Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
slimmerik schreef:Stambomen zijn gevormd op karakter, uiterlijk, doel, en voorouders. Dus zo ongeveer alles wat er bij een pitbull niet deugt.
slimmerik schreef:En de honderden bijtincidenten met meestal fatale afloop.
slimmerik schreef:Kijk en dat is nou het dierenleed wat zo'n fokker veroorzaakt heeft.
Maar het is nog geen vrijdag.... Een ander land dan Belgie is dat geen optie?
slimmerik schreef:Met mijn kennis is niks mis. Ik probeer het gewoon in Jip en Janneke taal duidelijk te maken. De pitbull is gefokt om te vechten ....
Mis ....om te jagen De ultieme karakertertest werd uitgevoerd door ze te laten vechten.Zelfs nu nog zijn er zeer diverse bloedlijnen in de pitbulls van
jacht tot agility en speurhonden tot weightpullers.
En natuurlijk word er ook mee geknokt,dit is misschien 1% van al die honden. Er zijn zat andere rassen waar ook mee geknokt word.
en daarom zijn ze in Nederland verboden: hun karakter en hun geschiedenis. En de honderden bijtincidenten met meestal fatale afloop.
Fataal als in dodelijk?
Honderden? in Nl(,,slechts)"2 en dat hadden er gezien de omstandigheden veel meer moeten zijn
griebels schreef:Citaat: Er is een "eigen" Duitse wet, die bepaalde hondenrassen verboden heeft. Of het hebben hiervan aan strikte regels gebonden heeft.
Dit verschilt echter per deelstaat. Men kan zelfs een muilkorf- en aanlijngebod hebben dat bepaald wordt naar de grootte of het gewicht van de hond.
slimmerik schreef:Bij mij is er geen enkel vooroordeel.
slimmerik schreef:Maar ik begrijp dat jouw kennis de hele tweede kamer oversteigt inclusief alle adviseurs.
slimmerik schreef:Blijft een feit dat ze niet voor de zweetpootjes verboden zijn.
Citaat:Waarom is dit verbod er gekomen? Reden hiervoor is het bijzondere gevaar van agressiviteit bij dit soort honden. Elke hond is agressief te krijgen. Daadwerkelijke agressie treedt echter pas op aan het einde van een reeks opeenvolgende gedragingen, denk daarbij aan het grommen en ontbloten van de tanden. Bij honden die onder de RAD vallen isdit geleidelijke mechanisme verstoord. Deze honden zijn gefokt voor hondengevechten. Voor een vechthond is het van belang dat hij snel agressief wordt en - liefst zonder enige waarschuwing - in de aanval gaat. Heeft hij beet, dan laat hij niet gemakkelijk meer los.
meissielief schreef:
slimmerik schreef:griebels schreef:Citaat: Er is een "eigen" Duitse wet, die bepaalde hondenrassen verboden heeft. Of het hebben hiervan aan strikte regels gebonden heeft.
Dit verschilt echter per deelstaat. Men kan zelfs een muilkorf- en aanlijngebod hebben dat bepaald wordt naar de grootte of het gewicht van de hond.
Die Desiree die een permanente ban heeft en nu post op fokt onder de naam iones heeft volgens mij contacten in Spanje. Misschien daar eens proberen?
kazan schreef:hoi
hier weer even n berichtje van de ts..!!
@Slimmerik: Vaag??:S:S wat bedoel je daar mee.....
hoezo is een petitie teken vaag sorry hoor..