Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:37

miss_lizje schreef:
Maar ik zie trouwens ook wel big business hierin, verander kat in kind.... O:)
En na het lezen van al deze verhalen gaat hier ook geen cent meer naar de DA of asiels.

Hahaha...ik zat me dat ook al te bedenken. Toen ik nog klein was (vroegah) struinden we in vakanties dagelijks door een gebied van misschien wel 3 bij 3 kilometer van onze buurt. Had nog best prijzig voor mijn ouders kunnen worden. :+

Mijn centen gaan overigens in de toekomst ook naar 'elders'.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:45

Ts je hebt nu nog geen reactie van je mails begrijp ik. Wat opzich niet verbaasd(er zijn professionelere bedrijven waarbij het al erg lang duurt voor je mail terug krijgt helaas) waarom bel je nu niet ?
Als je alles perse zwart op wit wilt kan je dat in dat gesprek ook nog eens aangeven. Het is niet voor niks: een beller is sneller.

Als ik eerlijk ben vraag ik mij af wat er niet verteld wordt... ziet de kat er onverzorgder uit dan is gezegd ? Heeft hij iets opgelopen oid waardoor ze ervoor gekozen hebben om hem sowieso mee te nemen?

Ik denk dat er sowieso niet meer meegedacht gaat worden met een eigenaar die niet de moeite neemt om voor de rechten van dr kat op te komen door alleen wat mails te sturen ipv persoonlijk uitleg te vragen/geven.

Ondertussen zit t dier daar wel een tijdje dus zijn kosten imo wel terecht. Je weet nl dat ie er zit en laat m er toch zitten.

Als jij vind dat je gelijk hebt en het wellicht ook hebt mbt het betalen voor het ophalen.. dan helpt "achterover zitten" er niet bij.
Alleen mailen terwijl je weet dat ze er niet op reageren (laat ik voorop stellen dat dat niet normaal is en heel vervelend) dan stel je toch alles op alles om jouw eigendom terug te krijgen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:56

Quellian schreef:
<KNIP> Zou bijna aanbieden om de kat vrij te kopen. <KNIP>

Is reeds door twee personen aangeboden heeft niet mogen baten

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 12:34

Ik heb net een mail ontvangen waarin staat dat ik de kat niet terugkrijg. Dit omdat ik de kat niet als vermist heb opgegeven (ik zie hem wel vaker wat minder of even niet, kwestie van toevallig niet op hetzelfde moment als de kat thuis zijn)
En omdat er blijkbaar wat is misgegaan bij het overzetten van de chipgegevens bij het wisselen van eigenaar. De vorige eigenaresse heeft nu pas te horen gekregen dat dat ineens niet goed gegaan zou zijn??
Dus ze weigeren de kat terug te geven en gaan "medische zorg verlenen" omdat ie mank loopt en op zoek naar een ander baasje
Deze mail kwam van de directeur van het asiel

Wel vreemd dat ze eerst de kat wel wilden teruggeven, maar dat als ik aangeef hier niet voor te willen betalen, dat ik dan ineens allerlei smoesjes krijg waarom ik de kat niet terug zou mogen krijgen. Want hij moet nu ineens medisch behandeld worden, maar als ik gewoon naar hun zou luisteren en geld zou geven, was dat helemaal niet aan de orde?
Laatst bijgewerkt door Dorine92 op 15-01-18 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Daantjee12

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:35

Of je betaald en gaat de kat ophalen..

Ik snap nu niet zo goed wat het asiel aan het doen is, maar we hebben maar één kant van het verhaal gehoord en niet die van het asiel. Ik ben echt heel erg benieuwd naar hun verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:36

Dorine92 schreef:
Ik heb net een mail ontvangen waarin staat dat ik de kat niet terugkrijg. Dit omdat ik de kat niet als vermist heb opgegeven (ik zie hem wel vaker wat minder of even niet, kwestie van toevallig niet op hetzelfde moment als de kat thuis zijn)
En omdat er blijkbaar wat is misgegaan bij het overzetten van de chipgegevens bij het wisselen van eigenaar. De vorige eigenaresse heeft nu pas te horen gekregen dat dat ineens niet goed gegaan zou zijn??
Dus ze weigeren de kat terug te geven en gaan op zoek naar een ander baasje

Daar zit je kat dan met je principes. Had je geen principes gehad dan was hij nu thuis. Maar ik vermoed dat er iets meer gebeurd is dan een rustig gesprek
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-01-18 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

meggiemeg

Dorine92 schreef:

Mag dat al zo snel? Normaal is deze periode toch langer?

Nachocheese

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Maar ze hebben je toch gevonden via de chip? Wat zal er dan mis zijn gegaan?

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:37

Wtf is dat voor een gek asiel. Ik zou een belletje plegen met de politie. Zijn even helemaal wous geworden

MarjanB

Nou ja dus eerst stelen ze je kat en nu dus ook nog heling? T wordt steeds gekker zo..

Anoniem

Daantjee12 schreef:
Of je betaald en gaat de kat ophalen..

Ik snap nu niet zo goed wat het asiel aan het doen is, maar we hebben maar één kant van het verhaal gehoord en niet die van het asiel. Ik ben echt heel erg benieuwd naar hun verhaal.

Ik ook want dit gebeurt niet zomaar.

meggiemeg

Dorine92 schreef:

Dit vind ik heel vreemd, hoe hebben ze je dan kunnen traceren als de gegevens niet juist vermeld stonden?

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:38

Ik ben wel benieuwd wel asiel dit soort ongein utvreet.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 12:38

Oeps ik heb mijn vorige post nog gewijzigd maar jullie waren sneller. Zie wijziging

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:38

Dit had voorkomen kunnen worden als je direct was gegaan en had betaald, denk ik.
Harde les, TS. Sterkte. :(:)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:39

meggiemeg schreef:
Dorine92 schreef:

Dit vind ik heel vreemd, hoe hebben ze je dan kunnen traceren als de gegevens niet juist vermeld stonden?

Dit inderdaad.

Ik zou gewoon naar het asiel gaan nu. Laat ze het dan maar face2face vertellen wat er aan de hand is.

Anoniem

Eerlijk gezegd begin ik het idee te krijgen dat dit een reltopic is of dat de waarheid niet verteld wordt.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 12:39

Anoniem schreef:
Dorine92 schreef:

Daar zit je kat dan met je principes. Had je geen principes gehad dan was hij nu thuis. Maar ik vermoed dat er iets meer gebeurd is dan een rustig gesprek

Ik was heel rustig. Zeker net zo rustig als in dit topic, wellicht nog rustiger

Winged

Anoniem schreef:
Eerlijk gezegd begin ik het idee te krijgen dat dit een reltopic is of dat de waarheid niet verteld wordt.

Ik Tem hier even op

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:40

Goh, apart verhaal dus. Blijkbaar waren de gegevens van de chip dus niet correct overgezet. Dat gebeurt helaas wel vaker. Een kat kan wel een chip dragen, maar die moet je als nieuwe eigenaar zelf overzetten op jouw naam.
Als je nu betaald krijg je de kat ook niet meer terug?
Harde leerschool dus. Zet je principes opzij en dan had je de kat wellicht nog terug gehad.
Ik hoop dat de kat een fijn nieuw thuis krijgt. Zwart wit zijn loont dus inderdaad niet.

Ook ik zou naar het asiel gaan, maar ik snap uberhaupt niet dat je dat nog niet gedaan hebt.
Dat had wellicht heel veel uitgemaakt.

paardje87

Ik volg al een tijdje en ik ben zelf bezig met mijn opleiding wat betreft de juridische sector. Ik wil geen juridische uitspraken doen want ik weet niet de alle feiten en ik wil geen fout advies geven, maar ik denk dat een belletje naar de politie hiervoor geen enkel kwaad kan, is dat asiel nou helemaal van het padje af?!

Anoniem

Palmera schreef:
Dit had voorkomen kunnen worden als je direct was gegaan en had betaald, denk ik.
Harde les, TS. Sterkte. :(:)

Waarom sterkte ? TS gaf zelf aan niet om de kat te geven en er geen band mee te hebben.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:41

Ik denk niet dat het asiel van het padje af is, maar dat we hier maar één kant van het verhaal te horen krijgen en dat er nog veel meer factoren mee spelen.

anne_bento

Ik vind dit topic echt zo bizar.. lees al vanaf begin mee en het blijft een raar verhaal.
Ik had persoonlijk de kat meteen opgehaald maar had daar wel even flink stennis geschopt en het er zeker niet bij laten zitten. Toch te bizar voor woorden dat je moet gaan betalen voor een kat die zij hebben meegenomen, ze hadden eerst eens goed moeten rondvragen van wie dat kat is voordat ze beginnen met voeren en vangen. Ik vind wel dat er 2 kanten van een verhaal zijn, dus helemaal goed beoordelen van dit verhaal is wat lastig, maar puur gebaseerd op wat hier staat absurd.

Ik zou aangifte doen bij de politie voor het stelen van je kat.
Laatst bijgewerkt door anne_bento op 15-01-18 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Hoe kunnen ze dan jou gebeld hebben als nu ineens de gegevens op de chip niet goed zijn? Politie bellen aangifte doen van diefstal en heling, dat je weet waar je eigendom zit, mail van de directeur doorsturen als bewijs en je kat halen.