BARF

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 19:03

Ik had probiotica plus van golden naturals
Is zo natuurlijk mogelijk geen chemische stoffen
Ik hou de kinder dosering aan (hier dus 1 capsule per dag)

Lolleke

Re: BARF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 11:53

Thanks essie! Ga vanmiddag meteen even op zoek!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 07:41

Mag ik mij hier ook melden? :)

Na 2 ellendige jaren vol oorontstekingen en allergieën, ben ook ik over gegaan op het voeren van BARF. Ik zag dit als onze laatste redmiddel, maar hoe meer ik erover ging lezen, hoe enthousiaster ik werd.
Van de week is mijn vriezer binnen gekomen en gister het voer. 80 kg voor 3 weken :+
Het was even moeilijk om samen te stellen door de allergieën, maar ik ben eruit gekomen. Vanavond krijgen ze hun eerste maaltijd. Eendennek, kippennek, konijnnier en paardensnijsel (sorry :o )

Ze zullen het hartstikke lekker vinden, daar twijfel ik niet aan. Alleen de groente zullen ze niet graag eten. Ik denk ook dat ik dat met de tijd achterwege ga laten.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 08:05

Welkom! :)
Haha paarden snijsels zijn we hier niet vies van hoor :D
Sneu he dat je hond zo n erge jeuk heeft :( hopen dat het snel beter word!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 08:07

Welkom! Groente kun je aantrekkelijker maken door het van tevoren te mengen door het vlees(vocht) of door pens bijvoorbeeld. Mijn allergiehond heeft ivm eliminatie eerst 4 maanden zonder groente op barf gestaan, maar daarna merkte ik wel een grote positieve invloed van groentes op hem. Ik zou dan ook proberen het er toch in te laten!

En inderdaad, paard wordt hier ook graag gegeten...

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 08:11

Het begon 2 jaar geleden met een simpele oorontsteking. Uiteraard ermee naar de dierenarts en middel ervoor gekregen. Dat werkte super. Totdat ik ermee stopte -O-
Om een lang verhaal kort te maken heb ik in 2 jaar tijd 63 middeltjes gekregen bij 5 verschillen dierenartsen. Alles werkte super, totdat ik ermee stopte.
Uiteindelijk hebben ze in het lab kunnen zien dat hij een allergie heeft voor dierlijke eiwitten. Welk kunnen ze helaas niet zien, maar hij heeft altijd brokken met kip en rund gehad dus dat is het meest voor de hand liggende.
De afgelopen 2 jaar ook zowat alle bestaande brokken geprobeerd, maar niks hielp. Zelfs hypoalergeen brokken niet.
Door al deze ellende ben ik er anders in gaan staan. Ik wil precies weten wat mijn honden binnen krijgen. En zo ben ik dus bij BARF uitgekomen.

Eerst wekenlang gelezen. Je wilt niet weten hoe de tafel (waar mijn laptop op staat) eruit zag. 1 ontploffing van papiertjes en notities :+

Uiteindelijk vorige week de knoop doorgehakt en een menu samengesteld en besteld.
Ik heb gelijk alle 4 de honden over gezet. En vanavond krijgen ze hun eerste BARF maaltijd :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 08:12

Sonja89 schreef:
Welkom! Groente kun je aantrekkelijker maken door het van tevoren te mengen door het vlees(vocht) of door pens bijvoorbeeld. Mijn allergiehond heeft ivm eliminatie eerst 4 maanden zonder groente op barf gestaan, maar daarna merkte ik wel een grote positieve invloed van groentes op hem. Ik zou dan ook proberen het er toch in te laten!

En inderdaad, paard wordt hier ook graag gegeten...

De groente ligt al klaar in hele kleine stukjes die ik inderdaad door het vlees wil gaan mengen.
Wat mij herinnert dat ik nog geen latex handschoenen heb gehaald. Meteen maar even doen :+

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:15

Ik maak een groentemix en doe door de groenten wat ei, yoghurt en een beetje honing, daardoor vinden ze het wel lekker :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:21

Ik heb voor vandaag witlof, sperziebonen, tauge en een paar blaadjes spinazie. Heb het helemaal klein gesneden en doe er vanavond nog een ei doorheen. Dan ook nog even extra mengen door het vlees. Gaat wel goed komen :D

1 Van de honden heeft net een sperzieboon "gepikt" en zit er nu mee te spelen :+

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:46

Mijn telefoon wil niet echt goede foto's maken binnen dus heb er 1 op de foto staan.
De eerste BARF-maaltijd :)

Afbeelding

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:52

heb je de groentes gepureerd of gekookt? want zover ik weet moet je 1 van beiden doen om de cellen kapot te maken zodat ze het werkelijk kunnen opnemen. Ik vraag dit omdat ik er volgens mij rauwe ongepureerde groenten tussen zie zitten.

Wat vond je hond van de maaltijd? zo te zien wel lekker :D

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:04

Hmmm, ja rauwe groente, maar wel heel klein gesneden. Pureren is dus beter...?

De honden vonden het heerlijk. En wat een verschil in eten. De 1 schrokte het zowat naar binnen, terwijl de andere er bijna een servetje bij vroeg :+ :D

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:06

pureren idd, in een blender , keuekenmachine of met de staafmixer. ik gooi het in de blender, eitje, yoghurt en honing erbij voor de lekker. overigens maak ik dat 1 keer in de maand en vries het in.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:19

Ik heb wat sla erbij zitten. Wordt dat geen prut als ik het invries en dan weer ontdooi?
Ga zo met de staafmixer aan de slag. Alvast klaarmaken voor morgen :)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:22

tis al prut als je het gepureerd hebt hoor :p

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:39

Ja :D Dat is waar ja. Lol.
Dus dat maakt helemaal niks uit. :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 00:50

Klopt je moet het pureren of koken, ik heb een sap centrifuge ideaal!
Fijn dat het er met smaak in ging :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 07:03

Ik ben gisterenavond aan de slag gegaan met de staafmixer. Maar dat was de eerste en de laatste keer. Wat een werk....
Straks even bij de Blokker kijken voor een blender. :)

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:22

Leuk, nog een barfer! Vind het altijd heerlijk om te zien hoe een hond kan genieten.

Ik gebruik een simpele blender. Harde groente als wortel moet ik wel eerst eventjes in heet water leggen hij is te slap voor harde stukken. Ben nu aan het sparen voor een goede sapmachine maar met een blender gaat het ook prima. Waarschijnlijk moet je wel wat vocht toevoegen in de vorm van water, zuivel of een eitje anders krijgt een blender het moeilijk. Hier gooi ik tegenwoordig eerst een rauw ei met schil in de machine, als deze gepureerd is voeg ik de rest toe. Het malen gaat dan heel makkelijk en bovendien vinden de honden groente op deze manier heerlijk.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:48

Vandaag was hun eerste pensdag. Lamspens.

:r :r :r :r

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:48

Je went er aan. ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:53

HorseTopShop schreef:
Hmmm, ja rauwe groente, maar wel heel klein gesneden. Pureren is dus beter...?

De honden vonden het heerlijk. En wat een verschil in eten. De 1 schrokte het zowat naar binnen, terwijl de andere er bijna een servetje bij vroeg :+ :D

Hadden ze nog nooit iets rauw gehad, of heb je weleens wat tussendoor gegeven?

Als je groente pureert en mengt met een ei of gewoon door het vleessap roert eten ze het vaak beter.
Maar ik voer geen groente (meer) en dan is het blijkbaar geen barf meer maar nrv :+

Edit; ik voer trouwens wel groente's bij als extra'tje, maar dus niet meer als standaard onderdeel van het menu.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:34

:r :r :r Ik heb het moeten knippen, want met een mes kom je er niet doorheen. Wat een stank!!! :r :r :r
Ik heb mij wijs laten maken dat runderpens minder stinkt. Dat zit dus in mijn volgende bestelling :')

Ja, ze kregen weleens groente van me. Heb nu alles gepureerd met de blender en voor 14 dagen ingevroren. Ben ik daar ook voorlopig weer even vanaf.

Een vriendin van me voert NRV. Dat is inderdaad zonder groente.
Wat mij alleen niet helemaal duidelijk is, is of je dan ook nog vitaminen bij moet gaan voeren.

Ik hou het voorlopig gewoon bij BARF :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:39

Ik zal je uit de droom helpen, runderpens stinkt net zo hard, zorg dat je latex handschoenen in huis hebt voor het zover is ;)
Ik snijd het gewoon met een mes, maar altijd met zn tween zodat een het strak kan houden. Doe je het alleen dan flappert het en zit die gore bagger overal aan.

Nee ik voer geen vitaminen bij, enige wat ik wel heb staan is een fles zalmolie maar als die op is komt er ook geen nieuwe.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:43

Ik heb inderdaad latex handschoenen gebruikt. En de afzuigkap aan, en het keukenraampje open, en daarna de deur ook nog even open gezet :') :') :')
Had er wel even moeite mee, maar het zal inderdaad wel wennen zijn. :+

We zitten nu op dag 5 van het voeren van de BARF en ik merk al verschil. Moet nu even de ontlasting goed in de gaten houden.