Bokkers met vissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:58

Quellian schreef:
De kleine man heeft een aquarium en 2 visjes gekregen met Sinterklaas. Wij hebben een 20L aquarium gekocht, omdat ons werd verteld dat het 54L aquarium (dat we eerst wilden) te overdreven was voor 2 vissen. Volgens de mensen in de winkel konden er in een 20L aquarium 6 vissen, maar ik vond 2 wel genoeg. En toch vind ik het sneu.

Deze hebben we en een egaal oranje:
[ Afbeelding ]

Ik kan hier wel om janken :( je vissen zitten echt VEEL met de nadruk op VEEL te klein :( en gaan giga vergroeien in die inimini bakje,, in dit bakje kunnen helemaal geen vissen,, ik zou de sluierstaarten of terug brengen of zorgen dat je een groter aquarium krijgt..

Ook kun je vissen niet tegelijk met het aquarium kopen deze moet eerst minimaal 3 weken indraaien... Ik durf bijna te wedden dat je vissen nu binnen 3 weken dood zijn door de nitriet in de bak vooral omdat het stevige vervuilers zijn..

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:04

secricible schreef:
Een betta man kan eventueel in 20l, is wel op de grens. Dan wel een filter en verwarming erbij!

Ik had ook gehoord dat een betta man prima in een 15 liter kon. Blijkbaar is dat echt veel te klein
Pff wat een mooie aquariums komen er hier voorbij <3
Volgend jaar wil ik toch echt een grootte, mooie, geweldige aquarium met mijn mooie betta's in :j

Even een update van mijn betta situatie nu, na de slechte info in de winkel:
Dus betta man 1 is naar familie verhuist met de helft van de vrouwtjes, in een groot aquarium met ansistricussen en neons.
De betta man nr 2 is naar mijn metekindje (60l geloof ik) omdat de hare gestorven was. En nu heb ik er nog 1 in een 30 of 40 liter aquarium zitten met 3 vrouwtjes. De bedoeling is wel dat die aquarium volgend jaar voor garnalen dient en dat de betta's in een grotere aquarium met meubel komen. Eerst nog wat sparen en mijn ouders overtuigen. Het nadeel van hotel mama zeg maar...

Sappos

Re: Bokkers met vissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:16

Super goed Feria!

Ik zou ook geen Betta in een 20 liter houden, weet je hoe hard mijn Betta kan zwemmen :oo 20 liter is ook veel moeilijker stabiel te houden dan een grotere bak. Ik vergelijk me ook niet met hoe de dieren bij een dierenwinkel of bij de kwekers zitten, daar wil ik me niet eens mee vergelijken, ik weet dat ik een mooie happy Betta heb. Ik vond een 60 cm al klein voor een Betta O:)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:20

Ik heb juist begrepen dat een betta niet te groot mag, omdat hij daardoor teveel vermoeid raakt. Ik heb het er met een aantal aquariumzaken over gehad om mijn bettaman over te plaatsen naar een nanobsk, zij gaven als minimum 20-30l aan. Dennerle heeft zelfs de bettacube omtwikkelt van 20l, speciaal voor de betta. Niet dat dat nou alles zegt, maar volgens mij zou je in dat bakje prima een betta kunnen houden...
Helaas was ik te laat met info inwinnen, mijn betta is aan vermoeidheid overleden in een 100l bak. Hij had zo de neiging om die hele bak als territorium te verdedigen, dat kunnen ze niet aan...

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:23

Ik heb de minst territoriale Betta ooit :') Hij zwemt in slomo de hele bak door, alles op zijn tijd. Als ik m trigger met een spiegel wordt ie even fel naar de guppen maar dan zwemt ie er gewoon 20 cm achteraan en gaat dan weer eten :') Met de Cory's en Neon's bemoeit hij zich niet. Hij is ook helemaal niet bezig met schuimnesten, alleen met eten. Ik heb ook een te dik filter (6x inhoud per uur) op mijn bak staan, dat zou hem ook moeten vermoeien maar heb m zo gezet dat de stroming minimaal is.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:25

leuk hoor al die bakken! Ik ga morgen denk ik een aquarium kopen ik mis het best wel.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:29

*\o/* Wat ga je erin doen?

Ik wil nog een aquarium :') Ik wil een Nano met CR/CB garnalen :=

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:47

_San87_ schreef:
Welke blauwe garnalen zijn dat dan? Ik ken een aantal soorten, maar die zijn allemaal erg duur of niet kleurvast.

Ik ben benieuwd :).

Blue fairy's :) is een kleurvariatie van de vuurgarnaal. Op Google staan wel mooie foto's. Via sites kosten ze 7 € per stuk :oo maar ik heb iemand gevonden die ze heeft voor 1 euro :D en dan gewoon goed selecteren en de lelijke eindigen als kogelvoer :p

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:48

secricible dat had ik inderdaad ook al gehoord, tot nu toe gaat het goed met de betta's in de grote bak. Ik moet nu ook wel zeggen dat ie erg rustig is en voornamelijk op de zelfde plaats wat blijft aanmodderen. Als je een agressief en territoriaal mannetje hebt zou dat best kunnen te groot zijn inderdaad. Moet ik even over denken dan met Joe, die zit nu al hele dagen heen en weer te crossen in die kleinere bak. :?

Ik had net weer een ziek vrouwtje |( heb der maar verlost. Is nu al de 3de in 3 weken tijd!
Ik heb esha 2000 geprobeerd en nu een spul tegen bacteriën, maar niets lijkt te helpen.

Misschien weten jullie raad?
symptomen:
- eerst heel rustig worden, op de bodem liggen en alleen naar boven om lucht te halen
- niet meer eten
- vermageren, maar een gezwollen buik op het einde
- witte ontlasting lijkt het wel (dacht ook aan een worm ofzo)
- zwaar ademen
- kleur verlies, vinnen soms stuk en rood aangelopen
- op het einde hangen ze in het water met het hoofd omlaag, echter kunnen ze wel nog gaan lucht happen.
- op het einde kleurt de buik rood (alsof ze intern bloeden? )

Ik zoek nu op internet naar ziekten die met deze verschijnselen gepaard gaan, maar het lijkt wel alsof ze verschillende dingen door elkaar hebben ofzo?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:52

Feria, anders even langs een goede aquariumspeciaalzaak voor info? Er zijn soms ook dierenartsen die hier verstand van hebben. Klinkt overdreven voor een vis, maar als het je dadelijk je hele vissenbestand kost, ben je meer kwijt gok ik...
Is je water helemaal goed?

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:57

sappos: ik weet nog niet wat ik erin ga doen en twijfel ook nog tussen 20 en 60 liter..Wil geen hele grote bak meer sinds mijn 380 liter bak lek is gegaan toen ik een weekendje weg was en ben ook verhuist naar een kleinere woning dus ik weet het echt nog niet denk gewoon simpel guppies of platy;s of een hele donkere bak ( zwart zand en achterwand) met neon tetra's. Er komt SOWIESO een labeo bicolor in sinds mijn meneer Labeo ( ja echt zo heette hij) is dood gegaan mis ik die. Als die te groot wordt geef ik hem aan mijn broer

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:59

feria: Zo is bij mij stip begonnen. Eerst die symptomen ( en al 30 dode vissen) en toen kwam witte stip erbij en had ik nog maar 1 kegelvlekje over ( had 70 visjes!)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:04

Eddy_Rocks schreef:
_San87_ schreef:
Welke blauwe garnalen zijn dat dan? Ik ken een aantal soorten, maar die zijn allemaal erg duur of niet kleurvast.

Blue fairy's :) is een kleurvariatie van de vuurgarnaal. Op Google staan wel mooie foto's. Via sites kosten ze 7 € per stuk :oo maar ik heb iemand gevonden die ze heeft voor 1 euro :D en dan gewoon goed selecteren en de lelijke eindigen als kogelvoer :p

Dat is goed te doen :oo.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:24

secricible schreef:
Feria, anders even langs een goede aquariumspeciaalzaak voor info? Er zijn soms ook dierenartsen die hier verstand van hebben. Klinkt overdreven voor een vis, maar als het je dadelijk je hele vissenbestand kost, ben je meer kwijt gok ik...
Is je water helemaal goed?

Heb ik al gedaan, die hebben esha en dat bacteriën gedoe aangeraden.
Water is inderdaad helemaal goed ja, dat was ook het eerste waar ik aandacht.
Kiki: thx voor de tip! Dat ga ik nog eens proberen dan, daar heb ik ook een product voor.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:51

_San87_ schreef:
Eddy_Rocks schreef:
_San87_ schreef:

Dat is goed te doen :oo.

Inderdaad! Heb ik weer geluk, het is nog in de buurt ook :D

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:54

He eddy_rocks! Dan zijn 3 quotes! dat is toch niet mogelijk :P

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:56

Haha, nee dat dacht ik ook niet.. Maar mij lukt het altijd :P

Ik stop wel met quoten :')

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 00:07

eddy rocks ik ben jaloers :D

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 00:08

kiki1983 schreef:
sappos: ik weet nog niet wat ik erin ga doen en twijfel ook nog tussen 20 en 60 liter..Wil geen hele grote bak meer sinds mijn 380 liter bak lek is gegaan toen ik een weekendje weg was en ben ook verhuist naar een kleinere woning dus ik weet het echt nog niet denk gewoon simpel guppies of platy;s of een hele donkere bak ( zwart zand en achterwand) met neon tetra's. Er komt SOWIESO een labeo bicolor in sinds mijn meneer Labeo ( ja echt zo heette hij) is dood gegaan mis ik die. Als die te groot wordt geef ik hem aan mijn broer

Ik zou dan gaan voor de 60 liter 20 liter is echt niet geschikt voor visjes en doe je ze echt te kort mee..

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 00:09

20 liter is geschikt voor garnalen.....

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 00:09

Prima geschikt voor garnalen maar niet voor vissen ( ook de vissen die ze noemt niet :) )

Mijn bestandje is helemaal compleet..

1 uitval van een otocinclus,, deze was al sinds moment 1 niet in orde en wist dat ik deze kwijt zou raken.. Had gerekend op meer uitval maar ben zeer tevreden zo.

Koppeltje colisa,, 10 rasbora heteromorpha,, en dus 4 otocinclus.

Ben er erg tevreden mee,, wilde eigenlijk ook nog wat garnalen dr bij maar t wordt echt te druk in mn bakje en dat wil ik niet dus laat ik het maar zo.

Ben erg tevreden over de kegelvlekjes,,, ze doen het zo goed,, scholen mooi zijn mooi diep rood van kleur ik ben ook erg trots want zo mooi heb ik ze eigenlijk nog nooit gezien haha.

T virus is wel weer aangeslagen sinds ik weer begonnen ben... Zit alweer te kijken voor een juwel trigon 350 helaas is dat een jaren plan ivm de verhuizing die niet opschiet :(

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 00:19

Feria schreef:
secricible dat had ik inderdaad ook al gehoord, tot nu toe gaat het goed met de betta's in de grote bak. Ik moet nu ook wel zeggen dat ie erg rustig is en voornamelijk op de zelfde plaats wat blijft aanmodderen. Als je een agressief en territoriaal mannetje hebt zou dat best kunnen te groot zijn inderdaad. Moet ik even over denken dan met Joe, die zit nu al hele dagen heen en weer te crossen in die kleinere bak. :?

Ik had net weer een ziek vrouwtje |( heb der maar verlost. Is nu al de 3de in 3 weken tijd!
Ik heb esha 2000 geprobeerd en nu een spul tegen bacteriën, maar niets lijkt te helpen.

Misschien weten jullie raad?
symptomen:
- eerst heel rustig worden, op de bodem liggen en alleen naar boven om lucht te halen
- niet meer eten
- vermageren, maar een gezwollen buik op het einde
- witte ontlasting lijkt het wel (dacht ook aan een worm ofzo)
- zwaar ademen
- kleur verlies, vinnen soms stuk en rood aangelopen
- op het einde hangen ze in het water met het hoofd omlaag, echter kunnen ze wel nog gaan lucht happen.
- op het einde kleurt de buik rood (alsof ze intern bloeden? )

Ik zoek nu op internet naar ziekten die met deze verschijnselen gepaard gaan, maar het lijkt wel alsof ze verschillende dingen door elkaar hebben ofzo?

Poeh, dat klinkt inderdaad als meerdere dingen door elkaar. Het doet me samen het meest denken aan een parasiet-infectie (wormen of stip). Het is goed mogelijk dat Esha2000 en het andere goedje daar niet tegen werken. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zoveel ervaring hiermee heb. Ik heb wel vaker visjes verloren, maar het was meestal één visje tegelijk die ziek werd en de rest had nergens last van (uitgezonderd de witte stip die ik nu 2x gehad heb). Heb je recent nieuwe vissen of planten toegevoegd of iets in de bak veranderd? Misschien dat je iets kan vinden als je op wormen googelt? Sterkte in ieder geval!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:08

Het wat grappig ! ik meld me ook even !
Ik heb zelf een bak staan met 2 sluierstaartjes, 1 witte en 1 gevlekte en er was een zwarte, helaas is die boloog overleden.

Bij mijn moeder heb ik ook een 100 liter bak staan, alleen die is warmwater.
Met de volgende vissen:
1 zwarte maanvis klein
2 plecostomus butterfly(geloof dat die zo heet)
2 Platy's wit met zwart gestipt
1 Betta man (grote maat)
2 betta vrouwtjes

Verder volgends mij niets zover ik weet :D

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:11

Nou. Ik werd vanochtend wakker en trof 5 dode garnalen :S Heel fijn. In alle stress de helft van mijn water ververst en net op tijd de bus gehaald.. Bijna op plaats van bestemming, bedenk ik me dat ik de filter en verwarming ben vergeten aan te zetten :oo Dus kon weer terug. oliebol oliebol oliebol. Filter verschoond met water uit het aquarium en toen vond ik ineens nog een half dode garnaal op de grond... die zit nu in een andere bak.. Helemaal over de rooie en ik ben bang dat hij het ook niet gaat redden :( Met mijn vissen is trouwens niks aan de hand... Drama.

Ik denk dat ik maar een hamster neem, veel makkelijker :+

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:41

Haha een hamster :p maar makkelijker is het zeker haha.