Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lieszje schreef:Ik vind het jammer dat er bij veel dierenwinkels slecht advies gegeven wordt..
Vooral omdat de dieren daaronder moeten lijden.
Heb inmiddels ook wel mijn voorkeur, heb nu ook een leuke winkel gevonden die een ruim assortiment voor aquariums heeft en waar je veel kunt vragen.
Quellian schreef:Zie je wel, ik zei het al... we hebben een beetje lopen discussiëren over de grootte van het aquarium en uiteindelijk werd het dus 20L.
Mijn vriend wilde er 4 vissen in ('want ze zeggen in de winkel dat er 6 in kunnen!'), maar ik ben ze zelf maar gaan halen en heb het op 2 vissen gehouden.
Lieszje schreef:Kogelvissen zijn ook niet vriendelijk tegen andere vissen toch?
Haha verschrikkelijk die slakjes, ik controleer mijn plantjes altijd goed als ik thuis ben
Kun je anders niet in een kleine bak die slakjes gaan kweken voor je vis?
Eddy_Rocks schreef:Haha, wat ik net weer vind...
Ik was vrijdag slakken halen voor mijn (toekomstige) kogelvis. En dat vrouwtje zei al dat er een garnaaltje in het bakje zat. Maar die konden we niet vinden dus ik ging er vanuit dat hij weg was. Kijk ik net in die bak, zit er een babyWat een sterk ding, zonder filter en verwarming gewoon in een slakkenbak. Twijfel nu of ik hem in mijn andere bakje zal zetten.. Misschien wordt hij opgegeten... Heb platy's, tetra's, guppen en L144-dingetjes.. En wel mosballen... Zou hij het overleven waar hij nu zit?
_San87_ schreef:Ah, leuk leuk. Ik heb ook een dwergmannetje, Cupcake. Maar dat wist je vast wel
.
Over de slakken hoef je je geen zorgen te maken, een dwergkogel gebruikt deze namelijk niet om zijn tanden te slijten. Een dwergkogel 'zuigt' de slak als het ware uit zijn huisje en laat het huisje vervolgens links liggen.
Het beste zorg je dat je dwergje eens in de zoveel tijd een garnaaltje kan eten, die zijn wat harder waardoor de tandjes wel goed slijten. Al slijten die sowieso wel makkelijker dan bij andere kogelvissen die wel slakken en hard voer nodig hebben.
Mocht je trouwens vragen hebben, mag je ze gerust stellen.