Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gerban

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:02

hahaha mazzeltje leuk wakker worden zo!
Trisco is wat minder subtiel (de kleine hints helpen niet meer zeker?), kom jij eigenlijk nog met een goed humeur uit je bed in de winter?

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 13:34

Haha nee, ik heb de kleine hints altijd genegeerd, maar nu hij mijn deken wegtrekt kan ik het echt niet meer negeren :')
Toch moet ik er altijd nog wel om lachen hoor, hij kan er zo lief onschuldig bij kijken, en dan zo heel twijfelachtig kwispelen. Dat is wel heel lief!
Het is ook niet zo dat hij meteen uitgelaten wil worden, vooral in de winter niet. Hij heeft namelijk een hekel aan regen, sneeuw en kou. Hij wil vooral dat ik wakker wordt, zodat we gezellig samen in de woonkamer op de bank verder kunnen slapen, haha :D

Haha Silverbolly, die kikkerjacht lijkt me fantastisch om naar te kijken. Heeft ie er al een gevangen?

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 13:48

Nee daar is hij niet vlug genoeg voor :')

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:35

Oeps Silver_Bolly ik ben op de "kikkermove" van Jonas vergeten te reageren, de gekkerd :+
Daar willen we wel foto's van zien!

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 19:25

rustig hier zeg. Jonas is vanavond bijna aangevallen door weer zo'n fijne herder hier uit de buurt. hij was eindelijk van z'n herderfobie af en ik ben bang dat hij hier door weer terug bij af is.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 00:32

Niet bang zijn, dan wordt hij het ook ;)

Ik heb hier weer 3 nieuwe kneusjes uit bosnie; een soort herder/husky/alaska malamute wollig reutje van een jaar oud en 2 pupsels van 6 maanden; een sprekend een flatcoat, de ander een mastinachtige gestroomde met witte neus en teentjes.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 01:10

Foto's anneliesdj???

Ben weer even niet geweest. Ik had mezelf van de trap gestort met als gevolg zes gebroken ribben, een geperforeerde long en twee verbrijzelde tenen.
Helemaal heel ben ik nog niet maar ik kan wel weer met Artico op pad en dat gaat ook weer een stuk beter.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 01:13

Zo zeg, dan doe ik het nog niet zo verkeerd met een gebroken middenvoetsbeentje als ik verkeerd van de trap stap :P
Ik ga morgen even een poging doen tot foto's maken, vandaag en gister gewerkt en zondag heb ik ze opgehaald.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:41

haha sterkte aan alle kwakkelaars hier... klinkt goed. Gelukkig kunnen jullie erom lachen hihi!
Ben benieuwd naar je 'nieuwe hondjes' Anneliesdj!

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 05:25

jonas heeft gisteren met een hele lieve herder gespeeld en hij was niet bang gelukkig. ook nog bij de da geweest voor de enting en meteen zn oren laten checken hij zat weer tegen een oorontsteking aan nu moet ik elke dag zn oren schoon spuiten met water hij vind dat verschrikkelijk maar laat het goed toe gelukkig.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 07:46

Lijkt me ook geen pretje, je oren spuiten
Braaf dat hij het toe laat!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:15

Hallo :)

Heeft een van jullie toevallig al ervaring met leishmania bij een adoptie hondje?

Onze Simba welke uit Spanje is zeer waarschijnlijk besmet met deze ziekte, er is bloedonderzoek geweest waaruit voort komt dat hij alle symptomen heeft van de ziekte.. Vanavond moeten we nog urine inleveren en wordt er nogmaals specifiek bloedgeprikt voor leishmania...

http://www.dierendokters.com/honden/lei ... ishmaniose

Hij is hierop getest bij aankomst en vertrek en was toen negatief.....

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:55

Jeetje Percy, beterschap!
SilverBolly: wel fijn dat hij toch niet opnieuw bang is geworden voor herders! Nou hopen dat het baasje van de herder hem voortaan bij zich houdt...

A_nouk: ik heb zelf geen hond met leishmania gehad, maar mijn hond is er wel al meerdere keren op getest vanwege wat symptomen. Helaas kan het inderdaad gebeuren dat een test negatief is en de hond het later alsnog krijgt. De symptomen verschillen vaak nogal. Wat heeft jouw hond? Huidproblemen e.d.? Is er al getest of zijn organen nog goed zijn?
Ik weet van de dierenarts dat Leishmania vaak heel goed onder controle te houden is wanneer je er optijd bij bent. Een hond kan er dan prima mee leven! Helaas gebeurt het ook weleens dat een hond geen externe symptomen heeft en dat de organen wel al aangetast zijn...
Nog niet meteen schrikken als de test nu positief uitkomt hoor, want het kan allemaal best meevallen!
Succes in ieder geval

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:02

Hij eet niet drinkt heel veel plast heel
Veel, bloedneus , rood geirritierde huid, afwijkend kleur op de neus en slijmvliezen en totaal lusteleloos... En belangrijkste zijn bloedbeeld is niet goed...

Past helaas te goed

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:03

Karmandi: dat hoop ik ook!
A_nouk: Ik heb zelf geen ervaring hiermee(gelukkig) Hopelijk valt het allemaal mee!

Vanmiddg is jonas op de foto gezet door Astriid hier op bokt. Ik hoop dat er wat leuks tussen zit want hij is niet erg fotogeniek :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:20

onze Pipa kreeg Leis toen ze 6 jaar was en al 3 jaar bij ons.
Ze is er 10 jaar meegeworden, toen was ze op.
Ze stond op lichte medicatie en dat ging heel goed.

Bij haar was het de rode huid, het mager worden, schilvertjes en gewoon niet lekker in haar vel zitten , wat mij verontruste.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:28

Daar is het bij ons ook mee begonnen nu zijn we inmiddels 3 weken aan het dokteren en er blijven maar symptomen bij lomen helaas... In 2 dagen is hij een kilo afgevallen ..

We hopen natuurlijk van niet maar er is al zoveel uitgesloten .

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:27

Oei dat klinkt niet goed...
Weet je al wanneer je de uitslag krijgt?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:41

Vandaag echt bloed geprikt voor leish, uitslag is dinsdag. Maar we starten vandaag met allopurinol ter bestrijding..

Vandaag ool de biotopte bij zijn lympheklieren en het "uitstrijkje" van zijn neus maar geen slechte uitslag. Wel verhoogde nier en leverwaarde en als ik me niet vergis hemoglobine..

Daarnaast is hij erg moeilijk te prikken. Was geprikt in zijn bloedvat maar stroomde er laat maar zeggen niet uit, het is er uitgezogen.

Bloed en urine zijn op de post maar mijn god wat is die test voor leish toch duur tegenover de urine test.

Hondje woog 2 weken geleden bijna 25 kilo en nu 21,4

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 18:12

Wat een rotsituatie A_nouk. Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt als je al 3 weken bezig bent en het wordt alleen maar erger... Laten we hopen dat er iets uit komt waar je wat mee kan.

Hier zit ik ook met een 'dingetje': Noel is een paar weken geleden volledig kapot gekrabd uit het pension terug gekomen. Stress, volgens de DA. Probleem is alleen dat het nog steeds niet over is... Ik heb ook aan Leis gedacht, (ook omdat hij wat lusteloos was toen) maar volgens een dame op Gran Canaria komt Leis daar niet voor. Maar goed, ondertussen is zijn huid overal wel rood... De 14de gaan we weer naar Steffi en dan zien we verder.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 18:35

Heeft hij geen allergie ? Nu met de pollen en bloesem enzo is het daar wel de tijd voor ..

Simba heeft prednison gehad voor een pollenallergie en toen is de ellende bij ons begonnen..

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:50

Jongens wat een narigeheid!
Ik hoop dat ze allemaal gauw opknappen!

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 09:23

ik heb alvast 1 foto gekregen van gisteren. hij is echt gaaf zeker omdat Jonas niet erg fotogeniek is :D Afbeelding

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:28

Heel fotogeniek! Mooi plaatje.

Gaat er nog iemand naar de Podencodag in Oss zo meteen? Ikke wel :-)

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:38

Nee, beetje ver voor mij!
De stichting via we Lola hebben is er wel, het AINF!
Ik ga zo naar Wageningen, het bevrijdingsfestival!