier maar één kant van het verhaal te horen krijgen en dat er nog veel meer factoren mee spelen.

Dat idee krijg ik inderdaad ook. Snap sowieso niet waarom er maar continue gewacht moet worden ipv actie te ondernemen. Het gaat tenslotte om een levend wezen en niet om een gevonden speelgoedauto.

Daarnaast vind ik het heeeel logisch dat ze de kat medische zorg gaan geven, is toch niet zo gek als het beestje mank loopt?

Nou het blijft vreemd want als ik had betaald was er niks aan de hand.
En nu ze geen geld krijgen heeft de kat ineens medische zorg nodig en ben ik niet het baasje???

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:44

meggiemeg schreef:
Dorine92 schreef:
En omdat er blijkbaar wat is misgegaan bij het overzetten van de chipgegevens bij het wisselen van eigenaar. De vorige eigenaresse heeft nu pas te horen gekregen dat dat ineens niet goed gegaan zou zijn??

Dit vind ik heel vreemd, hoe hebben ze je dan kunnen traceren als de gegevens niet juist vermeld stonden?

Dan zouden ze inderdaad uitgekomen zijn bij de vorige eigenaar.
De vorige eigenaar weet pas na de huidige eigenaar dat de kat vermist wordt, maar de huidige eigenaar zou gebeld zijn? Het nummer van de oude eigenaar staat op de chip? Wút?

Het verhaal begint wel een heel bijzondere wending te krijgen. Begin me lichtjes af te vragen of er überhaupt een 'andere kant' is. Of een kat.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:45

Je hoort natuurlijk zelf je veranderde chipgegevens te checken...
Je krijgt daar bericht over..
Laatst bijgewerkt door IMJ op 15-01-18 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:45

Cayenne schreef:

Oke daar heb je zeker gelijk in, maar wanneer je het verhaal zo van een kant hoort krijg ik die indruk wel. Dat is natuurlijk een persoonlijke mening. Ik ben overigens wel heel benieuwd, zonder een kant te kiezen naar de exacte verhalen zonder poespas van beide kanten. Gewoon alles zwart op wit hoe nu exact alles in elkaar steekt. Dan zouden we pas eigenlijk echt mogen oordelen. Maar dat is waarschijnlijk niet haalbaar.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 12:46

Marjoow schreef:
Als de gegevens niet goed overgezet zouden zijn, had het asiel je niet kunnen bereiken..

Ik ben van mening dat het terecht is van het asiel om een vergoeding te vragen hoor, daar blijf ik bij. Maar dit antwoord had ik niet verwacht.

Misschien kun je er toch beter even heen gaan en in overleg gaan. E-mail en ook bellen is eigenlijk erg onpersoonlijk. Wellicht dat het asiel ook wel het idee heeft gekregen dat je niet om de kat geeft en het je niet interesseert of de kat wel of niet bij jou terug op het erf komt, en handelen ze (naar hun idee) in het belang van de kat nu.

Ze hebben mijn nummer van de vorige eigenaresse gekregen. Die heeft bij wisseling van eigenaar alles doorgegeven. Wat dus niet goed gegaan blijkt te zijn?
Overigens zegt de vorige eigenaresse net dat zij de kat toendertijd van dit asiel heeft geadopteerd! Dus ze hebben alle gegevens sowieso gewoon. En ze heeft dus blijkbaar toendertijd voor de kat betaald en nu willen ze nog een keer geld??

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:48

En nu ze geen geld krijgen heeft de kat ineens medische zorg nodig en ben ik niet het baasje???[/quote]

Beestje had zo wie zo wel die medische zorg gehad alleen gaven ze je de kans het arme diertje op te halen. Maar zo zie je maar dat ie nu dan beter a f is. Je weet toch ook dat je een chip moet overzetten of niet.

En zover ik weet mag je een kat wat je geadopteerd heb uit een asiel niet verkopen. Dus die vrouw zit ook verkeerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:49

paardje87 schreef:
Cayenne schreef:

Oke daar heb je zeker gelijk in, maar wanneer je het verhaal zo van een kant hoort krijg ik die indruk wel. Dat is natuurlijk een persoonlijke mening. Ik ben overigens wel heel benieuwd, zonder een kant te kiezen naar de exacte verhalen zonder poespas van beide kanten. Gewoon alles zwart op wit hoe nu exact alles in elkaar steekt. Dan zouden we pas eigenlijk echt mogen oordelen. Maar dat is waarschijnlijk niet haalbaar.

En dat is waarom ik tig pagina’s geleden al gezegd heb dat je bij eenzijdige verhalen rekening moet houden met de leugenfactor. Een bekend gegeven binnen alle onderzoekstesten. Toen kreeg ik te horen dat ik op moest houden. Of gaan we nu zo beginnen. Maar dit is wel een gegeven.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 12:49

Xanthippe schreef:
Wat ga je nu doen TS?

Vorige eigenaresse neemt het over want als ze nu ineens mij niet meer de eigenaresse vinden (toen er betaald moest worden nog wel, vreemd toch??) dan moeten ze maar met de volgens hun échte eigenaresse spreken

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:49

Dorine92 schreef:
Marjoow schreef:

Ze hebben mijn nummer van de vorige eigenaresse gekregen. Die heeft bij wisseling van eigenaar alles doorgegeven. Wat dus niet goed gegaan blijkt te zijn?
Overigens zegt de vorige eigenaresse net dat zij de kat toendertijd van dit asiel heeft geadopteerd! Dus ze hebben alle gegevens sowieso gewoon. En ze heeft dus blijkbaar toendertijd voor de kat betaald en nu willen ze nog een keer geld??

Je bent zelf verantwoordelijk voor de gegevens van de chip etc. Dus dat de oude eigenaresse dat heeft gedaan en dat dit fout is gegaan, is natuurlijk geheel jouw eigen verantwoordelijkheid.

Maar dit maakt het hele verhaal natuurlijk wel even een heel stuk anders. Als jouw chipgegevens niet goed in het systeem staan, dan hadden ze je kat wel met een reader kunnen scannen, maar waren ze bij de verkeerde eigenaar uitgekomen. Dus is de kat terecht meegenomen naar het asiel.

2x geld voor 1 kat klinkt gek maar is het natuurlijk niet. Als het dier bij asiel A geadopteerd is maar bij asiel B terecht komt, zou je er niet gek van staan te kijken.

Nogmaals; vreemd verhaal en ik ben bang dat we een belangrijk deel van het verhaal missen..

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:50

Apart verhaal, ik word ook steeds nieuwsgieriger naar de andere kant van het verhaal. Is het dier dan gevangen omdat het een zwerfkat was of misschien ook ivm vermoedens van verwaarlozing? Dat je het dier in het eerste geval terug krijgt lijkt mij logisch maar dit klinkt alsof er meer aan de hand is, ook ivm het manken. Zoals hoe komt het dat je hem zelf niet hebt gevangen en medische zorg hebt geregeld? Dat wil ik overigens absoluut niet als beschuldiging zo neerzetten, maar is wellicht de denkwijze van het asiel. Het enige dat die mensen van jou weten, is dat je een mankende kat hebt laten manken, en dat je er geen geld voor over hebt (wat ze misschien ook opvatten als: je hebt óók geen zin om het dier na te laten kijken door een DA). Wellicht is het een flink misverstand. Als je hem terug wilt zou ik toch echt actie gaan ondernemen nu, en daarmee bedoel ik niet emailen en achterover gaan zitten, maar echt wat doen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 12:51

Sweetgirl1 schreef:
En nu ze geen geld krijgen heeft de kat ineens medische zorg nodig en ben ik niet het baasje???

Beestje had zo wie zo wel die medische zorg gehad alleen gaven ze je de kans het arme diertje op te halen. Maar zo zie je maar dat ie nu dan beter a f is. Je weet toch ook dat je een chip moet overzetten of niet.

En zover ik weet mag je een kat wat je geadopteerd heb uit een asiel niet verkopen. Dus die vrouw zit ook verkeerd[/quote]
De vrouw heeft de kat niet verkocht maar ze had een paardenstalling en die is verkocht en een erfkat kan niet mee naar een rijtjeshuis natuurlijk. Dus toen heeft ze in overleg met het asiel (begreep ik uit haar verhaal, pin me er niet op vast) de kat aan mij gegeven. Niet verkocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:51

IMJ schreef:
Je hoort natuurlijk zelf je veranderde chipgegevens te checken...
Je krijgt daar bericht over..

Dat klopt, maar het kan daarna nog volledig misgaan kan ik uit ervaring vertellen over onze gezellige knuffel kat die ook eens uit de straat is opgehaald door de Dieren Ambulance en opeens niet op onze naam bleek te staan ( vanaf geboorte bij ons).

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:51

Uiteindelijk gewoon diefstal dus. Geld is nog altijd belangrijker dan dat het beest een thuis heeft. :r

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:52

Meteen juridisch loket/rechtsbijstand bellen TS!

Dit slaat helemaal nergens meer op.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:52

een kleine wijziging in de samenvatting:

Cer schreef:
Nou ik zat zo eens globaal te lezen en volgens mij is er nu:

- ongeveer een gelijke verdeling tussen de twee "kampen" en een stukje derde kamp (de 'neutralen' ?)

Volgens mij is de samenvatting:
Kat liep als boerderijkat in een 'boerderijwijk', was verwilderd, zag er stoffig uit en liep mank.
De buren (van enige meters/kilometers) verderop hebben melding gemaakt van een zwerver en iemand (DA / DB / Dierenambulance / Asiel / een combinatie van voorgaande) hebben het dier eerst weken gevoerd en toen gevangen.

- er is herhaaldelijk gevraagd of de kat gechipt was.
- er is al herhaaldelijk gezegd dat dat zo was

De eigenaar is naar aanleiding van de gegevens op de chip gebeld
De vorige eigenaar is naar aanleiding van de gegevens op de chip gebeld, en daarna heeft TS als eigenaar zijnde het asiel gebeld, maar staat daar niet als eigenaar geregistreerd dus krijgt de kat niet mee.

- er is een discussie gaande over een chip uitlezen door een metalen/plastic vangkooi heen, vanaf afstand met een lezer op een stokje of van dichtbij met ovenhandschoenen aan.

Er is uiteengezet waarom de organisatie die de kat heeft, wel of niet recht heeft op een vergoeding.
Er is ondertussen waarschijnlijk sprake van twee soorten vergoedingen die wel of niet betaald moeten worden:
1 - de vangkosten
2 - de verzorgkosten

De eigenaar van de kat heeft tot nu toe
- 1x gebeld
hierin werd gemeld dat er kosten betaald moeten worden, hierover is discussie ontstaan
- 2x gemaild
en nog geen reactie gehad van het asiel op de emails

Er is ondertussen ook besproken hoe je dieren moet beoordelen op gezondheid, of dierenbeschermende organisaties stichtingen of commerciele bedrijven zijn, hoe die aan hun geld komen, wat voor mensen er werken en hoe goed/slecht die in hun werk zijn.
Verder zijn ook de paarden, ponies en honden besproken.

Oh ja, de vraag is ook of het dier, als deze te lang zit:
- teruggeplaatst wordt
- herplaatst wordt (maar dat kan alleen weer op een boerderij want een wilde kat krijg je wel/niet weer tam)
- geëuthanaseerd wordt
- doodgeschoten wordt (want jagers mogen wel/niet katten afschieten)

Nogal wat mensen vinden er wat van, maar niemand weet precies hoe het zit eigenlijk.

Mis ik dan nog wat?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 12:53

meggiemeg schreef:
Dorine92 schreef:

Nummer vorige eigenaresse bellen en van haar mijn nummer krijgen

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:53

Ook ik denk dat hier eea niet klopt...
Als jij die kat hebt overgenomen van de vorige eigenaren dan zullen die dat ook gewoon aangegeven hebben aan het asiel lijkt mij.

Ik denk dat hier meer aan de hand is dan dat we nu weten.

Dat ze de kat nu gaan behandelen is niet meer dan logisch. Als je m wel meteen opgehaald zou hebben zou dat ook jouw stap moeten zijn als eigenaar. Nu je hem zo lang laat zitten zal er toch iets met de kat moeten gebeuren.

Dat ze fouten maken geloof ik zo..dat ze zeggen dat je m niet terug zoals je hierboven neerzet geloof ik echter niet. Asiels zitten vol met te plaatsen dieren...dan gaan ze er een die een baasje heeft niet zomaar ook proberen te plaatsen

Edit... gezien je wel ontzettend makkelijk "jouw" kat zo opgeeft denk.... :n

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:53

Winged schreef:
Anoniem schreef:
Eerlijk gezegd begin ik het idee te krijgen dat dit een reltopic is of dat de waarheid niet verteld wordt.

Ik Tem hier even op

+:)+

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 12:54

speedfiets_2 schreef:
Ik ben wel benieuwd wel asiel dit soort ongein utvreet.

Dat ga ik uiteindelijk wel bekend maken als ze zo denken te moeten handelen. Maar eerst nog afwachten of het netjes opgelost kan worden