manishdra schreef:Ik heb nooit lam/rijst gevoerd ivm de rijstZe heeft namelijk glutenallergie, zou dan een beetje krom zijn om rijst te kopen
Rijst bevat helemaal geen gluten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Freggel schreef:Rijst bevat helemaal geen gluten
Thomas schreef:Ik kom even binnenvallen.
Ik heb een vraagje;
Kan een hond ook drukker worden door voer? of juist rustiger? Vrienden van ons hebben hele erge drukke hond, ze voeren pedigree, zou die hond daardoor abnormaal druk kunnen zijn?
Laika schreef:Redelijk goedkope vulling? Onwetendheid van de mensen die denken dat alleen vlees niet compleet is?
Verkooppraatjes dus meestal. Net als dat brok goed voor het gebit zou zijn.
Aranel schreef:Ik meld me hier ook eventjes, mijn pup heeft sinds een week een beetje vage 'klachten'. Ze heeft een dunbehaard plekje net boven haar voorpoot en bij haar hals, en ik vind dat ze meer dan gemiddeld krabt. Zo'n 4 a 5 keer per dag.
Nu dacht ik dat het misschien aan het voer kon liggen, ze krijgt royal canin puppybrokjes. Op verschillende sites las ik dat zulk soort klachten bij het voer vandaan kunnen komen.
Wat zouden jullie aanraden in het kader van vers voeren?
Dat barf is niet echt wat voor mij denk ik, daar heb ik de tijd niet voor ben ik bang. Ik zat zelf aan energique te denken, dat voerde ik mijn vorige pup ook(maar zelfs dat luste ze niet). Is dat iets?
0oSannuho0 schreef:Laika schreef:Redelijk goedkope vulling? Onwetendheid van de mensen die denken dat alleen vlees niet compleet is?
Verkooppraatjes dus meestal. Net als dat brok goed voor het gebit zou zijn.
Sorry dat ik even binnen kom vallen.
Bij ons komt er binnekort een pup en ik ben me ook aan verdiepen in de verschillende soorten voer.
Op school is mij verteld dat brokken wel degelijk beter zijn voor het gebit dan vlees/blikvoer. Alleen dit heeft te maken met tandsteen.
Door brokken te voeren slijt het tandsteen eraf door kauwen op de brokken. Ik heb gelezen dat daar speciale brokken voor zijn. T/D van Hills heten die. Die brokken zijn groter dan 'normale' brokken waardoor ze goed moeten kauwen.
Of dit echt werkt weet ik niet want ik heb er (nog) geen ervaring mee.