Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 08:15

Er is juist weer een zwaar bijtincident gisteren gebeurd, kruising rotweiller mastif, kind is kritiek en zware bijtwonden aan gezicht en nek.
Als het zo doorgaat he zie ik ook nog een regeling komen in belgie.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 10:14

ThePast03 schreef:
griebels schreef:
Ik ken anders meerdere honden van andere rassen die ook niet los lieten terwijl de ander zich overgaf.
Een is er zelfs om afgemaakt Ja Een dobermann

Dat zijn dan de gestoorde exemplaren die bij ieder ras/type helaas voorkomen, meestal komen die ook niet van beste fokkers vandaan.

Alleen de pitbull is bewust gefokt zonder bijtrem en dat is een heel ander verhaal.

dan nog is de stafford geen pitbull...

xSalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 10:24

Heeyy...

Mijn vriend heeft oko gewoon eeen Bull terrier.. Die mogen nog gewoon..
Maar ze worden in beslag genomen als ze een keer iemand hebben gebeten zonder aanleiding heb ik gehoord..

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 12:31

Weetje wat het is?
Je ziet vaak de verkeerde mensen met de verkeerde honden.
Mensen die een pitbull nemen zonder te weten wat ze in huis halen, of het beest gaan opfokken, aanschaffen om de "status" die het dier heeft, en tsja, dan krijg je dat soort bijtincidenten.
Ik snap heel goed dat deze wetgeving er is, al is het natuurlijk verschrikkelijk voor mensen die wel goed met de hond zijn.

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 12:36

katiavl schreef:
Er is juist weer een zwaar bijtincident gisteren gebeurd, kruising rotweiller mastif, kind is kritiek en zware bijtwonden aan gezicht en nek.
Als het zo doorgaat he zie ik ook nog een regeling komen in belgie.

Ja zag het ook Ja
Mijn vader is een beetje bang door de bijtincidenten, omdat hij honden fokt.
want er stond bij zo'n artikel dat er zoveel bijtongevallen pert jaar waren, en welke hond sotnd er weer bi, een mechelaar Rolleyes

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 12:41

Ja maar die bijtincidenten moeten ze per categorie verdelen, anders krijg je toch geen goed zicht?
Dan kan evengoed de chihuahua van boven staan of malteser die bijten naar mijn inzien meer dan een grote hond.

Dat vind ik meer belangrijk dan hoeveel er bijten, en dan in welke omstandigheden. Zoals deze was een heel brave goed opgevoede hond Lachen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 16:12

Snoevie schreef:
zonder bijtrem?
hoe kom je daar nou bij?

het ligt voor een groot deel toch echt aan de opvoeding(let op,ik zeg groot deel,niet alles!)

Pitbullgevechten zouden een stuk minder spectaculair zijn (voor degene die daar lol aan beleven) en een stuk sneller zijn afgelopen als de pitbull een bijtrem zou hebben, daarom is dit er bewust uitgefokt.

En dat heeft helemaal niets met de opvoeding te maken.
En ik heb het hier over hondengevechten, niet over honden die mensen bijten. Pitbulls zijn gefokt voor hondengevechten, de naam zegt het al. En dat heeft net zoveel met de opvoeding te maken als een jachthond die gefokt is om te jagen en een Border Collie die gefokt is om schapen te hoeden....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 16:16

griebels schreef:
dan nog is de stafford geen pitbull...

En een stafford zonder stamboom valt gewoon onder de pitbullwet.

Bij de georganiseerde en serieuze fokkerij worden de ouderdieren getest en wordt er door de goede fokkers ook op karakters geselecteerd. En belangrijker nog: Worden de pupkopers gescreend en begeleid.
Een verantwoorde staff eigenaar zal zijn volwassen staff ook nooit zomaar loslaten bij andere honden.

Maar dit gaat te ver offtopic, het ging hier gewoon even over het filmpje en over het feit dat sommige mensen dit nog als normaal hondengedrag beschouwen ook.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 23:43

Ik weet dat hij onder de wet valt, maar dan wordt hij geschouwd op uiterlijke kenmerken. En dan nog is een stafford geen pit

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 23:48

griebels schreef:
Ik weet dat hij onder de wet valt, maar dan wordt hij geschouwd op uiterlijke kenmerken. En dan nog is een stafford geen pit

Als het een stafford was had de hond wel FCI papieren, de meeste van dit soort honden zijn gewoon kruisingen. Het is in ieder geval niet aan te tonen dat er geen 'vreemd" bloed in zit.

Maar de pitbullwet is helemaal niet gebaseerd op bijtincidenten of agressief gedrag dus ik snap deze wending totaal niet meer.
Hier in Nederland worden al dat soort honden (kruisingen zonder FCI stamboom) pitbullachtigen genoemd. De pitbull is ook geen erkend ras, nergens ter wereld.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 00:10

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 00:13

griebels schreef:
erg agressieve pitbull (staff zonder papieren)
http://zeeland.partijvoordedieren.nl/news/view/1069

Nogmaals: De pitbullwet is er begin jaren '90 niet gekomen vanwege bijtincidenten of agressief gedrag van de honden dus probeer dat er ook niet bij te halen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 00:32

Toch door de schade die ze veroorzaken?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 00:36

griebels schreef:
Toch door de schade die ze veroorzaken?

De voornaamste reden was de enorme stijging van de verkoop van dit soort pups toendertijd en die pups werden niet gekocht als lieve huishond en vaak niet door personen die jij en ik tegen zouden willen komen. Als je daarbij telt wat zo'n type hond in verkeerde handen voor schade kan aanrichten heb je de twee voornaamste redenen.

Hetzelde type hond maar met gewoon een FCI stamboom is gek genoeg een stuk minder populair bij bepaalde mensen. Toch vreemd....

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 00:40

vanwege de aanschafprijs waarschijnlijk Knipoog
Maar een enorme stijging zou niet een reden mogen zijn. Dalmatiers zijn ook enorm gestegen na de film 101 dalmatiers. En collie's ook na Lassie etc etc...

Dat bepaalde mensen ze kopen zou imo ook geen reden mogen zijn. De reden die ik aanhaalde is een goede reden, mits de hond niet door testen heen komt uiteraard.

Ik heb momenteel een kruising in huis die ik door wil sluizen naar belgie. Heeft vrij weinig weg van een stafford alleen zijn kop. Ik wil graag die lijst van kenmerken eens vergelijken maar ik kan hem niet meer vinden (ben niet zo'n held op internet, kan eigenlijk alleen bokken Schijnheilig )

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 00:48

griebels schreef:
vanwege de aanschafprijs waarschijnlijk Knipoog
Maar een enorme stijging zou niet een reden mogen zijn. Dalmatiers zijn ook enorm gestegen na de film 101 dalmatiers. En collie's ook na Lassie etc etc...

Dat bepaalde mensen ze kopen zou imo ook geen reden mogen zijn. De reden die ik aanhaalde is een goede reden, mits de hond niet door testen heen komt uiteraard.

Ik heb momenteel een kruising in huis die ik door wil sluizen naar belgie. Heeft vrij weinig weg van een stafford alleen zijn kop. Ik wil graag die lijst van kenmerken eens vergelijken maar ik kan hem niet meer vinden (ben niet zo'n held op internet, kan eigenlijk alleen bokken Schijnheilig )

De aanschafprijs is onzin. De verboden kruisingen zijn vaak duurder dan de honden met FCI stamboom die van goede fokkers vandaan komen Haha!

En dit soort honden werden misbruikt (en nog steeds helaas) voor hondengevechten en om complete buurten te terroriseren. Dat doe je nu eenmaal makkelijker met een pitbull dan met een dalmatiër of schotse herdershond of laat staan met een chihuahua die nu helaas "in" is.

Het zijn gewoon de mensen die het verpesten. Er zijn honden met soortgelijk uiterlijk en soortgelijk karakter te krijgen met FCI papieren die gewoon toegestaan zijn. Maar nee, ze willen perse een verboden kruising, desnoods door middel van gedragstesten.
Terwijl de honden met FCI papieren allang gedragstesten krijgen voordat ze aan de fokkerij mogen deelnemen.

Het gaat hier om de mensen en niet om de honden, de honden maakt het helemaal niets uit of ze hier geboren worden of niet. Voor hun zou het een stuk beter zijn om in een land geboren te worden waar ze wel zijn toegestaan.

Zoals ik nu al tig keer vermeld heb: De echte liefhebbers van dit soort honden en degene die voldoende verantwoording en ervaring hebben die hebben een hond met FCI papieren.
Ik zou niet weten waarom we de mensen zouden moeten belonen die het voor de anderen verpest hebben en nog elke dag verpesten en verdorie ook nog eens het zinloos inslapen van honden in stand hebben gehouden en dat nog iedere dag in stand houden.

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 00:49

Pracht van een hond echt waar.
Dit zou veel reeler zijn, dan de honden gewoon af te laten maken, dit zijn situaties die kunnen gebeuren.
en dan een paar jaar later ofzo nog eens doen, dat de hond niet 'agressief' is gemaakt.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 00:59

Ik vind het ook belachelijk om een 'verboden' hond te kopen. Maar aangezien mijn tijdelijke opvang nu eenmaal al 3 jaar leeft heeft hij imo ook recht op een fijn leven. Ik zoek dus een veilig onderkomen voor hem in belgie.
Wel weet ik dat ik geen honden meer opvang... Ik raak er teveel aan gehecht Schijnheilig
Het liefste had ik hem gehouden, maar ik ga dat risico niet lopen. Ik woon dan wel zeer afgelegen maar het blijft NL Ja
Dus gewoon maar verder zoeken naar een baasje in belgie!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 01:01

griebels schreef:
Ik vind het ook belachelijk om een 'verboden' hond te kopen. Maar aangezien mijn tijdelijke opvang nu eenmaal al 3 jaar leeft heeft hij imo ook recht op een fijn leven. Ik zoek dus een veilig onderkomen voor hem in belgie.
Wel weet ik dat ik geen honden meer opvang... Ik raak er teveel aan gehecht Schijnheilig
Het liefste had ik hem gehouden, maar ik ga dat risico niet lopen. Ik woon dan wel zeer afgelegen maar het blijft NL Ja
Dus gewoon maar verder zoeken naar een baasje in belgie!

En als iedereen dat nu eens zou doen zoals jij en verder niemand meer zo'n pup zou kopen is deze wet compleet overbodig geworden.

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 01:07

Moest ik mogen van m'n moeder, zou ik wel willen Ja Maar da's een probleempje.
Maar ik vind de wet zoieso al een soort overbodig.
He tis idd wel belachelijk als je op voorhand weet wat er gaat gebeuren met je hond, en je dan toch één koopt, daar ben ik het volledig eens mee Ja

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 01:09

Ja ik weet het... maar ook belgie schiet niet op
Daar is het ook vakantie-tijd en hebben ze zelf ook de asiels vol zitten.
Ik heb met mezelf afgesproken dat hij voor 1 aug weg moet zijn. Maar als ik dan nog niets heb gevonden weet ik niet wat ik moet doen. Een tijdelijk adres vind ik ook zielig voor de hond (hij lijdt ervan) en een asiel is geen goede plaats voor deze hond.

Indd Jessol. Ik snap niet dat die mensen dat gedaan hebben. Maar omdat de hond er nu toch is vind ik dat je er goed voor moet zijn en zorgen dat hij veilig is. Ik heb het ook voor de hond gedaan om hem in huis te nemen en een ander baasje te vinden...
Dus als jullie nog iets weten in belgie... het heeft dus spoed!

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 01:14

Oké, ik zal eens informeren, of iemand mss geinteresseerd is die ik ken Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 07:59

Hier in belgie is het weer een heel gedoe over de bijtincidenten,
ik snap soms de media niet, een klein berichtje over die kleine die kritiek in het ziekenhuis is. En een groot over ja wij hebben het ook meegemaakt familie.
Ze hadden een rotweiler van vier van het internet gekocht, van een eigenaar die zei dat hij niks deed.
Wat doen ze, met een hond die ze niet eens kennen, voetbal spelen met vader en kind....

Maar tegelijk krijgen de honden door dit bericht weer een super slechte naam, terwijl het weer idiote eigenaars zijn Boos!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 16:11

probleem blijft met deze wet dat ook honden waar geen stafford ingefokt zit en die wel een pitbull achtig uiterlijk krijgen/hebben ook de pisang zijn..

zo ken ik iemand die heeft een kruising boxer X labrador,en beest lijkt echt 2 druppels water op een stafford.

en als je zo'n kruising aanschaft sta je er nooit bij stil,dat ook jou kruising uit 2 zeer vriendelijke rassen,toevallig als ze ouder worden een pitbull-achtig uiterlijk kan krijgen.

kan je vertellen dat ook deze hond het haasje gaat zijn als ze deze mensen aanhouden met hun hond...

de pech is ook nog eens dat het een klein uitgevallen hond is,met de bredere kaken van de boxer,zeer gespierd is maar de neus van een lab heeft geerft..

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 17:35

En daarom ben ik het er niet mee eens dat ze op uiterlijk beoordelen ipv agressie Boos!