Bokkers met Katten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Muzefee

Re: Bokkers met Katten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 12:41

Haha Gwen, gewoon twee onder één kap, wel met flinke aanbouw overigens. :P Ook mede voor de katten. :P M'n moeder heeft jarenlang wel nestjes gefokt, dus we hebben wel eens een stuk of 15 katten gehad, maar inmiddels is het flink ingekrimpt tot 6, eigenlijk best leeg, haha!

Zal vanavond eens wat foto's bij elkaar zoeken! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:10

Leeg, ik vind t nog veel _O-

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:23

Wij hadden vroeger twee Oosters Kortharen en drie jongen ervan, plus regelmatig de jongen uit volgende nestjes, en dat allemaal in een achteraf piepklein rijtjeshuisje :+ .

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:25

Gezellig toch! Ik kan er niet zonder, hoewel ik niet zoveel hoef, vind die 6 en volgende maand 7 wel genoeg. :P

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:47

Wij hadden er zeker 10 jaar drie, nu al een tijdje weer 2 ...vind het toch ook "weinig" hoor :(:)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:14

Hier ook 6 stuks en worden er nog meer, ben sinds een tijdje met fokken bezig dus nu wat uitbouwen. Mensen denken altijd dat dat druk en veel is, maar als ze dan bij me op bezoek zijn, valt het ze op dat het zo rustig is en helemaal niet opvalt.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:19

Ik heb er 'maar' 2, ik ben er alleen bang voor dat als een 3e of 4e bijkomt dat de onderlinge verhoudingen anders worden. Ze zijn nu zo gezellig samen en weet niet of ik ze er echt blij mee maak om er nog 1 of 2 bij te nemen. Zou qua ruimte wel passen, vrij grote 2 onder 1 kap met tuin (grote kattenren staat op de planning).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:24

Ik zou er nog wel een tweede bij willen maar mijn vriend wil dat echt niet.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:27

Wij nemen op dit moment ook geen nr3 omdat Koshka dat teveel stress gaat bezorgen naar alle waarschijnlijkheid en dat is niet bevorderlijk voor z'n zwakke hart ;)

Maar mocht hij komen te overlijden, dan zoeken we er wel weer een bij. Wat dat wordt weet ik nog niet, heb wel voorkeuren voor rassen en ook kleur. Maar hij moet vooral bij Maliki passen, hem aankunnen, met hem méé kunnen in zijn gedrag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:28

MamaMiesje schreef:
Wij nemen op dit moment ook geen nr3 omdat Koshka dat teveel stress gaat bezorgen naar alle waarschijnlijkheid en dat is niet bevorderlijk voor z'n zwakke hart ;)

Maar mocht hij komen te overlijden, dan zoeken we er wel weer een bij. Wat dat wordt weet ik nog niet, heb wel voorkeuren voor rassen en ook kleur. Maar hij moet vooral bij Maliki passen, hem aankunnen, met hem méé kunnen in zijn gedrag.

Neem ook een bloterikje :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:30

Nou...ze lijken me nogal kwetsbaar in een matpartij, zo zonder vachtje :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:32

MamaMiesje schreef:

Dan moet Maliki sokjes aan _O- MAar vols mij valt het nog wel mee met de kwetsbaarheid.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:08

Hier is het eigenlijk altijd wel goed gegaan, maar er zijn, met name met de Bengalen, wel wat krengetjes bij, haha. Ben dan ook wel benieuwd hoe die Savannah de boel gaat overnemen, hij zal wel de grootste worden en over het algemeen zijn ze ook wel vrij veel in de weer. De Main Coon poes die we hebben is ook al groot, zwaar en druk, dus we gaan wel zien. :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:11

Ik kreeg net via Facebook een filmpje van mijn ex-Bengaal :D
Ze heette Satin en ze woont nu bij mijn neef (want ja: zij was ook een ENORM moorddadig kreng tegenover de andere katten :') Absoluut niet tegenover ons of de kinderen trouwens :+: )
Ze ziet er super uit en neef is er nog steeds heel blij mee :D

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:13

wij hebben er 4 en daarvan zijn er 2 heel vaak buiten, dus het is super rustig in huis.

ook als ze allemaal binnen zijn dan hoor of zie je zie niet

behalve dan als fox een achterlijke bui heeft

http://www.youtube.com/watch?v=6hA2doMqe18

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:15

Hihi gek beest :=

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:22

@ Mamamiesje, ja he... Zijn soms enorme krengen. :oo Hier heeft ze het vaak gemunt op de Noorse Boskat, die liet het eerst over zich heen komen, maar de rollen zijn nu zo nu en dan wel omgekeerd. :P

Haha die is lekker gek dipstaartje!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:29

Wij hebben er 2 en het blijven er ook 2 :))
Het zijn Chartreux's heerlijke luie lieve donders maar Bruno is wel wat angstig en eenkennig, die ga ik niet gekmaken door er een kat bij te nemen :)
Overigens zou ik 1 kat niet willen gezien we allebei werken en ze mogen niet naar buiten. Ze hebben dan elkaar en als ik zie hoe leuk ze dat doen <3

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:47

Joolien schreef:
MamaMiesje schreef:

Dan moet Maliki sokjes aan _O- MAar vols mij valt het nog wel mee met de kwetsbaarheid.

Ik stoei nog weleens redelijk wild met ze. Meestal wel lichte krasjes op m'n handen maar het gaat er niet gauw echt doorheen.

Lijkt me dat dat voor huidjes van even blote katachtigen ook geldt :)

Zie bij hun overigens ook weleens kleine korstjes van elkaars nagels en tandjes. Soms zijn ze knuffelig en soms gaat het er lomp aan toe.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:09

Oja, dat filmpje van Dipstaartje had ik geloof ik al eens voorbij zien komen :D .

Onze Miss Poes tolereert Abeltje min of meer, ze gromt alleen als ie te dichtbij komt, maar je merkt heel goed dat hij wat haar betreft niet bepaald toegevoegde waarde heeft := . Ze wil mij niet delen eigenlijk. Als zij komt te overlijden komt er wel een kat bij, aan Abel merk je dat hij wel erg op poezelig gezelschap gesteld is. Hij speelt ook graag met de oudere poes van de achterburen die nooit uit hun tuin komt.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:25

Fijn Mamamiesje. :)

Geweldig Dipstaartje, die van mij rennen er wel achteraan, maar terug brengen, echt niet... :P

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:46

Miss Poes is af en toe even heel speels, maar terugbrengen doet ze dus écht niet, en meestal zit ze je aan te kijken alsof ze zich afvraagt of je wel goed bij je hoofd bent :+ .

Onze Oosterling apporteerde wel :j . Hij wilde zelfs dat je hém wegwierp en dan kwam hij luid ronkend terugrennen om nog eens weggegooid te worden :') .

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:15

Onze noor apporteert ook. En als ze wil spelen komt ze ook gerust wat brengen (ook als we liggen te slapen, word je wakker met propjes en muisjes in bed :') )
En mijn htk katje had laatst ergens een voorraadje WC papier gevonden en kwam elke keer met stukjes papier aanwandelen. Legt ze voor je neer en loopt dan weer weg :D Katten zijn en blijven misterieus...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:17

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:33

Mootje1980 schreef:
Hallo allemaal even een vraagje... Mijn kat krabte zichzelf de laatste week helemaal open. Ik heb haar twee keer een anti vlooien middel gegeven van de kruidvat met een week ertussen. Blijkbaar heeft dit niet geholpen. Wat ze kreeg allemaal korstjes en sinds 1e kerstdag zelf een open plek op haar rug. Net naar de Dierenarts geweest met haar en die heeft een ander vlooienmiddel (advantage) en een flesje hydrocortiderm meegegeven voor de open plek. Ik heb haar net het vlooienmiddel gegeven en ze krabt zich werkelijk suf de plukjes haar hangen tussen haar nagels. Mijn eerste vraag is of dat wel normaal is direct na de behandeling. Mijn volgende vraag is of ik nu dan ook automatisch een 'plaag' in huis hebt en hoe ik dat zou merken. En wat moet ik nu allemaal doen. Poes kruipt stiekem wel eens in de kledingkast. Moet ik nu echt alles wassen? En als ik nu toch bezig ben meteen maar de derde vraag; denken jullie dat ze naar buiten mag in de regen of spoelt het middel weg. Op zich heb ik haar wel liever binnen nu maar mijn dochter van 1 is haar nu ontzettend aan het lastig vallen. Dat is zielig maar ook een beetje eng voor de kleine met de hydrocortiderm die ze op haar plekken heeft... Wel heel schattig trouwens kleine die maar met de neusspray achter de poes aan rent... ik heb haar immers vertelt dat de poes ziek was toen we naar de dierenarts gingen...

Hoi, wat je kan doen is een spuitbus kopen (die hebben wij in de winkel staan, waar ik werk) die kan je gewoon spuiten en dat dood de vlooien en eitjes. Heb je de combo gebruikt? Die ook de eitjes dood maakt? En misschien, dit hoorde ik laatst bij honden, kan je de kat wassen.. Of gewoon afspoelen zeg maar. Bij honden is het natuurlijk wel anders, maar misschien helpt dot ook? Die hond had ook allemaal plekken van het krabben (open) en anders misschien op internet kijken of nog een keer naar de dierenarts..