Nee het gaat van de dierenarts direct naar generatio waar het bekeken word en vandaar uit naar de SV. Dan krijg je de rekening en moet je de papieren opsturen. (ik bel altijd na 3 weken en stuur dan gelijk de papieren op dan gaat het stukken sneller). Pas als de betaling binnen is word de stempel en dergelijke in de papieren gezet en krijg je de boel terug.
Dan moet ik nog wel ff wachten, hij is pas anderhalve week geleden geröntgend natuurlijk. Sturen jullie nooit alles meteen mee? Wij hebben alles meteen meegestuurd bij de DA vandaan.
Nee wij sturen niks mee, normaal stuurt de SV een brief wanneer je de stamboom mee moet sturen anders zit je al die tijd zonder en daar komt hier in Duitsland de examens op.
Grappig hoe uitgekookt die kleine toch is hoor. Hij had een tijdje 'moeite' met revieren. Dan stuurde ik hem, vloog hij weg om na 3 meter weer stil te gaan staan en mij aan te kijken. Tot een paar weken geleden gaf ik dan een 2e commando, liep achter hem aan, soms een 3e. Nu zijn we gestopt met de extra commando's en blijf ik gewoon wijzen en op dezelfde plek staan. En gisteren ging hij dus keurig om verstek 1 en kon ik hem in 1 keer door sturen naar verstek 2. Maar nu doet hij het met vooruit sturen. 3 meter en dan stil staan, dan toch maar verder, maar voor het paaltje langs, dus dan doe ik niks en dan gaat hij er toch maar omheen. Dat probeert hij 2 keer en dan doet hij het keurig
Gisteren voor het eerst ook gerevierd tijdens manwerk. Dat hebben we aangeleerd tijdens appel, dus toen ik hem gisteren stuurde snapte hij het even niet. Gelukkig stond de pakwerker in het verstek en ging hij de 2e keer keurig eromheen. Ook daarna naar het verstek om aan te blaffen, nog wel met een lange lijn er aan, maar hij blijft keurig van de pakwerker af.
Voor het trainen nog even met de leenhond gespeeld, heerlijke hond is dat ook hoor. Die maakt zo enorm duidelijk onderscheid tussen werk en spel. Als hij aan het trainen is met vriend en ik roep hem reageert hij niet, geen kwispel, geen blik. Gisteren was hij gewoon los aan het rondlopen en ik roep, komt hij helemaal blij op me af. Toen even sta, zit en af in zwembadje gedaan. Heerlijk zo'n ouwe hond.
leuk is dat he, als je gewoon afwacht en blijft wijzen... je kunt de radertjes dan echt zien draaien , ook met andere oefeningen, "bedoel je dit?....neuh....dit dan? , of dit?" tot ze de juiste proberen en dan helemaal happy de peppy dat ze het goed gedaan heb en de beloning krijgen
hier gister de uitslagen van de HD en ED foto's binnen, HD A, ED vrij en norberg 40, vind ik toch erg fijn om te weten met die debiel van ons dat de basis in ieder geval echt in orde is . nu nog showtjes uitzoeken, maar dat is iets voor na de verhuizing
we trainen trouwens momenteel maar 1 keer in de week door het klussen aan het nieuwe huis, maar door het weer is het gelukkig voldoende
De kleine doet het hier ook leuk, ze is al wat aan het speuren dat pakt ze heel fijn op.
Dat wat je beschrijft komt mij heel bekend voor merel, zeker als ik ergens de puntjes op ga zetten konen dat soort dingen weer boven. En vooral het omkijken ''ben ik dr al baas ''
De ellende is dat hij dondersgoed weet wat de bedoeling is, alleen echt uittest of het noodzakelijk is. Hij trekt echt zijn ondeugende kop, staat keihard te kwispelen en echt te wachten of ik iets ga doen. Zo doet hij ook als we aan het spelen zijn samen Of tegen Tessa als ze spelen. En dan niet mogen lachen! Toch is het met vooruit sturen en revieren makkelijker, hij heeft het ook met de zit en af gedaan en dat was wat lastiger. Duurde ook even voordat we aan zijn hoofd konden zien of hij het niet snapt of uittest. Dat niet lachen is ook vervelend als hij druk is. Als hij dan moet zitten, dan gaat die eerst trappelen en op staan en als hij écht écht écht moet zitten gaat hij ineens gillen. Spanning die er uit moet ofzo, maar hij klinkt als een aap. En dan netjes zeggen dat hij stil moet zijn. Heerlijk die honden he?
Mwm, heel herkenbaar, dat flikt Eyck idd ook lol. En dan ook echt die pretbek er bij he :p
Ik merk wel dat we maar 1 keer per week trainen momenteel... Hij was over het meeste gestuiter heengegroeid... Wou hij daarstraks weer achter een lege aanhanger aan vliegen...mafketel
Leuk, die ondeugende hondjes Wij zijn gisteren wezen intrainen op de club waar we examen gaan doen, was leuk. irritant is dat Cazz als hij (of ik...) zich niet op zijn gemak voelt achter me aan komt bij de af met afleiding oefening. De tweede keer blijft hij netjes liggen maar goed daar heb je zo weinig aan ;p Wat heel leuk was, was dat ik met revieren voor de lol dacht laat ik hem eens doorsturen van 5 naar 4. Ik oefende tot nu toe steeds twee verstekken. Hij revierde zo even alle 6, knappe hond Was echt leuk. vanochtend wezen speuren, dat gaat echt nog niet zo goed. Morgen gaan we het hele vzh programma inclusief deel B eens oefenen met de mensen die examen doen, wel fijn, weet in beter wat ik kan verwachten. zin in!
BertinaBvd
Geplaatst: 26-07-14 09:40
Yeah ! Wij hebben ons UV examen gehaald ! Gisteren in Asperden in het reichswald gefietst in een groep van 17 DH.
Mooie route door het bos gefietst en van het mooie weer en de omgeving genoten
Laatst bijgewerkt door BertinaBvd op 26-07-14 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt