Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:41

Rockwitch heeft het over een loslopende kat, wat niet perse gelijk een wilde kat is.
Misschien ligt het daaraan? Geen idee..

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:41

Cowboy55 schreef:
Mjetterd schreef:
Een paar weken geleden waren buren een kat kwijt. Die later opdook op de fb pagina van het dierenasiel. Gevonden in onze eigen straat, waar die kat dus altijd loopt. Mochten ook betalen om hun kat terug te krijgen.

<KNIP>

Absurd

Artimes schreef:
Succes TS.
Ik heb wel het topic gelezen(deels dan haha) maar mijn buren hebben precies hetzelfde gehad.
Kat in de straat gevangen (en dit was een tamme huiskat) en moesten ook betalen om de kat terug te krijgen. <KNIP>

Absurd deel 2.

Die van ons ook. Goed verzorgde pers.
Dierenasiel gebeld, maar nee, ze hadden hem niet en zouden mij bellen als ze hem zouden vinden.
Uiteindelijk toch in het asiel en nooit gebeld door het asiel en wel behoorlijk mogen dokken.
Mijn donaties die ik ieder jaar deed aan het asiel, ook gelijk nooit meer gedaan. Sukkels!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:44

Koosnaamloos schreef:
67 pagina's verder en de kat zit op maandag nog steeds in asiel..

Volgens mij hebben we te maken met een rasechte toetsenbordridder; grote mond op bokt, maar met bibbers in de kont een telefoontje ontvangen dat overdonderde en bellen niet meer durft. Denk dat dát het echte probleem in het hele verhaal is.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:44

Cer schreef:
Rockwitch heeft het over een loslopende kat, wat niet perse gelijk een wilde kat is.

Misschien wel :j
Maar zou daar nooit een boerderijkat bij gezeten hebben?

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:46

Quellian schreef:
Koosnaamloos schreef:

Volgens mij hebben we te maken met een rasechte toetsenbordridder; grote mond op bokt, maar met bibbers in de kont een telefoontje ontvangen dat overdonderde en bellen niet meer durft. Denk dat dát het echte probleem in het hele verhaal is.

Jezus zeg.. hoe je aan deze conclusie komt...
Dus omdat iemand een andere aanpakt heeft dan door jou gewenst is moet je maar als dusdanig bombarderen?
Triest. Gewoonweg triest.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:48

Cer schreef:

Sterker nog, de meeste loslopende katten in Nederland zijn géén Wilde Katten. Voor het gemak kun je er rustig vanuit gaan dat het buiten het uiterste zuiden van Limburg altijd om Huiskatten gaat.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:49

Oke, verwilderd had ik moeten zeggen.
Ik dacht dat het wel begrepen werd.
Als wild in niet tam. Waar het hele topic al over gaat.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:51

Checkt samenvatting:

Citaat:
Kat liep als boerderijkat in een 'boerderijwijk', was verwilderd, zag er stoffig uit en liep mank

check :j
Staat erin, het gaat het hele topic al over een verwilderde kat.
Weer een puntje herhaald

+:)+

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:54

Quellian schreef:
Koosnaamloos schreef:

Ja. En nog meer van deze reacties en het topic gaat dicht. Op de man, niet op de bal. Dat is toch niet zo moeilijk?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:55

Nou ja gezien er eigenlijk niet veel gebeurd, is dat op zich niet zo erg.... :')

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:56

Pattypaard schreef:
Jezus zeg.. hoe je aan deze conclusie komt...
Dus omdat iemand een andere aanpakt heeft dan door jou gewenst is moet je maar als dusdanig bombarderen?
Triest. Gewoonweg triest.

Kom op, ieder mens met iets fatsoen in het lijf regelt z'n zaakjes anders. Prima hoor, principes hebben, maar er zal vást nog een andere kant aan het verhaal zitten.

Buiten dat, nogmaals, al menig keer gezegd hier; een kat wordt niet zomaar gevangen. Geen enkele organisatie zal tijd en moeite steken in een kat die er gezond uit ziet. Iets met 2 kanten, wederom.
Vind het allemaal een beetje weeïg worden.

Precies Cer, volgens mij kan dit topic gewoon op slot. Gebeurt toch niets, men kan banketstaaf als Brugman. Zou bijna aanbieden om de kat vrij te kopen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:02

bruintje123 schreef:
minikatje schreef:

Ovenhandschoenen aan en gaan, welke druif doet dit met blote handen?

Ovenhandschoen pakken ze ook doorheen.
Daar heb je speciale leren handschoenen voor.
En dan gaat het inderdaad prima.
En dan is ook de chip te lezen in de vangkooi.

Dan mogen ze die hier ook weleens gaan verstrekken :)
Alle wilde katten zijn hier gevangen met ovenhandschoenen of leren tuinhandschoenen.
vake buj te bange :')

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:07

bruintje123 schreef:
Cer schreef:

Misschien wel :j
Maar zou daar nooit een boerderijkat bij gezeten hebben?

Ik heb loslopende en verwilderde katten moeten ophalen, maar bij allemaal nam ik ze dan mee de bus in en las ik de chip uit, en ja soms gaat dat wat lastiger, maar daarom deed ik dat in de bus, als ze dan ontsnapten konden ze niet ver en kreeg ik ze best weer te pakken. Maar goed ik ben dan ook niet snel onder de indruk van een kat die ietwat geïrriteerd op mij reageert, je hebt ook van die speciale kooien waarin je ze soort van kan pletten tegen een zijkant, als je dan voorzichtig de deksel een stukje open doet kan je best een chip uitlezen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:09

Nou ja, alles kan. Er zijn al verschillende opties voorbij gekomen ook..
Punt in dit verhaal blijft dat ze dat niet gedaan hebben (blijkbaar?) en de kat dus in het asiel zit.
De cliffhanger is "wat gebeurt er nu??" (met een spannend muziekje eronder :D )

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:10

Quellian schreef:
<KNIP> Zou bijna aanbieden om de kat vrij te kopen. <KNIP>

Gesproken als een ware toetsenbordridder.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:11

Als ik het zo lees ben ik toch een heel aardige katten buurvrouw.

Ik heb zelf een flink aantal katten, de helft is geholpen (katers en poezen) en dan nog wat niet zo tamme exemplaren.
Allemaal komen ze netjes 2 x per dag met zijn allen brokjes eten in de schuur, op 2 na die ook in huis leven omdat ze als zielige najaarskittens de winter niet zouden halen en sindsdien binnen en buiten leven.
Maar regelmatig heb ik aanlopers, vooral in de winter en die eten ook een hapje mee.
Ik controleer wel of ze een beetje tam zijn en aaibaar maar noway dat ik een instantie bel om ze op te komen halen.
Als ze een thuis hebben vinden ze hun weg heus wel.

Helaas mogen hier in Belgie de jagers katten wel doodschieten , zogenaamd omdat het wilde katten zijn , alsof ze dat op afstand in het veld kunnen zien.

Verder is het zeer opvallend dat mooie kittens/katten hier nooit lang blijven.
Spier witten of mooie rode worden altijd weggevangen , geen idee door wie maar ik mis nooit een zwarte kat .

Hier in Belgie is het trouwens wel een leuk handeltje, zulke asiels, werken vaak samen met broodfokkers en verhandelen(herplaatsen) niet geplaatste en te oud geworden pups of niet meer dragend wordende teven, met zielig verhaaltje natuurlijk.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat het pas draaiende kleine asiel hier nu in de buurt heel netjes werkt, voor zover ik dat kan overzien.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:12

Cer schreef:
Jolien87 schreef:
Ik mag toch hopen dat je ook nog een derde kamp hebt opgezet, namelijk het kamp 'ik ben niet voor maar ook niet tegen TS'-kamp.

Staat dat erbij? :+

Er staat wel "Ben ik nog wat vergeten?"... blijkbaar ben ik nog wat vergeten :j
Mea Culpa..

Mag ik in dat geval intekenen voor kamp 3? :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:14

Ja als jij de samenvatting dan opnieuw doet! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:15

Quellian schreef:
Koosnaamloos schreef:

Zou je niet op de man willen spelen. Ik wil dit topic graag open zien.
Ieder mens is anders ( gelukkig )

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:21

Cowboy55 schreef:
Quellian schreef:
<KNIP> Zou bijna aanbieden om de kat vrij te kopen. <KNIP>

Gesproken als een ware toetsenbordridder.

Neuh, volgens mij is TS niet heel open over de locatie van de kat, of wel? :)
En buiten dat denk ik dat de kat het wellicht beter kan gaan treffen na z'n 14 dagen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:26

Ik heb nav dit topic bij het plaatselijke asiel eens opgezocht wat je dan kwijt bent als iemand jouw kat als zwerfdier aanziet. En ik vond het best veel geld. Als mijn bejaarde 21 jarige kat naar buiten sneakt wordt hij ook als zwerver gezien. Gelukkig durft hij niet, maar toch....
Het was een stuk duurder dan dat ik verwacht had. En wel of niet gechipt maakt ook niets uit. Nou ja misschien dat ze een gechipt kat niet meteen enten..

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:27

Dannon schreef:
Cer schreef:
<Samenvatting>

Mooie samenvatting! :D Over en weer is ook nog een half wetboek gedeeld... maar dan zijn we nog even bezig als we dat willen samenvatten :')

En de discussie over halsbandjes mist nog.
Verder prima samenvatting Cer +:)+ . Bedankt.

*Kruipt weer onder meeleessteen*

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:29

Maandagochtend, weekend is weer voorbij en ik hoop dat TS vandaag deze situatie oplost zodat die kat weer thuis is.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:31

Cowboy55 schreef:
Mjetterd schreef:
Een paar weken geleden waren buren een kat kwijt. Die later opdook op de fb pagina van het dierenasiel. Gevonden in onze eigen straat, waar die kat dus altijd loopt. Mochten ook betalen om hun kat terug te krijgen.

<KNIP>

Absurd

Artimes schreef:
Succes TS.
Ik heb wel het topic gelezen(deels dan haha) maar mijn buren hebben precies hetzelfde gehad.
Kat in de straat gevangen (en dit was een tamme huiskat) en moesten ook betalen om de kat terug te krijgen. <KNIP>

Absurd deel 2.

Flink bizar dat dit dus ook gewoon zo wordt uitgevoerd, catnappen in eigen straat en daar geld voor vragen. 8)7 Waar is hart van Nederland als je ze nodig heb?
Denk dat ik toch een flink aantal grote kerels zou optrommelen, melding bij de politie zou maken van diefstal en niet eerder bij het asiel zal weggaan zonder mijn kat.

Maar ik zie trouwens ook wel big business hierin, verander kat in kind.... O:)
En na het lezen van al deze verhalen gaat hier ook geen cent meer naar de DA of asiels.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:34

raket schreef:
Ik heb nav dit topic bij het plaatselijke asiel eens opgezocht wat je dan kwijt bent als iemand jouw kat als zwerfdier aanziet. En ik vond het best veel geld. Als mijn bejaarde 21 jarige kat naar buiten sneakt wordt hij ook als zwerver gezien. Gelukkig durft hij niet, maar toch....
Het was een stuk duurder dan dat ik verwacht had. En wel of niet gechipt maakt ook niets uit. Nou ja misschien dat ze een gechipt kat niet meteen enten..

Enten gebeurt gebruikelijk niet meteen, moet wel volgens de regels binnen 5 dagen. wij deden het altijd de 3e of 4e dag pas in het asiel waar ik werkte. Maar ik ben het eens dat de kosten als de kat er een aantal dage zit niet weinig is, maar alsnog draaien de asiels er meestal geen echte winst op.