Mijn Roemeense foster katjes en honden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: Mijn Roemeense foster katjes en honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-26 20:58

Nog een paar dagen en dan zijn we weer onderweg.
Ondanks de ellende wat we gaan zien heb ik er zoveel zin in.
En ik heb al 2 katjes gereserveerd voor het eerste transport als we terug zijn.
Trouble, een kater
Afbeelding
En Mitzi, een knappe dame
Afbeelding

En Oana heeft natuurlijk in ‘pension’ nog best wat honden zitten waar elke maand voor betaald moet worden. Helaas zijn het grootste deel daarvan eigenlijk niet plaatsbaar, maar de gene die wel sociaal en adopteerbaar zijn willen we toch ook wel graag weg halen daar.
Zo ook de broers Maximus en Diesel. Maximus is heel sociaal, Diesel leunt wat op zijn broer maar is wel gewoon een lieverd.

Een van onze andere gastgezinnen wil graag Diesel opvangen en aangezien Abby prima met volwassen reuen kan, heb ik ervoor gekozen om Maximus op te vangen.
Ben erg benieuwd hoe hij nu is. Ik heb hem een jaar geleden gezien, maar in september zijn we niet in dat asiel geweest.
Komende maandag gaan we weer de lange trip maken daarheen en kunnen we even met de broers knuffelen.
Ze zullen dan zo snel mogelijk op transport hierheen komen.
Maximus
Afbeelding
Afbeelding

Diesel is net iets witter en heeft iets minder haar.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 21:35

Wat een knapperds weer allemaal!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 21:37

Knapperds !

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-26 17:42

Vandaag hele lange dag weer in het public shelter in Vaslui. Maar 95 teven zijn gesteriliseerd en 18 reuen gaan zonder ballen door het leven. Als het goed is hebben we nu alle of bijna alle teven gedaan.
We hebben ook 3 kennels met pups gereserveerd en 7 volwassen honden komen ook zodra ze klaar zijn naar Nederland.
Ik ben ook verliefd geworden op een heleboel honden maar 2 in het bijzonder. Een grote, oudere reu die me erg aan Benson doet denken maar dan wel heel sociaal en vrolijk. En een prachtig, gestroomd teefje.
Ik moet nog mijn foto’s allemaal organiseren maar dan zal ik wat plaatsen.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 18:48

Respect voor jou

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-26 19:24

Dit gestroomde teefje vind ik echt geweldig. Super lief en zachtaardig.
Afbeelding
Dit is de Benson achtige reu waar ik verliefd op ben.
Afbeelding

Afbeelding

Deze is voor ons gereserveerd.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Met deze pups zijn we ook de hele dag aan het sjouwen geweest. We zouden ze meenemen maar er waren Duitse dierenartsen die ze graag wilden adopteren dus ze zitten nu bij Luiza in de opvang, daarna gaan ze naar Duitsland.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 19:54

Ah smelt, dat gestroomde teefje is erg knap.
Wat fijn weer zoveel gecastreerd.
Petje af voor jullie werk, ik zou dat echt niet kunnen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-26 22:25

Dit oude baasje komt volgende week naar mij.
Hij is 10 jaar oud en zit zijn halve leven in het asiel.
Hij is zo zachtaardig en lief, naar Duitsland mag hij niet omdat hij teveel op een Stafford lijkt, dus nu besloten dat ik hem ga opvangen. Hij verdient die kans ook.

Knappe Feiwel
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 23:08

Oh wat een lieve blik weer, wat fijn dat hij naar jou gaat.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 18:00

Die eerste foto lijkt wel of hij lacht. Wat een leukerd! Fijn dat je ook zon oudje een kans geeft.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-26 04:31

Feiwel heeft in Bîrlad in het dodingsstation gezeten en toen Luiza hem daaruit haalde zei ze dat hij leek op iemand die in een concentratiekamp had gezeten. Hij was ook meerdere keren aangevallen en zat onder de littekens en wonden.
En dan nog is hij zo lief en sociaal naar andere honden want bij Luiza loopt hij ook overal tussen en hij vind alles en iedereen leuk.
Ben benieuwd hoe hij de katten gaat vinden.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 14:04

Ah, wat een lieverd. Fijn dat jij hem wilt opvangen!

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 18:20

Ben ook heel benieuwd met de katten, maar volgens mij kan alles wat bij jou komt ineens met honden, katten en kinderen :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-26 21:47

Haha ja ze hebben niet zoveel keus.

Vandaag een heeeeeele lange dag gehad. Vanaf Bîrlad naar Argeş gereden. Wat ongeveer 400 km is, maar op Roemeense wegen doe je daar behoorlijk lang over.
Vanochtend half 7 vertrokken en we zaten om 21.30 aan ons avondeten weer in Bîrlad.

In Argeş zit een foster waar nog 26 honden van Oana zitten, maar daarvan zijn er maar 6 nog plaatsbaar. We moeten nog bespreken met Oana wat we met de rest moeten, want de rest van hun leven in zo’n ’asiel/foster’ te zitten is ook niks.

Onderweg zien we natuurlijk genoeg honden lopen en we hebben een paar keer gestopt om ze wat eten te geven.
Toen we zelf bij een tankstation stopten om eten te halen voor onszelf, zat daar een hele lieve poes voor de deur, toen we haar aaiden was duidelijk dat madame zwanger was.
We hebben binnen gevraagd of ze daar hoorde, maar blijkbaar was ze kort geleden ineens verschenen en niet meer weggegaan.
Ze wilden graag dat we haar meenamen dus dat hebben we gedaan.
Binnenkort dus babies, maar dan kunnen we daarna mama gelijk steriliseren dat ze geen babies meer kan krijgen.
Het is een lieverd, dus als de kittens haar niet meer nodig hebben zal zij sowieso wel naar Nederland komen en de kleintjes daarna ook.
Afbeelding

Op de terugweg reden we een meer binnendoor route, maar dan zie je nog meer lopen.
Ergens langs de weg in het bos spotten we ineens een pup. Dus wij de auto veilig aan de kant gezet en hup over een greppel de bossen in.
Uiteindelijk heeft Robin hem kunnen vangen, wel met een stel tandjes in haar duim, maar ja het arme beest wist niet wat hem over kwam.
We denken dat hij heel kort daarvoor daar gedumpt is, want hij was goed doorvoed en niet viezig.
Hij vind alles enorm spannend, maar hij zit nu bij Oana in de tuin met 2 andere puppies tot hij zijn prikken heeft gehad.
Afbeelding

En dan gister…
Elke keer als we hier zijn gaan we naar het kerkhof bij Oana om de hoek. Vorig jaar vonden we 3 pups, in september heb ik 2 jongen honden van de hondenvangers kunnen redden en nu zagen we ineens in een van de paden een dode pup liggen.
Hij was al langer door, maar we zagen dat hij op een plek lag voor een struik waar een tunneltje in gecreëerd was, precies groot genoeg voor een hond.

Toen we erin keken zagen we 7 dode puppies van net een paar dagen oud liggen en 1 die ietsje groter was en die bleek nog te ademen.
Dan moet je een keuze maken, laat je haar daar bij haar moeder (die op dat moment niet in de buurt was) met het risico dat ze dood vriest omdat het ‘s nachts echt nog vriest hier, of neem je haar mee.
Als we haar meenemen kan het ook zijn dat ze het niet redt, maar dan ligt ze niet in een nest met haar 7 dode en rottende broertjes en zusjes.
Het is wel triest om haar bij haar moeder weg te halen, maar we hebben toch gekozen om dat te doen zodat ze de grootste kans op overleven heeft. We hebben geen idee wie de moeder is, want we lopen meer honden rond op het kerkhof.
Maar dit is dus Sally. Ons kerkhof pupje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze heeft vandaag goed gedronken en geplast. En zoals je kan zien ook goed geslapen. Ze is mee geweest op road trip, want we waren natuurlijk erg lang weg en ze moet wel elke paar uur eten.
Al met al hebben we weer genoeg gedaan, maar ook nog veel te doen, want er komen natuurlijk de komende weken/maanden een hoop honden naar Nederland.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 22:17

Ach wat een schrijnende verhalen allemaal weer. En wat een mooie beestjes zijn het allemaal! Die krijgen vast goede huisjes.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 22:24

Heftig al die verhalen en de keuzes die jullie moeten maken.. wat een moppie die pup.. hopelijk redt ze het.