Werkhonden & Training

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 17:27

Ik wil mij ook graag melden. We hebben sinds zaterdag een mechelpup, nadat onze berner 2 juli zeer plots is overleden.

En mams gaat met de ipo in. En zoals het nu lijkt en alles gaat goed. Dan gaat hij over 1.5 a 2 jaar voor nageslacht zorgen. Mijn moeders vriend heeft ook een mechel uit zeer goede lijn. En hieruit krijg ik dan een pup. Tegen die tijd is mijn labrador ook stabiel. ( blaz en ik wonen bij paps, maar ik ben veel bij mams te vinden. )

Zal morgen een foto plaatsen. Zit nu heerlijk te genieten op de camping.

Seven

Re: Werkhonden & Training

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 17:35

Leuk een mechel, je hebt flinke plannen zo te zien ;)

Waar ga je trainen omdat jullie bij ons in de buurt wonen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 17:56

Seven schreef:
Leuk een mechel, je hebt flinke plannen zo te zien ;)

Waar ga je trainen omdat jullie bij ons in de buurt wonen?

Mams wou volgende week kijken bij kringgroep Hoogeveen.
Waar train jij ook alweer met je honden?

Ja idd flinke plannen. Eerst wou ik dit jaar voor mechel gaan. Maar Blaz is daar nog niet stabiel voor. En toen zei de vriend van mams dat als hij een nest had. Dat ik dan 1 van hem kreeg.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:10

Daar zitten er twee is het bij de dobers of de Duitsers?

Ik train in nw buinen bij de boxers, zeer fijne club hond en geleider gericht. Bij veel clubs moet je je zelf maar redden wij begeleiden ook graag waar nodig.

Is wel afwachten of beide honden passend worden aan elkaar of dat ze helemaal 100% zijn ;)
Maar leuk vooruitzicht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:15

Seven schreef:
Daar zitten er twee is het bij de dobers of de Duitsers?

Ik train in nw buinen bij de boxers, zeer fijne club hond en geleider gericht. Bij veel clubs moet je je zelf maar redden wij begeleiden ook graag waar nodig.

Is wel afwachten of beide honden passend worden aan elkaar of dat ze helemaal 100% zijn ;)
Maar leuk vooruitzicht

Bij de dobers. Maar zal informatie even doorgeven aan mams.

En ja dat is idd afwachten. Maar scheelt al dat de honden beide uit goede lijnen komen. De vader van [***] is laatst nog 4de geworden van de 28 op bijna 10 jarige leeftijd.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:18

Daar ben ik goed bekend ;)
Heeft je moeder al eerder honden afgericht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:26

Seven schreef:
Daar ben ik goed bekend ;)
Heeft je moeder al eerder honden afgericht?

Ze heeft nog nooit eerder ipo gedaan met een hond. Maar heeft zeker al 20 jaar ervaring met honden. En de berner kon ze met haar ogen sturen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 19:00

Als je nooit vzh en IPO hebt getraind kan dat heel lastig zijn omdat de meeste clubs zelfstandigheid verwachten wanneer je dit wil doen. Ik had ook nooit IPO getraind wel knpv en bhn maar geloof me niet te vergelijken. Met de vzh merkte ik al dat je je zelf meer moet redden. Was in de knpv ook maar daar werd meer samen gedaan.nu op onze club is dat heel anders daar word veel 1 op 1 gewerkt en alles is overlegbaar.

Ik heb een tijdje bij de dobers getraind leuke mensen maar miste het welkome gevoel het samen trainen zo gezegd. Ik kan me heel goed voorstellen dat een groen iemand daarin wat verdrinkt. Alhoewel ik al vzh had en dus al verder was

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 19:32

We zijn vandaag langs geweest. En voelde ons heel erg welkom. Super veel informatie gekregen. En heel even wat gespeeld op het veld.

[***] was al moe omdat ie even met een ander mechel pup had gespeeld.

Maar volgens de pakwerkers zou het een hele goede kunnen worden in de ipo. Dus we zullen zien wat de toekomst ons brengt :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 19:57

Hoe oud is jullie pup?
Fijn dat het goed ging

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 20:17

9 week. Komende maanden alleen speuren en appél doen :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 20:26

Ik dacht even dat hij ouder was omdat ze al iets over de IPO zeggen ben ik niet gewent van de club dat ze al zo jong uitspraken doen ;)

Maar leuk dat jullie er zo goed tussen passen, ben benieuwd naar trainingsfoto's straks

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:39

Zo hebben we onze Gizmo bij een pakwerker vandaan die binnen een halve dag nadat hij die hond van de fokker had opgehaald alweer op marktplaats had staan omdat hij niet geschikt zou zijn voor de IPO. Zo bijzonder! Hondje was 14 weken...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:44

ik ken er ook die geweldig zouden zijn voor het werk en er niets van maken, andersom net zo goed idd, "dat gaat niks worden" en die hondjes doen het hartstikke leuk(eventueel bij een andere geleider) , ik denk dat er absoluut hondjes zijn die er niet geschikt voor zijn, maar heel veel honden komen er echt wel , mits ze de juiste begeleiding krijgen.
zo jong al besluiten dat het niks word, dat is niet meer dan koffiedik kijken... of weten dat een hondje de druk die je er op wil gaan leggen waarschijnlijk niet trekt , maar dan kom je weer uit bij het stukje "juiste begeleiding"

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:47

Je kan er met die leeftijd niets van zeggen, sommige zijn vreselijk fel als pup maar willen nooit bijten maar kan ook andersom.

Sowieso kun je tot een jaar zo weinig met een hond kwa pakwerk, ja spelen met iets willen de meeste wel maar pakwerk is zo veel meer dan dat. Aanleg doet veel maar opvoeding en ervaringen op die leeftijd kunnen heel veel doen.

Als voorbeeld een vorige mechelaar die ik getraind heb had een zeer slechte start, wel de drift en bijtwilligheid maar door de zeer onzeker start in zijn level niet het vertrouwen om op het pak te bijten. Als pup was hij echt een leuk hondje maar ergens is dat bij de fokker niet goed gegaan of is hij gewoon onzekerder opgegroeid met een jaar beet hij wel op een lapje etc speels ea maar zodra het harder werd dam de puppie spullen wou hij niet meer. Eerst werd er gedacht aan tanden maar alles was top hij had gewoon niet het vertrouwen om voor het echie tegenover iemand te staan. Id vanuit de fokker toen naar een speur huis gegaan dat deed hij geweldig :j

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 00:01

Onze 1 na jongste (van het filmpje) wilde het eerste jaar totaal niet bijten. Ze draaide de pakwerker de rug toe. En nu doet ze het zo goed. Kan je niks van zeggen.

(Filmpje is nog niet gelukt van het apporteren komt steeds van alles tussen)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 00:25

Komt vanzelf ww ookal ben ik wel nieuwsgierig

Pfff nog 2 dagen en ik hoor of Fayet woensdag naar ons toe mag. De fokker laat de pups altijd nog even door de da checken etc voordat ze weg gaan om een goede start te verzekeren, nou is ze super gezond maar je weet het nooit hihihi

Zondag gaat ze sowieso met mij de fokker en enkele honden waaronder dr moeder naar Duitsland voor een onderlinge club show lekker kleinschalig en kunnen wij aan de boxer ambiance snuffelen :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 08:52

Goedemorgen!
Leuke dagen Seven!

Wij hebben gisteren voor het eerste de klimschutting gedaan, de 1e keer stond hij raar te kijken, maar daarna braaf heen en terug. Daarna met manwerk ook voor het eerst een vluchtje gedaan. Hij lijkt alweer bijna echt. :') Ook voor de 3e keer aanblaffen in het verstek en dus voor de 2e keer zonder eerst op de tafel te staan. Knappe puberpup.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 09:16

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:31

Ziet er top uit merel, hij word steeds mooier :j

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:36

Mooie plaatjes Merel! Zo op de foto lijkt hij een mooie volle beet te hebben!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:54

Mooi ziet er goed uit!!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:59

Dank jullie wel!

Zolang ik met mijn handen van hem af blijf, bijt hij heel goed zegt de pakwerker. :j Als ik hem over pak wil hij nog wel eens gaan verbijten of doodschudden. Ik kan hem wel naast me neerzetten en dan gewoon laten zitten, maar niet zijn kop vastpakken bijvoorbeeld. Maar goed, dat doet hij met alles als ik er niet mee ga spelen. :+ Zit toch niet in het programma :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:18

Geen probleem toch je hebt toch niets bij zn kop te zoeken ;)
Hier zie ik het zelfde wel en ergens wel goed ze redden zich dus ook zonder de geleider

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:52

MWM, ik blijf hem gaaf vinden :D