BARF

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: BARF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:27

Snijden en verdelen doe ik buiten in het gras, natijd een emmer water erover en klaar.
Ik wil al dat gestink en gesmeer niet in huis hebben.
Is ook geen doen want ik heb altijd alles in het groot, hele runderpens (weegt zomaar 10+ kilo) zakken spiervlees van 10 kilo, heel runderhart enz.
Dat past echt niet op mijn aanrecht of in de gootsteen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:30

jilleroo schreef:
voor 4 weken voor beide honden heb ik in totaal 1720 gram nodig.

:wow:
Dat is wat mijn hond per dag eet: 1600-1700 gram.
2 hondjes eten een maand lang van 1700 gram?? Dat is maar 30 gram per hond per dag?

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 00:20

Ooh maar dat scheelt als je al een grote hond hebt rondlopen. Hoef je niet steeds van die mini porties te maken maar kan die gewoon met je berner meesnoepen. Alleen misschien met vleesbot wat lastiger, zie een chi nog geen lamsribben oid wegwerken. En als pup lijkt het mij helemaal niet lastiger, gezien die over het algemeen meer eten. Vleesbot van kleine dieren kan je heel goed voorbewerken met een hamer, wel even een goed zalje erom heen laten zitten dan haha :')

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 06:14

Dat is 1 soort vleesbot qua gewicht he. En ik voer Nog 2 soorten vleesbot en dan nog orgaan en spier :p

Kip en konijn krijgt Bella goed weg, de eendennekken zijn re groot om haar kaken te laten starten met kraken (ik denk ten minste dat dat het is) Ik knip de wervels 1 maal door en dan lukt het wel.

Mijn andere hond is een Sheltie overigens en is ook met kvv opgegroeid tot ie een half jaar oud was toen ben ik overgestapt op Barf. Ik koos voor een compleet versie kvv omdat ik toch heel zeker wilde zijn dat hij als pup alles binnenkreeg en dat hij niet een tekort zou oplopen omdat ik het fout Oh doen als beginnende barfer. Overigens kreeg hij wel als pup naast kvv compleet 2 x in de week wel al vleesbot voor te knagen. Bella ook trouwens.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 07:11

anneliesdj schreef:
Snijden en verdelen doe ik buiten in het gras, natijd een emmer water erover en klaar.

Hoe doe je dat dan in de winter als het vriest? Of als het regent?
Ik heb nu voor het eerst hele runderpensen mee besteld en ben nu echt aan het bedenken hoe ik dat ga portioneren.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 09:23

Runderpens (is bij ons 7 a 8 kilo) portioneer ik niet, die smijt ik in zijn geheel in de buitenkennel en daar schranst ze zich dan een dag of 4 het ongans van (hond *\%/* ) en dan een dagje uitbuiken.
Maar voor een chi wordt het geen hele runderpens hahaha.
Misschien idd kijken of ik gewoon stukjes van het vlees van Berner eraf kan snijden, krijg ik alleen weer lastige verhoudingen, want die eet precies een kilo. Maar op zich zal die paar gram ook geen verschil maken dan denk ik. Ik las wel idd best een Chi minstens 3 keer daags voeren? De Berner eet nl maar een keer op een dag dus dat moet ik wel aanpassen (vindt Lala vast ook niet erg hihihi)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:15

Urielle, als je hond 4 dagen lang alleen pens eet en in enorme hoeveelheden, gaat ze dan niet enorm aan de schijt?
Als ik dat zou doen zou hij hem ws in één keer opeten, uitkotsen, weer opeten en weer uitkotsen en de helft weer opeten. Ofzo. Langer dan een dag zal het er iig niet liggen.

HorseTopShop schreef:
anneliesdj schreef:

Hoe doe je dat dan in de winter als het vriest? Of als het regent?
Ik heb nu voor het eerst hele runderpensen mee besteld en ben nu echt aan het bedenken hoe ik dat ga portioneren.

Jas aan doen? Als het regent wacht ik tot het droog is of ga ik onder een boom.
Zo vaak regent het niet.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:20

Daarom had ik een aanrecht in de schuur speciaal voor de honden. En een aparte messenset, weegschaal, noem maar op. Als ze gegeten hadden ging er een emmer water overheen, aanrecht na elke keer snijden ontsmetten.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:54

anneliesdj schreef:
Zo vaak regent het niet.

Lijkt me niet echt fijn, om met al je spullen op het gras te gaan zitten in de regen of in vriesweer. Ook niet zo lekker voor je rug...?

Neuh, ik doe het gewoon binnen in de keuken :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:55

Urielle schreef:
Runderpens (is bij ons 7 a 8 kilo) portioneer ik niet, die smijt ik in zijn geheel in de buitenkennel en daar schranst ze zich dan een dag of 4 het ongans van (hond *\%/* ) en dan een dagje uitbuiken.

Serieus? Dat zou hier binnen 1 kwartier op zijn :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:58

Nee van pens heeft ze dat niet, lever oid kan ik niet voeren, dan gaat ze kotsen en aan de diarree.
Maar ik laat de pens wel in de buitenkennel, dus niet 24 uur per dag bij haar. Dan gaat ze hem begraven :+ Helemaal opeten zeker niet, als ze vol zit blijft het liggen. De kvvworst van gisteravond ligt er ook nog (ik geloof ook wel dat ze het niet zo lekker vindt trouwens, zit ook vis bij in en dat lust ze niet zo graag)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:58

HorseTopShop schreef:
anneliesdj schreef:
Zo vaak regent het niet.

Lijkt me niet echt fijn, om met al je spullen op het gras te gaan zitten in de regen of in vriesweer. Ook niet zo lekker voor je rug...?

Neuh, ik doe het gewoon binnen in de keuken :)

Voor je rug is het idd niet geweldig, maar verder niet anders dan binnen werken?
Keuken opruimen na de ravage lijkt me een heel stuk erger, plus dat de stank er nog een week blijft hangen. Nee dankje.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:00

anneliesdj schreef:
Voor je rug is het idd niet geweldig, maar verder niet anders dan binnen werken?
Keuken opruimen na de ravage lijkt me een heel stuk erger, plus dat de stank er nog een week blijft hangen. Nee dankje.

De stank heb ik geen last van. Het opruimen wel.
Ben wel zeker een half uur bezig met alles weer opruimen, schoonmaken en ontsmetten. Maar buiten ga ik niet doen met al mijn spullen en de schuur staat vol.

Misschien vriendlief niet alvast voorbereiden op een extra vriezer, maar voorbereiden dat ik de hele schuur in beslag ga nemen :')

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:06

Urielle , 3 keer per dag vindik onzin, Bella krijgt gewoon 1 keer per dag ( nu 2 keer als de hoeveelheid het toestaat omdat mijn andere hond nog 2 keer krijgt, die is 7 maanden oud)
ze kunnen prima op 1 keer per dag. Maar vastendagen dus niet doen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:10

Hoeveel spullen heb je dan wel niet?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:34

jilleroo schreef:
Urielle , 3 keer per dag vindik onzin, Bella krijgt gewoon 1 keer per dag ( nu 2 keer als de hoeveelheid het toestaat omdat mijn andere hond nog 2 keer krijgt, die is 7 maanden oud)
ze kunnen prima op 1 keer per dag. Maar vastendagen dus niet doen.

ok, ik las dat op barfplaats, ivm de suikerspiegel die jij al noemde.
Er was zelfs een mevrouw die 's ochtends, 's middags, 's avonds voerde en dan nog wat kleins als het hondje de bench in ging voor de nacht. Op zich is dat geen probleem want ik ben 5 van de 7 weekdagen thuis en de andere twee dagen heb ik een oppas dus die kan dan ook voeren, maar een keer per dag (of twee) is makkelijker dan 3-4 keer.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:36

anneliesdj schreef:
Hoeveel spullen heb je dan wel niet?

Ik?

Wat ik nu per keer gebruik is 2 snijplanken, vleesmes, hakmes, 4 voerbakken, 6 plastic bakjes (waar het vlees per kg in ontdooid), latex handschoenen, diepvrieszakjes, boterhamzakjes, digitaal weegschaaltje, extra bakjes voor afval, lijstje met wat ik moet afwegen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 14:31

Hm ja das wel veel :P
Maar dan nog zou ik dat liever meenemen naar buiten dan binnen zo'n ravage hebben.
Maar jij krijgt het ook in kilo'tjes aangeleverd, dan is het misschien nog te doen.
Wat doe jij dan tegen de stank?

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 15:16

enige stank die ik persoonlijkheb is van een kilo pens... en die snijd ik ook buiten... de rest stink niet vind ik.. maar misschien is dat een persoonlijke voorkeur?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 15:31

Ik heb geen stank in huis. Het enige wat stinkt is de pens.
Die krijg ik straks per hele pensen binnen. Ik weet nog niet hoe ik dat ga doen.
Denk toch dat het handig is om iets in de schuur te hebben om te snijden enzo.
Heb de droger ook gewoon in de schuur staan.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 15:48

Ik heb ook geen stank in huis hoor.. Alleen van pens en vis maar daar maak ik nooit porties van. De rest hak ik als het nog een beetje bevroren is dus ruik je niet, als je daarna alles schoonmaakt ben je van alles af ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 23:17

Ja als je geen pens en vis hebt heb je idd weinig stank :+

Kabeljauw is er zoeen, het enige wat ik maar weinig bestel, puur vanwege de stank :o

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 00:49

Ik heb qua pens even makkelijk gedaan en een paar zakjes gemalen pens gehaald, al verpakt per 500 gram. Helemaal niet erg dat ik nu een keer niet met een penslap aan de gang moet als is ongemalen natuurlijk wel beter. Ook een kalkoenvleugel erbij gekregen, iemand ervaring mee? Ding is wel erg groot en hard dus twijfel.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 08:43

Ik heb t wel maar hak het niet ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:37

Linea schreef:
Ik heb qua pens even makkelijk gedaan en een paar zakjes gemalen pens gehaald, al verpakt per 500 gram. Helemaal niet erg dat ik nu een keer niet met een penslap aan de gang moet als is ongemalen natuurlijk wel beter. Ook een kalkoenvleugel erbij gekregen, iemand ervaring mee? Ding is wel erg groot en hard dus twijfel.

Gewricht stukslaan zodat je de hele vleugel recht kunt trekken.
En dan zou ik gewoon even kijken wat je hond ermee doet.