Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ThePast03 schreef:griebels schreef:Ik ken anders meerdere honden van andere rassen die ook niet los lieten terwijl de ander zich overgaf.
Een is er zelfs om afgemaaktEen dobermann
Dat zijn dan de gestoorde exemplaren die bij ieder ras/type helaas voorkomen, meestal komen die ook niet van beste fokkers vandaan.
Alleen de pitbull is bewust gefokt zonder bijtrem en dat is een heel ander verhaal.
katiavl schreef:Er is juist weer een zwaar bijtincident gisteren gebeurd, kruising rotweiller mastif, kind is kritiek en zware bijtwonden aan gezicht en nek.
Als het zo doorgaat he zie ik ook nog een regeling komen in belgie.
Snoevie schreef:zonder bijtrem?
hoe kom je daar nou bij?
het ligt voor een groot deel toch echt aan de opvoeding(let op,ik zeg groot deel,niet alles!)
griebels schreef:dan nog is de stafford geen pitbull...
griebels schreef:Ik weet dat hij onder de wet valt, maar dan wordt hij geschouwd op uiterlijke kenmerken. En dan nog is een stafford geen pit
griebels schreef:
griebels schreef:Toch door de schade die ze veroorzaken?
griebels schreef:vanwege de aanschafprijs waarschijnlijk
Maar een enorme stijging zou niet een reden mogen zijn. Dalmatiers zijn ook enorm gestegen na de film 101 dalmatiers. En collie's ook na Lassie etc etc...
Dat bepaalde mensen ze kopen zou imo ook geen reden mogen zijn. De reden die ik aanhaalde is een goede reden, mits de hond niet door testen heen komt uiteraard.
Ik heb momenteel een kruising in huis die ik door wil sluizen naar belgie. Heeft vrij weinig weg van een stafford alleen zijn kop. Ik wil graag die lijst van kenmerken eens vergelijken maar ik kan hem niet meer vinden (ben niet zo'n held op internet, kan eigenlijk alleen bokken)
griebels schreef:Ik vind het ook belachelijk om een 'verboden' hond te kopen. Maar aangezien mijn tijdelijke opvang nu eenmaal al 3 jaar leeft heeft hij imo ook recht op een fijn leven. Ik zoek dus een veilig onderkomen voor hem in belgie.
Wel weet ik dat ik geen honden meer opvang... Ik raak er teveel aan gehecht
Het liefste had ik hem gehouden, maar ik ga dat risico niet lopen. Ik woon dan wel zeer afgelegen maar het blijft NL
Dus gewoon maar verder zoeken naar een baasje in belgie!