Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 16:34

Maar we zijn vooral niet geld belust he :x :x 8)7 8)7

over die speeltjes die de orca's krijgen:
veel orca's krijgen die gewoon niet omdat ze er te agressief mee zouden omgaan, alleen onder streng toezicht mogen ze er dan mee spelen.

zover dus voor de speeltjes ;) (bij een groot gedeelte toch)

kimmie261

Re: Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 18:14

dacht laat ik nu niet meteen een negatieve post neerzetten,maar eerste wat ik dacht was "na 3 maanden mag ze haar geld al gaan verdienen,ipv dat ze geld kost "...ach alles voor de orka's tenslotte... :n

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 18:19

Nee kimmie, da's alleen maar goed, dan wordt ze bezig gehouden, Je snapt het niet :D

Is dus sarcastisch bedoeld he, ik denk er net zo over.... ;)

Wieske_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:14

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:31

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:18

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:28

Tja ik vraag me af, kunnen de onderzoekers niet ff DNA materiaal afnemen bij de vermoedelijke familie van Morgan? om te kijken of het echt familie is.

Ik had er een documentaire over gezien, bij onderzoek van orca's in het wild werden er weleens DNA afgenomen en vormen van de rugvinnen worden herkend aan de hand van de foto's en noem maar op, het is dus niet geheel onmogelijk om de familie te vinden van Morgan.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:46

Mindim schreef:
Mindfields schreef:

Jep, het befaamde houten bit, wat zogenaamd zeer diervriendelijk en graag aangenomen wordt door Keto.
Het wordt gebruikt voor een endoscopy en schijnt routine te zijn.
http://www.outsideonline.com/outdoor-adventure/nature/Blood-in-the-Water-Keto.html?page=all#ooid=g1ZnFuMjoTNym7ofVP-_3VhzoXZCpdD1
Stukje naar beneden scrollen naar Keto Endoscopie.

Er staat onder de foto die ik plaatste dat ze hier bezig zijn hem onderdanig te maken....bah.

Ami

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:26

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:43

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:54

Mindfields schreef:
Er staat onder de foto die ik plaatste dat ze hier bezig zijn hem onderdanig te maken....bah.

Volgens mij staat er dat ze hem onder controle proberen te krijgen. Maar goed een orka van 6000 kilo krijg je niet onder controle met een houten bit.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 12:25

Ragdollcat schreef:
Tja ik vraag me af, kunnen de onderzoekers niet ff DNA materiaal afnemen bij de vermoedelijke familie van Morgan? om te kijken of het echt familie is.

Ik had er een documentaire over gezien, bij onderzoek van orca's in het wild werden er weleens DNA afgenomen en vormen van de rugvinnen worden herkend aan de hand van de foto's en noem maar op, het is dus niet geheel onmogelijk om de familie te vinden van Morgan.

Die P-pod waar ze misschien wel familie van zou kunnen zijn (omdat 73% van de vocalisaties overeenkomt) is al meer dan 5 jaar niet gezien. Die foto's zijn dan ook al meer dan 5 jaar oud. En dat is jammer, want het zou prachtig zijn als haar familie wel werd gevonden.

Ik vind het wel gaaf dat Morgan mee doet me de shows. Nieuwe indrukken zijn nooit verkeerd. En zoals ik Morgan ken geniet ze vast enorm van die aandacht.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 12:28

assie schreef:
Ragdollcat schreef:

Die P-pod waar ze misschien wel familie van zou kunnen zijn (omdat 73% van de vocalisaties overeenkomt) is al meer dan 5 jaar niet gezien. Die foto's zijn dan ook al meer dan 5 jaar oud. En dat is jammer, want het zou prachtig zijn als haar familie wel werd gevonden.

Ik vind het wel gaaf dat Morgan mee doet me de shows. Nieuwe indrukken zijn nooit verkeerd. En zoals ik Morgan ken geniet ze vast enorm van die aandacht.

Maar, hoe goed ken je die orka nu helemaal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 12:50

assie schreef:

Zo zwart wit is het niet. De P- Pod is dusdanig weinig gedocumenteerd en gefotografeerd, dat de groep wel in noorse wateren kan zwemmen, zonder als zodanig te worden herkend.
http://janvantwillert.files.wordpress.com/2011/05/morgans-extended-family-identified-acoustically-2.pdf

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:06

Natuurlijk wil Morgan meedoen met de rest, maar het blijven veel te grote dieren voor een kleine zwembadjes. Nooit te diep genoeg en nooit ver genoeg om echt voluit te kunnen duiken en op volle snelheid lekker rechtuit te kunnen zwemmen.

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 08:50

ja luna's nieuwsgierigheid is wat hem helaas t leven gekost heeft

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 09:36

assie schreef:
Zo'n plaatje is natuurlijk ook totaal niet sarcastisch bedoeld ;) .
Meestal zijn er zoveel trainers op de werkvloer dat er genoeg trainers zijn om orka's te 'vermaken' en de rest om schoon te maken. Trouwens, de orka's worden niet non stop vermaakt. Het lijkt me logisch dat de dieren ook hun rust krijgen tussen de sessies door.

Dat is ook zo, heb ik ook al eerder geschreven... een ploeg traint, andere maakt schoon, andere ploeg verzorgt het eten voor de dieren. En dat draait telkens door. Zo doe je de ene dag leuke dingen en de andere dag minder leuke dingen. :) Ik heb overigs geen hekel aan de viskeuken, altijd hartstikke gezellig! Trainen is super leuk natuurlijk, maar ontzettend intesief voor je eigen hersenpan.

Ben zelf altijd gesloopt na een dag trainen, terwijl ik in de viskeuken pakken vis van 30 kg moet tillen en dan voel ik me topfit,hoef ik namelijk niet intensief na te denken...

De dieren krijgen zeker *rust* tussen door, maar ook in de vorm van speelgoed. Kunnen ze zichzelf een paar uur vermaken, bijvoorbeeld met een grote bal die ze moeten duwen voordat er vis uit komt. *slowfeeder* ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 10:39

JPTinkers schreef:
ja luna's nieuwsgierigheid is wat hem helaas t leven gekost heeft

Ik kreeg het binnen via facebook, maar ik heb er niet uit begrepen dat hij dood is inmiddels? Heb je misschien een artikel waar ik het terug kan lezen?

Ik heb het al, had helemaal niet door dat het om die Luna ging. Ik dacht dat het filmpje recent was, excuus. Het filmpje stamt uit 2004. Ik heb idd van alles over deze orca gelezen en niet de link gelegd.

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:09

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:19

simone_1986 schreef:

Ik ken het verhaal inderdaad, had het een en ander niet gelinkt. Je ziet di filmpje voorbij komen op meerdre sites met 2011 als jaartal. Maar het blijkt dt er een film over Luna is uitgekomen in september 2011. Dus de data waren wat verwarrend :D

Ami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:01

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:48

Het is toch verschrikkelijk triest.

Ami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:44

Het is idd zielig dat ie niet weet hoe die moet jagen :n , maar vind het ook zielig dat ze hem dan toch uitzetten :\

Ami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:46

Deze is echt heel triest |(
Over Kandu V