Ja hij/zij is nog klein! Ben niet in de hamsters thuis, hoe zie je of he een mannetje of vrouwtje is? Geen idee hoe oud hij is, hij komt uit de dierenwinkel.
Hier een link voor rusjes -je hammie is namelijk een rusje zo te zien, wildkleur- http://www.dwerghamster.nl/russische/geslachtsbepaling/index.php Als je het niet goed ziet anders ff googlen Ze leven alleen dus wat dat betreft is het niet heel noodzakelijk om te weten, maar wel leuk hihi
SteffiiY
Geplaatst: 01-12-12 20:56
Aha, ik heb net even van onder gekeken, en lijkt inderdaad een mannetje te zijn Het is een rusje inderdaad !
Ze zit nu in deze kooi:
Zit een buisje aanvast, zit een rat in, en heb wat hamsterwatjes erin zodat ze er lekker onder kan liggen. Verder heb ik haar transport doosje er nog even instaan, maar die gaat er eerdaags uit als ik mijn andere huisje binnen heb
Najoveh
Geplaatst: 01-12-12 21:00
Wat een schatje is het Die kooi is wel ontzettend klein... Op termijn zou ik een nieuwe kopen of er eentje aan vast koppelen. Als je op marktplaats kijkt hoeven kooien zelf helemaal niet duur te zijn. Let er wel op dat ze groot genoeg zijn. De minimale maat voor dwergjes is 50x30. Dat betekend dat de onderbak zelf minstens zo groot moet zijn. Buizen, verdiepingen of koppelkooien worden niet meegerekend! Maten die je op internet vind kloppen zelden omdat daar de buizen wel bij worden geteld maar deze maken de kooi niet echt groter.
Ik krijg volgende week zondag mijn nieuwe syrtje Normaal zou ik een honing umbrous ventje krijgen, maar deze groeit mooier uit dan zijn broertje die voor de fok moet dienen. Dus kan het zijn dat ik het broertje (honging) krijg ipv honing umbrous. Dat krijg ik morgen te horen als het goed is Ze zijn allebei super dus mij maakt het niet veel uit
Dat is wel een erg kleine kooi ja.. En hamsterwatten zijn ook niet verstandig! Lees hier maar het stukje, ligt er natuurlijk ook aan hoe je er zelf over denkt.. Ik doe altijd velletjes wc papier in de kooi leggen en dan zijn ze erg druk om alle velletjes te verzamelen en te versnipperen voor in hun huisje haha! http://www.dehamster.nl/watten.html Maar ontzettend schattig hamstertje! Als je geen huisje hebt, kan je ook van een theedoosje een huisje maken!
YamaSaki
Geplaatst: 01-12-12 21:25
Haal idd de hamsterwatten er uit!!! Zijn heel gevaarlijk, zijn hammies beentjes in kwijt geraakt en in gestikt! Wc papier in stukjes doen of stukjes fleece zijn wel veilig
En van welke fokker komt je nieuwe syrtje Najo?
Laatst bijgewerkt door YamaSaki op 01-12-12 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt
SteffiiY
Geplaatst: 01-12-12 21:26
Dat van de watten had ik inderdaad gelezen, is het dan beter om gewoon 2 velletjes wc papier helemaal erin te leggen? Doet hij ze dan zelf verscheuren enz?
De kooi is inderdaad niet mega groot, en willen inderdaad in 2013 een andere kooi eraan vast maken Kooi is 50x30x25
Het is wel een kooi die je makkelijk kan uitbreiden, dus we gaan zeker kijken voor een kooi erbij of dergelijk.
Ja ik dacht zelf om ergens op Marktplaats een groot hok te kopen met buizen erbij(in 1 koop) zodat ik toch mijn huidige kooi ook kan blijven gebruiken.
Ik ben al een zoektocht begonnen op marktplaats, maar wij hebben graag een plastic kooi, dus dan ben je al beperkt.
YamaSaki
Geplaatst: 01-12-12 22:59
Valt wel mee, genoeg duna types Kijk anders ook op het hamsterforum En buizen zijn leuk...maar schoonmaken? XD
Nee ze zijn schoon te maken. Maar heb bv een hammie gehad die daar in plaste...erg leuk... Helemaal met de gaatjes waar t plas door kan (placemat eronder haha)
Ja inderdaad met buizen heb je er wel meer werk aan, maar ik vind het zonde om er een andere kooi bij te kopen en deze kooi niet meer te gebruiken. Dan heb ik liever 2 kooien met een buis ertussen zodat ik beide kan gebruiken
Dan is de imac hierboven idd een idee Daar heb je en een goed formaat hok en het is te koppelen Duna fun is ook koppelbaar en leuk etc...gewoon dat soort hokken 50x30 plus je huidige hok is een heerlijke combi!
(heb hier mn rusje in een expedit kast 2x2 en mn syrtjes is gabber jolly hokken)