Bokkers met vissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sappos

Re: Bokkers met vissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:49

Aaah :(:) Ik had laatst ook vet veel dode garnalen, lag er elke dag wel eentje dood naast de bak. Zo vreemd..Heb je vuurtjes?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:54

praat tegen de muur

|o

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:55

Zeg dat je je sluierstaarten in een kom hebt en je krijgt reactie :D

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:03

Mioux schreef:
praat tegen de muur

|o

:Y)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:05

Quellian schreef:

Dus dat was je reden te vertellen dat je 2 sluierstaarten in een 20 liter bakje hebt gewoon wat aandacht nodig ? :Y)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:06

Quellian schreef:

Ik heb 10 sluierstaartjes in een kom 20 liter, kan best tog?

hahaha

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:08

Kan wel ja *\o/* heb een 60 literbakje met 2 piranhas,, ze voelen zich best oke ondanks ze amper kunnen bewegen :Y)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:11

ach krullen ze zich maar op :D gaat om wat wij mooi vinden he hahah

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:16

Hallo allemaal! Leuk topic dit!
Ik heb een 80x40x50 (160L) aquarium met daarin tetra's en guppies.
Graag wil ik nog een paartje van 2 wat grotere vissen, eyecatchers zeg maar.
Zou dat passen? En zo ja, wat zou passen?

Ik heb trouwens hele irritante algen in mijn aquarium. Het hecht zich aan het hout en aan mijn planten.
Iemand daar een tip voor?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:17

Ik heb zelf ook kersenbuikjes gehad, ook mooie kleurtjes alleen met guppies weet ik niet of dat wel n goeie combi is

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:21

Ik vind ze erg mooi! Maar zie ook dat de baklengte 90cm moet zijn, dan mis ik net 10cm.
Ze jagen inderdaad andere vissen weg (lees ik op visaquarium.nl) al weet ik niet of ze de guppies en tetra's als bedreiging zullen zien.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:22

Hoeveel vissen heb je en wat voor precies? Ik zou denken aan dwergcichlides (apistogramma's, ramirezi's, e.d.).
Wat voor algen zijn het? (kleur, uiterlijk)?

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:30

De algen zijn groen en slierterig, je ziet ze met de stroming meedeinen zeg maar. Het wordt niet lang, een paar centimeter en hecht zich dus aan planten, hout en grotere stenen. in het grind hecht het niet.

Nou de guppy's hebben zich behoorlijk uitgebreid en ik heb vrij veel beplanting, dus de beebs gedeien goed.
Pff ik weet niet eens hoeveel guppen het zijn... 15 (bijna)volwassen gups? en 9 tetra's.
Och ik vergeet helemaal mijn favorieten! 7 bijlzalmpjes!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:36

Dan zou een koppel ramirezi's of andere dwergcichliden best goed passen denk ik; zij zullen waarschijnlijk wel je babyguppen opeten. Ramirezi's zijn overigens niet de gemakkelijkste vissen, ze zijn vrij gevoelig. Heb je een idee van je waterwaardes? Dan kan je daar je vissen op uitzoeken.

Wat de alg betreft, je verhouding fosfaat/nitraat is bepalend voor wat voor alg je hebt. Overigens is niet alle alg meteen slecht of betekent het dat je water slecht is. Kijk eens bij deze link: http://members.home.nl/weschreurs/hoofdmap/Algen.html, misschien heb je daar wat aan :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:38

Ook even een vraagje:
Wie weet welke kreeftjes er bij mijn vissen passen? of moet ik dat uberhaupt niet doen met maanvis en man betta?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:42

Er schijnen wel kreeftjes te zijn die de vissen met rust laten (en andersom?), maar ik heb van kreeftjes niet zoveel verstand, sorry.

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:42

Century bedankt voor de link.
Ik ga het vanavond eens allemaal goed doornemen.
Vrijdag heb ik een dagje vrij en dat wordt een 'aquariumdag'.
Even alles nakijken, waardes meten (ik heb nu geen idee :o ) en eventueel (ligt aan de waardes) een paartje nieuwe vissen.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:48

retivi schreef:

Ik heb trouwens hele irritante algen in mijn aquarium. Het hecht zich aan het hout en aan mijn planten.

Kan prima,, hoeveel tetras heb je ? Deze willen graag met minimaal 10 zijn als je dr minder hebt zou. Ik deze aanvullen guppen zou ik ook tot max 10 houden,,

Voor je algen zou je 10 garnalen er in kunnen doen ivm het grotere koppelvisje dat je er in wil hebben zou ik gaan coor japonica garnalen deze zijn groter en worden niet zo snel opgegeten..
Een stelletje otocinclus kan ook makkelijk :)
Wel eerst uitzoeken wat voor alg je hebt :)
" edit: klinkt als draad alg watnje hebt heb je een foto ? "

Als koppel visje zou je colisa chuna kunnen doen de colisa lalia is ook erg mooi heb ik zelf ook.
Ik heb zelf niet heel goede ervaringen met koppelvissen en guppies,, dit omdat de guppies behoorlijk schijt hebben aan het koppel visje en zich in het terretorium begeven dus het mannelijke koppelvisje blijft op ze jagen waardoor er behoorlijk veel onrust in de bak is. Ben daarom ook zelf geen guppen fan omdat ze door alle waterlagen zwemmen en zich dus nergens wat vaan aan trekken :)
Laatst bijgewerkt door Tat_jana op 05-12-12 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:49

garnalen of kreeften wat past best bij mijn aquarium ?
Garnalen ook wel erg leuk haha

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:53

Mioux met kreeft heb ik geen ervaring ben altijd bang dat mn vissen er aan gaan haha,,

Ik vindt zelf japonica en vuur garnaaltjes erg leuk alleen vuur garnaaltje zullen door grotere vissen misschien als overheerlijke snack gezien worden,, japonica garnalen zijn wat groter maar ook de babys van de garnalen zullen met grotere vissen geen overlevings kans hebben.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:58

Tat_jana schreef:
retivi schreef:

Kan prima,, hoeveel tetras heb je ? Deze willen graag met minimaal 10 zijn als je dr minder hebt zou. Ik deze aanvullen guppen zou ik ook tot max 10 houden,,

Voor je algen zou je 10 garnalen er in kunnen doen ivm het grotere koppelvisje dat je er in wil hebben zou ik gaan coor japonica garnalen deze zijn groter en worden niet zo snel opgegeten..
Een stelletje otocinclus kan ook makkelijk :)
Wel eerst uitzoeken wat voor alg je hebt :)
" edit: klinkt als draad alg watnje hebt heb je een foto ? "

Als koppel visje zou je colisa chuna kunnen doen de colisa lalia is ook erg mooi heb ik zelf ook.
Ik heb zelf niet heel goede ervaringen met koppelvissen en guppies,, dit omdat de guppies behoorlijk schijt hebben aan het koppel visje en zich in het terretorium begeven dus het mannelijke koppelvisje blijft op ze jagen waardoor er behoorlijk veel onrust in de bak is. Ben daarom ook zelf geen guppen fan omdat ze door alle waterlagen zwemmen en zich dus nergens wat vaan aan trekken :)

Met je eens wat de guppen betreft. Ik zou geen chuna nemen, die wil graag rust en guppen zijn alles behalve rustig. De lalia misschien ook, maar dat zou je even moeten uitzoeken.
Otocinclus zijn groepsvisjes, die houd je beter wel met meer dan twee. Maar als je otocinclussen neemt, dan wordt het te vol in je bak - vind ik - voor nog een koppelvisje. Overigens eten garnalen en otocinclussen niet alle soort alg. Ik heb draadalg in mijn bak, maar dat eten ze niet echt (al lijkt het wel verminderd te zijn sinds ik mijn groepje oto's heb uitgebreid).

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:00

Tat_jana schreef:
Mioux met kreeft heb ik geen ervaring ben altijd bang dat mn vissen er aan gaan haha,,

Ik vindt zelf japonica en vuur garnaaltjes erg leuk alleen vuur garnaaltje zullen door grotere vissen misschien als overheerlijke snack gezien worden,, japonica garnalen zijn wat groter maar ook de babys van de garnalen zullen met grotere vissen geen overlevings kans hebben.

Japonica's zijn niet echt te kweken, dus daar zul je geen baby's van hebben :); japonica's zijn meestal wel groot genoeg om niet op gegeten te worden. Vuurtjes worden snel als voer gezien; als je veel schuilplekken en mos hebt kunnen ze het misschien wel redden, maar het lijkt me niet ideaal.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:02

Daarom zei ik inderdaad dat ze even moest uitzoeken welke alg ze heeft draad alg zal je anders aan moeten pakken al vindt ik het zelf altijd wel leuk staan :) ik heb zelf idd ook een ploegje otos vindt het leuke visjes :)

Ik vindt de bak ook vrij vol maar vooral oorzaak guppies.. Deze dollen de boel altijd op.. Je kunt overwegen deze er uit te halen dan is er meer mogelijk :)

Century,, ik doelde ook op de kweek van de vuurtjes staat er misschien een beetje vreemd :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:04

Mioux schreef:
Ook even een vraagje:
Wie weet welke kreeftjes er bij mijn vissen passen? of moet ik dat uberhaupt niet doen met maanvis en man betta?

Ligt eraan. Welke kreeften heb je in gedachten :)?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:05

geen idee daarom vraag ik t :P