Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DorisM schreef:Hij had eerst royal canin mobility voer, dat lust hij niet meer nadat ie ziek is geweest, en daar zat ook groenlipmossel extract in. Dat is misschien ook nog wel wat om als supplement te geven, weet jij daar iets van? en hoe weet je hoeveel hij dan moet hebben daarvan? Hoeveel glucosamine geef jij je hond? Ik heb een goldendoodle dus zal wel ongeveer dezelfde hoeveelheid moeten zijn als van jouw lab..
Laika schreef:Wat Nikki zegt klopt, dergelijke supplementen helpen in het beginstadium wat, wat kapot is hersteld natuurlijk niet meer. Misschien dat het verder afbraak aan het kraakbeen wat vertraagd, maar op een gegeven moment zit je gewoon vast aan pijnstilling.
Loiz schreef:Juist, dat was jijHe dat ben ik
manishdra schreef:Ik ben sinds kort ook een Lotgering voerder, maar ga er denk ik toch vanaf stappen. Er zit rijst doorheen... en daar kan 1 van de 2 honden niet tegen.
Maar de andere hond doet het er super op...
Citaat:Groenten
Lam/rijst/groenten.
Het is goed dat er groenten door het vlees vermalen is. De hond heeft moeite met het verteren van grote delen groenten. In de natuur krijgen ze groenten binnen via de darminhoud van hun prooidier. Door het vlees/groenten mengsel gaat vuile pens. Dit voor een betere bacteriehuishouding.
Wij hebben er ook wat rijst doorgedaan en de groente is goed gaar. Wat veel calcium bevat zijn groene blad groente. Dit vult het vlees goed aan.
Groenten zijn wat meer weerstandverhogend en honden gaan er wat minder gras van eten.
Onze honden lopen los op de boerderij en zijn voordurend in de gelegenheid om paarden en koeien mest te eten . Vandaar dit aan vullende hapje voor u hond. Ook dit is weer zonder (chemische) toevoegingen en 100% biologisch.