Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
retivi schreef:Hallo allemaal! Leuk topic dit!
Ik heb een 80x40x50 (160L) aquarium met daarin tetra's en guppies.
Graag wil ik nog een paartje van 2 wat grotere vissen, eyecatchers zeg maar.
Zou dat passen? En zo ja, wat zou passen?
Ik heb trouwens hele irritante algen in mijn aquarium. Het hecht zich aan het hout en aan mijn planten.
Iemand daar een tip voor?
Tat_jana schreef:retivi schreef:Hallo allemaal! Leuk topic dit!
Ik heb een 80x40x50 (160L) aquarium met daarin tetra's en guppies.
Graag wil ik nog een paartje van 2 wat grotere vissen, eyecatchers zeg maar.
Zou dat passen? En zo ja, wat zou passen?
Ik heb trouwens hele irritante algen in mijn aquarium. Het hecht zich aan het hout en aan mijn planten.
Iemand daar een tip voor?
Kan prima,, hoeveel tetras heb je ? Deze willen graag met minimaal 10 zijn als je dr minder hebt zou. Ik deze aanvullen guppen zou ik ook tot max 10 houden,,
Voor je algen zou je 10 garnalen er in kunnen doen ivm het grotere koppelvisje dat je er in wil hebben zou ik gaan coor japonica garnalen deze zijn groter en worden niet zo snel opgegeten..
Een stelletje otocinclus kan ook makkelijk
Wel eerst uitzoeken wat voor alg je hebt![]()
" edit: klinkt als draad alg watnje hebt heb je een foto ? "
Als koppel visje zou je colisa chuna kunnen doen de colisa lalia is ook erg mooi heb ik zelf ook.
Ik heb zelf niet heel goede ervaringen met koppelvissen en guppies,, dit omdat de guppies behoorlijk schijt hebben aan het koppel visje en zich in het terretorium begeven dus het mannelijke koppelvisje blijft op ze jagen waardoor er behoorlijk veel onrust in de bak is. Ben daarom ook zelf geen guppen fan omdat ze door alle waterlagen zwemmen en zich dus nergens wat vaan aan trekken
Tat_jana schreef:Mioux met kreeft heb ik geen ervaring ben altijd bang dat mn vissen er aan gaan haha,,
Ik vindt zelf japonica en vuur garnaaltjes erg leuk alleen vuur garnaaltje zullen door grotere vissen misschien als overheerlijke snack gezien worden,, japonica garnalen zijn wat groter maar ook de babys van de garnalen zullen met grotere vissen geen overlevings kans hebben.