Werkhonden & Training

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:11

MyWishMax schreef:
Ik schop jullie weer omhoog! Bericht uit Duitsland: Tay heeft HD/ED Normal! *\o/* *\o/*

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Top !!! gefeliciteerd

MyWishMax

Re: Werkhonden & Training

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:58

Dank jullie wel :D

Waar halen jullie de spullen voor trainingen? Of eigenlijk, waar bestellen jullie? Ik zoek wat dingen, maar de shops die ik ken kan ik ze even niet vinden. (Apport zit op weg naar college, maar nu is het vakantie en ik heb geen zin om erheen te rijden. :') )

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 13:08

Wij bestellen alles bij een Duitse shop. http://www.mh-ohneleine.de/ goede service, snel en tot nu toe in van de voordeligste en vanaf 29 euro verzendkosten vrij.

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 17:15

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 18:07

K9 shop kaatsheuvel :)
Goed spul met goede prijzen. Hebben een webshop

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 18:24

Ik maak riemen etc zelf, andere spullen via K9 inderdaad

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 15:35

Jeuj! VZH gehaald met 59 punten :) Zo trots! Hij ging rommelig aan de voet anders hadden we volle bak gedraaid. En dat voor mijn eerste hondje en eerste examen :D Kregen heel positief commentaar en ook weer tips om aan te werken. Superfijn!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 15:51

Gefeliciteerd

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 16:28

gefeliciteerd!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 16:34

Gefeliciteerd, goed zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 18:54

Ik was opeens het topic kwijt. Maar gefeliciteerd Nadina en MWM.

[***] is vandaag begonnen met 'jeugdwerk' Normaal wachten ze altijd langer. Maar aangezien hij al zo fel op het balletje met touw reageert. Zijn ze eerder begonnen. Wel rustig aan natuurlijk.

https://www.facebook.com/photo.php?v=702934519777809

Dit is trouwens de vader van [***]
http://offdejaysdragon.vhvdeijsselmond. ... honden/reu

De mensen die Dejay kennen zeggen dat [***] veel van hem weg heeft.

Voor de rest lees ik graag mee. Heb zelf nog niet veel verstand van IPO. Dus hopelijk hebben jullie hier begrip voor.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:36

Ik kan de Facebook link niet bekijken
Wat doen ze precies dan wat jij met jeugdwerk bedoeld??

Fayet gaat top speuren vooral en war spelen op het veld ze is erg baas gericht wil graag bijten in wat je dan ook vast hebt en kwa speuren gaat ze ook erg snel nu 5 X gedaan en ze speurt al enkele meters met de neus vol aan de grond ben super trots op dr.

Ze is nu 12 weken en alweer dik 10 kg
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:08

Oh ja mijn moeder heeft het niet openbaar staan. Mijn moeder noemt het jeugdwerk. Maar gewoon wat bijten op een bijt rol. Gewoon puur spelen nog. Moet mij er eens meer in verdiepen.

https://www.youtube.com/watch?v=NYeWQQm_AFk
Deze link wel zichtbaar?

En wat een prachtig dier is Fayet. Waar is die foto gemaakt?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:47

Deze kan ik zien, leuke pup. Ik vind het vrij snel al wat werk te doen maar beetje spelen kan geen kwaad. Ben ik niet gewent van die club die zijn normaal heel erg van het pup laten tot minimaal 6 maanden. Maar top dat hij het goed doet.
Hoe oud is django wat doen jullie verder met hem buiten dit jutten-spelen?

Die foto heb ik hier zowat achter thuis gemaakt in het bos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 23:23

Seven schreef:
Deze kan ik zien, leuke pup. Ik vind het vrij snel al wat werk te doen maar beetje spelen kan geen kwaad. Ben ik niet gewent van die club die zijn normaal heel erg van het pup laten tot minimaal 6 maanden. Maar top dat hij het goed doet.
Hoe oud is [***] wat doen jullie verder met hem buiten dit jutten-spelen?

Die foto heb ik hier zowat achter thuis gemaakt in het bos

Normaal wachten ze inderdaad langer. Maar ze wouden al eerder met hem beginnen omdat hij al een erg vaste beet heeft. Als we met hem spelen, laat hij alleen maar los op commando. Dus nu willen ze elke keer even op een speelse manier met hem bezig gaan. En elke keer pakken we ook de appél mee op de club. Maar goed ik weet niet precies de reden. Moet daarvoor even mijn moeder navragen.

[***] is nu 14 week oud (volgens mij) We trainen elke dag even appél met hem. Dit pikt ie erg goed op. Zondag gaat mams beginnen met speuren met hem. Is ze nog niet eerder aan toe gekomen. En voor de rest laten we hem lekker pup zijn. Af en toe mag hij spelen met mijn labrador. Maar die is eigenlijk nog net iets wat te lomp. Maar zo kunnen ze wel aan elkaar wennen (lab woont bij mij en mijn vader) En de mechelaar van mijn moeders vriend beschouwd hem als eigen pup. Dus tussen die 2 gaat het super.
En daarnaast slepen we hem overal mee naar toe. Zodat hij aan allerlei situaties went.

Mijn moeders vriend gaat waarscheinlijk nu ook IPO doen met zijn hond. Die gaat van de week of volgende week een keer mee kijken.

En wat woon je in prachtige omgeving <3

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 00:28

Leuk dat hij het zo goed oppakt dat maakt het trainen altijd extra leuk.

Ja wij wonen echt prachtig gelijk aan het bos met iets verder een heideveld met water

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 00:52

Seven schreef:
Leuk dat hij het zo goed oppakt dat maakt het trainen altijd extra leuk.

Ja wij wonen echt prachtig gelijk aan het bos met iets verder een heideveld met water

Ben jaloers. Ik moet enkele km's lopen voordat ik bij heidevelden uit kom.

En ja dat maakt het inderdaad extra leuk. Helemaal omdat het voor ons allemaal nieuw is.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 09:07

Ik heb alles op loopafstand gelukkig maar ga ook vaak met de auto naar andere heidevelden vind dat altijd heerlijk wandelen

IPO is ook een super leuke sport zeker als het goed word gedaan, zeker met lol getraind is het een top sport

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:17

Niet zeuren jullie, ik kom nooit op de heide, tenzij ik uren in de auto zit. :')

Leuk filmpje! Wel vroeg, willen ze dit regelmatig gaan doen? Wij beginnen ook veel later, met een maand of 8 / 9 pas (rond het voor röntgenen)

Ik heb me gisteren rot gelopen. Tay doet zijn oefeningen keurig, al ruim klaar voor VZH, alleen het volgen vind ik niet goed genoeg. Eigen trainer was weekendje weg, dus iemand anders heeft me geholpen, dus even het volgen aan gepakt. Hoger in drift zetten en even met bal volgen. Stukjes bal in hand, stukje bal in zak en alleen hand in positie en stukjes zonder hand. Hij pakte het enorm goed op. Als we dit vol kunnen houden, dan kunnen we misschien wel examen doen dit najaar. :D Met bijten een begin gemaakt met zij transport. Heeft hij eindelijk door dat hij naar mij moet kijken en wachten op commando, moet hij ineens naar de pakwerker kijken. :') Het was ook maar simpel pakwerker naast de hond zetten en zodra hij naar de pakwerker keek belonen, maar de 1e keer zat hij vol verwachting naar mij te kijken. :+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:53

Super merel de punten op de i zetten en hop vzh

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 08:40

Zo, ik heb gisteren een vreselijk lange dag gehad. 7 uur werden we opgehaald en zijn we naar Apeldoorn gereden. Daar bijna alle combinaties gekeken op het NK, heel gaaf. En natuurlijk even geshopt, pups van de reu van mijn trainster bekeken en heerlijk bijgepraat. We waren half 9 's avonds weer thuis. Was, ondanks het weer, een geweldig dagje hondensport!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 12:30

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 12:56

wij hopen morgen na dik een maand pauze weer te gaan trainen (verhuizen en klussen had even voorrang) heeft dat ei zich zondag avond verstapt op ene stoeprand.... hij had het zo druk met achterstevoren lopen om de beagles van hier achter te bekijken dat hij raar op de rand van de stoeprand stapte, nu loopt hij niet echt kreupel, maar ook net niet soepel zeg maar ...dus even afwachten hoe hij morgenochtend loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:14

[***] is druk aan het wisselen. Dus nu alleen appèl en speuren. Appèl gaat echt super. Wat er ook om hem heen gebeurd, hij heeft alleen maar aandacht voor mij.

Speuren begint nu ook leuk op te pakken.

Ik en mams hebben besloten dat ik de training overneem ivm omdat zij niet altijd kan met haar werk.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:20

Lijkt mij sowieso wat beter om te wachten met bijten, love_western. := :o
Leuk weekend WW!
Sonja, hopelijk is hij morgen helemaal opgeknapt!

Iemand nog een tip voor het volgen? Ik ben heel zeikerig en vind hem niet goed genoeg volgen om examen te gaan doen(maar de rest vindt dat ik niet mag zeuren haha), maar we lopen een beetje vast. Hij kan onder de hand super volgen, maar het afbouwen is even lastig. Of hij loopt keurig recht, maar kijkt om me heen naar rechts, of hij kijkt keurig, maar loopt scheef. :+

Apporteren gaat ineens heel hard vooruit, hij zit keurig naast me te wachten terwijl ik gooi, haalt hem netjes op en komt netjes zitten. Ik doe nog wel wat passen naar achteren als hij komt, maar hij houdt hem keurig stil. Kwartje is daar gevallen dus.