Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tesseke

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:31

Een tijdje niet meer kunnen bijlezen hier.

Straks komt degene die Galia heeft gevonden langs. Ze is toevallig in België en wil haar graag nog eens zien. Ik heb gevraagd of ze foto's heeft van toen ze net gevonden was, maar ze spreekt weinig Engels. Gelukkig is Er wel iemand bij die Spaans kan, misschien kunnen we zo wat meer te weten komen over haar.

Ook heb ik ons ingeschreven voor onze 1e wedstrijd gehoorzaamheid! Mijn doel is niet laatste te zijn en een hoop bij te leren. 4 mei is het zover!

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:08

En tesseke, wat te weten kunnen komen over Galia?
Nog eventjes oefenen tot 4 mei, spannend!

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:57

Niet heel erg veel, wel dat ze gevonden is met een touw om haar nek. Dat ze zich niet op haar gemak voelt in de donker hadden ze nog geen weet van, daar was in Spanje nooit iets van te merken (maar toen zat ze ook met meerdere honden).

Wel heeft ze nog foto`s van toe ze pas gevonden is. Deze gaat ze volgende week mailen.

Maar toen Sandra binnenkwam was het precies of Galia terug vanalles herinnerde. Niet meer de vrolijke spring-in`t-veld wat ze ondertussen is, maar weer het gereserveerde hondje dat toch wel eens wilt komen kijken maar het niet helelaal vertrouwd. Zo heeft ze nog nooit eerder op iemand gereageerd. Vanaf dat Sandra weg was, was alles ook weer dik in orde en ging ze weer vrolijk achter haar speeltjes aan :-)

Gaat er nog iemand van hier zondag naar de wandeling van GSH in de Loonse en Drunense Duinen?

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:22

Hier nog steeds een stille meelezer zondag halen wij ons opvangpupje van schiphol de stichting vliegt zelf over enbkomt dit keer met een stuk of vijf pups plus volwassen honden terug erg leuk. Ze landen om elf uur dus dan zijn wij er ook om gelijk pups over te pakken en bij hun vrijwilligers te bezorgen .:-) wij nemen een bruin wit teefje mee naar huis dit keer onwijs schatje dus vind vast snel een baasje zijn hier mensen die eigenlijk ook vrijwilligers werk doen voor een organisatie?

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 08:30

Voor welke stichting vang jij op NienkeNiels?
Ik doe nog geen vrijwillgerswerk, maar ik denk er over om te gaan nabellen bij adoptanten bij AINF.Heb er nu wel tijd voor!

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 09:07

Wij doen het voor dierenhulpmirbessa zij helpen een asiel in portugal en proberen dus ook hondjes daar te plaatsen en halen ook straat pups van straat etc. :-:-)

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 09:28

Lijkt me leuk om adoptie pleeggezin te zijn, alleen verstandig is het niet.
Ken mezelf langer dan vandaag heb ik zo een huis vol honden :+

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 10:05

Inderdaad leuk maar niets voor ons, we hebben enkele jaren kittens opgevangen (nu gestopt) en ons kattenbestand is geeindigd op 13 exemplaren. Ik wil niet weten wat er gebeurt als we honden gaan opvangen!

NienkeNiels is jullie vorige knappe pleegkind geplaatst?

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:18

hihih! Moet zeggen dat ik het de eerste keer ook wel ontzettend moeilijk vond hoor... maar ach je stelt je er op in. en Als je ziet hoe blij je mensen weer kan maken met een hondje wat helemaal voor het hondje gaan en dol op hem/haar zijn is voor mij snel goed! En daarbij kunnen wij weer een ander hondje helpen hihi.. Het andere hondje is inderdaad erg snel geplaatst haha heeft een baasje gevonden.
Hier een spam!
[BB-ITP] Opvanghondje Coco!

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 05:33

<3

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 07:42

Wat een snoepie!

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:34

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:39

Wat een schatje is coco.Heb hem snel maar weer weggeklikt :=

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:27

Aaah wat een lieverd. Vind de moeder ook mooi, lijkt wel een beetje op Emma.
Misschien zijn ze stiekem familie. :P Ze komt wel van de straat uit hetzelfde asiel.

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:37

Oh leuk, neem jij haar erbij Agnes!

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:46

Hehehe neeee je wordt er wel hebberig van. Elke keer weer komen er zulke leuke voorbij.
Soms denk ik ook dat ik weer wil opvangen maar ik ben bang dat ik dan in no time een hele verzameling heb. :o

Later als ik groot ben en een grote tuin heb enzo in een mooi warm land :') kom ik misschien Emma's broertje wel ontvoeren die zit er nog steeds.
http://www.bianca.pt/english/index.php? ... Itemid=139

Maar ik denk niet dat die nog gelukkig wordt als stadshond.. -O-

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 11:24

Even een update over Tara door het balletje gooien is ze wat vermoeider(ik eerder als zij!) en het bezitterige wordt minder, ik weer haar ook af omdat ze mij nogal claimt(moet r beetje negeren) Met de katten en kinderen doet ze het geweldig

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 03:08

Ook lang niet meer geweest maar alles weer, min of meer, bijgelezen. Omdat ik een flink ongeluk heb gehad is er niets meer gekomen van wandelingen buitenshuis maar thuis is er genoeg te doen voor hem. Laatst wel weer geprobeerd om een wandeling te maken maar hij kreeg meteen ruzie. Door mijn beperking kon ik niet ingrijpen, wel verder lopen. Mijn hond was wel boos geworden maar had niet echt aangevallen alleen gehapt en ging direct met mij mee. Andere hond ging ons wel achterna ondanks het roepen van zijn vrouwtje. Ik baalde wel maar mijn hond zat sociaal niet verkeerd en luisterde goed. Andere hond had geen schrammetje.
Helaas zien niet alle hondeneigenaren hoe het precies werkt tussen honden onderling.

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 07:36

Jeetje Percy, dat klinkt niet best dat ongeluk.
Auto ongeluk?

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:31

Sterkte percy.
Wat was er gebeurd?

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 08:11

Er staat een kwispelend hondje op mijn schoot, handig typen!
Ik moet wandelen geloof ik...
Lola wordt iedere dag tussen 7 en half 8 wakker en dan moet ze plassen, uiteraard vind ik het knap dat ze zo zindelijk is dus dan ga ik er uit en laat haar even in de tuin zodat ik even rustig kan ontbijten.
Al zou ik kunnen, dan kon ik nog niet uitlapen.
Ik heb wel eens gekeken wat ze doet als ik doe alsof ik gek ben en blijf liggen.
Ze gaat dan in eerste instantie rondlopen, luidruchtig gapen, krabben, aan mij ruiken, mij kleine duwtjes geven met haar neus, kortom zg toevallig lawaai maken.
Als ze dan ziet dat mijn ogen open zijn krijgen we de kwispel en kus tour.
Inmiddels ben ik toch echt wel klaarwakker en zit me dood te lachen om deze zg subtiele pogingen mij mijn bed uit te krijgen.
Douwe is er dan ook wel wakker van en begint dan ook met luidruichtig gapen en gaat bij ons op bed liggen.
Ik ga er dan maar snel uit anders is Johan ook nog wakker.
Niet dat dat heel erg is want die slaapt vervolgens gewoon weer door.
Dit was deel 1 van de cursus "hoe wek ik subtiel mijn mijn baasje"

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 08:30

Maar als ze moeten plassen mogen ze je wakker maken.
Sasja komt niet boven maar als ze niet lekker is en 's nachts moet dan gaat ze heen en weer drentelen door de kamer.
En op een houten vloer hoor je dat.
En als ik dan niet wakker wordt gaat ze onder aan de trap de trede graven.
Dat hoor ik zeker en zo niet dan gaan we piepen.
En de stap daarna is gewoon blaffen.
En dan moet ik er gewoon uit.

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 08:41

Haha mazzeltje, heerlijk!
Dat herken ik wel. Trisco maakte me in het begin ook altijd zo 'subtiel' wakker. Dat is nu uitgegroeid tot iets minder subtiel: hij weet hoe hij mijn dekens af moet trekken en duwt vervolgens zijn koude natte neus in mijn gezicht.

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 08:45

Haha!

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:01

Jonas maakt ons nooit wakker. Hij kan z'n behoefte ook erg goed ophouden. Behalve als hij diaree heeft dan geeft hij het wel erg goed aan! Gelukkig.
Sinds afgelopen week zijn de eerste kikkers weer in ons wandel gebied en dat betekend voor jonas: KIKKERJACHT! Hij springt alle vijvers rond en dat ziet er zo komisch uit :D