Duhelo schreef:trappen is geen probleem, als het goed is hebben we een lift
anneliesdj: dank voor je aanbod, echter kunnen we pas in mei gaan kijken naar het huis, dus wss er pas tegen de zomer erin.
Kwa herplaatsers heb ik gemengde gevoelens (toen ik nog bij mijn ouders woonde hebben we een berner uit het asiel gehaald, en die is toch op bepaalde vlakken kapot (erge angstagressie, vooral tegenover vreemde (mannen). Vaak hyperkinetisch zonder redenen, heeft vaak rare gedragingen. Schoonmoeder heeft een mechelaar uit het asiel, die heeft ook de neiging om zonder echte redenen te happen, is agressief tegenover vreemden.)
ALS we een herplaatser nemen dan moet die 100 % zeker vriendelijk zijn tegen andere huisdieren, mensen en kinderen (heb twee erg jonge neefjes die regelmatig langskomen)
Ik snap heel goed je terughoudendheid, vind dat ook volledig terecht want de honden die in NL in het asiel zitten zitten daar meestal met een reden.
Maar wij vangen geen honden op uit het asiel, wij zijn opvanggezin voor een stichting die honden uit kroatie en bosnie haalt. Letwel; alleen honden die een kans hebben, doorgaans zijn dat pups van max een maand of 8, soms tot een jaar oud, een enkele keer een oudere hond.
De honden die hier vandaan komen zijn heel erg blanco als het om mensen gaat, ze moeten alles nog leren, hebben dus ook geen vervelende ervaringen.
En ik spreek hier uit eigen ervaring als ik zeg dat het mij alleszins meevalt, ik heb zelf 2 jonge kinderen en vanzelfsprekend ben ik daar erg zuinig op dus er komt hier niet zomaar van alles in huis.

De hond die wij nu in huis hebben is al 7 maar heeft in kroatie al bij mensen thuis geleefd. Het is echt een lief dier en onwaarschijnlijk vriendelijk met de kinderen, hij zoekt het echt zelf op en laat zich alles doen. We hebben zelf 3 katten in huis en hij keurt ze geen blik waardig. Het enige waar deze hond wat begeleiding bij nodig heeft is het spelen met andere honden, hij wordt te enthousiast, weet niet goed hoe hij moet reageren en gaat blaffen.
Maar daar wordt al aan gewerkt en gaat steeds beter, hij is verder niet agressief of dominant en kan prima met andere honden.
Maar voor ik het hele topic volspam, je kunt me beter een pb sturen als je meer wilt weten

Ik denk dat voor jouw situatie een pup gewoon niet mogelijk is, van welk ras dan ook. Het is voor een volwassen hond al heel lang; 12 uur alleen en zeker bij een pup kan dat gewoon niet.
Een volwassen hond kan zich aan die situatie nog wel aanpassen maar bij een pup krijg je alleen maar onnodig ergernis, dat moet je niet willen.